Luiza Dobrzyńska „Cień nadziei” - recenzja

Luiza Dobrzyńska to intrygująca autorka.

„Napoleon” tom 1 i 2: „Pieśń Wymarszu” i „Cesarz królów. Nieśmiertelny ze Świętej Heleny” - recenzja

Wielkimi krokami zbliża się premiera „Napoleona” według Ridleya Scotta. 

Ałbena Grabowska „Najważniejsze to przeżyć” - recenzja

Jest typ literatury, którego unikam jak ognia – literatura wojenna. 

Philip K. Dick „Prawda półostateczna” - recenzja

Motyw władzy zarządzającej systemowo dezinformowanym społeczeństwem raz za razem powraca w różnego typu inicjatywach twórczych.

„Drelich. Nim braknie tchu” - recenzja

Kryminały i sensacje to nie są moje gatunki literackie, chociaż znam ich potencjał rynkowy i rosnącą statystykę zainteresowania czytelników.

„Spełniona. Czego pragną kobiety” - recenzja

Seksualność człowieka to rzecz głęboko osobista.

„Parias” - recenzja

Nie zawsze lubię długie książki, często podchodzę do nich z rezerwą, bo nie uśmiecha mi się utknąć na dłużej z czymś, co mnie wymęczy.

Jacek Komuda „Zawisza. Złamany półksiężyc” - recenzja

Jacek Komuda to jeden z najlepszych pisarzy historycznych w Polsce.

„Bill, bohater galaktyki” - recenzja

Co łączy „Paragraf 22”, „Przygody dobrego wojaka Szwejka”, „M*A*S*H*” i książkę Harry’ego Harrisona „Bill, bohater galaktyki”?

Graham Masterton „Wybryk natury” - recenzja

 Nawet najlepszy pisarz miewa w swym dorobku słabsze książki, słabsze pomysły.

Robert J. Szmidt „Do ostatniej kropli krwi” - recenzja

Robert J. Szmidt uderza po raz kolejny ze swoją niesamowitą epopeją kosmiczną.

Marcin Halski „Czas zaślepionych” - recenzja

Ludzie się zmieniają. Według biologii co siedem lat u każdego z nas następuje całkowita wymiana tkanek, ewolucji ulega też umysł.

„Wiedźmy z Kijowa. Strzał w operze” - recenzja

„Wiedźmy z Kijowa. Strzał w operze” to kontynuacja fascynującej serii, która rozpoczęła się w książce „Wiedźmy z Kijowa. Miecz i krzyż”.

Amelie Wen Zhao „Czerwona Tygrysica” - recenzja

Walka o władzę to chwytliwy temat. 

Katarzyna Berenika Miszczuk „Gwiezdny Wojownik. Działko, szlafrok i księżniczka” - recenzja

Czasami, wśród stosów przecenionych książek w markecie spożywczym lub pod prowizorycznym namiotem stojącym pomiędzy pamiątkami znad morza a budką z goframi można wygrzebać prawdziwe literackie „perełki”.

Rebecca F. Kuang „Babel, czyli o konieczności przemocy” – recenzja

Rebecca F. Kuang jest znana z trylogii Wojen Makowych.

Arthur C. Clarke „Koniec dzieciństwa” - recenzja

Kosmici fascynują ludzkość od dawna. Jeśli wierzyć tropicielom starożytnych astronautów, od początków ludzkości, bo kimże byli dawni bogowie, jak nie przybyszami z gwiazd? 

Poul Anderson „Olśnienie” - recenzja

Apokalipsa w literaturze miewa różne oblicza. 

Wasilij Machanienko „Świat Przeistoczonych” tom 1: „Bez prawa do błędu” - recenzja

Wasilij Machanienko stał się w Polsce znany dzięki wydawnictwu Insignis i wypuszczeniu na półki czytelników cyklu „Droga szamana”, nietypowej opowieści rozgrywającej się w świecie gry komputerowej.

Isaac Asimov „Równi bogom” - recenzja

Wielu ludzi jest skłonnych uważać, że Gene Roddenberry ze swoim Star Trekiem był prekursorem, jeśli chodzi o specyficzne postrzeganie pierwszego kontaktu i przyszłej ludzkości.

Jacek Piekara „Świat Inkwizytorów. Płomień i krzyż” tom 4 - recenzja

Cenię twórczość Jacka Piekary od wielu lat. 

Eugeniusz Dębski „Lord of the G'reengs” - recenzja

„Lord of the G'reengs” to ostatni tom tetralogii Eugeniusza Dębskiego opartej na mitologii Cthulhu stworzonej przez H. P. Lovecrafta.

Marcin S. Przybyłek „Gamedec. Love & Hate” - recenzja

Marcin S. Przybyłek po latach wrócił do sagi, którą debiutował jako pisarz fantastyki.

