„Face Noir” – recenzja gry

Szalona pomarańcza i czarny kryminał – z takiego połączenia powstała gra „Face Noir” stworzona przez włoskie studio „Mad Orange”. Redefinicja konwencji, dobrze wypracowany schemat, a może wielkie rozczarowanie? Jakie wrażenie pozostawia po sobie historia śledztwa Jacka del Nero?

"Knock Knock" - recenzja

Puk Puk to gra z gatunku horroru z elementami survivalu. Platformówka, w której chodzimy po ciągle zmieniającym się domu, zapalając zgaszone światła i omijając nieproszonych "gości".

The Night of The Rabbit - recenzja

Niemcy z Daedalic Entertainment zdążyli oczarować graczy niejedną grą przygodową. Także i tym razem twórcy takich tytułów jak Machinarium, czy seria o Deponii nie zawodzą oczekiwań, oddając nam klasyczny tytuł point&click w starym stylu.

The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles

Pod koniec 2012 roku, za sprawą wydawnictwa IQ Publishing, pojawiła się na polskim rynku gra The Book of Unwritten Tales. Była to umiejscowiona w świecie fantasy przygodówka point and click autorstwa niemieckiego studia King Art. Choć gra ukazała się u nas niemal z dwuletnim opóźnieniem to i tak zdobyła uznanie rodzimych recenzentów. Przeważały oceny rzędu 8-9/10, większość chwaliła produkcję za humor oraz liczne nawiązania do popkultury.

BioShock Infinite - recenzja

Po dwóch częściach BioShocka, którego akcja rozgrywała się w podwodnym mieście Rapture, nie spodziewałem się, aby kolejna część, choć fabularnie niepowiązana, była w stanie czymś mnie zaskoczyć. Och, jakimże głupcem byłem snując takie myśli.

Tomb Raider (2013) - recenzja

Dziewięć gier w serii plus do tego jeden spin-off. Tak właśnie prezentuje się historia legendarnej już panny archeolog, która swoją sławą śmiało może konkurować z Indianą Jonesem. Nic dziwnego więc, że twórcy postanowili trochę odświeżyć postać i całą historię Lary Croft napisali od nowa.

Bridge Project - recenzja

Czasami człowiek ma już dość i musi zawiesić na haku wysłużone M16 oraz ten mega-wyrąbisty miecz Ciemności, który znalazł w skrzyni otoczonej przez obsydianowe gargulce. W takich momentach warto na chwilę odsapnąć i zrelaksować się, przez choćby budowanie mostów na zamówienie.

Hitman: Rozgrzeszenie - recenzja

Agent 47 po długiej nieobecności ponownie powraca na dyski naszych komputerów i konsol. Odświeżony, z lepszą grafiką, algorytmami przeciwników i całkiem nowym systemem Instynktu. Czy jest to powrót w glorii i chwale czy może też reanimacja przysłowiowego trupa?

LEGO: Władca Pierścieni - recenzja

Najpierw były Gwiezdne Wojny, potem przyszedł czas na Indianę Jonesa, za nim podążył Batman i Harry Potter, a dobili Piraci z Karaibów. To było tylko kwestią czasu, aż studio Traveller’s Tales weźmie się za jedną z największych trylogii ostatnich lat. Oto przed Wami klockowaty Władca Pierścieni.

Dishonored - recenzja

Na Dishonored czekałem z niecierpliwością. Patrząc na wszelkie trailery i gameplaye zacierałem ręce ciesząc się jak dziecko, że oto ktoś wreszcie stworzył grę w iście steampunkowym klimacie, w którą po prostu będzie się chciało grać

The Book of Unwritten Tales - recenzja

Często w prywatnych rozmowach ze znajomymi zdarza się, że zamiast dyskutować na temat najnowszych, najgorętszych tytułów wracamy pamięcią do dawnych czasów młodości, gdy na komputerach królowały przygodówki Point&Click.

Dark Souls: Prepare to Die Edition - recenzja

Dark Souls to gra, którą okrzyknięto kultową. Na taki status składa się kilka czynników, ale najważniejszym z nich jest wyśrubowany poziom trudności - na okładce gry możemy przeczytać podtytuł „Prepare to Die Edition” i jest to jedno z najtrafniej dobranych haseł reklamujących grę, jakie widziałem w ostatnich latach.

