„Slumber” - recenzja

Kino grozy coraz chętniej sięga po koszmary senne, całkiem możliwe, że rodzi nam się nowy trend. 

„Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem" - recenzja

W historii tenisa można znaleźć wiele zaciętych rywalizacji, ale z pewnością jednym z najbardziej elektryzujących pojedynków na kortach były starcia szwedzkiego mistrza Björna Borga z amerykańskimi graczami - Jimmym Connorsem i Johnem McEnroe.

„Leatherface" - recenzja

W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego stulecia amerykańskie kino grozy spopularyzowało gatunek slashera.

„Thor”: „Ragnarok” - recenzja

Z dotychczasowych produkcji Marvel Studios przygody syna Odyna odstawały od reszty może nie tyle jakością wykonania, ile materiałem na wciągającą opowieść.

„Piła: Dziedzictwo" - recenzja

John Kramer powrócił, aby ponownie udzielić bolesnej lekcji grzesznikom, którzy idą w zaparte i nie chcą przyznać się do popełnionych czynów.

„Śmierć nadejdzie dziś" - recenzja

Jak co roku w okolicach końca października Hollywood szczerze obdarza nas rozmaitymi ekranowymi thrillerami i inszymi straszakami, licząc na to, że ponura atmosfera nadciągającego święta umarłych napędzi widzów do kin.

„Pomiędzy nami góry" - recenzja

On – neurochirurg, ona – dziennikarka. Ich los splótł się przypadkowo, podczas odwołanego lotu.

„Geostorm" - recenzja

Drenowanie zasobów Ziemi z czasem doprowadzi do buntu naszej planety, która swoim oprawcom odpłaci się z nawiązką. 

„Pierwszy śnieg" - recenzja

Skandynawskie kryminały od lat cieszą się zasłużoną estymą i ogromną popularnością, przeliczaną na miliony sprzedanych egzemplarzy.

„Krucyfiks" - recenzja

Piątek trzynastego i zbliżające się Halloween to bez wątpienia okazje dla wysypu przeróżnej maści filmowych straszaków.

„Twój Vincent" - recenzja

Fenomen Van Gogha można ująć jednym zdaniem, które znalazło się również w epilogu filmu Twój Vincent.

„Lego Ninjago: Film"- recenzja

Klocki LEGO od wielu lat to najlepsza zabawka na świecie. Od dawna również seria całkiem przyzwoitych gier dla całej rodziny.

„Linia życia” - recenzja

Amerykańskie wytwórnie cały czas chętnie sięgają po sprawdzone tytuły, których nowsze wersje możemy oglądać w kinach.

„American Assassin” - recenzja

Wojna Ameryki z terroryzmem przelewa się przez kinowe ekrany.

„Kingsman: Złoty krąg" - recenzja

Zaskakujący sukces obrazu Matthew Vaughna zaowocował kontynuacją przygód brytyjskich tajnych agentów zrzeszonych pod egidą organizacji zwanej Kingsman.

„Tulipanowa gorączka" - recenzja

Na początku XVII wieku Niderlandy ogarnęła obsesja posiadania niezwykle rzadkiego i drogiego kwiatu.

„To" - recenzja

Stephen King nie może narzekać na brak zainteresowania Fabryki Snów jego dziełami, których wiele doczekało się już ekranizacji, a kilka czeka nadal w kolejce.

„Barry Seal: Król przemytu" - recenzja

Tom Cruise ostatnio nie rozpieszcza swoich fanów, a jego produkcje, poza kolejnymi misjami niemożliwymi, pozostawiają wiele do życzenia.

„Renegaci" - recenzja

Kolejna rocznica wybuchu II wojny światowej to doskonały termin na premierę filmu, który choćby w dalekim tle ma konflikt zbrojny.

„Na pokuszenie" - recenzja

Na pokuszenie - nowy film Sofii Coppoli - zachwyca już od pierwszego ujęcia.

„Dom wygranych" - recenzja

Amerykańskie komedie żądzą się swoimi prawami, to co śmieszy mieszkańców zza wielkiej wody, zazwyczaj podlane hektolitrami wulgarnego czy kloacznego humoru, nie zawsze musi przypaść do gustu widzom w Europie.

„Bodyguard Zawodowiec" - recenzja

Samuel  L. Jackson i Ryan Reynolds potrafią odnaleźć się w filmie, w którym tło komediowe ma skutecznie zagłuszyć wszystkie mielizny scenariusza.

„Obdarowani” - recenzja

Marc Webb po dwóch przygodach ze Spider-Manem postanowił wrócić nieco na ziemię.

„Mała Wielka Stopa" - recenzja

Na ekranach kin zazwyczaj królują animacje zza oceanu sygnowane marką takich wytwórni jak DreamWorks, Disney czy Pixar.

