R.C. Sherriff „Rękopis Hopkinsa” - recenzja

Nurt postapo ma różne oblicza. 

Graham Masterton „Wyklęty” - recenzja

Nawet w dzisiejszych czasach, gdy czytelnictwo przeżywa prawdziwą zapaść, nadal są pisarze, stanowiący swego rodzaju kanon w grafiku wydawniczym.

Adam Przechrzta „Antykwariat pod Salamandrą” - recenzja

Adam Przechrzta i jego nowe dzieło „Antykwariat pod Salamandrą” zabierają czytelników w magiczną podróż pełną niesamowitych przygód. Zaczynajmy zatem bezzwłocznie.

Tomasz Fijałkowski „Antipolis” - recenzja

Bardzo długo zeszło mi, zanim sięgnąłem w końcu po książkę, na którą ostrzyłem sobie zęby jeszcze przed premierą.

„Psalm dla zbudowanych w dziczy” - recenzja

W fantastyce mieści się naprawdę wiele zagadnień. 

Krzysztof A. Zajas „Ludzie w nienawiści” - recenzja

„Ludzie w nienawiści” Krzysztofa A. Zajasa to wznowiona i poprawiona wersja kryminału rozpoczynającego tzw. trylogię grobiańską.

Andrzej Pupin „Szepty ciemności” - recenzja

Już mnie nie dziwi rekomendacja Adama Przechrzty na okładce książki „Szepty ciemności” Andrzeja Pupina. 

Luiza Dobrzyńska „Księżyc to za mało” - recenzja

Po dłuższym czasie mam okazję wrócić do realiów, które na swój sposób uwiodły mnie przy pierwszym podejściu.

Piotr Marczak „Nieznanych Polaków historie niezwykłe” - recenzja

Na pewno ludzi, interesujących się na serio historią Polski, jest mniej niż tych, którzy – zmuszeni do wkuwania nazwisk i dat w okresie szkolnym – przeklinali swoich nauczycieli. 

„Uniwersum Metro 2033. Paryż: Lewy Brzeg” - recenzja

Ostatni raz w Uniwersum Metro miałem okazję zanurzyć się dobrych kilka lat temu.

Andrzej Pilipiuk „Czasy, które nadejdą” - recenzja

„Czasy, które nadejdą” Andrzeja Pilipiuka, to najnowszy, czternasty tom opowiadań tzw. bezjakubowych.

Kajetan Szokalski „Jemiolec” - recenzja

„Jemiolec” to powieść Kajetan Szokalskiego opublikowana przez wydawnictwo Pulp Books.

Tomasz Pindel „Historie fandomowe” - recenzja

Środowisko fanów fantastyki zwane powszechnie fandomem pojawiło się na arenie dziejów dosyć późno.

Feliks W. Kres „Szerń i Szerer. Zima przed burzą” - recenzja

„Szerń i Szerer. Zima przed burzą” to początek końca „Księgi Całości” Feliksa W. Kresa.

„Niepowstrzymani 2. Dlaczego świat nie jest sprawiedliwy” - recenzja

Tworzenie, realizacja postulatów naukowych to rzecz uszlachetniająca.

Henryk Tur „W sercu otchłani” - recenzja

Książki o eksploracji kosmosu w przeważającej części przepełnione są opisami straszliwych stworów lub wojen z kosmitami.

Amelie Wen Zhao „Karmazynowe rządy” - recenzja

Wszystko kiedyś się kończy. I to, co źle, i to, co dobre.

„Vicious Lost Boys” tom 1: „Never King” - recenzja

Każdy rodzaj literatury ma swój target.

Luiza Dobrzyńska „Cień nadziei” - recenzja

Luiza Dobrzyńska to intrygująca autorka.

„Napoleon” tom 1 i 2: „Pieśń Wymarszu” i „Cesarz królów. Nieśmiertelny ze Świętej Heleny” - recenzja

Wielkimi krokami zbliża się premiera „Napoleona” według Ridleya Scotta. 

Ałbena Grabowska „Najważniejsze to przeżyć” - recenzja

Jest typ literatury, którego unikam jak ognia – literatura wojenna. 

Philip K. Dick „Prawda półostateczna” - recenzja

Motyw władzy zarządzającej systemowo dezinformowanym społeczeństwem raz za razem powraca w różnego typu inicjatywach twórczych.

„Drelich. Nim braknie tchu” - recenzja

Kryminały i sensacje to nie są moje gatunki literackie, chociaż znam ich potencjał rynkowy i rosnącą statystykę zainteresowania czytelników.

„Spełniona. Czego pragną kobiety” - recenzja

Seksualność człowieka to rzecz głęboko osobista.

