![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46665/PLANETA1.jpg)
„Królestwo Planety Małp” - recenzja
Po siedmiu latach ponownie wracamy na planetę małp, a dokładnie Ziemię, na której człowiek przestał być naczelnym gatunkiem.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46606/NIEPOKALANA2.jpg)
„Niepokalana” - recenzja
W ostatnim czasie Sydney Sweeney nie próżnuje.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46513/ome121.jpg)
„Omen: Początek” - recenzja
Horrory, których fabuła koncentruje się wokół Kościoła, od lat cieszą się niesłabnącą popularnością.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46462/b0.jpg)
„Biała odwaga” - recenzja
„Biała odwaga” to produkcja historyczna z gatunku wzbudzających skrajne opinie już na etapie ich realizacji.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46440/FF4.jpg)
„Kung Fu Panda 4” - recenzja
Po kilka latach i długich oczekiwaniach fanów z całego świata do kin trafiła czwarta odsłona przygód Po.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46348/madame.jpg)
„Madame Web” - recenzja
Studio Sony nie przestaje rozdrabniać uniwersum Spider-Mana o nikomu niepotrzebne filmy skupiające się na postaciach, które bez głównego bohatera nie wypadają przekonująco.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46193/psz11.jpg)
„Pszczelarz” - recenzja
David Ayer dał się poznać jako twórca kina wybuchowego, męskiego, wojennego, a także komiksowego.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46152/Zyczenie_plakat1.jpg)
„Życzenie” - recenzja
Poprzedni roku studio Disneya nie zaliczy do udanych.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46132/gra11.jpg)
„Gra w opętanie” - recenzja
W tym roku obrodziło horrorami emitowanymi w okresie przedświątecznym.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46129/AkademiaPanaKleksa1.jpg)
„Akademia Pana Kleksa” - recenzja
Po czterdziestu latach na ekrany powraca klasyczny bohater Jana Brzechwy i ikoniczna dla polskiej literatury, kina i fantastyki postać – profesor Ambroży Kleks.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46117/AQUAMAN21.jpg)
„Aquaman i zaginione królestwo” - recenzja
Zapoczątkowane przez Zacka Snydera uniwersum kończy się nie z hukiem, lecz z piskiem.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46026/Noz_plakat1.jpg)
„Nóż w nocnej ciszy” - recenzja
W 203. odcinku „Simpsonów” z 1998 roku pod znamiennym tytułem „Natural Born Kissers” (przeinaczone odwołanie do pewnego klasyka Olivera Stone’a) zostaje odnaleziony pewien artefakt filmowy.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/46003/nn1.jpg)
„Niedźwiedzie nie istnieją” - recenzja
Twórczość Panahiego - jednego z najlepszych obecnie irańskich reżyserów – dowodzi, że problemem filmu nie są fundusze do pozyskania.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45977/nocdziekczynienia2.jpg)
„Noc Dziękczynienia” - recenzja
John Carver był jednym z Pielgrzymów, którzy wyruszyli w podróż żaglowcem Mayflower w 1620 roku, która zaowocowała utworzeniem kolonii Plymouth w Ameryce.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45973/Napoleon%201.jpg)
„Napoleon” - recenzja
Napoleon Bonaparte w końcu doczekał się wysokobudżetowej produkcji filmowej.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45947/ferrari1.jpg)
„Ferrari” - recenzja
Nie tak dawno Michael Mann szumnie zapowiedział kontynuacje kultowej „Gorączki” - bodajże jego najlepszego filmu, silnej inspiracji przy powstawaniu „Mrocznego Rycerza” Nolana.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45916/marels1.jpg)
„Marvels” - recenzja
Piąta faza Marvela na dobre nie zdążyła się rozbujać, a już na dzień dobry została przystopowana kiepskim przyjęciem trzeciej odsłony przygód Ant-Mana.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45888/in11.jpg)
„Inwestorzy amatorzy” - recenzja
Skandal giełdowy wokół GameStop jest bodajże najbardziej przedziwną historią z okresu pandemii (oprócz samego koronawirusa, rzecz jasna).
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45875/HTHS1.jpg)
„How to have sex” - recenzja
Zdawać by się mogło, że dzisiejsza młodzież oraz młodzi dorośli żyją poza historią.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45871/Przejscia_plaka.jpg)
„Przejścia” - recenzja
Tomas jest charyzmatycznych twórcą i reżyserem. Jest z Martinem od 15 lat, ale do ich związku wkroczyła nuda i monotonia.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45868/Piec%20koszmarnych%20nocy1.jpg)
„Pięć koszmarnych nocy” - recenzja
Pięć koszmarnych nocy – ekranizacja popularnej gry komputerowej Five Nights at Freddy’s – zadziwiło nie tyle graczy, ile wytwórnię i widzów, którzy nie spodziewali się aż tak dobrego przyjęcia tego obrazu.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45861/SLOTHERHOUSE_LENI.jpg)
„Slotherhouse. Leniwa śmierć” - recenzja
Leniwiec morderca? Czy takie połączenie jest możliwe?
