„Operacja Overlord” - recenzja

Operacja Overlord sygnowana nazwiskiem odpowiedzialnego za produkcję J.J. Abramsa zabiera nas w okres II wojny światowej na chwilę przed lądowaniem aliantów w Normandii.

„Gentleman z rewolwerem” - recenzja

Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść. Niepokonanym. 

„Creed II” - recenzja

Pamiętam, gdy bokserskie wyczyny Rocky’ego w interpretacji nieustępliwego Sylvestra Stallone’a śledziło się na kopiowanych po stokroć kasetach VHS.

„Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda” - recenzja

Odcinania kuponów ciąg dalszy. Uniwersum Potterverse nie mogło zostać zamknięte na dobre, gdyż oznaczałoby to brak kolejnych milionów dolarów wyciąganych z kieszeni widzów spragnionych magicznych wrażeń.

„Oblicze mroku” - recenzja

Assaf Bernstein - autor sensacyjnego serialu Fauda - próbuje swoich sił w gatunku kina psychologicznego z domieszką grozy.

„Ocean ognia” - recenzja

Do filmu Ocean ognia idealnie pasuje określenie nierówny.

„Dziadek do orzechów i cztery królestwa” - recenzja

Duży budżet, znane nazwiska, tona efektów specjalnych a za kamerą dwóch reżyserów.

„Halloween” (2018) - recenzja

Kim jest Michael Myers? Psychopatycznego mordercy nie trzeba przedstawiać miłośnikom kina grozy.

„Wyleczeni” - recenzja

Gdy tylko usłyszałem o tym filmie, przypomniało mi się opowiadanie „Tender as Teeth” Stephanie Crawford oraz Duane'a Swierczynskiego (z antologii 21st Century Dead). 

„Noc pożera świat” - recenzja

Głównie dzięki popularności serialu The Walking Dead zombiaki wróciły do łask.

„Mała Stopa” - recenzja

Yeti – mityczna istota, która ponoć nie istnieje, a nieliczni, którzy ją widzieli, nie są traktowani poważnie.

„Hotel Transylwania 3” - recenzja

Poprzednie części Hotelu Transylwania zyskały grono oddanych sympatyków, a bardziej niż zadowalający wynik finansowy sprawił, że studio Sony postanowiło sięgnąć ponownie po Draca i jego przerażających przyjaciół. 

„Venom” – recenzja

Istnieje cały cykl filmowy, którego adresatami są czytelnicy komiksów.

„Zegar czarnoksiężnika”- recenzja

Z kinem dla młodego widza zazwyczaj jest tak, że musi mieć ono coś do zaoferowania poza parą znakomitych aktorów. 

„Predator”- recenzja

Obcy, Terminator i Predator – to do tych maszkar należało kino lat osiemdziesiątych, gdy obrazy science fiction święciły triumfy, a kolejni twórcy z ochotą oddawali się kreśleniu niejednoznacznych wizji przyszłości czy eksploracji kosmosu.

„Johnny English: Nokaut” - recenzja

Najznamienitszy agent jej królewskiej mości i as szpiegowski MI7 powraca po raz trzeci.

„Smak zemsty. Peppermint” - recenzja

Z uwagi na brak porozumienia i wypracowania wspólnego stanowiska między siecią Cinema City a Monolith Films od ponad dwóch miesięcy ofertę tego dystrybutora można oglądać albo w Multikinie, albo obejść się smakiem, jeśli w danej miejscowości nie ma innego kina.

„Biały Kieł” - recenzja

Są takie historie i takie postaci, które są na tyle inspirujące, że artyści co rusz na nowo biorą je na filmowy warsztat, by raz jeszcze przedstawić je światu.

„Bajecznie bogaci Azjaci” - recenzja

Bajecznie bogaci Azjaci to pierwsza od 13 lat hollywoodzka produkcja, w której cała obsada to sami Azjaci.

„Rozpruci na śmierć” - recenzja

Rozpruci na śmierć nie są rodzajem produkcji, która zapisze się złotymi zgłoskami w historii kina.

„Zakonnica” - recenzja

Co sprawia, że horror wywołuje dreszcz emocji?

„Bez litości 2” - recenzja

Denzel Washington i Antoine Fuqua znają się jak łyse konie, a ich najnowsza produkcja to czwarty wspólnie nakręcony film.

„Dywizjon 303. Historia prawdziwa” - recenzja

Przez wiele lat o polskich pilotach latających w czasie drugiej wojny światowej pod skrzydłami RAF-u było cicho. 

