„Ofiarnicy” tom 1 - recenzja

Gdyby moja czytelnicza przygoda z komiksami Ricka Remendera była drogą, to byłaby to droga wyboista. 

„Ćma” nr 5: „Epizod 9” - recenzja

Czas i przestrzeń to dla tytułowego bohatera tej serii zjawiska z gatunku co najwyżej umownych.

„Superman: Syn Kal-Ela” tom 3: „Bitwa o Gamorrę” - recenzja

To już trzeci i ostatni tom przygód syna Supermana.

„Neptun” - recenzja

Pomimo upływu równo trzydziestu lat od startu kosmicznej sagi Luiza Eduarda De Oliveiry (szerzej znanego jako Leo) znać, że nadal ma się ona co najmniej dobrze.

„Thor” tom 2 - recenzja

Brzemię monarszej władzy wyraźnie ciąży Gromowładnemu.

„Flash” tom 4: „Jednominutowa wojna” - recenzja

Ziemia w uniwersum DC to świat bez cienia wątpliwości wyjątkowy. 

„Potwór z Bagien: Zielone piekło” - recenzja

Od momentu zaistnienia linii wydawniczej DC Black Label znać w niej zdecydowaną przewagę realizacji z udziałem Batmana oraz osobowości blisko z nim powiązanych (vide m.in. „Joker/Harley: Zabójczy umysł”).

„Reckless”: „Duch w tobie”, „Za mną po kres” - recenzja

Dwa tomy, dwie osobowości i dwie sprawy do rozwiązania. Jakże różne, jakże podobne.

Paul Jenkins „Hellblazer” tom 1 - recenzja

Dokonania Gartha Ennisa w miesięczniku poświęconym wrednemu magowi już na etapie ich pierwszej prezentacji uznane zostały za wyjątkowe i godne polecania.

„Skorpion” tom 3 - recenzja

Sam nie wiem, kto ma bardziej uwodzicielskie spojrzenie – Skorpion, czy wszystkie te kobiety znajdujące się w jego otoczeniu.

„Smerfy” tom 33: „Smerf Bohater” - recenzja

Konwencja superbohaterska to oczywiście domena twórców anglosaskich; niemniej okazjonalnie wątki i motywy dla niej charakterystyczne dają o sobie znać również w komiksowych produkcja frankofońskich. 

„Zimowy Żołnierz” - recenzja

Objęcie funkcji scenarzysty komiksowych perypetii Kapitana Ameryki przez Eda Brubakera, okazało się jednym z najbardziej fortunnych zrządzeń losu nie tylko dla wspomnianego protagonisty, ale też dla superbohaterskiej konwencji w całej jej rozciągłości.

„Extremity” tom 1: „Artystka” - recenzja

Po przebiciu się w moich recenzjach przez wiele kontynuacji już dobrze zadomowionych na rynku serii w ręce wpada mi coś nowego.

„Świat bez końca” - recenzja

Na naszej polskiej agorze dyskusje o czymkolwiek pozostawiają zazwyczaj wiele do życzenia a światek dziennikarski.

„Diuna. Powieść graficzna” księga 3 - recenzja

Są takie historie, do których regularnie się powraca.

„Coś zabija dzieciaki” tom 7 - recenzja

Populacja dzieciarni wciąż nie daje się przetrzebić, nawet pomimo tego, że od kilku tomów nasza heroina, zamiast uganiać się za potworami, sama jest zwierzyną, na którą polują koledzy po fachu.

„Corto Maltese” tom 16: „Nocny Berlin” - recenzja

Akcja najnowszego tomu serii „Corto Maltese” rozgrywa się w roku 1924, głównie w Berlinie, ale wraz z tytułowym bohaterem odwiedzamy również Pragę.

„Śnienie. Na jawie” - recenzja

Po czasie uważam "Śnienie" Simona Spurriera za najlepszy z dotychczas wydanych u nas serii w ramach linii "Sandman Uniwersum".

„Miasto Latarni” tom 3 - recenzja

Steampunkowe popłuczyny z „Miasta Latarni” dobiegają końca w tomie trzecim.

„Hillbilly” tom 2 - recenzja

Kolejny tom najnowszej serii Erica Powella cementuje jeszcze mocniej poczucie, że mamy do czynienia z komiksem waloryzującym styl ponad substancje.

„AKT” #35 - recenzja

Ledwie skończyłem czytać czerwcowy numer AKT-u, a tu już przecież wkrótce „emefka” i na horyzoncie jawi się kolejny już odcinek wywodzącego się z Torunia magazynu komiksowego.

„RIP” tom 5: „Fanette. Nieswojo w nie swojej skórze” - recenzja

Kolejna odsłona serii „RIP” oferuje wgląd w przebieg zdarzeń z perspektywy osoby, która nie jest związana z tajemniczą firmą. 

„Thunderbolts” - recenzja

Warren Ellis wielokrotnie już wykazał, że status jednego z najbardziej cenionych twórców komiksu anglosaskiego w pełni mu się należy.

„Cienie lasu. Blade widmo” - recenzja

Połowa wakacji za nami, a to oznacza ni mniej, ni więcej niż to, że święto komiksu w Polsce coraz bliżej. 