Eugeniusz Dębski „Russian Impossible” - recenzja

W „Russian Impossible”, czyli trzecim tomie tetralogii „Moherfucker” Eugeniusz Dębski uderzył. 

Magdalena Kubasiewicz „Klątwa dla demona” - recenzja

Urban fantasy to popularny i wdzięczny gatunek. 

Eugeniusz Dębski „Moherfucker” - recenzja

„Moherfucker” to drugi tom opowieści o przygodach Kamila Stocharda. Eugeniusz Dębski tym razem postawił na wschodni kierunek rozwoju fabuły.

„Dungeons & Dragons. Złodziejski honor. Powieść” - recenzja

„Dungeons & Dragons: Złodziejski honor” mimo bardzo pozytywnych recenzji krytyków i widzów nie osiągnął niestety spektakularnego sukcesu finansowego. 

Adam Przechrzta „Sługa cesarstwa” - recenzja

„Sługa cesarstwa” Adama Przechrzty kończy trylogię „Materia Secunda”. 

Sławomir Nieściur „Z jak Zło” - recenzja przedpremierowa

Bucza, Hostomel, Mircza. Te i wiele innych nazw ukraińskich miejscowości znamy dziś aż zbyt dobrze.

Eugeniusz Dębski „Hell-P” - recenzja

„Hell-P” Eugeniusza Dębskiego to interesujący tytuł otwierający wznowioną i sfinalizowaną tetralogię o agencie ABW walczącym z pomiotami Cthulhu.

Adam Pietrasiewicz, Wojciech Bogaczyk „Powroty” - recenzja

„Powroty” Adama Pietrasiewicza i Wojciecha Bogaczyka to książka, która odpowiada na nurtujące wiele osób pytanie: „co by było, gdyby?”.

Jacek Inglot „Mitologie” tom I: „Inquisitor. Zemsta Tezcatlipoki oraz inne opowieści” - recenzja

Twórczość Jacka Inglota to momentu zetknięcia z „Inquisitorem” była mi zupełnie obca.

„Odyseja kosmiczna 2010” - recenzja

Trudno czasem się połapać, dlaczego jakiemuś filmowi, serialowi, książce nadaje się przydomek „kultowy”.

Jacek Piekara „Ja, Inkwizytor. Dziennik czasu zarazy” - recenzja

Seria inkwizytorska Jacka Piekary ma się dobrze. Autor na jakiś czas zajął się tzw. ruską trylogią, która była lekko na boku głównej fabuły serii, ale obecnie wrócił już do głównego cyklu. 

„Ty pieronie. Biografia Franciszka Pieczki” - recenzja

 Franciszek Pieczka był aktorem zdecydowanie pozytywnym. Co to znaczy?

Amelie Wen Zhao „Dziedzictwo krwi” - recenzja

Powiedzenie, że fantasy rządzi się swoimi prawami, już dawno nabrało nowego znaczenia.

Dmitry Glukhovsky „Opowieści o Ojczyźnie” - recenzja

Jak polityka wpływa na losy ludzi kultury, przekonało się wielu.

Patricia Briggs „Alfa i Omega” tom 2: „Polowanie” - recenzja

Po wprowadzeniu i oswojeniu z postaciami, jakie dostaliśmy w „Wilczym tropie”, nadchodzi czas „Polowania”, czyli seria „Alfa i Omega” od Patricii Briggs nabiera rozpędu.

Artur Urbanowicz „Deman” - recenzja

Horror to wbrew pozorom niełatwa dziedzina, choć może się taką wydawać.

Jacek Izworski „Gwiezdne Szczenię. Antologia osobista” - recenzja

Z pewną obawą zdecydowałem się sięgnąć po książkę Jacka Izworskiego „Gwiezdne Szczenię. Antologia osobista”.

Clifford D. Simak „Czas jest najprostszą rzeczą” - recenzja

Temat mutantów zna dziś każdy niejako od podszewki. 

Andrzej Pilipiuk „Faceci w gumofilcach” - recenzja

„Faceci w gumofilcach” to najnowsza odsłona przygód Jakuba Wędrowycza, czyli pierwszego bohatera Lubelszczyzny.

„Wiedźmy Kijowa. Miecz i krzyż” - recenzja

Książka "Wiedźmy Kijowa. Miecz i krzyż" Łady Łuziny jest nową pozycją na rynku i zbiera całkiem dobre opinie czytelników.

„Polch. Kowal od komiksów” - recenzja

Kim był Bogusław Polch? Myślę, że każdy komiksiarz z pewnym stażem odpowie bezbłędnie na to pytanie. 

Isaac Asimov „Koniec Wieczności” - recenzja

Z twórczością Isaaca Asimova zetknęłam się bardzo późno jak na wszystkożerną czytelniczkę.