„X-O Manowar” tom 1: „Żołnierz” - recenzja

Wydawnictwo KBOOM wypełnia na polskim rynku lukę spowodowaną dominacją dwóch amerykańskich wydawnictw.

„Wojna Sambre’ów”: „Maksym i Konstancja” - recenzja

„Wojna Sambre’ów”: „Maksym i Konstancja” to opowieść o losach przedstawicieli ostatniego szlacheckiego pokolenia rodu de Sambre, a zarazem założycielach rodu Sambre.

„Deadpool”: „Tajne wojny Deadpoola” - recenzja

Cullen Bunn to hazardzista. Autor znany z takich komiksowych produkcji jak Uncanny X-Men czy Hrabstwo Harrow pokusił się o napisanie scenariusza do Deadpoola. 

„Rick and Morty” tom 2 - recenzja

Po raz kolejny mamy okazję powrócić do papierowej inkarnacji szalonego uniwersum nihilistycznego i szalonego naukowca Ricka oraz jego sponiewieranego przez los wnuka Morty’ego. 

„Barakuda” tom 4: „Rewolty” - recenzja

Puerto Blanco w końcu staje się areną dynamicznych i krwawych wydarzeń. 

„Opowieści o niedoskonałej przyszłości” - recenzja

Znaczna przewaga przedruków komiksowych tytułów anglosaskich, frankofońskich oraz rodem z Wysp Japońskich to na polskim rynku codzienność.

„Mechaniczna ziemia” tom 2: „Antarktyda” - recenzja

W pierwszym tomie „Mechanicznej ziemi” bohaterowie uciekli z transatlantyku zwanego „Mekaton”.

„Kaznodzieja” tom 6 – recenzja

A zatem… dokonało się. Początek i koniec. Alfa i Omega. Historia Jessiego Custera została domknięta.

„Batman” tom 4: „Wojna żartów z zagadkami” - recenzja

Czwarty tom „Odrodzeniowej” serii z Batmanem w roli głównej zbudowany jest na dziwnej retrospekcji.

„Jan Paweł II Nasz patron” - recenzja

Komiks stał się w Polsce na tyle popularny, że bardzo często wykorzystywany jest w różnego rodzaju inicjatywach, które mają za zadanie promować miejsca bądź atrakcje turystyczne czy przybliżać lokalną historię.

„Green Arrow” tom 4: „Powstanie Star City” - recenzja

Ponoć nic tak nie drąży współczesnej kultury popularnej, jak przesadne i do bólu zgrane „recyklingowanie” sprawdzonych konceptów. 

„Sambre” – recenzja

„Sambre” to kostiumowy romans pełen mistyczno-magicznych odniesień rozgrywający się na tle burzliwych przemian społecznych.

„Jeremiah” tom 17: „Trzy, może cztery motory” - recenzja

Nie ma co się łudzić: im bardziej tytułowy bohater tej cenionej serii stara się osiągnąć upragniony spokój i stabilizację, tym z większą intensywnością los pcha go pod przysłowiową ciężarówkę z gruzem.

„Ernest i Rebeka” tom 2: „Szkoła wygłupów” - recenzja

Rebece w końcu przestaje szwankować zdrowie, przez co ma więcej czasu na zabawy i psoty.

„Smerfy i Wioska Dziewczyn: Zdrada Jaskierki” - recenzja

Twórcy odpowiedzialni za przygody Smerfów (w tym zwłaszcza ich nieoceniony pomysłodawca) na ogół dawali z siebie jak najwięcej, by zapewnić czytelnikom tej przebojowej serii moc wrażeń i emocji, którymi nie pogardzą nawet tzw. duże dzieci.

„Kaczogród. Carl Barks” tom 2: „Moja snów dolina i inne historie z lat 1953-1954” - recenzja

„Moja snów dolina”, jak brzmi tytuł kolejnego albumu zbiorczego z pracami legendarnego Carla Barksa, to kolejna okazja do tego, aby dać się ponieść przygodzie.

„Tajne wojny: Thorowie” - recenzja

Stało się… Po latach tytanicznych zmagań i kolejnych prób niwelowania zagrożeń na kosmiczną skalę (by wspomnieć choćby powstrzymanie fali tzw. anihilacji) ziemscy herosi zawiedli…

„Łasuch” tom 2 - recenzja

Możemy wmawiać sobie, że znamy siebie na wylot, ale nikt nie jest w stanie ze stu procentową pewnością przewidzieć, jak zachowa się w ekstremalnej sytuacji. 

„Kaczogród. Carl Barks” tom 1: „Powrót do Klondike i inne historie z lat 1952–1953” – recenzja

Carl Barks jest legendą. Bo choć od śmierci amerykańskiego scenarzysty, grafika i animatora minęło już prawie dwadzieścia lat, to dzieła, które stworzył, lśnią się w blasku chwały. 

„Tajne wojny” - recenzja

Jonathan Hickman doprowadził wreszcie swoją niesamowicie złożoną sagę do dramatycznego finału. 

„Ex Machina” tom 2 - recenzja

Drugi tom zmagań Mitchella Hundreda z niełatwą rolą burmistrza Nowego Jorku.

