„Duża ryba i begonia” - recenzja

Wschodnia animacja, która opowiadając losy młodego protagonisty, przenosi widza do magicznej krainy, pełnej niesamowitych istot, cechującej się odmiennym postrzeganiem rzeczywistości większości od razu nasunie nazwisko Hayao Miyazakiego i studio Ghibli. 

„Aquaman” - recenzja druga

Studio Warner Bros. postawiło wszystko na jedną kartę.

„Pech to nie grzech” - recenzja

Z polskimi komediami romantycznymi jest jak z kinem uzbekistańskim. 

„Mary Poppins powraca” - recenzja

Mówi się, że musical to już trochę wymarły gatunek, po którego twórcy sięgają niechętnie. 

„Kursk” - recenzja

Kursk w reżyserii Thomasa Vinterberga to film stojący na rozdrożu.

„Aquaman” - recenzja

Pomimo sięgających schyłku 1941 r. tradycji związanych z postacią Aquamana ów heros jeszcze do niedawna zwykł być popularny w nieprzesadnie licznym gronie czytelników.

„The Quake. Trzęsienie ziemi” - recenzja

Trzy lata temu norweska produkcja Fala opowiadająca o osunięciu się skały do fiordu, które wywołało potężne tsunami, ubiegała się o oscarową nominację.

„Spider-Man Uniwersum” - recenzja

Nie da się ukryć, że oferta widowiskowych produkcji filmowych osadzonych w realiach uniwersum Marvela jest wręcz przytłaczająca (w pozytywnym rozumieniu tego słowa). 

„Diabeł: Inkarnacja” - recenzja

O opętaniu po raz kolejny, ale tym razem od niekonwencjonalnej strony.

„Robin Hood: Początek” - recenzja

Kiedy wspominam filmowych Robin Hoodów to zawsze przed oczami mam Errola Flynna i Kevina Costnera. 

„Zabójcze maszyny” - recenzja

Zabójcze maszyny to projekt, który może nie spędzał snu z powiek Petera Jacksona, co chodził za nim przez przeszło dekadę.

„Alfa” - recenzja

Alfa Alberta Hughesa (tym razem na fotelu reżyserskim bez swojego brata bliźniaka Allena) to film pechowy.

„Grinch” - recenzja

Mr. Grinch... Któż Cię nie zna? Dzięki Dr. Seussowi każde dziecko na świecie wie o tobie wszystko. 

„Operacja Overlord” - recenzja

Operacja Overlord sygnowana nazwiskiem odpowiedzialnego za produkcję J.J. Abramsa zabiera nas w okres II wojny światowej na chwilę przed lądowaniem aliantów w Normandii.

„Gentleman z rewolwerem” - recenzja

Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść. Niepokonanym. 

„Creed II” - recenzja

Pamiętam, gdy bokserskie wyczyny Rocky’ego w interpretacji nieustępliwego Sylvestra Stallone’a śledziło się na kopiowanych po stokroć kasetach VHS.

„Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda” - recenzja

Odcinania kuponów ciąg dalszy. Uniwersum Potterverse nie mogło zostać zamknięte na dobre, gdyż oznaczałoby to brak kolejnych milionów dolarów wyciąganych z kieszeni widzów spragnionych magicznych wrażeń.

„Oblicze mroku” - recenzja

Assaf Bernstein - autor sensacyjnego serialu Fauda - próbuje swoich sił w gatunku kina psychologicznego z domieszką grozy.

„Ocean ognia” - recenzja

Do filmu Ocean ognia idealnie pasuje określenie nierówny.

„Dziadek do orzechów i cztery królestwa” - recenzja

Duży budżet, znane nazwiska, tona efektów specjalnych a za kamerą dwóch reżyserów.

„Halloween” (2018) - recenzja

Kim jest Michael Myers? Psychopatycznego mordercy nie trzeba przedstawiać miłośnikom kina grozy.

„Wyleczeni” - recenzja

Gdy tylko usłyszałem o tym filmie, przypomniało mi się opowiadanie „Tender as Teeth” Stephanie Crawford oraz Duane'a Swierczynskiego (z antologii 21st Century Dead). 

„Noc pożera świat” - recenzja

Głównie dzięki popularności serialu The Walking Dead zombiaki wróciły do łask.

