„Osiedle Swoboda. Centrum” - recenzja

Trudno nie dostrzec zmieniającej się obok nas rzeczywistości.

„Incognito. Niesamowity Przypadek Pawła K.” #8: „Zza grobu” - recenzja

Druga z „emefkowych” premier Sol Invictus, czyli „Incognito – Zza grobu” to zupełnie inny klimat „Zgrozy”.

„Zgroza” #4: „Gniew” - recenzja

Po okresie, w którym wydawnictwo Sol Invictus Komiks publikowało naprawdę bardzo dużo swoich tytułów, ostatnimi czasy nowości jest jakby nieco mniej.

„Jeremiah” tom 19: „Strefa graniczna” - recenzja

Zdawać się mogło, że wytrawny łazik, za którego bez wątpienia uznać można tytułowego bohatera tej serii, wolny jest od sentymentów i ckliwych wspomnień.

„Tajfun - nowe przygody - Antologia” - recenzja

„Tajfun” zadebiutował na rynku wydawniczym w 1984 r. i w ciągu wielu lat zyskał status bohatera i komiksu kultowego, a jego ojciec, Tadeusz Raczkiewicz, choć nie zdawał sobie z tego długo sprawy, zyskał wieczne uznanie.

„Berlin” - recenzja

„Berlin” to kolejne dzieło potwierdzające kunszt Marvano. 

„Angola Janga” - recenzja

Na przełomie XVI i XVII wieku okupowana przez Portugalczyków Brazylia staje się poważnym dostawcą drewna i trzciny cukrowej.

„Lou!” tom 3: „Struktura kryształu” - recenzja

Trzeci tom serii „Lou” różni się nieco o dwóch poprzednich.

„Sisters” tom 13: „Nadmiar szczęścia” - recenzja

Drobne miłostki, zamieszania z imionami, pluszakowa apokalipsa, a przede wszystkim tajemnice, która Marine stara się odkryć, zakradając się co rusz do pokoju swojej starszej siostry. 

„Przygody Gala Asteriksa. Wydanie jubileuszowe” - recenzja

Przygody bohaterów, które od sześćdziesięciu lat niezmiennie cieszą się niesłabnącą popularnością, nazwać fenomenem to zdecydowanie za mało.

„Kraina ruin. Oko za oko” - recenzja

„Kraina ruin. Oko za oko” to pierwszy tytuł w ramach inicjatywy Kboom Kids.

„Storm” tom 8: „Żyjąca planeta. Vandaal Niszczyciel” - recenzja

Pomimo rozległości świata na dnie (tj. realiów, które Storm zastał po powrocie ze swojej podróży ku Jowiszowi) przynajmniej jak dotąd odległa Pandarwia okazała się miejscem jeszcze bardziej interesującym niż postapokaliptyczna Ziemia. 

„Bez twarzy” - recenzja

Najnowszy komiks narysowany przez Zbigniewa Kasprzaka dla belgijskiego wydawnictwa Le Lombard opowiada o oddziale tytułowych ludzi bez twarzy 

„Wydział 7”: „Martwa woda” - recenzja

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przy okazji recenzji poprzedniej odsłony serii „Wydział 7” nieco ponarzekałem na słabszy epizod, tudzież mniej akcji w odcinku.

„X-O Manowar” tom 2: „Generał” - recenzja

Aric z Dacji kontynuuje swoją drogę ku przeznaczeniu na odległej planecie Gorin.

„Mockingbird” - recenzja

Gdybym mógł być jednym z superbohaterów ze stajni Marvela, to zostałbym… superbohaterką. 

„Xerxes: Upadek rodu Dariusza, świt ery Aleksandra” - recenzja

Po dwudziestu latach Frank Miller powraca do świata starożytnych herosów, legend i bogów.

„Amazing Spider-Man. Globalna sieć” tom 4: „Starzy znajomi” - recenzja

Po trzech niezbyt udanych tomach Globalnej sieci można było spodziewać się wszystko, ale chyba nie tak diametralnej zmiany.

„Eileen Gray. Dom pod słońcem” - recenzja

Lubię komiksy Marginesów, bo ich publikacje stwarzają okazję na poszerzenie wiedzy o postaciach czy zjawiskach, zgodnie z nazwą wydawnictwa, egzystujących gdzieś na marginesach utrwalonych kanonów.

„AKT” #22 - recenzja

2019 to rok, w którym obchodzimy 100-lecie polskiego komiksu.

