„Omen: Początek” - recenzja

Horrory, których fabuła koncentruje się wokół Kościoła, od lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

„Biała odwaga” - recenzja

„Biała odwaga” to produkcja historyczna z gatunku wzbudzających skrajne opinie już na etapie ich realizacji.

„Kung Fu Panda 4” - recenzja

Po kilka latach i długich oczekiwaniach fanów z całego świata do kin trafiła czwarta odsłona przygód Po.

„Madame Web” - recenzja

Studio Sony nie przestaje rozdrabniać uniwersum Spider-Mana o nikomu niepotrzebne filmy skupiające się na postaciach, które bez głównego bohatera nie wypadają przekonująco.

„Pszczelarz” - recenzja

David Ayer dał się poznać jako twórca kina wybuchowego, męskiego, wojennego, a także komiksowego.

„Życzenie” - recenzja

Poprzedni roku studio Disneya nie zaliczy do udanych.

„Gra w opętanie” - recenzja

W tym roku obrodziło horrorami emitowanymi w okresie przedświątecznym. 

„Akademia Pana Kleksa” - recenzja

Po czterdziestu latach na ekrany powraca klasyczny bohater Jana Brzechwy i ikoniczna dla polskiej literatury, kina i fantastyki postać – profesor Ambroży Kleks.

„Aquaman i zaginione królestwo” - recenzja

Zapoczątkowane przez Zacka Snydera uniwersum kończy się nie z hukiem, lecz z piskiem.

„Nóż w nocnej ciszy” - recenzja

W 203. odcinku „Simpsonów” z 1998 roku pod znamiennym tytułem „Natural Born Kissers” (przeinaczone odwołanie do pewnego klasyka Olivera Stone’a) zostaje odnaleziony pewien artefakt filmowy.

„Niedźwiedzie nie istnieją” - recenzja

Twórczość Panahiego - jednego z najlepszych obecnie irańskich reżyserów – dowodzi, że problemem filmu nie są fundusze do pozyskania.

„Noc Dziękczynienia” - recenzja

John Carver był jednym z Pielgrzymów, którzy wyruszyli w podróż żaglowcem Mayflower w 1620 roku, która zaowocowała utworzeniem kolonii Plymouth w Ameryce.

„Napoleon” - recenzja

Napoleon Bonaparte w końcu doczekał się wysokobudżetowej produkcji filmowej. 

„Ferrari” - recenzja

Nie tak dawno Michael Mann szumnie zapowiedział kontynuacje kultowej „Gorączki” - bodajże jego najlepszego filmu, silnej inspiracji przy powstawaniu „Mrocznego Rycerza” Nolana.

„Marvels” - recenzja

Piąta faza Marvela na dobre nie zdążyła się rozbujać, a już na dzień dobry została przystopowana kiepskim przyjęciem trzeciej odsłony przygód Ant-Mana.

„Inwestorzy amatorzy” - recenzja

Skandal giełdowy wokół GameStop jest bodajże najbardziej przedziwną historią z okresu pandemii (oprócz samego koronawirusa, rzecz jasna). 

„How to have sex” - recenzja

Zdawać by się mogło, że dzisiejsza młodzież oraz młodzi dorośli żyją poza historią.

„Przejścia” - recenzja

Tomas jest charyzmatycznych twórcą i reżyserem. Jest z Martinem od 15 lat, ale do ich związku wkroczyła nuda i monotonia. 

„Pięć koszmarnych nocy” - recenzja

Pięć koszmarnych nocy – ekranizacja popularnej gry komputerowej Five Nights at Freddy’s – zadziwiło nie tyle graczy, ile wytwórnię i widzów, którzy nie spodziewali się aż tak dobrego przyjęcia tego obrazu.

„Slotherhouse. Leniwa śmierć” - recenzja

Leniwiec morderca? Czy takie połączenie jest możliwe?

„Egzorcysta: Wyznawca” - recenzja

Dawid Gordon Green z powodzeniem rewitalizował markę Halloween, dostarczając jeden z najbardziej dochodowych filmów serii.

„Niebezpieczny kochanek” - recenzja

Susanna Fogel wraz z Michelle Ashford koncertowo spartoliły adaptację pewnego osobliwego opowiadania. To dotkliwy upadek z wysokiego konia.

