„Jeremiah” tom 23: „Błękitny Lis” - recenzja

Wydawać by się mogło, że po druzgocącej destrukcji, którą mieszkańcy naszej planety zgotowali sobie sami na tzw. własne życzenie, ocalałym nie pozostanie nic innego, jak tylko zapewniać sobie podstawy dalszej i na ogół nieprzesadnie wystawnej egzystencji.

„Lampart” - recenzja

Mieczysław Skalimowski to autor, który jest doskonale znany wszystkim czytelnikom magazynu komiksowego „Komiks i my”.

„Więzień gwiazd” – recenzja

„Więzień gwiazd” to drugi na polskim rynku album science fiction hiszpańskiego rysownika i scenarzysty – Alfonso Fonta  – po „Opowieściach o niedoskonałej przyszłości”, które ukazały się w 2018 r.

„Punisher MAX” tom 10 - recenzja

Kto by pomyślał, że przypadek owładniętego obsesją żołnierza amerykańskiej piechoty morskiej wygeneruje ogrom często zajmujących fabuł… 

„Avengers” tom 1: „Ostatnia fala” - recenzja

Znów wszystko zaczyna się od początku. Kolejny pierwszy tom serii „Avengers”, od wcześniejszych „początków” różni się tylko tym, że na okładce mam nowe logo – „Marvel Fresh”. 

„Shankar” tom 1 - recenzja

Jak ma na imię Tajemnica? Shankar. Kim jest Shankar? Tajemnicą.

„Faithless” tom 2 - recenzja

Po niemal roku przerwy wracamy do świata artystycznej bohemy XXI wieku za sprawą drugiego tomu Faithless - dzieła duetu Briana Azzarello (scenariusz)/Maria Llovet (rysunki).

„Mnemosyne” - recenzja

„Opowieści z Zi” planowane są na łącznie około sześciu odsłon, na które składać się mają trzy osobne – aczkolwiek toczące się w jednym uniwersum – historie, a każda z nich ma mieć dwa lub trzy tomy.

„Usagi Yojimbo” księga 8 - recenzja

Stana Sakai lubi bawić się gatunkami i ósmy tom przygód Usagiego Yojimbo jest tego najlepszym przykładem. 

„Konflikt” - recenzja

Konflikt – sprawa tak bardzo niepożądana w żadnym środowisku, a jednocześnie tak często będąca udziałem każdego z nas. 

Jamie Delano „Hellblazer” tom 1 - recenzja

Chciałoby się rzec: „To nie można było tak od razu?!” A to z tego względu, że „puszczona” od początku seria przybliżająca przypadki Johna Constantine’a  prezentuje się nadspodziewanie udanie. 

„Sisters” tom 15: „Nie trzeba było mnie prowokować!” - recenzja

Dorastanie dwóch prędkości. Tak w skrócie prezentuje się najnowszy, piętnasty już tom przygód niesfornych sióstr. 

„Biblia - komiks” - recenzja

Komiks jako medium we współczesnej kulturze jest wspaniałym nośnikiem i przekaźnikiem informacji.

„Podróż siódma” - recenzja

2021 to rok wyjątkowej kumulacji literackich rocznic, tym samym patronów.

„Death or Glory” tom 2: „Kto tu jest szaleńcem?” - recenzja

Rick Remender zaprosił czytelników do swojego pokoju, w którym znajdują się sportowe fury, wielkie ciężarówkami i plastikowe figurki barwnych łotrów oraz mniej charyzmatycznych protagonistów na czele z niezmiennie bezpłciową Glory.

„Oleg” - recenzja

Oleg to twórca komiksów po czterdziestce. Życie ma stabilne, niezbyt spektakularne, troski typowe. 

„Światła Północy” tom 1: „W dolinie trolli” - recenzja

Wakacje rozpoczęte. Walizki spakowane. Czas w drogę.

„Nasz Papież. Karol Wojtyła” tom 1 - recenzja

Przyszło nam żyć w bardzo dziwnych czasach. Czasach, w których trudno się odnaleźć.

„Świat Dryftu” tom 1: „Opowieść o złodziejach i trollach” - recenzja

Witamy w Świecie Dryftu! Nie, nie jest to kraina, gdzie głównym sposobem przemieszczania się jest jazda bokiem.

„Amazing Spider-Man” tom 1: „Powrót do korzeni” - recenzja

Naprawdę chciałbym, aby Człowiek-Pająk wrócił do swoich korzeni, ale to zwyczajnie niemożliwe. 

„Skarga Utraconych Ziem. Cykl Czarownice” tom 2: „Inferno” - recenzja

Co najmniej od albumów wchodzących w skład cyklu „Rycerze Łaski” znać było, że przeszłość wyspiarskiej krainy Eruin Dulea sięga zamierzchłych, spowitym mrokiem pogaństwa czasów.

„Toń” - recenzja

Gdyby na okładce „Toni” nie widniało nazwisko Joe Hilla, to byłbym święcie przekonany, że komiks ten stworzył Mark Millar, lecz w żadnym wypadku nie jest to pochwała dla twórcy „Kosza pełnego głów”, wręcz przeciwnie. 

„Liga Sprawiedliwości” tom 6: „Do was należy zemsta” - recenzja

Co by o incydentalnych znamionach twórczego pogubienia Scotta Snydera nie sądzić (vide „Batman: Ostatni Rycerz na Ziemi”) równocześnie trudno odmówić temu twórcy władności do generowania pełnych rozmachu opowieści.