Sleeping Dogs - recenzja

Jeśli nudzi się wam ciągłe odwiedzanie w sandboxach różnego rodzaju amerykańskich miast (nawet tych zmyślonych), to właśnie na rynku pojawiła się miła odskocznia. Mowa oczywiście o Sleeping Dogs, które kusi przybyszów swoim oryginalnym, „hongkongskim" klimatem.

Spec Ops: The Line - recenzja

Wakacje trwają w najlepsze, pora więc pomyśleć o jakimś wypoczynku. Góry i morze są niezłe, ale obecnie dość już oklepane. Może więc wybrać się na wycieczkę do Dubaju, krainy niesamowitych wieżowców i naprawdę dobrego jedzenia? Pomysł niezły, ale nie należy zapomnieć o zabraniu broni. I granatów. Kamizelki... oraz mocnej psychiki.

Max Payne 3 - recenzja

Nowojorski glina powraca. Tym razem opuszcza amerykańską metropolię, aby udać się do kraju, w którym zawsze świeci słońce, a piękne kobiety są tak częstym zjawiskiem, jak u nas dziury na drogach.

Risen 2: Mroczne Wody - recenzja

Pirackie klimaty są ostatnimi czasy równie popularne jak tematyka zombie. Wykreowana przez Piratów z Karaibów moda roztacza szerokie kręgi.

Serious Sam 3: BFE - recenzja

Chorwackie studio Croteam po raz kolejny zaserwowało nam nostalgiczną podróż do czasów, w których "mężczyźni byli mężczyznami, a osłony były dla amatorów". Jednakże tym razem postanowili doprawić najnowszą odsłonę Serious Sama paroma nowoczesnymi elementami.

Alan Wake - recenzja

Musiały minąć dwa lata, aby gracze komputerowi dostali to, co było im na samym początku obiecywane. Czy po takim czasie warto w ogóle jeszcze interesować się przygodami Alana Wake'a? Cholera, jasne że tak!

L.A. Noire - recenzja

Nowe gry przeważnie oferują nam bardzo szybkie tempo akcji, najczęściej ze szkodą dla fabuły. Twórcy L.A. Noire dla odmiany serwują nam historię Cole'a Phelpsa wolniej, z dbałością o szczegóły.

The Darkness II - recenzja

Jaki jest przepis na udaną grę? Po pierwsze, dobra historia, która zainteresuje gracza. Po drugie, bohater, który będzie na tyle ciekawy, że jego dalsze losy nie będą grającym obojętne. Po trzecie, dobry silnik i optymalizacja, co w dzisiejszych czasach bywa niestety rzadkością.

Batman: Arkham City - recenzja

Jest lepiej, więcej i efektowniej. Mówiąc krótko, kontynuacja doskonała. Tyle wystarczy, by podsumować kolejną przygodę Człowieka Nietoperza, którą przygotowali panowie z Rocksteady Studios.

Orcs Must Die! - recenzja

Tower defense to coraz bardziej popularny gatunek gier, chętnie wykorzystywany przez małych deweloperów, których nie stać na wysokobudżetowe produkcje.

Władca Pierścieni: Wojna na północy - recenzja

Licencja na daną markę to broń straszna i obosieczna - dlatego tym bardziej trzeba uważać, gdy na stół roboczy bierze się coś tak wielkiego i kultowego, jak Władca Pierścieni. Czy ekipie ze Snowblind Studios udało się nie pociąć sobie palców podczas pracy? Odpowiedź brzmi: i tak i nie.

RAGE - recenzja

W końcu się doczekaliśmy - najnowsza gra od id Software ujrzała światło dzienne. Czy RAGE jest w stanie przywrócić swoim twórcom dawny blask chwały z czasów Dooma i Quake'a? Przekonacie się czytając poniższą recenzję.

Deus Ex: Bunt Ludzkości - recenzja

Czy najnowsza część kultowego już Deus Exa ma szansę na zawojowanie serc fanów? Czy będzie w stanie stanąć do walki z produkcjami, które technologicznie stoją na o wiele wyższym poziomie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższej recenzji.

Dungeon Siege III - recenzja

Trzecia część chwalonego przez recenzentów Dungeon Siege'a ujrzała wreszcie światło dzienne. Czy jest godną następczynią swoich poprzedniczek? Przekonajcie się sami.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - recenzja

Pierwszy "Wiedźmin" był grą niezwykłą - nie tylko jako jedna z nielicznych polskich produkcji odniósł międzynarodowy sukces, ale także był w stanie konkurować z najlepszymi. Czy druga część może dokonać tego samego?

