„Dungeons & Dragons. Księga gry” - recenzja

Pod­czas gdy do ki­no­wych sal tra­fi­ła fil­mo­wa wer­sja opo­wie­ści o „Lo­chach i smo­kach”, a Eg­mont wy­da­je ko­mik­sy ze świa­ta „D&D”, wy­daw­nic­two Har­per­Col­lins do­star­cza in­spi­ra­cji dla młod­szych gra­czy, mło­dzie­ży, któ­ra chce się­gnąć po roz­ryw­kę te­go ty­pu.

„Dungeons & Dragons” - książki dla fanów kultowej gry RPG

Od pierw­szej edy­cji, wy­da­nej w la­tach 70. ubie­głe­go wie­ku, aż po cza­sy współ­cze­sne z ich tłum­ny­mi kon­wen­ta­mi fa­nów, stru­mie­nio­wa­niem czy moż­li­wo­ścią two­rze­nia wła­snych za­sad gry,

K20 Podcast poświęcony RPG

Za­pra­sza­my do za­po­zna­nia z no­wym pro­jek­tem na­zwa­nym K20 Pod­cast. 

Nadchodzi animowany serial ze świata ,,Dungeons and Dragons"

A wszyst­ko dzię­ki eki­pie z “Cri­ti­cal Ro­le” i ich fa­nom. 

KONIEC JEST BLISKI! - Zew Cthulhu RPG

Zo­sta­ły tyl­ko 3 dni, aby do­łą­czyć do po­bi­ja­ją­cej wszel­kie re­kor­dy po­pu­lar­no­ści kam­pa­nii crowd­fun­din­go­wej Zew Cthul­hu RPG!

Zew Cthulhu powraca do Polski w wielkim stylu!

Zew Cthul­hu, kul­to­wa gra fa­bu­lar­na, po­wró­ci do Pol­ski w wiel­kim sty­lu!

Gra Fabularna EpicWorld na wspieram.to

Epi­cWorld to gra fa­bu­lar­na, któ­ra łą­czy kon­wen­cję scien­ce fic­tion z dark fan­ta­sy.

EpicWorld – nowy projekt twórcy Afterbomb Madness.

Nad­cho­dzi gra fa­bu­lar­na Epi­cWorld – no­wy pro­jekt twór­cy After­bomb Mad­ness.

Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna

Trwa zbiór­ka na pro­jekt Woj­cie­cha Won­sa Sło­wia­nie: Mi­to­lo­gicz­na Gra Fa­bu­lar­na.

Darmowy dodatek do gry fabularnej „Afterbomb Madness – druga edycja”

Udo­stęp­nio­ny zo­stał dar­mo­wy do­da­tek do gry fa­bu­lar­nej „After­bomb Mad­ness – dru­ga edy­cja”.

Druga edycja RPG "Afterbomb Madness"

Ma­my przy­jem­ność po­in­for­mo­wać, że wiel­ki­mi kro­ka­mi nad­cho­dzi pre­mie­ra dru­giej edy­cji po­sta­po­ka­lip­tycz­nej gry fa­bu­lar­nej „After­bomb Mad­ness”.

Nowe dodatki do Dark Heresy po polsku

Co­per­ni­cus Cor­po­ra­tion ku­pił li­cen­cję na wy­da­nie po pol­sku kil­ku do­dat­ków do Dark He­re­sy.

Wracają dodatki do drugiej edycji WFRP

Co­per­ni­cus Cor­po­ra­tion, daw­ny wy­daw­ca pol­skiej wer­sji dru­giej edy­cji War­ham­me­ra Fan­ta­sy RPG, za­po­wie­dział, że wra­ca do wy­da­wa­nia w ro­dzi­mym ję­zy­ku ko­lej­nych do­dat­ków do te­go wciąż po­pu­lar­ne­go sys­te­mu. 

Afterglow RPG na Wspieram.to

After­glow Po­sta­po­ka­lip­tycz­na Gra Fa­bu­lar­na to opo­wieść o świe­cie znisz­czo­nym przez apo­ka­lip­sę.

Postapokaliptyczna gra fabularna Afterbomb Madness 2.0

Ru­szy­ła zbiór­ka na dru­gą edy­cję po­sta­po­ka­lip­tycz­nej gry fa­bu­lar­nej AFTER­BOMB MAD­NESS.