„Flashpoint: Powrót” - recenzja

Nie da się ukryć, że realia zaistniałe w efekcie ingerencji Barry’ego Allena w strukturę czasoprzestrzeni (o czym więcej w opowieści „Flashpoint-Punkt krytyczny”) jawiły się jako obiecujący „front” dla kolejnych, osadzonych w nich fabuł. 

„Frnck” tom 8: „Exodus” - recenzja

Wraz z kolejnymi odsłonami serii „Frnck” nie tylko w prehistorii przybywa osób z przyszłości, ale także coraz bardziej zawiłe stają się kolejne zdarzenia rozgrywające się w różnych planach czasowych.

„Amazing Spider-Man” tom 3 - recenzja

J. Michael Straczynski to scenarzysta umiejący swobodnie zmieniać tonację opowieści.

„Dziewczyny z Pillaru” - recenzja

Doskonale pamiętam, jaką rewelacją w 2021 roku okazał się komiks „Zakazany port” włoskiego duetu Teresa Radice (scenariusz) i Stefano Turconi (rysunek). 

„Co to za Smerf?” - recenzja

Trzeba przyznać, że dysponenci praw do marki Smerfów wprost dwoją się i troją, by ta nie zniknęła z horyzontu postrzegania jej potencjalnych odbiorców.

„Injustice: Bogowie pośród nas. Rok zerowy” - recenzja

Komiksowa inicjatywa towarzysząca grze komputerowej „Injustice: Gods Among Us” okazała się na tyle popularna, że doczekała się aż pięciu obszernych wydań zbiorczych.

„Niesamowita historia medycyny” - recenzja

Czy można z komiksu dowiedzieć się więcej o biologii oraz ludzkim ciele niż z nudnej lekcji licealnej?

„Excalibur: Kroniki” - recenzja

Podobnie jak tradycje homeryckie (vide m.in. „Wilusa. Ostatnie godziny Troi”), również mity arturiańskie są przez twórców współczesnej kultury popularnej chętnie przetwarzane i opowiadane na nowo. Znać to choćby w perypetiach wojownika Sláine’a („Skarby Brytanii”).

„Criminal. Umarli i umierający, Fatalna noc” - recenzja

Gdyby wybrać jeden jedyny, a dokładniej mówiąc dwa jedyne komiksy duetu Ed Brubaker/Sean Phillips, z którymi powinien zapoznać się każdy czytelnik przed śmiercią, bez wątpienia wybór padłby na „Umarłych i umierających” oraz „Fatalną noc”.

„Jeremiah” tom 28: „Ezra ma się dobrze” - recenzja

Pomimo druzgocącej katastrofy, którą dla Stanów Zjednoczonych niedalekiej przyszłości okazały się perturbacje społeczne na wielką skalę (zob. „Noc drapieżców”),h

„Umpa-Pa” - recenzja

Egmont kontynuuje publikowanie nowych edycji wczesnych, „nieasteriksowych” komiksów duetu Goscinny-Uderzo.

„Niesamowita historia seksu”: „Od Afryki po Azję” - recenzja

Brenot wraz z Coryn wgłębiają się w drugiej części „Historii seksu” w bardziej autonomiczne kultury względem cywilizacji zachodniej. 

„Historia science fiction” - recenzja

Muszę przyznać, że jestem umiarkowanym entuzjastą komiksowych kompendiów wiedzy wszelakiej. Do wyjątków należy „Zrozumieć komiks” Scotta McClouda.

„Straszna wyspa. Niesamowita przygoda Myszki Miki” - recenzja

Kiedy w 1938 roku Miki, Donald i Goofy postanowili wypłynąć na oceany, zabrali się do budowy statku o wdzięcznej nazwie Queen Minnie. 

„Dziki Zachód” tom 3: „Skalp za skalpem”, „Błoto i krew” - recenzja

Bez wątpienia Jacques Lamontagne mógłby narysować adaptację „Dyliżansu” Johna Forda i jestem święcie przekonany, że ów komiksowe dzieło pod względem wizualnym przyćmiłoby filmową materię.

„Conan” tom 8: „Szlak krwi” - recenzja

Po perypetiach na obszarach królestwa Kush młody Conan kontynuuje swoją wędrówkę poprzez krainy hyboryjskiego południa.

„Batman: Długie Halloween” - recenzja

„Batman: Długie Halloween” dzięki wydawnictwu Egmont ponownie ukazał się na komiksowym rynku. 

„Joe Golem – Okultystyczny detektyw” - recenzja

Ależ mi w ręce wpadła wielka niespodzianka... 

„Buddy Longway” księga 4: „Daleko od bliskich” - recenzja

Pomimo tytułu z indywidualnym protagonistą na tzw. czołówce, niniejsza seria to de facto opowieść koncentrująca się na „bohaterze” zbiorowym.

„The Amazing Spider-Man Epic Collection: Łowcy bohaterów“ - recenzja

„Łowcy bohaterów“ to najbardziej pozytywnie zaskakujący wydany do tej pory tom linii Epic Collection dotyczącej przygód Człowieka Pająka.

„Blade Runner. Czarny Lotos” tom 1: „Zostawić LA” - recenzja

Filmowa kontynuacja losów Deckarda odniosła całkiem przyzwoity sukces, nie dziwi więc, że doczekaliśmy się powstania pewnego „expanded universe” w postaci komiksowej serii.