„Deadly Class” tom 6: „To jeszcze nie koniec” - recenzja

To jeszcze nie koniec. Oj zdecydowanie nie. 

„Batman” tom 1: „Ich mroczne plany” - recenzja

Tom King zakończył swoją przygodę z Mrocznym Rycerzem i przekazał pałeczkę Jamesowi Tynionowi IV.

„Shi” tom 4: „Wiktoria” - recenzja

Połączenie egzotyki - pod postacią Kraju Wschodzącego Słońca - ze slumsami Londynu, w które to połączenie wkomponowano jeszcze tajne stowarzyszenia czy walkę o dominację na świecie i różnego rodzaju zdrady, było od początku ryzykowne, ale i fascynujące.

„Wereszko Niezłomny” - recenzja

Tematyka Żołnierzy Wyklętych (czy może trafniej: Niezłomnych) doczekała się w rodzimym komiksie historycznym całkiem licznych realizacji. 

„Amazing Spider-Man. Globalna sieć” tom 9: „Czerwony alarm” - recenzja

Wielkimi krokami zbliżamy się do finału runu autorstwa Dana Slotta. 

„Zguba” - recenzja

Świetnie się złożyło, że w kontekście obchodzenia jubileuszu dwudziestolecia istnienia Kultury Gniewu, wydawca zdecydował się na wznowienie dwóch tytułów popularnego w Polsce australijskiego artysty Shauna Tana – „Przybysza” i omawianej „Zguby”. 

„Black Beetle”: „Bez wyjścia” - recenzja

Jeśli nie dość Wam historii o zamaskowanych mścicielach, którzy stawiają czoła wszelakiej maści złu, ale niekoniecznie zależy Wam na tym, by na planszach komiksu pojawiał się znany heros w rozpoznawalnym trykocie i charakterystycznym logo.

„Sandman” tom 1: „Preludia i nokturny” - recenzja

Roderick Burgess, Magus tajemniczej Loży działającej w Anglii na początku XX wieku postanawia przywołać i uwięzić samą Śmierć, lecz ku jemu zdziwieniu i zawodowi w zastawioną pułapkę schwytał władcę Krainy Snów. 

„Przybysz” - recenzja

Wznowienie „Przybysza” Shauna Tana, jednego z najbardziej cenionych ze względu na walory artystyczne komiksów, jakie ukazały się w Polsce – pozycji z katalogu Kultury Gniewu, okazało się także sukcesem sprzedażowym. 

„Liga Sprawiedliwości: Wojna totalna. Rok łotrów” - recenzja

Cztery zbiory perypetii Ligi Sprawiedliwości według scenariuszy Scotta Snydera i Jamesa Tyniona IV nie pozostawały złudzeń.

„Rick i Morty przedstawiają” tom 1 - recenzja

Wiecie co, lubię opowieści o przygodach Ricka i Morty'ego, ale mam z nimi dwa problemy.

„Kapitan Szpic i upiory przeszłości” - recenzja

Takiego nagromadzenia żartów i dowcipów jak w serii „Kapitan Szpic” autorstwa duetu Daniel Koziarski i Artur Ruducha nie powstydziłby się żaden, nawet najlepszy kabaret.

„Yakari” tom 11: „Yakari i białe futro” - recenzja

Plemię Siuksów cały czas wędruję, a tym razem znalazło się w pobliżu wysokich gór. 

„Giant Days” tom 8: „Widzimy się tam, gdzie zawsze” - recenzja

Życie studenckie jest pełne komplikacji. Nie zawsze jednak można znaleźć rozsądny sposób na ich rozwiązanie.

„Diuna. Powieść graficzna” księga 1 - recenzja

Status najsłynniejszej powieści pióra Franka Herberta w ścisłym kanonie literackiej science fiction nie podlega dyskusji. 

„Ira Dei” tom 2: „Prawo łupu” - recenzja

Harald Bezlitosny dzięki pomocy tajemniczego Tankreda zdobył Taorminę.

„Prószyński. Odwieczne pieśni” - recenzja

Maria Dąbrowska o Kazimierzu Prószyńskim pisała tak: „Wyniszczona długą pracą laboratoryjną twarz. Oczy jak węgielki płoną wiecznym ogniem geniuszu wynalazców.

„Kasia i jej kot” tom 3 - recenzja

Czy macie czasem wrażenie, że Wasz kot jest kocionautą pochodzącym z obcej planety, na której prym wiedzie moda wykreowana przez Kotochanel, a kociopunkturzyści leczą swoich pobratymców z wszelkich problemów zdrowotnych w Kociwood

„Major Hubal” - recenzja

Major Hubal to jedna z największych postaci polskiej Armii, człowiek legenda, który całe swoje życie poświęcił walce o wolność Ojczyzny. 

„W poszukiwaniu Ptaka Czasu” tom 6: „Kryll” - recenzja

Zespół twórców odpowiedzialnych za rozwój „uniwersum Akbaru” co prawda nieprzesadnie gna do przodu.

„Antares” - recenzja

Na wysokości trzeciego cyklu komiksowej serii „Światy Aldebarana” – „Antares”, mogę z czystym sumieniem przyznać, że ta kosmiczna epopeja to moje guilty pleasure. 

„Wonder Woman. Zwiastunka wojny”, „Kod Oracle” - recenzja

Po niezbyt udanej lekturze „Catwoman: W blasku księżyca” i „Raven” trudno było oczekiwać od dwóch kolejnych tytułów wydawanych w ramach linii „DC13+” wyższego poziomu.