"Earthdawn" powraca w lekkiej wersji

Wy­daw­nic­two Va­grant Work­shop, wy­daw­ca mię­dzy in­ny­mi gry Bar­ba­ren! oraz po­rad­ni­ka Ga­me­ma­ste­ring

Za trzy miesiące Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2016

W 2007 ro­ku od­był się pierw­szy Free RPG Day - ini­cja­ty­wa North Ame­ri­can Ro­le­play­ing In­du­stry, in­spi­ro­wa­na Free Co­mic Bo­ok Day. Free RPG Day ma na ce­lu pro­mo­wa­nie ma­łych i du­żych wy­daw­nictw zwią­za­nych z bran­żą gier fa­bu­lar­nych po­przez udo­stęp­nie­nie dar­mo­wych ma­te­ria­łów np. w po­sta­ci elek­tro­nicz­nej PDF lub dru­ko­wa­nej.

Schwarzwald 2016 - fabularna gra terenowa

W dniach 13 - 15 ma­ja 2016 r.  w Prze­gę­dzy nie­da­le­ko Ryb­ni­ka od­bę­dzie się  VIII edy­cja fa­bu­lar­nej gry te­re­no­wej na mo­ty­wach War­ham­mer Fan­ta­sy Ro­le­play - Schwarz­wald 2016.

Prelekcja Johna Wicka dla polskich fanów RPG

John Wick - twór­ca gier fa­bu­lar­nych o świa­to­wej sła­wie, przy­jął za­pro­sze­nie Ma­ster­Min­da. Wy­gło­si pre­lek­cję skie­ro­wa­ną do pol­skich fa­nów RPG. Spo­tka­nie od­bę­dzie się za po­śred­nic­twem in­ter­ne­to­we­go ko­mu­ni­ka­to­ra Go­ogle Han­go­uts i uczest­ni­czyć w nim bę­dzie mógł każ­dy za­in­te­re­so­wa­ny.

Podstawka Afterbomb Madness oraz pakiet promocyjny znowu w sprzedaży

Pod­staw­ka After­bomb Mad­ness oraz pa­kiet pro­mo­cyj­ny zno­wu są do­stęp­ne w sprze­da­ży.

"Magia i Miecz" nr 1 – recenzja

Każ­dy gracz rpg w Pol­sce sły­szał o ma­ga­zy­nie „Ma­gia i Miecz”. Na wy­da­wa­nym przez wy­daw­nic­two Mag w la­tach 1993 – 2002 cza­so­pi­śmie wy­cho­wy­wa­ły się po­ko­le­nia pol­skich er­pe­gow­ców, a sa­mo pi­smo zy­ska­ło sta­tus kul­to­we­go. Mi­mo wie­lu słów kry­ty­ki, ja­kie spo­ty­ka­ły re­dak­cję Mi­Ma, szcze­gól­nie w ostat­nich la­tach uka­zy­wa­nia się pe­rio­dy­ku, chy­ba każ­dy gracz, któ­ry pa­mię­ta tam­ten okres, z no­stal­gią wspo­mi­na cza­sy, kie­dy z nie­cier­pli­wo­ścią ocze­ki­wał na no­wy nu­mer pi­sma w kio­sku.

IX Wrocławski Dzień Grania w RPG

Je­sien­ny ciąg wy­da­rzeń Ty­go­dnia Wy­obraź­ni nie mo­że się oczy­wi­ście obyć bez ko­lej­nej edy­cji Wro­cław­skie­go Dnia Gra­nia w RPG. Co na Was cze­ka? Jak zwy­kle Dwie se­rie gier - po­ran­no-po­po­łu­dnio­wa i po­po­łu­dnio­wo-wie­czor­na, tu­zin sa­lek i mnó­stwo za­pa­leń­ców, go­to­wych grać lub pro­wa­dzić, a wszyst­ko w ele­ganc­kim bu­dyn­ku B-4 Po­li­tech­ni­ki Wro­cław­skiej.

Dark Heresy po polsku!

Co­per­ni­cus Cor­po­ra­tion po­in­for­mo­wał, że w przy­szłym ro­ku wy­da w ję­zy­ku pol­skich dru­gą edy­cję Dark He­re­sy RPG, czy­li grę fa­bu­lar­ną osa­dzo­ną w świe­cie War­ham­me­ra 40000.

Finał zbiórki na Dwory Końca Świata

Nie­uchron­nie zbli­ża się ko­niec zbiór­ki na Dwo­rów Koń­ca Świa­ta ogło­szo­nej przez Eki­pę Dzie­dzic­twa Im­pe­rium. Do od­blo­ko­wa­nia jest jesz­cze wie­le faj­nych opcji tak dla "sto­ło­wych" RPGow­ców jak i dla mi­ło­śni­ków LAR­Pów. Na­praw­dę war­to im się przyj­rzeć!