„Wyrok” - recenzja

„To wspaniały człowiek, gotów dla Polski poświęcić życie.

„Śnienie” tom 1: „Ścieżki i wpływy”- recenzja

Zabranie się do recenzji „Śnienia” nie było łatwe ze względu na moją emocjonalną więź z „Sandmanem” Gaimana.

„Powroty” - recenzja

Powroty do domu bywają bolesne.

„Chew” tom 12: „Czarna polewka” - recenzja

Wreszcie przyszedł czas na spektakularny finał opowieści o detektywie-cybopacie.

„Smerfy” tom 37: „Smerfy i maszyna snów” - recenzja

Kontynuowanie klasycznych komiksowych serii przez innych autorów niż ich pomysłodawcy nie zawsze się sprawdza.

„Saga” tom 9 - recenzja

Zdaje się, że dziewiąty tom sagi może być jednym najbardziej wstrząsających ze wszystkich, które ukazały się do tej pory.

„Exist: Loner” - recenzja

Lubię cyberpunk, nawet bardzo. W zasadzie jestem psychofanem. 

„Extraordinary X-Men” tom 3: „Upadek królestw” - recenzja

Gdy na Ziemi szaleje mgła terrigenu mutanci muszą zmierzyć się z problemami trawiącymi ich społeczność.

„Astonishing X-Men” tom 3 - recenzja

Astonishing X-Men Whedona i Cassadaya było tytułem wybitnym i jednym z najważniejszych w dziejach mutantów.

„Lonesome” tom 1: „Na tropie kaznodziei” - recenzja

Motyw samotnego rewolwerowca przemierzającego połacie dzikiej amerykańskiej ziemi splamionej potem, łzami i krwią prawdopodobnie został już wyssany do cna.

„Sędzia Dredd: Kompletne Akta 17” - recenzja

Dzięki wydawnictwu Ongrys po raz kolejny mamy możliwość powrotu do mrocznego świata przyszłości, w którym na straży ładu stoją sędziowie.

„Johannes Schachmann. Życie i czasy” - recenzja

Tegoroczny 30. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi był bardzo udany dla Wydawnictwa 23.

„9 godzin” - recenzja

Japoński komiks stworzony przez brazylijskiego autora wydany po polsku.

„Kubatu” tom 4 : „Ani mi się śni!” - recenzja

Po dłuższej przerwie powracają bohaterowie bestsellerowej serii dla dzieci, czyli Kubatu.

„Druuna” tom 4: „Zapomniana planeta. Klon” - recenzja

Z początku myślałem, że będzie bardzo trudno zrecenzować kolejny odcinek przygód Druuny. 

„Batman: Biały Rycerz” - recenzja

Co by było, gdyby leki zaczęły działać?

„Mity Cthulhu” - recenzja

Fani komiksowych adaptacji prozy H.P. Lovecrafta nie mają ostatnio powodów do narzekań. 

„Invincible” tom 5 - recenzja

Na okładce piątego tomu Invincible Mark ma na sobie zupełnie inny kostium niż dotychczas.

„Descender” tom 4: „Orbitalna mechanika” - recenzja

To już czwarty tom kosmicznej sagi duetu Lemire i Nguyen. 

„Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego” - recenzja

Recenzować „Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego” jest zadaniem niełatwym.

„Barakuda” tom 5: „Kanibale” - recenzja

Jean Dufaux snuje dalej swoją piracką opowieść, tym razem jednak nie skupiając się jedynie na mieszkańcach Puerto Blanco.

„Sandman Uniwersum” - recenzja

W roku 2018 „Sandman” skończył 30 lat, a imprint Vertigo 25 lat. 

„Deadly Class” tom 3: „Wężowisko” - recenzja

Dzięki wydawnictwu Non Stop Comics już po raz trzeci wracam do lat młodzieńczych i przenoszę się do bezwzględnego świata licealistów-skrytobójców.

„Malutki Lisek i Wielki Dzik”: tom 5: „Huk” - recenzja

Tym razem Malutki Lisek i Wielki Dzik muszą zmierzyć z ogromnym niebezpieczeństwem. 

„Bitwa” - recenzja

 Częstym problemem opowieści fundowanych na materiale historycznym jest swoisty paraliż twórców wynikający ze świadomości, że jakiekolwiek odstępstwa od źródeł postawią ich pracę w złym świetle.