
„Fury MAX” tom 1 - recenzja
Linia wydawnicza „MAX” na ogół kojarzona jest z prawdopodobnie jak dotąd najbardziej udanymi „występami” Franka „Punishera” Castle’a oraz debiutem Jessiki Jones.

„Sceny zbrodni” - recenzja
Pisarz kryminalny jest jak iluzjonista – przy użyciu dobrze znanych narzędzi musi sprawić, by publiczność raz jeszcze uwierzyła w magię.

„Przygody Supermana. Jon Kent” - recenzja
Komiks Przygody Supermana: Jon Kent to kolejna odsłona przygód syna Clarka Kenta i Lois Lane, który w ostatnich latach stał się pełnoprawnym następcą swojego ojca.

„Zbłąkane kule” tom 2: „Brutalność uczuć” - recenzja
W świecie Zbłąkanych kul Davida Laphama słowa mafijnego bossa nabierają szczególnego znaczenia.

„Pingwin” tom 1: „Długa droga do domu” - recenzja
Tom King, znany z niebanalnych interpretacji postaci ze świata DC Comics, powraca z kolejną opowieścią osadzoną w Gotham – Pingwin: Długa droga do domu.

„Smerfy” tom 35: „Smerfy i fioletowa fasola” - recenzja
Pomimo ogólnego zabiegania, mnogości obowiązków oraz całkiem licznych zagrożeń, z którymi raz za razem Smerfy zmuszone są się borykać, nie porzucają one zamiłowania również do uciech doczesnych.

„Wujek Sknerus i Dziesięciocentówka nieskończoności” - recenzja
Z każdym kolejnym rokiem jesteśmy świadkami zataczającej coraz większe kręgi nieznośnej komercjalizacji kultury.

„X-Men. Saga Miotu” - recenzja
Jest kosmos Marvela odzwierciedleniem dusz mutantów, tak jakby tylko w tych mrocznych odmętach stworzenia wychowankowie Charlesa Xaviera mogli bez obaw zaniechać ziemską maskaradę, uwalniając się od trawiących ich obłudy i strachu.

„Ernie Pike” – recenzja
Miłośnicy talentu Hugo Pratta będą zadowoleni.

„The Amazing Spider-Man Epic Collection: Skradzione życie“ - recenzja
Po dramatycznych wydarzeniach, jakie miały miejsce podczas „Rzezi maksymalnej” urządzanej przez Carnage’a i jego przybraną „familię” dla Spider-Mana przyszedł czas na mały odpoczynek.

„Parszywy drań” tom 2 - recenzja
Drugi tom opowieści „Parszywy drań” nie zawodzi oczekiwań.

„Nie puszczaj mojej dłoni” - recenzja
Listopadowa pozycja od Non Stop Comics zabiera nas do Reunion - zamorskiego departamentu Francji, gdzie, zamiast wakacyjnego wypoczynku, bohaterowie muszą uciekać.

„Extremity” tom 2: „Wojowniczka” - recenzja
Witamy w piekle. Dzięki drugiemu, a zarazem finalnemu tomowi miniserii Extremity powracamy do ultrabrutalnego, a zarazem intrygującego i wciągającego świata i jego mieszkańców.

„Ratman. W poszukiwaniu szczęśliwego czasu” - recenzja
Czy stworzenie przez innych artystów własnej wersji przygód wykreowanego przez siebie bohatera, to najdoskonalsza forma komiksowego uznania?

„Vasco – wydanie zbiorcze” księga 8 - recenzja
Po przeszło dwudziestu odsłonach dzieła swojego życia (czyli oczywiście serii „Vasco”) Gilles Chaillet doszedł najwyraźniej do wniosku, że przy tworzeniu kolejnych odsłon tego wciąż popularnego przedsięwzięcia ograniczy się do tworzenia fabuł.

„Kraina koszmarów” tom 1 - recenzja
Niby James Tynion IV miał iść na swoje i robić autorskie komiksy, ale jakoś nie może odkleić się od DC.

„Gorączka nocy” - recenzja
W „Gorączce nocy” Ed Brubaker bawi się lękami niczym z norweskich filmów Erika Skjoldbjærga, mieszając je z perwersjami Stanleya Kubricka z „Oczu szeroko zamkniętych”.

„Wahkan” - recenzja
W Paryżu końcówki XIX wieku dochodzi do serii makabrycznych morderstw dokonywanych na wieży Eiffla.

„Radiant Black” tom 1: „(Nie tak) sekretne pochodzenie” - recenzja
Mityczny młodzieżowy czytelnik komiksów prawdopodobnie nie istnieje.

„Chciałbym zapomnieć” - recenzja
Zdumiewające jest to, że w naszym kraju okrutnie dotkniętym doświadczeniem II wojny światowej ukazuje się tak mało komiksów odnoszących się do tamtych wydarzeń.

„Skarga Utraconych Ziem. Cykl Sudenne’owie” tom 3: „Szaleństwo Seamusa” - recenzja
Mrok spowijający krainę Eruin Dulea zdaje się zagęszczać…

„RIP” tom 6: „Eugène. Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy” - recenzja
Przyszedł wreszcie czas na finał świetnej serii „RIP”, czyli spojrzenie na przebieg zdarzeń z perspektywy kolejnego ich uczestnika.