Okładka pierwszego numeru "Magii i Miecza"

Po­wrót kul­to­we­go cza­so­pi­sma "Ma­gia i Miecz" co­raz bli­żej. W sie­ci po­ja­wi­ła się fi­nal­na wer­sja okład­ki pierw­sze­go nu­me­ru ma­ga­zy­nu. 

Zbiórka na Dwory Końca Świata RPG

Eki­pa Dzie­dzic­twa Im­pe­rium ogło­si­ła roz­po­czę­cie zbiór­ki na rzecz wy­da­nia swo­je­go no­we­go sys­te­mu RPG – Dwo­rów Koń­ca Świa­ta. Na swo­ich stro­nach opi­su­ją je ja­ko grę sku­pio­ną na te­ma­ty­ce wła­dzy i re­ne­san­so­wej po­li­ty­ki, osa­dzo­ną w zna­nym już set­tin­gu mrocz­ne­go fan­ta­sy.

Nowy stary Warhammer

Fan­ta­sy Fli­ght Ga­mes zre­zy­gno­wa­ło z praw do wy­da­wa­nia gry fa­bu­lar­nej War­ham­mer i prze­ka­za­ło je no­wo­pow­sta­łej spół­ce Black Griz­zly. Po­wo­dem są niż­sze od ocze­ki­wa­nych wy­ni­ki sprze­da­ży po­zy­cji z li­nii wy­daw­ni­czej.

VIII Wrocławski Dzień Grania w RPG!

Wiel­ki­mi kro­ka­mi zbli­ża się VIII Wro­cław­ski Dzień Gra­nia w RPG! Na­sza im­pre­za pro­mu­je wy­obraź­nię i "gim­na­sty­kę" umy­słu. Do­daj­my do te­go za­ba­wę w ro­le i spo­ro fraj­dy. Czy­li ca­ły dzień z RPG!

24h z RPG

Za­pra­sza­my na 24h z RPG, im­pre­zę, któ­ra od­bę­dzie się w naj­bliż­szy week­end w Lu­bli­nie i któ­rą or­ga­ni­zu­je Lu­bel­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Fan­ta­sty­ki Cy­ta­de­la Sy­riu­sza przy wspar­ciu Urzę­du Mia­sta Lu­blin. Ca­łość jest skie­ro­wa­na do mi­ło­śni­ków gier fa­bu­lar­nych, im­pro­wi­za­cji i kre­atyw­ne­go spę­dza­nia cza­su. 

Baniak Baniaka #10

Ba­niak za­my­ka pierw­szą se­rię swo­je­go vlo­ga od­cin­kiem z daw­ką ma­gii. Za­sto­suj­cie pro­sty, che­micz­ny eks­pe­ry­ment, by uroz­ma­icić swo­je se­sje.

Głosowanie na najlepsze teksty Karnawału Blogowego RPG

Do 5 lu­te­go 2014 po­trwa jesz­cze gło­so­wa­nie na naj­lep­sze tek­sty Kar­na­wa­łu Blo­go­we­go RPG (edy­cje 25-50).  Znaj­dzie­cie tam du­żo cie­ka­wych tek­stów na róż­no­rod­ne te­ma­ty zwią­za­ne z RPG, war­to z ni­mi się za­po­znać i za­gło­so­wać.

Baniak Baniaka #09: O RPGach na poważnie

Gry fa­bu­lar­ne w pro­ce­sie wy­cho­waw­czo-edu­ka­cyj­nym to te­mat dzie­wią­te­go od­cin­ka Ba­nia­ka Ba­nia­ka. Co mo­gą dać er­pe­gi dzie­ciom i mło­dzie­ży? Czy ma­ją coś do za­ofe­ro­wa­nia?

Baniak Baniaka #07 - świąteczny odcinek

Na ka­na­le Ba­niak Ba­nia­ka mo­że­cie zna­leźć ko­lej­ny od­ci­nek po­ru­sza­ją­cy kwe­stie waż­ne dla mło­dych er­pe­gow­ców. Tym ra­zem są to trud­no­ści re­la­cji mie­dzy gra­cza­mi a ich mi­strzem gry.

Baniak Baniaka #06

Nie ma­cie cza­su na mi­strzo­wa­nie? Ile ra­zy śpie­szy­li­ście się z two­rze­niem przy­go­dy, bo za go­dzi­nę przyj­dą Gra­cze? Jak czę­sto mu­sie­li­ście im po­wie­dzieć, że na dziś nie ma­cie se­sji, al­bo to już wszyst­ko, co na dzi­siaj przy­go­to­wa­li­ście? Nie ma­cie cza­su, by się ogar­nąć na er­pe­ga? Mo­że to jest od­ci­nek dla Was.