„Mroczne umysły” - recenzja

Czy potrzebny jest nam kolejna produkcja gatunku young adult fiction z wizją dystopicznej przyszłości, w której tajemnicza zaraza dziesiątkuje populację dzieci?

„The Meg” - recenzja

Człowiek kontra matka natura, a raczej przerośnięty morski potwór, który w swoim środowisku naturalnym jest zabójczą, niepowstrzymaną machiną to najprostszy schemat kina akcji i absurdu.

„Fatum Elizabeth” - recenzja

Drugą premierą minionego weekendu – jeśli chcemy pozostać przy tematyce grozy – była produkcja Fatum Elizabeth.

„Slender Man” - recenzja

Lato to okres wysypu tandetnych straszaków.

„Pod ciemnymi gwiazdami” - recenzja

W każdym z nas żyje bestia. 

„Ant-Man i Osa” - recenzja

Podczas konfrontacji Avengers z Thanosem niejeden miłośnik Marvela zastanawiał się, gdzie u licha podziali się Ant-Man i Osa, którzy mogliby stanowić kolosalne wsparcie dla bohaterów stawiających opór kosmicznemu najeźdźcy.

„Mission: Impossible - Fallout” - recenzja

Kariera Toma Cruise’a może nie przypomina typowej sinusoidy, ale za każdym razem, kiedy aktor wystąpi w słabszym filmie (jak zeszłoroczna Mumia)

„Sicario 2”: „Soldado” - recenzja

Pierwsza część Sicario, która wyszła spod ręki Denisa Villeneuve’a, była mroczną opowieścią o walce z kartelami narkotykowymi.

„Mamma Mia! Here We Go Again" - recenzja

Dziesięć lat to ogrom czasu, a zwłaszcza w kinie.

„Sztuka kłamania” - recenzja

Za mundurem panny sznurem. Ot stare wyświechtane porzekadło pasuje jak ulał do francuskiej komedii Sztuka kłamania.

„Książę Czaruś” - recenzja

Przypominanie klasycznych baśni już od dawna przestało wystarczać X Muzie, bo któż skusiłby się na kolejną interpretację Śnieżki, Kopciuszka czy Śpiącej Królewny.

„Pierwsza noc oczyszczenia” - recenzja

Kiedy formuła cyklu się wyczerpuje, aby zapewnić dalszy żywot miernej, acz dochodowej serii, twórcy sięgają po wszelkie dostępne środki. 

„Iniemamocni 2” - recenzja druga

„14 lat minęło, jak jeden dzień” - można rzec, parafrazując słowa piosenki z serialu "Czterdziestolatek".

„Drapacz chmur” - recenzja

Dwayne Johnson to najprawdopodobniej najbardziej zapracowany aktor kina familijnego, który ma tak zapchany grafik, że nie wie, czy będzie w stanie kandydować w wyścigu do Białego Domu w 2020 roku.

„Iniemamocni 2” - recenzja

Czternaście lat przyszło czekać miłośnikom Iniemamocnych na kontynuację przeboju Brada Birda. 

„Berek” - recenzja

Berek to taka prosta gra, w którą w dzieciństwie bawił się każdy choćby raz.

„Na głęboką wodę” - recenzja

Ponownie – jak w wielu przypadkach – życie napisało historię, która wydaje się idealna do przeniesienia na duży ekran.

„Jestem taka piękna!” - recenzja

Kult piękna, bycia fit, zdrowego trybu życia, ciągłego odchudzania, aby chwalić się smukłą sylwetką to chleb powszechni dla wielu gwiazd, celebrytów czy osób będących niewolnikami piękna, próbujących w ten sposób zwrócić na siebie uwagę. 

„Ocean's 8" - recenzja

Ekipa Danny’ego Oceana trzykrotnie przekonywała widzów, że można zrobić skok doskonały. 

„I że ci nie odpuszczę" - recenzja

Kiedy słyszymy hasło czas na remake, w głowie zaświeca się ostrzegawcza lampka, a wraz z nią pojawia się myśl, oby tego nie zepsuli.

„Twój Simon” - recenzja

Simon to typowy nastolatek ma grupkę przyjaciół, z którymi świetnie się bawi, kochających rodziców i siostrę przymierzającą się do kucharskiej kariery.

„Jurassic World: Upadłe królestwo” - recenzja

Po premierze Jurassic World stało się jasne, że oszałamiający wynik finansowy (w 2015 roku  był to nowy  rekord otwarcia bijący o włos Avengers) nie pozostanie bez znaczenia dla potencjalnych sequeli.