„Pełzająca śmierć” - recenzja

Pełzająca śmierć to krótki film o pożeraniu.

„Pewnego razu w... Hollywood” - recenzja

Pewnego razu w Hollywood pojawił się młody i nikomu nieznany człowiek, który spuścił ze smyczy swoje wściekłe psy. 

„Świat w ogniu” - recenzja

Tylko cud mógł sprawić, że słabiutki Londyn w ogniu (sequel Olimpu w ogniu) doczeka się kontynuacji.

„Gdzie jesteś, Bernadette?” - recenzja

Richard Linklater jest znany za nagradzany i doceniony przez krytyków Boyhood, ale jego ostatnie filmy nie doczekały się kinowej dystrybucji w Polsce.

„Królowe zbrodni” - recenzja

Hell’s Kitchen nie jest wyłącznie domeną Daredevila czy amerykańskim reality show o gotowaniu. 

„Upiorne opowieści po zmroku” - recenzja

Mimo że w materiałach promujących Upiorne opowieści po zmroku przewija się nazwisko Guillermo del Toro to jednak obrazowi André Øvredala daleko do poziomu twórcy Kształtu wody.

„Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw” - recenzja

Seria Szybcy i wściekli to swego rodzaju ewenement. Przygody Dominica Torretto i jego rodziny niebawem dobiją do dziesiątej odsłony

„W deszczowy dzień w Nowym Jorku” - recenzja

Woody Allen nie zwalnia tempa i powraca po rocznej przerwie.

„Truposze nie umierają” - recenzja

Jim Jarmusch sięga po popularny ostatnimi czasy temat zombie, aby ponownie przekazać nam palące problemy współczesnego społeczeństwa, korzystając przy tym z bardzo czytelnej metafory. 

„Yesterday” - recenzja

Co by było, gdyby jeden z popkulturowych fenomenów nagle został wymazany z kart historii?

„Annabelle wraca do domu” - recenzja

Nikogo nie powinno dziwić, że twórcy uniwersum Obecności sięgnęli po raz kolejny po upiorną lalkę Annabelle.

„Król Lew” (2019) - recenzja

Studio Disneya z precyzją szwajcarskiego zegarka przygotowuje kolejne aktorskie produkcje swoich największych animacji.

„Moja gwiazda: Teen Spirit” - recenzja

Plakat filmu Moja gwiazda: Teen Spirit wabi widza dwoma nazwiskami.

„Aladyn” - recenzja

Za oknami jesień latem, a żeby trochę się rozgrzać, postanowiłam zajrzeć do gorącego, pustynnego magicznego Agrabahu i zobaczyć, a raczej nadrobić aktorskiego Aladyna.

„Avengers”: „Koniec gry” (wersja z bonusami) - recenzja

Czwarta część Avengers będąca finałem dziesięcioletniej historii zaprezentowanej w ramach projektu MCU powoli znika z naszych kin.

„Spider-Man: Daleko od domu” - recenzja druga

Spider-Manowi się wiedzie: w zeszłym roku znakomita gra na konsolę PlayStation 4 i najlepszy dotychczas film Spider-Man: Uniwersum (o którym pisaliśmy tutaj),

„Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki” - recenzja

Niektóre filmowe adaptacje komiksów przechodzą bez echa, ale może to i dobrze, gdy patrzy się na potworki wypuszczane do kin. 

„Midsommar. W biały dzień” - recenzja

Wiecie, co jest straszne? Noc. A w zasadzie nie same ciemności, a to, co może się w niej skrywać i to, co podsuwa nam wyobraźnia, gdy brakuje nam wizualnych bodźców.

„Stuber” - recenzja

Gatunek buddy movie przez lata został mocno wyeksploatowany, że trudno o coś na tyle świeżego i ożywczego, by zabawić widza. 

„Polaroid” - recenzja

Nie ma tygodnia, aby do kin nie trafił nowy thriller, horror czy obraz z elementami grozy. 

„Laleczka” - recenzja

Laleczka Chucky towarzyszy miłośnikom horrorów od przeszło ponad trzydziestu lat

„Spider-Man: Daleko od domu” - recenzja

Dogadanie się między Sony a Marvel Studios było najlepszą rzeczą, która mogła przytrafić się przyjaznemu bohaterowi z sąsiedztwa.

„Ma” - recenzja

Znana z wielu pogodnych i dobrodusznych ról głównie drugiego planu Olivia Spencer postanowiła rozszerzyć swoje filmowe emploi o kreację nieoczywistą, zgoła inną od tych, w których dotąd mogliśmy ją oglądać.

