„Fury MAX” tom 1 - recenzja

Linia wydawnicza „MAX” na ogół kojarzona jest z prawdopodobnie jak dotąd najbardziej udanymi „występami” Franka „Punishera” Castle’a oraz debiutem Jessiki Jones.

„Sceny zbrodni” - recenzja

Pisarz kryminalny jest jak iluzjonista – przy użyciu dobrze znanych narzędzi musi sprawić, by publiczność raz jeszcze uwierzyła w magię.

„Przygody Supermana. Jon Kent” - recenzja

Komiks Przygody Supermana: Jon Kent to kolejna odsłona przygód syna Clarka Kenta i Lois Lane, który w ostatnich latach stał się pełnoprawnym następcą swojego ojca.

„Zbłąkane kule” tom 2: „Brutalność uczuć” - recenzja

W świecie Zbłąkanych kul Davida Laphama słowa mafijnego bossa nabierają szczególnego znaczenia.

„Pingwin” tom 1: „Długa droga do domu” - recenzja

Tom King, znany z niebanalnych interpretacji postaci ze świata DC Comics, powraca z kolejną opowieścią osadzoną w Gotham – Pingwin: Długa droga do domu.

„Smerfy” tom 35: „Smerfy i fioletowa fasola” - recenzja

Pomimo ogólnego zabiegania, mnogości obowiązków oraz całkiem licznych zagrożeń, z którymi raz za razem Smerfy zmuszone są się borykać, nie porzucają one zamiłowania również do uciech doczesnych.

„Wujek Sknerus i Dziesięciocentówka nieskończoności” - recenzja

Z każdym kolejnym rokiem jesteśmy świadkami zataczającej coraz większe kręgi nieznośnej komercjalizacji kultury. 

„X-Men. Saga Miotu” - recenzja

Jest kosmos Marvela odzwierciedleniem dusz mutantów, tak jakby tylko w tych mrocznych odmętach stworzenia wychowankowie Charlesa Xaviera mogli bez obaw zaniechać ziemską maskaradę, uwalniając się od trawiących ich obłudy i strachu.

„Ernie Pike” – recenzja

Miłośnicy talentu Hugo Pratta będą zadowoleni.

„The Amazing Spider-Man Epic Collection: Skradzione życie“ - recenzja

Po dramatycznych wydarzeniach, jakie miały miejsce podczas „Rzezi maksymalnej” urządzanej przez Carnage’a i jego przybraną „familię” dla Spider-Mana przyszedł czas na mały odpoczynek.

„Parszywy drań” tom 2 - recenzja

Drugi tom opowieści „Parszywy drań” nie zawodzi oczekiwań.

„Nie puszczaj mojej dłoni” - recenzja

Listopadowa pozycja od Non Stop Comics zabiera nas do Reunion - zamorskiego departamentu Francji, gdzie, zamiast wakacyjnego wypoczynku, bohaterowie muszą uciekać.

„Extremity” tom 2: „Wojowniczka” - recenzja

Witamy w piekle. Dzięki drugiemu, a zarazem finalnemu tomowi miniserii Extremity powracamy do ultrabrutalnego, a zarazem intrygującego i wciągającego świata i jego mieszkańców.

„Ratman. W poszukiwaniu szczęśliwego czasu” - recenzja

Czy stworzenie przez innych artystów własnej wersji przygód wykreowanego przez siebie bohatera, to najdoskonalsza forma komiksowego uznania?

„Vasco – wydanie zbiorcze” księga 8 - recenzja

Po przeszło dwudziestu odsłonach dzieła swojego życia (czyli oczywiście serii „Vasco”) Gilles Chaillet doszedł najwyraźniej do wniosku, że przy tworzeniu kolejnych odsłon tego wciąż popularnego przedsięwzięcia ograniczy się do tworzenia fabuł. 

„Kraina koszmarów” tom 1 - recenzja

Niby James Tynion IV miał iść na swoje i robić autorskie komiksy, ale jakoś nie może odkleić się od DC.

„Gorączka nocy” - recenzja

W „Gorączce nocy” Ed Brubaker bawi się lękami niczym z norweskich filmów Erika Skjoldbjærga, mieszając je z perwersjami Stanleya Kubricka z „Oczu szeroko zamkniętych”.

„Wahkan” - recenzja

W Paryżu końcówki XIX wieku dochodzi do serii makabrycznych morderstw dokonywanych na wieży Eiffla.

„Radiant Black” tom 1: „(Nie tak) sekretne pochodzenie” - recenzja

Mityczny młodzieżowy czytelnik komiksów prawdopodobnie nie istnieje.

„Chciałbym zapomnieć” - recenzja

Zdumiewające jest to, że w naszym kraju okrutnie dotkniętym doświadczeniem II wojny światowej ukazuje się tak mało komiksów odnoszących się do tamtych wydarzeń. 

