
„The Royal Hotel” - recenzja
Czekałem na ten film. Debiut Kitty Green, „Asystentka”, ma w sobie wszystko, czego pretendujący reżyser mógłby sobie tylko wymarzyć od pierwszego obrazu.

„Kod zła” - recenzja
Gdy obejrzało się zbyt wiele horrorów, to niewiele rzeczy i zjawisk potrafi autentycznie przerazić.

„Twisters” - recenzja
Top Gun: Maverick przetarł szlaki dawnym tytułom, które z chęcią byśmy zobaczyli w odświeżonej wersji i nowej jakości.

„Tylko my dwoje” - recenzja
Jesteśmy dość często przestrzegani przed psychopatami interakcją z nimi zarówno w sytuacjach publicznych, jak i intymnych.

„W głowie się nie mieści 2” - recenzja
Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki – oto przykre sedno sequeli z cellulitu.

„Hit Man” - recenzja
Błyskotliwa komedia w czasach ogłupienia wydaje się gatunkiem wymarłym.

„Prawda24” - recenzja
Gdy produkcja filmowa przeistacza się w teatr jednego aktora, to zazwyczaj możemy spodziewać się katastrofy porównywalnej z artystyczną klęską „The Room”.

„Królestwo Planety Małp” - recenzja
Po siedmiu latach ponownie wracamy na planetę małp, a dokładnie Ziemię, na której człowiek przestał być naczelnym gatunkiem.

„Niepokalana” - recenzja
W ostatnim czasie Sydney Sweeney nie próżnuje.

„Omen: Początek” - recenzja
Horrory, których fabuła koncentruje się wokół Kościoła, od lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

„Biała odwaga” - recenzja
„Biała odwaga” to produkcja historyczna z gatunku wzbudzających skrajne opinie już na etapie ich realizacji.

„Kung Fu Panda 4” - recenzja
Po kilka latach i długich oczekiwaniach fanów z całego świata do kin trafiła czwarta odsłona przygód Po.

„Madame Web” - recenzja
Studio Sony nie przestaje rozdrabniać uniwersum Spider-Mana o nikomu niepotrzebne filmy skupiające się na postaciach, które bez głównego bohatera nie wypadają przekonująco.

„Pszczelarz” - recenzja
David Ayer dał się poznać jako twórca kina wybuchowego, męskiego, wojennego, a także komiksowego.

„Życzenie” - recenzja
Poprzedni roku studio Disneya nie zaliczy do udanych.

„Gra w opętanie” - recenzja
W tym roku obrodziło horrorami emitowanymi w okresie przedświątecznym.

„Akademia Pana Kleksa” - recenzja
Po czterdziestu latach na ekrany powraca klasyczny bohater Jana Brzechwy i ikoniczna dla polskiej literatury, kina i fantastyki postać – profesor Ambroży Kleks.

„Aquaman i zaginione królestwo” - recenzja
Zapoczątkowane przez Zacka Snydera uniwersum kończy się nie z hukiem, lecz z piskiem.

„Nóż w nocnej ciszy” - recenzja
W 203. odcinku „Simpsonów” z 1998 roku pod znamiennym tytułem „Natural Born Kissers” (przeinaczone odwołanie do pewnego klasyka Olivera Stone’a) zostaje odnaleziony pewien artefakt filmowy.

„Niedźwiedzie nie istnieją” - recenzja
Twórczość Panahiego - jednego z najlepszych obecnie irańskich reżyserów – dowodzi, że problemem filmu nie są fundusze do pozyskania.

„Noc Dziękczynienia” - recenzja
John Carver był jednym z Pielgrzymów, którzy wyruszyli w podróż żaglowcem Mayflower w 1620 roku, która zaowocowała utworzeniem kolonii Plymouth w Ameryce.

„Napoleon” - recenzja
Napoleon Bonaparte w końcu doczekał się wysokobudżetowej produkcji filmowej.

„Ferrari” - recenzja
Nie tak dawno Michael Mann szumnie zapowiedział kontynuacje kultowej „Gorączki” - bodajże jego najlepszego filmu, silnej inspiracji przy powstawaniu „Mrocznego Rycerza” Nolana.

