Patricia Briggs „Więzy krwi” tom 2 - recenzja

To, że Patricia Briggs stworzyła fenomenalną postać, jest faktem.

Stefan Darda „Nowy dom na Wyrębach” - recenzja

Bywa tak, że przywiązawszy się do jakiejś opowieści, czytelnicy chcą więcej i więcej książek, rozwijających w jakichś sposób temat poprzednich części.

Dmitry Glukhovsky „Czas zmierzchu” - recenzja

„Czas zmierzchu” Dmitra Glukhovskiego to powieść odbiegająca od tego, co autor zaserwował w swoim debiutanckim „Metrze 2033”.

Mary E. Pearson „Fałszywy pocałunek” - recenzja

Kocham opowieści o księżniczkach i rycerzach, takie w dawnym stylu.

„An Ember in the Ashes. Pochodnia w mroku" - recenzja

„An Ember in the Ashes. Pochodnia w mroku" autorstwa Sabaa Tahir to kontynuacja jej debiutanckiej powieści „Imperium Ognia” i jednocześnie drugi tom z przewidzianej trylogii.

„Lucyfera” - recenzja

Niezwykły sukces książek Dana Browna sprowokował falę zainteresowania tematyką religijną w kontekście naukowym i pseudonaukowym.

Jan Waletow „Dzieci Martwej Ziemi” - recenzja

„Dzieci Martwej Ziemi” to znakomity przykład rzadkiego zjawiska - kontynuacji, która nie tylko dorównuje pierwszej części, ale chyba nawet ją przewyższa.

Trylogia Magów Prochowych – recenzja

Fabryka Słów przyzwyczaiła swoich czytelników, że wyszukuje na rynku anglojęzycznym ciekawe i poczytne propozycje fantasy i wydaje je w rodzimym języku.

N.K. Jemisin „Trylogia Pękniętej Ziemi" tom 2: „Wrota obelisków" - recenzja

Zdarzało mi się już, że pierwszy tom jakiejś książkowej serii mnie zachwycił, natomiast następne podobały mi się znacznie mniej albo i wcale.

„Topielica” - recenzja

Gorące lato, malownicze Mazury i miłe towarzystwo. To przepis na spokojny wypoczynek, a nie rodzimy kryminał.

Jorge Fernández Díaz „Sztylet” - recenzja

Zawsze uważałam, że literatura nie ma płci, tzn. nie istnieją książki przeznaczone stricte dla kobiet czy mężczyzn (bo przecież każdy może czytać to, co mu się żywnie podoba).

Mary Sue Ann „Zabójcza podświadomość” - recenzja

Od jakiegoś czasu literatura kryminalna i sensacyjna ewoluuje w stronę jak największej brutalności, kiedyś zastrzeżonej dla tanich horrorów.

Tomasz Marchewka „Wszyscy patrzyli, nikt nie widział” - recenzja

Tomasz Marchewka debiutuje na scenie literackiej w bardzo interesujący sposób.

Andrzej Pilipiuk „Wilcze leże” - recenzja

Jako fanka Wędrowycza z ciekawością sięgnęłam po kolejny tom „Światów Pilipiuka”.

George Harrar „Sieć podejrzeń” - recenzja

„Sieć podejrzeń” George'a Harrara to z jednej strony dobra powieść obyczajowa, a z drugiej mocno nieudany kryminał.

Patricia Briggs „Zew księżyca” - recenzja

Zazwyczaj stronię od książek zagranicznych autorów, tym bardziej od tych pisanych przez kobiety.

Adam Przechrzta „Namiestnik” - recenzja

„Namiestnik” to kontynuacja cyklu „Materia prima” Adama Przechrzty.

Brandon Sanderson „Calamity” - recenzja

To, że cykl Brandona Sandersona o „Epikach” jest mocno zainspirowany komiksami z serii „X Men”, to żadna tajemnica.

Przemysław Piotrowski „Radykalni. Terror” - recenzja

Siedem osób nie żyje, czterdzieści osiem trafiło do szpitala – pisząc ten tekst, z pokoju obok dobiegają do mnie echa telewizyjnych wiadomości mówiących o zamachach w Londynie.

Linda Nagata „Ciężkie próby" - recenzja

Oddział Apokalipsy powraca w „Ciężkich próbach”, w drugim tomie trylogii „Czerwień” napisanej przez Lindę Nagatę.

Sebastien de Castell „Ostrze zdrajcy” - recenzja

Kiedy myślimy o powieściach spod znaku płaszcza i szpady niewątpliwie pierwszym, co nasuwa się na myśl, są Muszkieterowie, których popkultura wyeksploatowała już dosyć mocno.

„Grimm City. Bestie” - recenzja

W kolejnym tomie serii „Grimm City” Jakub Ćwiek niczym nie zaskakuje.

Dariusz Domagalski „Delikatne uderzenie pioruna” - recenzja

Dariusz Domagalski ponownie roznieca zainteresowanie wielką wojną z zakonem krzyżackim.