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45822/eg11.jpg)
„Egzorcysta: Wyznawca” - recenzja
Dawid Gordon Green z powodzeniem rewitalizował markę Halloween, dostarczając jeden z najbardziej dochodowych filmów serii.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45812/plala.jpg)
„Niebezpieczny kochanek” - recenzja
Susanna Fogel wraz z Michelle Ashford koncertowo spartoliły adaptację pewnego osobliwego opowiadania. To dotkliwy upadek z wysokiego konia.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45803/Czas-krwawego-ksiezyca.jpg)
„Czas krwawego księżyca” - recenzja
Wyczekiwany film Martina Scorsese. Budżet opiewa na 200 milionów dolarów (w zasadzie dwa razy tyle, jeżeli dodamy marketing i promocję).
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45789/CHLOPI1.jpg)
Triumf formy nad substancją – recenzja filmu „Chłopi”
Zrównywanie animowanych „Chłopów” z cepelią jest w moim odczuciu nieadekwatne, wręcz nie na miejscu.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45757/Poprzednie_zycie1.jpg)
„Poprzednie życie” - recenzja
Celine Song w swoim filmowym debiucie mierzy się z tęsknotami i namiętnościami znamiennymi dla imigrantów.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45739/pi%C5%82ax1.jpg)
„Piła X” - recenzja
Po słabiutkiej Spirali, która miała być nowym rozdziałem w serii Piła, studio Lionsgate postanowiło wrócić do korzeni.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45734/DOPPEL1.jpg)
„Doppelgänger. Sobowtór” - recenzja
Jan Holoubek po raz kolejny udowadnia, że w przenoszeniu na duży ekran epizodów z najnowszej historii Polski nie ma sobie równych, a przynajmniej w rodzimej kinematografii.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45730/niezniszczalni-4.jpg)
„Niezniszczalni 4” - recenzja
Stare pryki i aktorzy porzuceni na łaskę i niełaskę kina klasy Z powracają w niewyczekiwanym przez nikogo sequelu Niezniszczalnych.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45723/zielona1.jpg)
„Zielona granica” - recenzja
Oto film, który wywołał ostatnimi czasy sporo szumu w polskich kinach. Nie było takiego przynajmniej od czasu „Kleru” Wojciecha Smarzowskiego.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45677/ppp1.jpg)
„Pornomelancholia” - recenzja
Dużo mówi się ostatnimi czasy o toksyczności alkoholu i narkotyków, co wiąże się z wynikami niedawnych badań naukowych.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45654/cicha11.png)
„Cicha dziewczyna” - recenzja
Są takie filmy, które nie są nacechowane rozmachem lub bombastyczną atmosferą.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45650/zakonnica_plakat2.jpg)
„Zakonnica II” - recenzja
Uniwersum Obecności nie pozwala o sobie zapomnieć, kolejne produkcje czekają na premiery, a najnowszą z nich jest kontynuacja Zakonnicy.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45640/ultimatum1.jpg)
„Ultimatum” - recenzja
Liam Neeson od lat powtarza jedną i tę samą rolę.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45628/saz1.jpg)
„Sekrety mojego taty” - recenzja
Film animowany w reżyserii Véry Belmont to dość standardowa produkcja na bardzo ważny skądinąd temat - naturze wychowania w rodzinie ustanowionej przez ocalałych z obozów koncentracyjnych.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45623/369471789.jpg)
„Bez litości 3” - recenzja
Denzel Washington im starszy, tym lepszy. Jak wino.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45561/zzz1.jpg)
„Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos” - recenzja
Po dwóch aktorskich ekranizacjach przygód zmutowanych żółwi ninja osłabł zapał wytwórni, aby wcielać w życie kolejny restart fabularnej produkcji.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45533/bestie1.jpg)
„Bestie” - recenzja
W polskim dyskursie publicznym panuje przekonanie, że najgorsze rzeczy to tylko u nas się działy, co legitymizuje odgrywanie roli ofiary.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45530/meg3.jpg)
„Meg 2”: „Głębia” - recenzja
Istnieją filmy, o których mówimy, tak są tak głupie, że aż dobre. Kontynuacja Meg z pewnością po części wpisuje się w to stwierdzenie.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45526/reality1.jpg)
„Reality” - recenzja
Bohaterką filmu o znamienitym tytule „Rzeczywistość” jest Reality Winner, była kryptolożka i tłumaczka w Siłach Powietrznych Stanów Zjednoczonych.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45520/moja-zbrodnia.jpg)
„Moja zbrodnia” - recenzja
Z komedią w obecnych czasach nie jest wcale najlepiej.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45517/cob0.png)
„Pajęczyna” - recenzja
Ostatnio przeżywamy wysyp filmów grozy różnej maści, co może oznaczać, ze twórcy liczą na spore zyski przy minimalnych kosztach produkcji.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45514/por2.jpg)
„Porady na zdrady 2” - recenzja
Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej Inkwizycji. Wróć.
![](https://img23.powernet.pl/mc/300/169/image_files/text/45499/aaaa.jpg)
„Świat po pracy” - recenzja
Coraz szersze wykorzystywanie robotów w fabrykach oraz ekspansja sztucznej inteligencji, wraz z pojawieniem się idei bezwarunkowego dochodu podstawowego, każe zastanowić się nad relacją między człowiekiem a wykonywanymi przez niego obowiązkami.