Suren Cormudian „Wędrowiec” - recenzja

„Wędrowiec” to kolejna powieść wydana w Polsce w ramach Uniwersum Metro 2033, a zarazem druga — po „Dziedzictwie przodków” powieść Surena Cormudiana w tej serii.

George R.R. Martin „Dzikie karty" tom 5: „Brudne gry” – recenzja

Przestępczość – działanie wbrew regułom prawa – to profesja, która bywa zabójczo skuteczna.

Michał Gołkowski „Powrót” - recenzja przedpremierowa

Ci, którzy opłakali już Misia (poprzednio noszącego dumną ksywę Kurwa) i piastują po nim żałobę w sercu, mogą odetchnąć z ulgą.

Ilona Andrews „Magia krwawi” - recenzja

Nie ma to, jak rodzinne spotkanie prawda? Nie dla każdego. Kate Daniels na pewno nie jest zwolenniczką takowych.

Łukasz Jabłoński „Rozdroża cienistego szlaku. Melodia Litny” - recenzja

Książka Łukasza Jabłońskiego „Rozdroża cienistego szlaku. Melodia Litny” wnosi coś nowego do polskiej literatury z nurtu fantasy.

Philip K. Dick i Ray Nelson „Inwazja z Ganimedesa” - recenzja

Dla czytelników nieco bardziej niż tylko pobieżnie rozeznanych w dorobku „Dostojewskiego science fiction” nie jest tajemnicą, że ów autor był twórcą nierównym

Guillermo del Toro, Daniel Kraus „Kształt wody” - recenzja

Kiedy konfrontuje się dzieło filmowe z jego książkowym odpowiednikiem, to zazwyczaj starcie to wygrywają zdecydowanie książki.

Agnieszka Hałas „Teatr węży” tom 3: „W mocy wichru” - recenzja

Agnieszka Hałas stworzyła interesujący świat fantasy, który ma wielki potencjał.

„Spalić wiedźmę” - recenzja druga

Polski rynek literatury fantastycznej przeżywa rozkwit.

Patricia Briggs „Zrodzony ze srebra” - recenzja

Kontynuacja serii z Mercedes Thompson autorstwa Patricii Briggs pt. „Zrodzony ze srebra” to książka zdecydowanie trzymająca poziom poprzednich tomów.

Shirley Jackson „Nawiedzony dom na wzgórzu” - recenzja

„Nawiedzony dom na wzgórzu” amerykańskiej pisarki Shirley Jackson to absolutny kanon powieści grozy, który zresztą wywarł niemały wpływ na popkulturę.

George R.R. Martin „Dzikie karty" tom 4: „Wyprawa asów” - recenzja

Dotrzeć do naukowych źródeł prawdy związanej z wirusem Dzikiej Karty. 

Ilona Andrews „Magia uderza” - recenzja

Co się stanie, jeśli w nielegalnej walce na Arenie staną przeciwko sobie mityczne indyjskie stwory i cudaczna grupa złożona z kilku zmiennokształtnych i kobiety o interesującym pochodzeniu? 

Ilona Andrews „Magia parzy” - recenzja

Druga książka opowiadająca historię Kate Daniels autorstwa duetu pisarzy o pseudonimie Ilona Andrews trzyma poziom i dodaje sporo świeżych elementów.

Ilona Andrews „Magia Kąsa” - recenzja druga

Marzenia o posiadaniu nadprzyrodzonej mocy nawiedzają każdego z nas.

George R.R. Martin „Dzikie karty" tom 3: „Szalejący dżokerzy” - recenzja

Fantastyczność cyklu „Dzikie Karty”, ukochanego dziecka George'a Martina, przejawia się w tym, że kronikarski zapis historii XX wieku podszyty został niesamowitością, nadnaturalnością.

Jacek Sobota „Wieczór trzech psów” - recenzja

Przyznam, że lektura zbioru opowiadań Jacka Soboty wydanego pod tytułem Wieczór trzech psów stanowiła dla mnie w dwóch przypadkach „ten pierwszy raz”.

Jason Rekulak „Niemożliwa forteca” - recenzja

Powieść „Niemożliwa forteca” to w pewnym sensie maszyna czasu – oto przenosimy się do świata, który polskiemu Czytelnikowi znany był jedynie z filmów i seriali amerykańskich z końcówki lat 80.

„Pola dawno zapomnianych bitew” tom 4: „Zwycięstwo albo śmierć” - recenzja

„Zwycięstwo albo śmierć” to tom kończący cykl „Pola dawno zapomnianych bitew”. Jest to mocne, spektakularne uderzenie finałowe.

Marcin Przybyłek „Gamedec": „Zabaweczki” - recenzja

Marcin Przybyłek stworzył niesamowite futurystyczne uniwersum, które ewoluowało od lekkiej detektywistycznej powieści w klimacie cyberpunka do monumentalnej historii SF, w której pojawiają się rozważania filozoficzne, teologiczne i politologiczne.

Mercedes Lackey „Kroniki Kolegium. Początek” - recenzja

Mercedes Lackey to autorka, która w Polsce zyskała ogromną popularność w latach 90., kiedy na rynku książki fantastycznej nie było dostępnych zbyt wiele tytułów.