Baniak Baniaka #05

Ba­niak ser­wu­je pro­po­zy­cję za­gra­nia łaj­da­kiem, ale ta­kim, któ­re­go da się lu­bić. O ja­kie ce­chy cho­dzi? Jak go pod­piąć pod dru­ży­nę? Czy w ogó­le war­to iść w tym kie­run­ku? Do­wie­cie się oglą­da­jąc pią­ty od­ci­nek Ba­nia­ku Ba­nia­ka.

Baniak Baniaka #04

Ostat­nia część po­rad­ni­ka do­ty­czą­ce­go two­rze­nia li­stów na se­sje rpg już się po­ja­wi­ła. Do­wie­cie się z niej co na­le­ży zro­bić, by przy­trzy­mać gra­czy na dłu­żej przy swo­ich han­do­utach.

Konkurs na najlepsze wyzwanie do 3. edycji Dungeons & Dragons

Ma­my przy­jem­ność za­pro­sić do wzię­cia udzia­łu w kon­kur­sie na naj­lep­sze wy­zwa­nie do 3. edy­cji Dun­ge­ons & Dra­gons.

Baniak Baniaka odsłona trzecia

Vi­de­oblog Ba­niak Ba­nia­ka kon­ty­nu­uje te­mat two­rze­nia han­do­utów dla gra­czy. Po­rad­nik w swo­jej dru­giej (z trzech) od­sło­nie przed­sta­wia spo­sób zmia­ny wy­glą­du zwy­kłej kart­ki w kli­ma­tycz­ny list.

VII Wrocławski Dzień Grania w RPG - program imprezy

Or­ga­ni­za­to­rzy VII Wro­cław­skie­go Dnia Gra­nia w RPG za­pre­zen­to­wa­li pro­gram im­pre­zy. Pro­gram w wer­sji do dru­ku znaj­dzie­cie w tym miej­scu.

Baniak Baniaka - videoblog o rpg

Nie­daw­no zo­stał uru­cho­mio­ny no­wy ka­nał o grach fa­bu­lar­nych. Skie­ro­wa­ny jest głów­nie do mło­dych gra­czy i mi­strzów gry, któ­rzy sta­wia­ją pierw­sze kro­ki w świe­cie er­pe­gów, ale moż­li­we, że do­świad­cze­ni gra­cze tak­że znaj­dą w nim coś dla sie­bie.

VII Wrocławski Dzień Grania w RPG

Sto­wa­rzy­sze­nie Wie­los­fer pra­gnie za­pro­sić na siód­mą edy­cję „Wro­cław­skie­go Dnia Gra­nia w RPG” - cy­klicz­ną im­pre­zę dla fa­nów gier fa­bu­lar­nych.

Woje Miodomiła - nowa polska minigra fabularna

Wo­je Mio­do­mi­ła to kre­sków­ko­wa gra fa­bu­lar­na w pseu­do­sło­wiań­skim Opol­ku, opar­ta na pro­stej me­cha­ni­ce (uży­wa­ne są je­dy­nie dwie kost­ki k6) i wy­peł­nio­na po­my­sła­mi na przy­go­dy dziel­nej dru­ży­ny wój i wo­jów księ­cia Mio­do­mi­ła w luź­nych oko­li­cach ro­ku 1000 ra­chu­by Księ­gi.

Wyniki Quentina 2013

Na Po­lco­nie w War­sza­wie po­zna­li­śmy lau­re­atów XV edy­cji Qu­en­ti­na, kon­kur­su na naj­lep­szy sce­na­riusz do gry fa­bu­lar­nej.

Premiera Apocalypse World oraz Vincent Baker na Polconie

Z oka­zji pre­mie­ry Apo­ca­lyp­se World, Ar­gent Mark Ga­mes i Sto­wa­rzy­sze­nie Avan­gar­da za­pro­si­ły na Po­lcon 2013 Vin­cen­ta Ba­ke­ra.

"Armie Apokalipsy" – recenzja

Nie na­le­żę do gra­czy, któ­rzy roz­ża­la­ją się nad za­mknię­ciem li­nii wy­daw­ni­czej kla­sycz­ne­go Świa­ta Mro­ku. Choć po czę­ści ukształ­to­wa­ła mnie ona ja­ko gra­cza, to jed­nak mrocz­ne kli­ma­ty i nad­na­tu­ral­ne isto­ty ja­ko jed­ność ni­g­dy mnie oso­bi­ście nie fa­scy­no­wa­ły. Je­że­li już miał­bym wy­bie­rać, wo­lał­bym we­so­łe i ko­me­dio­we urban fan­ta­sy.