„Mała Stopa” - recenzja

Yeti – mityczna istota, która ponoć nie istnieje, a nieliczni, którzy ją widzieli, nie są traktowani poważnie.

„Hotel Transylwania 3” - recenzja

Poprzednie części Hotelu Transylwania zyskały grono oddanych sympatyków, a bardziej niż zadowalający wynik finansowy sprawił, że studio Sony postanowiło sięgnąć ponownie po Draca i jego przerażających przyjaciół. 

„Venom” – recenzja

Istnieje cały cykl filmowy, którego adresatami są czytelnicy komiksów.

„Zegar czarnoksiężnika”- recenzja

Z kinem dla młodego widza zazwyczaj jest tak, że musi mieć ono coś do zaoferowania poza parą znakomitych aktorów. 

„Predator”- recenzja

Obcy, Terminator i Predator – to do tych maszkar należało kino lat osiemdziesiątych, gdy obrazy science fiction święciły triumfy, a kolejni twórcy z ochotą oddawali się kreśleniu niejednoznacznych wizji przyszłości czy eksploracji kosmosu.

„Johnny English: Nokaut” - recenzja

Najznamienitszy agent jej królewskiej mości i as szpiegowski MI7 powraca po raz trzeci.

„Smak zemsty. Peppermint” - recenzja

Z uwagi na brak porozumienia i wypracowania wspólnego stanowiska między siecią Cinema City a Monolith Films od ponad dwóch miesięcy ofertę tego dystrybutora można oglądać albo w Multikinie, albo obejść się smakiem, jeśli w danej miejscowości nie ma innego kina.

„Biały Kieł” - recenzja

Są takie historie i takie postaci, które są na tyle inspirujące, że artyści co rusz na nowo biorą je na filmowy warsztat, by raz jeszcze przedstawić je światu.

„Bajecznie bogaci Azjaci” - recenzja

Bajecznie bogaci Azjaci to pierwsza od 13 lat hollywoodzka produkcja, w której cała obsada to sami Azjaci.

„Rozpruci na śmierć” - recenzja

Rozpruci na śmierć nie są rodzajem produkcji, która zapisze się złotymi zgłoskami w historii kina.

„Zakonnica” - recenzja

Co sprawia, że horror wywołuje dreszcz emocji?

„Bez litości 2” - recenzja

Denzel Washington i Antoine Fuqua znają się jak łyse konie, a ich najnowsza produkcja to czwarty wspólnie nakręcony film.

„Dywizjon 303. Historia prawdziwa” - recenzja

Przez wiele lat o polskich pilotach latających w czasie drugiej wojny światowej pod skrzydłami RAF-u było cicho. 

„Mroczne umysły” - recenzja

Czy potrzebny jest nam kolejna produkcja gatunku young adult fiction z wizją dystopicznej przyszłości, w której tajemnicza zaraza dziesiątkuje populację dzieci?

„The Meg” - recenzja

Człowiek kontra matka natura, a raczej przerośnięty morski potwór, który w swoim środowisku naturalnym jest zabójczą, niepowstrzymaną machiną to najprostszy schemat kina akcji i absurdu.

„Fatum Elizabeth” - recenzja

Drugą premierą minionego weekendu – jeśli chcemy pozostać przy tematyce grozy – była produkcja Fatum Elizabeth.

„Slender Man” - recenzja

Lato to okres wysypu tandetnych straszaków.

„Pod ciemnymi gwiazdami” - recenzja

W każdym z nas żyje bestia. 

„Ant-Man i Osa” - recenzja

Podczas konfrontacji Avengers z Thanosem niejeden miłośnik Marvela zastanawiał się, gdzie u licha podziali się Ant-Man i Osa, którzy mogliby stanowić kolosalne wsparcie dla bohaterów stawiających opór kosmicznemu najeźdźcy.

„Mission: Impossible - Fallout” - recenzja

Kariera Toma Cruise’a może nie przypomina typowej sinusoidy, ale za każdym razem, kiedy aktor wystąpi w słabszym filmie (jak zeszłoroczna Mumia)

„Sicario 2”: „Soldado” - recenzja

Pierwsza część Sicario, która wyszła spod ręki Denisa Villeneuve’a, była mroczną opowieścią o walce z kartelami narkotykowymi.

„Mamma Mia! Here We Go Again" - recenzja

Dziesięć lat to ogrom czasu, a zwłaszcza w kinie.