„Skarga Utraconych Ziem. Cykl Sudenne’owie” tom 3: „Szaleństwo Seamusa” - recenzja

Mrok spowijający krainę Eruin Dulea zdaje się zagęszczać… 

„RIP” tom 6: „Eugène. Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy” - recenzja

Przyszedł wreszcie czas na finał świetnej serii „RIP”, czyli spojrzenie na przebieg zdarzeń z perspektywy kolejnego ich uczestnika. 

„Smoła” - recenzja

Na liczący przeszło trzysta stron nowy album Piotra Marca jeszcze przed jego premierą był w komiksowej bańce spory hype. 

„Czerwona Maska” księga II - recenzja

W ciągu zaledwie sześciu albumów przygody Czerwonej Maski uległy diametralnej zmianie.

„Dayak” - recenzja

Czarny Ląd to potencjał, który bez cienia wątpliwości może zmienić świat. 

„Zjawiskowa She-Hulk” tom 2 - recenzja

Hau-hau, arf-arf, woof-woof!!! No dobrze, skoro już odszczekałem wszelkie uwagi, jakie miałem do Johna Byrna’a po lekturze pierwszego zbiorczego tomu „Zjawiskowej She-Hulk“.

„Kamasutra. Z krwi i kości” - recenzja

Kamasutra. Niby erotyk a tak naprawdę opowieść o wyrafinowanej zemście.

„Hilda i Rożek: Ucieczka przed deszczem” - recenzja

Kultura Gniewu uraczyła nas czworoksięgiem o przygodach rezolutnej Kalinki i jej nietypowego, zwierzęcego towarzysza.

„Smerfy” tom 34: „Smerfy i półdżin” - recenzja

Baśniowość z definicji wpisana jest w formułę życiowego dokonania Peyo.

„Milenium” - recenzja

Płaskoziemstwo, niebocentryzm, przekonanie, w myśl którego emisja gazów jelitowych trzody chlewnej ma realny wpływ na globalne ocieplenie klimatu.

„Marvels. Wydanie jubileuszowe” - recenzja

Można na „Marvels” Kurta Busieka (scenariusz) i Alexa Rossa (rysunki) spojrzeć dwojako.

„Friday” księga 3: „Znów mamy święta” - recenzja

Pierwsza księga „Friday” ukazała się w kwietniu 2023 roku i tak w półtora roku później dobiliśmy do finału.

„Zagor. Prolog: Przysięga” - recenzja

W roku 2022, wydawnictwo Tore wydało pierwszy zeszyt serii komiksowej „Zagor”.

„Świat Mitów: Tantal i inne mity o pysze” - recenzja

Lucyfer, któremu uroił się status „(…) podobnego do Najwyższego” to tylko najbardziej skrajny przykład zjawiska znanego przez starożytnych Hellenów mianem hybris.

„Dziewięć” - recenzja

Eksploracja przestrzeni kosmicznej to bez cienia wątpliwości wyzwanie z gatunku szczególnie wymagających. 

„Alix Senator” tom 4: „Na tropach przeszłości – wydanie zbiorcze” - recenzja

Protagoniści frankofońskich komiksów rzadko pozwolić sobie mogą na komfort domatorstwa. 

„Notatki spod poduszki” - recenzja

„Zapiski spod wezgłowia” są jednym z arcydzieł literatury japońskiej, a zarazem pierwszym utworem z gatunku „zuihitsu”, czyli szkiców.

„Supersi” tom 5: „Spotkanie” - recenzja

Mat, Lili i Benji znów są razem. 

„Diuna: Ród Harkonnenów” tom 2 - recenzja

„Świat to za mało” jak stwierdzić miała jedna z osobowości cyklu o pewnym numerowanym agencie. 

„Rewolwerowcy z Dzikiego Zachodu” - recenzja

„Rewolwerowcy z Dzikiego Zachodu” to kolejna znakomita antologia autorstwa Tiburce’a Ogera wspomaganego w warstwie scenariuszowej przez Herve Richeza oraz zastęp znających się na swoim fachu plastyków.

„Świat Mitów: Prometeusz i puszka Pandory” - recenzja

Krwawa i bezpardonowa wojna między zwolennikami Dzeusa a wcześniejszym pokoleniem nadistot zwanych tytanami wyklarowała porządek rzeczy pod nieboskłonem mitycznej rzeczywistości antycznych Hellenów. 

„Bajania” - recenzja

"Bajania" to zbiór historii z uniwersum Sandmana napisanych przez Billa Willinghama, scenarzysty najbardziej znanego z serii "Baśnie".

„Batman. Biały Rycerz przedstawia: Pokolenie Jokera” - recenzja

Wprost przyznać trzeba, że poprzednia „wizyta” w Gotham zreinterpretowanym według konceptów Seana Murphy’ego okazała się całkiem miłym doświadczeniem.

„Drakula” - recenzja

Po czarno-białych tomach Dino Battaglii (Opowieści grozy) oraz Joana Boixa (Opowieści makabryczne), seria wydawnicza Mandioki „Mistrzowie komiksu europejskiego”.