„Czas krwawego księżyca” - recenzja

Wyczekiwany film Martina Scorsese. Budżet opiewa na 200 milionów dolarów (w zasadzie dwa razy tyle, jeżeli dodamy marketing i promocję).

Triumf formy nad substancją – recenzja filmu „Chłopi”

Zrównywanie animowanych „Chłopów” z cepelią jest w moim odczuciu nieadekwatne, wręcz nie na miejscu.

„Poprzednie życie” - recenzja

Celine Song w swoim filmowym debiucie mierzy się z tęsknotami i namiętnościami znamiennymi dla imigrantów.

„Piła X” - recenzja

Po słabiutkiej Spirali, która miała być nowym rozdziałem w serii Piła, studio Lionsgate postanowiło wrócić do korzeni. 

„Doppelgänger. Sobowtór” - recenzja

Jan Holoubek po raz kolejny udowadnia, że w przenoszeniu na duży ekran epizodów z najnowszej historii Polski nie ma sobie równych, a przynajmniej w rodzimej kinematografii.

„Niezniszczalni 4” - recenzja

Stare pryki i aktorzy porzuceni na łaskę i niełaskę kina klasy Z powracają w niewyczekiwanym przez nikogo sequelu Niezniszczalnych.

„Zielona granica” - recenzja

Oto film, który wywołał ostatnimi czasy sporo szumu w polskich kinach. Nie było takiego przynajmniej od czasu „Kleru” Wojciecha Smarzowskiego.

„Pornomelancholia” - recenzja

Dużo mówi się ostatnimi czasy o toksyczności alkoholu i narkotyków, co wiąże się z wynikami niedawnych badań naukowych.

„Cicha dziewczyna” - recenzja

Są takie filmy, które nie są nacechowane rozmachem lub bombastyczną atmosferą. 

„Zakonnica II” - recenzja

Uniwersum Obecności nie pozwala o sobie zapomnieć, kolejne produkcje czekają na premiery, a najnowszą z nich jest kontynuacja Zakonnicy.

„Ultimatum” - recenzja

Liam Neeson od lat powtarza jedną i tę samą rolę.

„Sekrety mojego taty” - recenzja

Film animowany w reżyserii Véry Belmont to dość standardowa produkcja na bardzo ważny skądinąd temat - naturze wychowania w rodzinie ustanowionej przez ocalałych z obozów koncentracyjnych. 

„Bez litości 3” - recenzja

Denzel Washington im starszy, tym lepszy. Jak wino.

„Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos” - recenzja

Po dwóch aktorskich ekranizacjach przygód zmutowanych żółwi ninja osłabł zapał wytwórni, aby wcielać w życie kolejny restart fabularnej produkcji. 

„Bestie” - recenzja

W polskim dyskursie publicznym panuje przekonanie, że najgorsze rzeczy to tylko u nas się działy, co legitymizuje odgrywanie roli ofiary.

„Meg 2”: „Głębia” - recenzja

Istnieją filmy, o których mówimy, tak są tak głupie, że aż dobre. Kontynuacja Meg z pewnością po części wpisuje się w to stwierdzenie. 

„Reality” - recenzja

Bohaterką filmu o znamienitym tytule „Rzeczywistość” jest Reality Winner, była kryptolożka i tłumaczka w Siłach Powietrznych Stanów Zjednoczonych.

„Moja zbrodnia” - recenzja

Z komedią w obecnych czasach nie jest wcale najlepiej.

„Pajęczyna” - recenzja

Ostatnio przeżywamy wysyp filmów grozy różnej maści, co może oznaczać, ze twórcy liczą na spore zyski przy minimalnych kosztach produkcji.

„Porady na zdrady 2” - recenzja

Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej Inkwizycji. Wróć.

„Świat po pracy” - recenzja

Coraz szersze wykorzystywanie robotów w fabrykach oraz ekspansja sztucznej inteligencji, wraz z pojawieniem się idei bezwarunkowego dochodu podstawowego, każe zastanowić się nad relacją między człowiekiem a wykonywanymi przez niego obowiązkami.

„Nawiedzony dwór” - recenzja

Disney nie ustaje w staraniach w przeszczepieniu na język kina swoich lunaparkowych atrakcji. 

Samoświadomy kicz – recenzja filmu „Barbie”

Dawno nie było filmu takiego formatu, będącego jedynym w swoim rodzaju.