„Flash” tom 4: „Ucieczka” - recenzja

„Obsesja” – tak w wielkim skrócie wypadałoby podsumować niniejszą odsłonę serii poświęconej Najszybszemu Żyjącemu Człowiekowi.

„Amazing Spider-Man”: „Odnowić śluby” - recenzja

Każdy, kto tęsknił za starym, dobrym Spider-Manem, który wiedzie spokojne życie u boku Mary Jane oraz spędza czas na zabawie ze swoją córką - Annie

„Podboje” tom 4: „Śmierć króla” - recenzja

Kości zostały rzucone: ostateczne starcie zbliża się wielkimi krokami.

„Lou!” tom 1: „Codziennik” - recenzja

Egmont powraca do wydawania świetnej komiksowej serii adresowanej (nie tylko) do nastolatek.

„Kruk” – recenzja

„Piękny potwór…” właśnie w taki sposób określał się Eric Draven, główny bohater komiksowej opowieści „Kruk” stworzonej piórem i pędzlem Jamesa O’Barra. 

„Superman” tom 4: „Czarny świt” - recenzja

Pierwsza myśl po skończonej lekturze: parzyste tomy „Supermana” górują nad nieparzystymi. 

„Batman. Rozbite miasto i inne opowieści” - recenzja

Brian Azzarello i Eduardo Risso to obok takich duetów jak Grant Morrison/Frank Quitely czy Alan Moore/Kevin O’Neill jeden z najbardziej udanych zespołów twórczych anglosaskiego komiksu przełomu wieków.

„Thorgal” tom 36: „Aniel” - recenzja

W oczekiwaniu na niemożliwe – tak chyba każdy fan Thorgala wypatrywał ostatniego tomu przygód gwiezdnego dziecka rysowanego przez Grzegorza Rosińskiego.

„Giant Days” tom 5: „Jak nie teraz, to kiedy?” - recenzja

Życie studenckie to nie tylko przyjemności, ale też sporo wyzwań i – co najgorsze – zmaganie się z ważniejszymi problemami niż najbliższe kolokwium czy jakiś tam egzamin. 

„Jonah Hex” tom 7: „Zabójczy ołów” - recenzja

Aż pięć opowieści z burzliwego życia szpetnego łowcy nagród czeka na czytelników jego solowej serii. 

„Giuseppe Bergman. Afrykańskie przygody” - recenzja

Muszę przyznać, że namęczyłem się sporo przy lekturze komiksu „Giuseppe Bergman. Afrykańskie przygody” Milo Manary.

„Giants” - recenzja

Kino o ogromnych potworach bezkarnie pustoszących metropolitalne obszary, głównie te umieszczone w Japonii, złoty okres ma już dawno za sobą.

„Studio tańca” tom 1 - recenzja

„Studio tańca” to opowieść piękna i urocza, zabawna i mądra, a nade wszystko uniwersalna, choć zaadresowana do dzieciaków, które… dorastają szybciej, niż sądzimy.

„Nightwing” tom 3: „Nightwing musi umrzeć” - recenzja

Nightwing to heros, który działa w cieniu. 

„Transmetropolitan” tom 3 - recenzja

Czy cel uświęca środki? Czy wygrana zawsze jest ostateczna? 

„Punisher MAX” tom 5 - recenzja

Przygoda Gartha Ennisa z serią „Punisher MAX” dobiega końca. 

„Moon Knight” tom 3: „W noc” - recenzja

Trzeci tom serii „Moon Knight” przynosi kolejną porcję przygód obrońcy nocnych wędrowców oraz… kolejną zmianę na stanowiskach twórców.

„Ye” - recenzja

Wydawnictwo Mandioca mogło do tej pory być kojarzone z tytułami niebanalnymi, interesującymi, które zapełniają pewną rynkową lukę, ale też z komiksami przeznaczonymi raczej do ścisłego i wąskiego grona odbiorców. 

„Dozorca”: „Nie wszystko złoto” - recenzja

Wbrew temu, co mógłby sugerować tytuł, „Dozorca” nie jest komiksem o zwyczajnym cieciu utrzymującym porządek w kamienicy.

„Hawkeye kontra Deadpool” - recenzja

Zawsze, gdy patrzę na komiksowego Deadpoola bez maski, przypomina mi się Ryan Reynolds. 

„Koniec zxxxanego świata” - recenzja

O tym, że zło dojrzewa wraz z wiekiem, a także o tym, że młodość niekoniecznie równoznaczna jest z niewinnością, opowiada Charles Forman na stronicach komiksu „Koniec z###anego świata”. 

„Mort Cinder” - recenzja

Komiks argentyński to na polskim gruncie wciąż przysłowiowa terra ignorata nondum cognita.

„Jupiter's Legacy: Dziedzictwo Jowisza” tom 2 - recenzja

Uderzający pod koniec ubiegłego roku niczym grom z jasnego nieba, świeży i nowatorski Jupiter's Legacy doczekał się w końcu kontynuacji. 

„Ernest i Rebeka” tom 1: „Mój kumpel mikrob” - recenzja

Egmont od dłuższego czasu rozpieszcza młodszych czytelników pozycjami skierowanymi do nich.