„AKT” #26 - recenzja

Dość często zdarza się, że kolejny numer „Aktu” ma jakieś nieformalne gwiazdy, osoby, których prace wyróżniają się, zajmują najwięcej miejsca, są wyjątkowe.

„Yakari” tom 10: „Wielka nora” - recenzja

Niebezpieczne zabawy. O tym traktuje dziesiąty już tom przygód młodego Siuksa, który po raz kolejny musi pomóc w potrzebie swoim zwierzęcym przyjaciołom.

„Corto Maltese” tom 14: „Ekwatoria” - recenzja

Czternasty tom serii „Corto Maltese” oferuje dokładnie to, na co czekają fani tego komiksu.

„Kosz pełen głów” - recenzja

Obcięta głowa będąca kompanem do rozmowy i towarzyszem drogi to w kulturze znany i ciekawy motyw.

„Metronom” - recenzja

W przedmowie do Metronomu Enki Bilal  z pozycji klasyka europejskiego komiksu wychwala dzieło stworzone przez Corbeyrana (scenariusz) i Gruna (rysunki), wskazując na harmonię warstwy wizualnej i treści tego czteroczęściowego komiksu. 

„Rodzina z domku dla lalek” - recenzja

Mike Carey, obecnie podpisujący swe prace jako M.R. Carey, to przesympatyczny Brytyjczyk, który jak wielu jego pobratymców z sukcesem odnalazł się w amerykańskim komiksie.

„Sędzia Dredd: Kompletne Akta 4” - recenzja

Dzięki staraniom wydawnictwa Ongrys po raz kolejny wracamy za sprawą czwartego tomu Kompletnych Akt do klasycznych przygód kultowego bohatera brytyjskich komiksów.

„Isola” tom 1 - recenzja

„Zapierająca dech w piersiach przygoda fantasy, którą polecamy fanom Studio Ghibli i twórczości Hayao Miyazakiego” – czytając taką reklamę, kupuję produkt w ciemno. 

„Clifton” tom 4 - recenzja

Wydawnictwo Egmont postanowiło opublikować wszystkie przygody Cliftona i tym razem przenosi nas w daleką przeszłość, serwując  czytelnikom komiksowy debiut tegoż niezrównanego detektywa amatora.

„Rork” księga 1 - recenzja

Gdy na początku stycznia 1990 r. (choć nominalnie w roku poprzednim) w dystrybucji pojawił się pierwszy epizod perypetii Rorka, z miejsca dało się zauważyć, że mamy do czynienia z utworem szczególnym. 

„Człowiek” - recenzja

Podobno „człowiek – to brzmi dumnie”, miał swego czasu napisać Maksym Gorki, a okładka nowego komiksu Timofa, dzieła dwójki argentyńskich artystów Diego Agrimbaua (scenariusz) i Lucasa Varela (rysunki i kolor) zdaje się tylko potwierdzać to obiegowe powiedzonko.

„Iguana” - recenzja

Spojrzeć w oczy Iguany to spojrzeć w oczy śmierci.

„Strażnicy Galaktyki” tom 2: „Jeźdźcy na niebie” - recenzja

Największym problemem albumu „Jeźdźcy na niebie” (oraz poprzedniego „Brak porozumienia”) jest fatalna decyzja redaktorów wydania oryginalnego.

„W.E.” zeszyt pierwszy - recenzja

Komiksowa postapokalipsa w polskim wydaniu? Czemu nie. Polacy nie gęsi, upadek świata mogą pisać, a także rysować po swojemu.

„Porcelana” tom 2: „Kostna biel” - recenzja

Domknięcie wątków w pierwszym tomie „Porcelany” pozwalało podejść do tego komiksu jak do one-shota.

„Ultimate X-Men” tom 1 - recenzja

Kwestią czasu było wydanie przez Egmont drugiego obok Spider-Mana tytułu ze świata Ultimate. 

„Zagor” tom 1: „Zasadzka” - recenzja

Dopiero co zakończona dekada upłynęła pod znakiem m.in. prezentacji polskim czytelnikom dotąd nieznanej (bądź co najwyżej cząstkowo tylko rozpoznanej) klasyki europejskiego komiksu.

„Strażnicy Galaktyki” tom 1: „Brak porozumienia” - recenzja

„Brak porozumienia” to bez wątpienia trafny tytuł dla nowej odsłony „Strażników Galaktyki”. 

„Generał Elżbieta Zawacka: Cena odwagi” - recenzja

Zaprawdę powiadam, że dziwnych czasów dożyliśmy.

„Deadly Class” tom 5: „Karuzela” - recenzja

Ostatni tom dzieła duetu Remender (scenariusz) i Craig (szkice) pozostawił nas z nie lada cliffhangerem.

„Lucky Luke” tom 22: „Daltonowie i zamieć” - recenzja

Za oknem zamiecie i zawieje śnieżne, mróz daje się mocno we znaki, a zatem to idealna aura do odświeżenia sobie jednej ze starszych pozycji z dorobku René Goscinnego i Morrisa.

„Phoenix. Zmartwychwstanie”: „Powrót Jean Grey” - recenzja

Minęły już te czasy, gdy śmierć i powrót Jean Grey wywoływały ekscytację u miłośników jednej z najpotężniejszych mutantek w dziejach X-Men.