Portal 2 - recenzja

Pierwsza część „Portalu" była tylko swoistym dodatkiem do zestawu Orange Box. Twórcy obiecywali, że kontynuacja będzie już pełnoprawną produkcją. Czy im się to udało? Ooo tak!

Duke Nukem Forever - recenzja

Jeśli za kilkadziesiąt lat ktoś się zapyta, jaka gra była najdłużej w produkcji, to mam nadzieję, że odpowiedź wciąż będzie brzmieć: „Duke Nukem Forever".

Total War: Shogun 2 - recenzja

Studio Creative Assembly nie raz już pokazało, że potrafi tworzyć strategie na prawdziwie wysokim poziomie. Udowadniają to po raz kolejny, powracając do tytułu, od którego wszystko się zaczęło.

Magicka - recenzja

Obecnie można zauważyć znaczny wzrost sprzedaży gier nastawionych na kooperację pomiędzy graczami. Kiedy Internet staje się medium szeroko dostępnym, to ciężko się temu zjawisku dziwić. Jednakże, aby gra uwzględniająca kooperację odniosła sukces, potrzebny jest pomysł. Taka właśnie jest „Magicka".

"Stranger" - recenzja

Niedawno w moje ręce trafiła już nie tak nowa gra pt. „Stranger”. Czuję, że niewielu z was o niej słyszało, jednakże naprawdę warto przyjrzeć się bliżej tej pozycji.

Dragon Age: Początek - recenzja

Jeszcze na długo przed premierą mówiło się, że „Dragon Age" ma być duchowym spadkobiercą „Baldur's Gate'a". Prawdopodobnie znajdą się malkontenci, którzy się z powyższym stwierdzeniem nie zgodzą, jednakże nie można zaprzeczyć jednej rzeczy - najnowsze dzieło studia BioWare to naprawdę kawał soczystego eRPeGa.

Call of Duty: Modern Warfare 2 - recenzja

Recenzja jednego z najbardziej intensywnych shooterów, jakie ukazały się w tym roku.

Batman: Arkham Asylum - recenzja

Prawdę powiedziawszy nie przepadam za grami w stylu "beat'em up", ale w najnowszego Batmana powinien zagrać każdy - to jest po prostu pozycja, która od pierwszych momentów oczarowuje potencjalnego odbiorcę.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Mimo wielokrotnego przekładania premiery „Cienia Czarnobyla" wiadomo było, że GSC Game World uraczy nas kolejną częścią Stalkera.

Bionic Commando - recenzja

Kontynuacja hitu z przed lat, pamiętającego jeszcze czasy Amigi.

Kings Bounty: Legenda - recenzja

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że „King's Bounty: Legenda", to podróbka jednej z ciekawszych serii dostępnych na rynku - gry „Heroes of Might and Magic".

Blood Bowl - recenzja

Blood Bowl to jedna z najciekawszych gier planszowych, osadzonych w uniwersum Warhammera.

X-Men Origins: Wolverine - recenzja

"X-Men Origins: Wolverine" to kolejna gra, która powstała na podstawie filmu, będącego ekranizacją komiksu Marvela.

Prototype - recenzja

GTA w superbohaterem w roli głównej? Czemu nie. Zresztą, przekonajcie się sami, czytając poniższą recenzję nowej gry studia Radical Entertainment.

GTA IV - recenzja

Najnowsza część jednej z najpopularniejszych, gangsterskich serii. Czy czwarta część Grand Theft Auto jest warta swoich pieniędzy? Poniższa recenzja powinna ułatwić Wam odpowiedź na to pytanie.

A Vampyre Story - recenzja

Gra „A Vampyre  Story" opowiada przygody sympatycznej, choć nieco wyniosłej Monie de Laffite, której celem jest wydostanie się z mrocznego zamczyska swego adoratora.

Fallout 3 - recenzja

Najnowsza część postnukearnej sagi, która zdobyła sobie serca tysięcy graczy.

World of Goo - recenzja

Każdy chce się czasem oderwać od wyścigów, zabijania wszelkiego plugastwa czy też ciągłego levelowania swojej postaci. Wtedy najlepiej sięgnąć właśnie po "World of Goo".