Hagar Yanai „Lewiatan z Babilonu” - recenzja

Temat magii pojmowanej jako nauka, którą można studiować, pojawia się w wielu książkach. 

Douglas Murray „Przedziwna śmierć Europy” - recenzja

Czy jeśli eksploatując drewnianą łódź, będziemy stopniowo wymieniać gnijące w niej deski na nowe i w ten sposób pewnego dnia nie pozostanie już żadna z jej pierwotnych części, to będzie to ta sama łódź co na początku czy jednak inna?

Michał Gołkowski „Spiżowy gniew” - recenzja

Wszyscy marzymy o nieśmiertelności. Większość religii zbiła swój kapitał na obiecywaniu ludziom „wiecznego życia”, o ile rzecz jasna będą ślepo słuchać kapłanów.

Ilona Andrews „Magia Kąsa” - recenzja

„Magia Kąsa” autorstwa Ilony Andrews to pierwszy tom przygód Kate Daniels, dziewczyny z mocą magiczną, która nie do końca chce wykorzystać swój potencjał.

C.J.Tudor „Kredziarz" - recenzja

W obecnych czasach dobrze napisana powieść gwarantuje jedynie połowę sukcesu.

„Żółwie aż do końca” - recenzja

Wydana w Polsce powieść „Gwiazd naszych wina” przyniosła jej autorowi sławę w naszym kraju („Gwiazd naszych wina”, to dziś najpopularniejsza powieść Johna Greena – przetłumaczono ją na 47 języków i została zekranizowana przez Hollywood). 

„Zakon Krańca Świata” tom 1 - recenzja

Maja Kossakowska to pisarka o ustalonej od lat renomie. Jej książek nie trzeba zachwalać, one same się bronią. 

Stefan Darda „Czarny Wygon" tom 4: „Bisy II" - recenzja

Ostatnią przygodę z bohaterami „Czarnego Wygonu” zaczynałem z mieszanymi uczuciami.

Andrzej Pilipiuk „Raport z Północy” - recenzja

Tym razem klasyk polskiej fantastyki zaserwował coś zupełnie niezwiązanego z dziedziną, z którą jest na co dzień związany.

Jan Maszczyszyn „Światy Alonbee” - recenzja

„Światy Alonbee” Jana Maszczyszyna to drugi po „Światach Solarnych” tom „Trylogii Solarnej”.

Stefan Darda „Czarny Wygon" tom 3: „Bisy" - recenzja

Stefan Darda po raz kolejny wraca na Roztocze, by opowiedzieć dalsze losy bohaterów poznanych w „Słonecznej Dolinie” i „Starzyźnie”.

Andrzej Pilipiuk „Wilcze leże” - recenzja

Andrzej Pilipiuk przyzwyczaił nas do wydawania co pewien czas zbiorów opowiadań na poważnie, a więc niezawierających w sobie postaci Jakuba Wędrowycza.

Corina Bomann „Mechaniczne pająki” - recenzja

„Mechaniczne pająki” Coriny Bomann to książka niesłychanie nierówna.

Agnieszka Hałas „Teatr węży” tom 2: „Pośród cieni” - recenzja

„Pośród cieni” to drugi tom cyklu „Teatr węży” autorstwa Agnieszki Hałas. 

Marko Kloos „Frontlines" tom 3: „Natarcie" - recenzja

Sierżant sztabowy Andrew Grayson ma dwa talenty: do szybkiego awansowania i pakowania się w kłopoty.

Nancy Kress „Próba ognia" – recenzja

Muszę przyznać, że nieco surowa ocena pierwszego tomu dylogii Greentrees Nancy Kress, czyli Ognia krzyżowego, wynikała z dość dużych oczekiwań, jakie miałem wobec tego utworu. 

Stefan Darda „Czarny Wygon" tom 2: „Starzyzna" - recenzja

„Starzyzna”, czyli drugi tom napisanego przez Stefana Dardę cyklu „Czarny Wygon” podejmuje swoją akcję tuż po zakończeniu „Słonecznej Doliny".

Stefan Darda „Czarny Wygon" tom 1: „Słoneczna Dolina" - recenzja

„Słoneczna Dolina", czyli tom otwierający cykl „Czarny Wygon" autorstwa Stefana Dardy to książka pełna emocji.

Tullio Avoledo „Krucjata dzieci” - recenzja

Tullio Avoledo napisał powieść, która jest najmniej osadzona — wbrew pozornemu sztafażowi — w scenerii „Uniwersum Metro 2033” i w scenerii postapo ogółem.

Dmitry Glukhovsky „Tekst” - recenzja

Widok maluchów biegających z najnowszym modelem iPhone’a jest dla mnie co najmniej groteskowy.

Nancy Kress „Ogień krzyżowy” – recenzja

Brian W. Aldiss w klasycznym już dziś tekście O pochodzeniu gatunku: Mary Shelley pisze, że science fiction to poszukiwanie definicji człowieka.

Jakub Ćwiek „Zawisza Czarny” - recenzja

Jakub Ćwiek rozwinął jedną ze swoich drugoplanowych postaci w głównego bohatera powieści. 

Philip K. Dick „Labirynt śmierci” - recenzja

Autor m.in. „Ubika” i „Bożej inwazji” słynął z błyskawicznego tempa pracy.