„Parias” - recenzja

Nie zawsze lubię długie książki, często podchodzę do nich z rezerwą, bo nie uśmiecha mi się utknąć na dłużej z czymś, co mnie wymęczy.

Jacek Komuda „Zawisza. Złamany półksiężyc” - recenzja

Jacek Komuda to jeden z najlepszych pisarzy historycznych w Polsce.

„Bill, bohater galaktyki” - recenzja

Co łączy „Paragraf 22”, „Przygody dobrego wojaka Szwejka”, „M*A*S*H*” i książkę Harry’ego Harrisona „Bill, bohater galaktyki”?

Graham Masterton „Wybryk natury” - recenzja

 Nawet najlepszy pisarz miewa w swym dorobku słabsze książki, słabsze pomysły.

Robert J. Szmidt „Do ostatniej kropli krwi” - recenzja

Robert J. Szmidt uderza po raz kolejny ze swoją niesamowitą epopeją kosmiczną.

Marcin Halski „Czas zaślepionych” - recenzja

Ludzie się zmieniają. Według biologii co siedem lat u każdego z nas następuje całkowita wymiana tkanek, ewolucji ulega też umysł.

„Wiedźmy z Kijowa. Strzał w operze” - recenzja

„Wiedźmy z Kijowa. Strzał w operze” to kontynuacja fascynującej serii, która rozpoczęła się w książce „Wiedźmy z Kijowa. Miecz i krzyż”.

Amelie Wen Zhao „Czerwona Tygrysica” - recenzja

Walka o władzę to chwytliwy temat. 

Katarzyna Berenika Miszczuk „Gwiezdny Wojownik. Działko, szlafrok i księżniczka” - recenzja

Czasami, wśród stosów przecenionych książek w markecie spożywczym lub pod prowizorycznym namiotem stojącym pomiędzy pamiątkami znad morza a budką z goframi można wygrzebać prawdziwe literackie „perełki”.

Rebecca F. Kuang „Babel, czyli o konieczności przemocy” – recenzja

Rebecca F. Kuang jest znana z trylogii Wojen Makowych.

Arthur C. Clarke „Koniec dzieciństwa” - recenzja

Kosmici fascynują ludzkość od dawna. Jeśli wierzyć tropicielom starożytnych astronautów, od początków ludzkości, bo kimże byli dawni bogowie, jak nie przybyszami z gwiazd? 

Poul Anderson „Olśnienie” - recenzja

Apokalipsa w literaturze miewa różne oblicza. 

Wasilij Machanienko „Świat Przeistoczonych” tom 1: „Bez prawa do błędu” - recenzja

Wasilij Machanienko stał się w Polsce znany dzięki wydawnictwu Insignis i wypuszczeniu na półki czytelników cyklu „Droga szamana”, nietypowej opowieści rozgrywającej się w świecie gry komputerowej.

Isaac Asimov „Równi bogom” - recenzja

Wielu ludzi jest skłonnych uważać, że Gene Roddenberry ze swoim Star Trekiem był prekursorem, jeśli chodzi o specyficzne postrzeganie pierwszego kontaktu i przyszłej ludzkości.

Jacek Piekara „Świat Inkwizytorów. Płomień i krzyż” tom 4 - recenzja

Cenię twórczość Jacka Piekary od wielu lat. 

Eugeniusz Dębski „Lord of the G'reengs” - recenzja

„Lord of the G'reengs” to ostatni tom tetralogii Eugeniusza Dębskiego opartej na mitologii Cthulhu stworzonej przez H. P. Lovecrafta.

Marcin S. Przybyłek „Gamedec. Love & Hate” - recenzja

Marcin S. Przybyłek po latach wrócił do sagi, którą debiutował jako pisarz fantastyki.

Eugeniusz Dębski „Russian Impossible” - recenzja

W „Russian Impossible”, czyli trzecim tomie tetralogii „Moherfucker” Eugeniusz Dębski uderzył. 

Magdalena Kubasiewicz „Klątwa dla demona” - recenzja

Urban fantasy to popularny i wdzięczny gatunek. 

Eugeniusz Dębski „Moherfucker” - recenzja

„Moherfucker” to drugi tom opowieści o przygodach Kamila Stocharda. Eugeniusz Dębski tym razem postawił na wschodni kierunek rozwoju fabuły.

„Dungeons & Dragons. Złodziejski honor. Powieść” - recenzja

„Dungeons & Dragons: Złodziejski honor” mimo bardzo pozytywnych recenzji krytyków i widzów nie osiągnął niestety spektakularnego sukcesu finansowego.