„Smoła” - recenzja
Na liczący przeszło trzysta stron nowy album Piotra Marca jeszcze przed jego premierą był w komiksowej bańce spory hype.

„Czerwona Maska” księga II - recenzja
W ciągu zaledwie sześciu albumów przygody Czerwonej Maski uległy diametralnej zmianie.

„Dayak” - recenzja
Czarny Ląd to potencjał, który bez cienia wątpliwości może zmienić świat.

„Zjawiskowa She-Hulk” tom 2 - recenzja
Hau-hau, arf-arf, woof-woof!!! No dobrze, skoro już odszczekałem wszelkie uwagi, jakie miałem do Johna Byrna’a po lekturze pierwszego zbiorczego tomu „Zjawiskowej She-Hulk“.

„Kamasutra. Z krwi i kości” - recenzja
Kamasutra. Niby erotyk a tak naprawdę opowieść o wyrafinowanej zemście.

„Hilda i Rożek: Ucieczka przed deszczem” - recenzja
Kultura Gniewu uraczyła nas czworoksięgiem o przygodach rezolutnej Kalinki i jej nietypowego, zwierzęcego towarzysza.
1.jpg)
„Smerfy” tom 34: „Smerfy i półdżin” - recenzja
Baśniowość z definicji wpisana jest w formułę życiowego dokonania Peyo.

„Milenium” - recenzja
Płaskoziemstwo, niebocentryzm, przekonanie, w myśl którego emisja gazów jelitowych trzody chlewnej ma realny wpływ na globalne ocieplenie klimatu.

„Marvels. Wydanie jubileuszowe” - recenzja
Można na „Marvels” Kurta Busieka (scenariusz) i Alexa Rossa (rysunki) spojrzeć dwojako.

„Friday” księga 3: „Znów mamy święta” - recenzja
Pierwsza księga „Friday” ukazała się w kwietniu 2023 roku i tak w półtora roku później dobiliśmy do finału.

„Zagor. Prolog: Przysięga” - recenzja
W roku 2022, wydawnictwo Tore wydało pierwszy zeszyt serii komiksowej „Zagor”.
1.jpg)
„Świat Mitów: Tantal i inne mity o pysze” - recenzja
Lucyfer, któremu uroił się status „(…) podobnego do Najwyższego” to tylko najbardziej skrajny przykład zjawiska znanego przez starożytnych Hellenów mianem hybris.

„Dziewięć” - recenzja
Eksploracja przestrzeni kosmicznej to bez cienia wątpliwości wyzwanie z gatunku szczególnie wymagających.
1.jpg)
„Alix Senator” tom 4: „Na tropach przeszłości – wydanie zbiorcze” - recenzja
Protagoniści frankofońskich komiksów rzadko pozwolić sobie mogą na komfort domatorstwa.

„Notatki spod poduszki” - recenzja
„Zapiski spod wezgłowia” są jednym z arcydzieł literatury japońskiej, a zarazem pierwszym utworem z gatunku „zuihitsu”, czyli szkiców.

„Supersi” tom 5: „Spotkanie” - recenzja
Mat, Lili i Benji znów są razem.
1.jpg)
„Diuna: Ród Harkonnenów” tom 2 - recenzja
„Świat to za mało” jak stwierdzić miała jedna z osobowości cyklu o pewnym numerowanym agencie.

„Rewolwerowcy z Dzikiego Zachodu” - recenzja
„Rewolwerowcy z Dzikiego Zachodu” to kolejna znakomita antologia autorstwa Tiburce’a Ogera wspomaganego w warstwie scenariuszowej przez Herve Richeza oraz zastęp znających się na swoim fachu plastyków.
1.jpg)
„Świat Mitów: Prometeusz i puszka Pandory” - recenzja
Krwawa i bezpardonowa wojna między zwolennikami Dzeusa a wcześniejszym pokoleniem nadistot zwanych tytanami wyklarowała porządek rzeczy pod nieboskłonem mitycznej rzeczywistości antycznych Hellenów.

„Batman Detective Comics. Gothamski Nokturn: Uwertura” tom 1 - recenzja
Batmana można lubić lub nie.

„Bajania” - recenzja
"Bajania" to zbiór historii z uniwersum Sandmana napisanych przez Billa Willinghama, scenarzysty najbardziej znanego z serii "Baśnie".
1.jpg)
„Batman. Biały Rycerz przedstawia: Pokolenie Jokera” - recenzja
Wprost przyznać trzeba, że poprzednia „wizyta” w Gotham zreinterpretowanym według konceptów Seana Murphy’ego okazała się całkiem miłym doświadczeniem.

„Drakula” - recenzja
Po czarno-białych tomach Dino Battaglii (Opowieści grozy) oraz Joana Boixa (Opowieści makabryczne), seria wydawnicza Mandioki „Mistrzowie komiksu europejskiego”.