„Pola dawno zapomnianych bitew" tom 3: „Na krawędzi zagłady” - recenzja

„Na krawędzi zgłady” to nowa powieść Roberta J. Szmidta.

M. S. Przybyłek „Gamedec" tom 2: „Sprzedawcy lokomotyw” - recenzja

„Sprzedawcy lokomotyw” to drugi tom cyklu „Gamedec” Marcina Sergiusza Przybyłka.

Dominika Rosik „Projekt Królowa" - recenzja

Istnieją książki, po których przeczytaniu nasuwa się refleksja „To mogłoby być całkiem dobre, gdyby nie...” i lista owych „gdyby” wydłuża się w miarę rozważań nad lekturą.

Aneta Jadowska „Nikita" tom 2: „Akuszer Bogów" - recenzja

Rzadko kiedy zdarza mi się czytać książki, w których drugi tom byłby lepszy od pierwszego

Maciej Siembieda „444” - recenzja

W książce „444” Maciej Siembieda przedstawił intrygującą opowieść o drodze do pojednania dwóch wielkich religii – Chrześcijaństwa i Islamu.

Krzysztof Haladyn „Na skraju Strefy” tom 2 - recenzja

Kolejna wycieczka do Fabrycznej Zony okazała się nad wyraz udana.

„Komornik” tom 2: „Rewers” - recenzja

Zagładę z samego założenia traktujemy na serio.

Angus Watson „Tron z żelaza” - recenzja

Juliusz Cezar w swoich pamiętnikach dokładnie opisał przebieg rzymskiego najazdu na Brytów.

Tommy Wallach „Przed końcem świata” - recenzja

Koniec świata, choć różnie nazywany, istnieje w opowieściach każdej cywilizacji.

Samantha Shannon „Czas żniw" tom 3: „Pieśń jutra” - recenzja

Początkowo kruche, bezbronne dziewczę, jakim na początku była Paiga Mahoney, przeobraziło się w waleczną kobietę, która piastuje niezmiernie ważną funkcję – jest Zwierzchniczką.

Ken Liu „Pod sztandarem Dzikiego Kwiatu" tom 2: „Ściana Burz" - recenzja

„Królowie Dary”, pierwszy tom serii „Pod sztandarem Dzikiego Kwiatu” był literackim debiutem Kena Liu, za którego sprawą wprowadził on czytelników w niezwykły świat fantasy, inspirowany starożytnymi Chinami, zachwycający swoją innością i ciekawie zbudowaną historią.

Paweł Kornew „Sopel” - recenzja

„Sopel” Pawła Kornewa to wznowienie pierwszej powieści z Przygranicza - uniwersum, w którym autor łączy klasyczną estetykę postapokaliptycznej zimy z bliżej nieokreślonymi zdolnościami magicznymi, które ujawniają się u niektórych mieszkańców.

Frank Herbert „Opowiadania zebrane” tom 1 - recenzja

Kolejne pokolenia twórców i wielbicieli literackiej fantastyki przychodzą i odchodzą, a pozycja „Diuny” jako przysłowiowego „niezbędnika” ścisłego kanonu tej odmiany prozy pozostaje niezagrożona.

Magdalena Kubasiewicz „Spalić wiedźmę” - recenzja

Rzeczywistość alternatywna, światy równoległe - przywykliśmy do tego, że kojarzy się je raczej z SF niż z fantasy.

„Zawisza Czarny. Aragonia" i „Zawisza Czarny. Droga do króla” - recenzja

Książki historyczne to twardy orzech do zgryzienia.

Rafał Cichowski „Pył Ziemi” - recenzja

„Pył Ziemi” to bardzo ciekawa propozycja Rafała Cichowskiego.

„Zawisza Czarny. Droga do króla” - recenzja

„Zawisza Czarny. Droga do króla” to kontynuacja powieści Szymona Jędrusiaka pt. „Zawisza Czarny. Aragonia”.

Ian Tregillis „Wojny alchemiczne" tom 2: „Powstanie" - recenzja

„Wojen alchemicznych” ciąg dalszy! Drugi tom trylogii Tregillisa to świetna kontynuacja, która niejednokrotnie potrafi zaskoczyć – sposobem prowadzenia fabuły, motywacjami bohaterów, a przede wszystkim kreacją świata.

Marie Brennan „Historia naturalna smoków” - recenzja

Bajki o smokach to rzecz tak stara, jak najstarsze cywilizacje.

Szymon Jędrusiak „Zawisza Czarny. Aragonia” - recenzja

Powieść Szymona Jędrusiaka „Zawisza Czarny. Aragonia” otwiera cykl książkowy poświęcony największemu z polskich rycerzy.

Marko Kloos „Frontlines" tom 2: „Ewakuacja" - recenzja

Marko Kloos powraca ze swoją militarną s-f. Po bardzo dobrym „Poborze” otrzymujemy tom drugi - „Ewakuację”, której akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach z części pierwszej.

„Paradoks marionetki. Sprawa Klary B.” - recenzja

Literatura dla młodego czytelnika przeżyła ostatnio poważną transformację.