„Marvels” - recenzja
Piąta faza Marvela na dobre nie zdążyła się rozbujać, a już na dzień dobry została przystopowana kiepskim przyjęciem trzeciej odsłony przygód Ant-Mana.

„Inwestorzy amatorzy” - recenzja
Skandal giełdowy wokół GameStop jest bodajże najbardziej przedziwną historią z okresu pandemii (oprócz samego koronawirusa, rzecz jasna).

„How to have sex” - recenzja
Zdawać by się mogło, że dzisiejsza młodzież oraz młodzi dorośli żyją poza historią.

„Przejścia” - recenzja
Tomas jest charyzmatycznych twórcą i reżyserem. Jest z Martinem od 15 lat, ale do ich związku wkroczyła nuda i monotonia.

„Pięć koszmarnych nocy” - recenzja
Pięć koszmarnych nocy – ekranizacja popularnej gry komputerowej Five Nights at Freddy’s – zadziwiło nie tyle graczy, ile wytwórnię i widzów, którzy nie spodziewali się aż tak dobrego przyjęcia tego obrazu.

„Slotherhouse. Leniwa śmierć” - recenzja
Leniwiec morderca? Czy takie połączenie jest możliwe?

„Egzorcysta: Wyznawca” - recenzja
Dawid Gordon Green z powodzeniem rewitalizował markę Halloween, dostarczając jeden z najbardziej dochodowych filmów serii.

„Niebezpieczny kochanek” - recenzja
Susanna Fogel wraz z Michelle Ashford koncertowo spartoliły adaptację pewnego osobliwego opowiadania. To dotkliwy upadek z wysokiego konia.

„Czas krwawego księżyca” - recenzja
Wyczekiwany film Martina Scorsese. Budżet opiewa na 200 milionów dolarów (w zasadzie dwa razy tyle, jeżeli dodamy marketing i promocję).

Triumf formy nad substancją – recenzja filmu „Chłopi”
Zrównywanie animowanych „Chłopów” z cepelią jest w moim odczuciu nieadekwatne, wręcz nie na miejscu.

„Poprzednie życie” - recenzja
Celine Song w swoim filmowym debiucie mierzy się z tęsknotami i namiętnościami znamiennymi dla imigrantów.

„Piła X” - recenzja
Po słabiutkiej Spirali, która miała być nowym rozdziałem w serii Piła, studio Lionsgate postanowiło wrócić do korzeni.

„Doppelgänger. Sobowtór” - recenzja
Jan Holoubek po raz kolejny udowadnia, że w przenoszeniu na duży ekran epizodów z najnowszej historii Polski nie ma sobie równych, a przynajmniej w rodzimej kinematografii.

„Niezniszczalni 4” - recenzja
Stare pryki i aktorzy porzuceni na łaskę i niełaskę kina klasy Z powracają w niewyczekiwanym przez nikogo sequelu Niezniszczalnych.

„Zielona granica” - recenzja
Oto film, który wywołał ostatnimi czasy sporo szumu w polskich kinach. Nie było takiego przynajmniej od czasu „Kleru” Wojciecha Smarzowskiego.

„Pornomelancholia” - recenzja
Dużo mówi się ostatnimi czasy o toksyczności alkoholu i narkotyków, co wiąże się z wynikami niedawnych badań naukowych.

„Cicha dziewczyna” - recenzja
Są takie filmy, które nie są nacechowane rozmachem lub bombastyczną atmosferą.

„Zakonnica II” - recenzja
Uniwersum Obecności nie pozwala o sobie zapomnieć, kolejne produkcje czekają na premiery, a najnowszą z nich jest kontynuacja Zakonnicy.

„Ultimatum” - recenzja
Liam Neeson od lat powtarza jedną i tę samą rolę.

„Sekrety mojego taty” - recenzja
Film animowany w reżyserii Véry Belmont to dość standardowa produkcja na bardzo ważny skądinąd temat - naturze wychowania w rodzinie ustanowionej przez ocalałych z obozów koncentracyjnych.

„Bez litości 3” - recenzja
Denzel Washington im starszy, tym lepszy. Jak wino.

„Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos” - recenzja
Po dwóch aktorskich ekranizacjach przygód zmutowanych żółwi ninja osłabł zapał wytwórni, aby wcielać w życie kolejny restart fabularnej produkcji.