„Imprezowi rodzice” - recenzja

Alec Baldwin i Salma Hayek to niegdysiejsze gwiazdy kina wielkiego formatu, ale mające już najlepsze lata za sobą.

„Anna” - recenzja

Luc Besson zawsze lubił silne kobiety. Nikita, Leeloo, Cataleya, Lucy, a teraz Anna. 

„Shaft” - recenzja

Nowy Shaft to film niedzisiejszy, nieprzystosowany do współczesnej poprawności politycznej w Hollywood. 

„Oszustki” - recenzja

Kantowanie to sztuka, którą należy wyssać z mlekiem matki, a jeśli nie ma się rodzinnych wzorców to najlepiej złapać jakąś cwaniarę trudniącą się profesją nabierania innych.

„Godzilla II: Król potworów” - recenzja

Godzilla, król potworów. Apokaliptyczna bestia i symbol ludzkiego dążenia do samozagłady.

„Mirai” - recenzja

Po dość mocno osadzonym w fantastycznych klimatach Bakemono no Koto (niestety nie dostał swojej polskiej premiery) Mamoru Hosoda tym razem wraca na ziemię. 

„Pokémon: Detektyw Pikachu” - recenzja druga

Pokemony to prawdziwy fenomen. Powołane do życia w cyfrowej formie przez firmę Game Freak kieszonkowe potworki od lat bawią kolejne pokolenia graczy i kuszą, by złapać je wszystkie.

„Men in Black: International” - recenzja

Sequele, rebooty i remake’i nie mają łatwo w tym roku. 

„X-Men: Mroczna Phoenix” - recenzja

Podczas siedemnastoletniej pracy nad Uncanny X-Men Chris Claremont stworzył wiele historii, powołał do życia nowych mutantów, którzy do dziś stanowią o sile komiksów z X w tytule.

„X-Men: Mroczna Phoenix” - recenzja przedpremierowa

Fani Marvela przywykli już zapewne do tego, że filmowcy robią z ich ukochaną franczyzą, co chcą, niszcząc i wykoślawiając ich ukochany świat.

„Aladyn” - recenzja

Disney nie ustaje w staraniach w reinterpretacji swoich kultowych animacji i przerabianiu ich na aktorskie wersje.

„Pokémon: Detektyw Pikachu” - recenzja

Pokémony stworzone w 1995 roku przez Satoshiego Tajiriego szturmem podbiły serca fanów w Japonii, a po przekroczeniu granic Kraju Kwitnącej Wiśni zyskały popularność na całym świecie.

„Pustka” - recenzja

Nie zdarza mi się już raczej z wypiekami na twarzy oczekiwać premier filmowych.

„Sekretne życie zwierzaków domowych 2” - recenzja

Przed trzema laty animacja Illumination (tajna kryjówka Minionków) poradziła sobie na tyle nieźle, że postanowiono rozwinąć świat zwierząt domowych przeżywających niesamowite przygody podczas nieobecności swoich właścicieli.

„Praziomek” - recenzja

Mamy ostatnio w kinach wysyp człekokształtnych istot. Jak nie Yetii (Mała stopa) to Wielka Stopa (Mała wielka stopa).

„Brightburn: Syn ciemności” - recenzja

Superman to jedna z moich ulubionych komiksowych postaci. Żywe bóstwo pośród śmiertelników i awatar prawości.

„John Wick 3: Parabellum” - recenzja druga

Baba Jaga powraca, a Boogeyman wychodzi z szafy, John Wick ponownie wkracza szturmem na ekrany kin w nowej odsłonie o wiele mówiącym podtytule Parabellum.

„Sergio i Siergiej” - recenzja

Kosmos to bardzo wdzięczny temat dla filmowców.

„John Wick 3: Parabellum” - recenzja

Dotychczasowe filmy o losach Johna Wicka, emerytowanego zabójcy zmuszonego do powrotu do swej profesji, stoją na samym szczycie łańcucha pokarmowego filmów akcji.

„Kraina cudów” - recenzja

Wyobraźnia to potężna siła zwłaszcza w rękach dziecka, które widzi świat inaczej niż dorośli.

„Iron Sky: Inwazja” - recenzja

Pierwsza odsłona Iron Sky, choć okazała się czymś zupełnie innym, niż sobie wyobrażałem, była całkiem przyjemną rozrywką pełną niewyszukanego i momentami absurdalnego humoru.

„Topielisko. Klątwa La Llorony” - recenzja

Popularność horrorów sygnowanych nazwiskiem Jamesa Wana – jako reżysera czy producenta – spowodowała, że mamy wysyp przeróżnego rodzaju filmów grozy.