„Batman. Detective Comics” tom 3: „Pozdrowienia z Gotham” - recenzja

Po dramatycznie złym albumie „Mitologia” i znośnym „Rycerzu z Arkham” dostajemy wreszcie dobry tom z trzema krótkimi historiami o Batmanie. 

„Terra Incognita” - recenzja

„Duch w pancerzu” – tym skądinąd kultowym w pewnych kręgach określeniem można na wstępie nazwać bohatera powieści graficznej stworzonej przez Łukasza Ryłko.

„Korfanty” - recenzja

W 2010 roku autorski duet Sławomir Zajączkowski/Krzysztof Wyrzykowski dał się już poznać od jak najlepszej strony.

„Powrót Mrocznego Rycerza”: „Złote dziecko” - recenzja

Frank Miller wielkim twórcą komiksowym jest. Koniec kropka. Wróć. Frank Miller wielkim twórcą komiksowym był. 

„Wujek Sknerus i Kaczor Donald” tom 6: „Rozpuszczalnik uniwersalny” – recenzja

Kacza ferajna nie przestaje zadziwiać! Zwłaszcza gdy jest prowadzona przez kogoś takiego jak Don Rosa.

„Era Apocalypse'a” księga druga: „Rządy” - recenzja

Drugi tom „Ery Apocalypse’a” zabiera nas w podróż po świecie zdominowanym przez chaos. Świecie szykującym się do wojny.

„Superman” tom 3: „Prawda ujawniona” – recenzja

Superman to bohater, który nosi na swoich barkach nie tylko bezpieczeństwo świata, ale również rodziny. 

„Daredevil” Frank Miller tom 4 - recenzja

Cytując nieprzesadnie cenionego klasyka, można pokusić się o stwierdzenie, że „[…] nadeszła wiekopomna chwila”.

„Ms Marvel” tom 8: „Mekka” - recenzja

Poprzedni tom Ms Marvel trochę mnie rozczarował. Scenarzystka poruszyła interesujący temat, jakim jest branie udziału w wyborach i poczucie młodych ludzi, że nie są reprezentowani na arenie politycznej.

„Dom pokuty” - recenzja

Arthur Conan Doyle, ojciec najsłynniejszego dedukcjonisty w dziejach literatury miał powiedzieć, że „gdy odrzucimy to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą”.

„X-O Manowar” tom 4: „Wizygot” - recenzja

Aric z Dacji został cesarzem planety Gorin. Doszedł do tego dzięki własnej determinacji i waleczności.

„Invincible” tom 10 - recenzja

W poprzednim albumie scenarzysta pozostawił Marka uwięzionego w innym wymiarze przez (byłego) przyjaciela.

„Julia. Z archiwum spraw kryminalnych” tom 1: „Oczy otchłani” - recenzja

Morderstwo to jedna z tych rzeczy, która podnieca i przeraża nas jednocześnie. 

„Ultimate Spider-Man” tom 8 - recenzja

Peter Parker ma duży problem. Otóż jego ukochana ciocia May uważa Spider-Mana za tchórza.

„Smerfy” tom 3: „Smerfetka” - recenzja

Ponoć gdzie diabeł nie może tam babę pośle. Najwyraźniej owa ludowa mądrość na swój sposób znana była także jeszcze jednemu przedstawicielowi tzw. ciemnej strony mocy.

„Niezwykła podróż” tom 6: „Tajemnicze wyspy” - recenzja

Bohaterowie Niezwykłej podróży utknęli na - wydawałoby się na pierwszy rzut oka - opuszczonej wyspie.

„Jest Zabawa” - recenzja

Brecht Evens podobno marzył w dzieciństwie, by zostać astronautą. I chociaż w sensie ścisłym nie udało mu się spełnić marzenia, jego komiksowe realizacje to potężne, międzyplanetarne tripy.

„Batman”: „Sekta” - recenzja

Wydawało się, że zaistniały wszystkie czynniki konieczne do stworzenia komercyjnego hitu, a być może nawet komiksu wybitnego, wyrastającego ponad sezonowe notowania sprzedaży. 

„Tokyo Ghost” - recenzja

„W ciągle powiększającym się katalogu prac autentycznie wybitnych Tokyo Ghost wyróżnia się, jako najwspanialsza i najbardziej wciągająca pozycja wydawnictwa Image Comics”

„Jim Cutlass” tom 2 - recenzja

Myślę, że niewielu czytelników spodziewało się kierunku, w którym ostatecznie podążyły przygody Jim Cutlassa.

„Supersisters” - recenzja

Po regularnej serii z dwoma niesfornymi i żywiołowymi siostrami twórcy postanowili nieco urozmaicić przygody Wendy i Marine, urzeczywistniając ich fantazje o byciu superbohaterkami. 

„Batman, Który się Śmieje” tom 2: „Zarażeni” - recenzja

Trudno orzec jak bardzo Scott Snyder zdawał sobie sprawę z potencjału (i to zarówno fabularnego, jak i komercyjnego) Batmana, Który się Śmieje w momencie tworzenia tej na swój sposób nietuzinkowej osobowości.

„Ptyś i Bill”: „Pamiętniki Billa” - recenzja

W serii o przygodach Ptysia i Billa nic się nie zmienia, poza tym, że bohaterowie przeżywają nowe przygody.