„Annabelle: Narodziny zła" - recenzja

Sukces Obecności nie tylko przyczynił się do swoistego renesansu kina grozy, ale też zapoczątkował serię filmów osadzonych w tym uniwersum.

„Mroczna Wieża" - recenzja

Na najsłynniejsze dzieło Stephena Kinga pazerne oczy Hollywood spoglądały nie raz i nie dwa, ale zawsze gdzieś w ferworze walki między autorską wizją a zwykłą żądzą zarobienia na głośnej marce chodziło o detale, które uniemożliwiały zekranizowanie Mrocznej Wieży.

„Valerian i miasto tysiąca planet” - recenzja

Komiks europejski, a zwłaszcza francuski cieszy się bogactwem i różnorodnością tytułów, w których filmowcy mogą swobodnie przebierać w celu powoływania do życia kinowych przebojów.

„Atomic Blonde" - recenzja

Nie tak dawno temu aktorzy zbliżający się do słusznego, dojrzałego wieku coraz chętniej sięgali po ekranowe alter ego twardzieli, którzy masakrowali kolejnych przeciwników aż miło.

„Kedi – sekretne życie kotów" - recenzja

Kiedy chcemy poprawić sobie humor, nie ma nic lepszego niż śmieszne filmy z kotami w rolach głównych.

„Kapitan Majtas: Pierwszy wielki film" - recenzja

Tego lata nie tylko bohaterowie Marvela i DC Comics śmigają w przestworzach.

„To przychodzi po zmroku" - recenzja

Współczesne kino grozy kojarzone jest aż nadto z całym arsenałem trików służących za marne straszaki, których jedynym celem jest wywołanie przerażenia u żądnych wrażeń nastolatków.

„Spider-Man: Homecoming" - recenzja druga

W Spider-Manie Sama Raimiego bardzo lubiłam Tobeya Maguire’a, który perfekcyjnie pasował do roli gnębionego przez kolegów kujona.

„Wojna o planetę małp” - recenzja

Dobiega końca kolejny etap w liczącej sobie blisko 50 lat sadze o „planecie małp”.

„Tożsamość zdrajcy" - recenzja

Michael Apted zdecydowanie najlepsze lata ma już za sobą, choć niegdyś zdarzyło mu się dostarczyć jeden czy dwa obrazy, które wpisały się na stałe w annały kinematografii.

„Volta" - recenzja

Juliusz Machulski powraca do swojego ulubionego gatunku, czyli komedii kryminalnej.

„Spider-Man: Homecoming" - recenzja

W ciągu piętnastu lat Sony przygotowało sześć filmów ze Spider-Manem, a w główną rolę wcieliło się trzech różnych aktorów.

„W starym, dobrym stylu" - recenzja

Mówi się, że w Hollywood trudno o angaż dla bardzo już dojrzałych aktorów, którzy albo grają przysłowiowe „ogony”, albo powierza im się rolę statecznych dziadków

„Gru, Dru i Minionki" - recenzja

Studio Illumination dorobiło się marki, która na lata zagnieździła się w dużym ekranie, a przy premierze kolejnego filmu z bełkotliwymi sługusami Gru macki przemyślanej machiny reklamowej infekują wszystko naokoło.

„Transformers”: „Ostatni rycerz” - recenzja

Niedawno obiegła świat niepokojąca informacja, że Michael Bay nie nakręci już kolejnej części swojej najdłuższej serii.

„Auta 3" - recenzja

W karierze każdego zawodowca przychodzi taki moment, kiedy młodzi i ambitni przeciwnicy czekają na potknięcie mistrza lub też starają się dowieść, że teraz nadszedł czas nowej generacji zawodników.

„Król Artur: Legenda miecza" - recenzja

Legendy arturiańskie nie były ostatnio obecne w kinie rozrywkowym, więc najwyższa pora, aby ponownie odwiedzić świat mitów.

„Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski” - recenzja

Mamy rok 1958 r. W jednym z odcinków „Johan et Pirlouit” zatytułowanym „La flute a six trous” pojawiają się małe niebieskie skrzaty, pomocnicy czarodzieja Homnibusa.

„Mumia" - recenzja

W latach trzydziestych ubiegłego stulecia potwory Universalu stanowiły istotny element dynamicznie rozwijającego się kina, dostarczając złaknionym nowych doznań widzom silnych wrażeń.

„Baywatch. Słoneczny patrol" - recenzja

Oglądając najnowszą inkarnację Słonecznego patrolu, można śmiało powiedzieć, że kino się skończyło, a odpady i wybrakowane produkty zaczynają dominować w tym biznesie.

„Wonder Woman" - recenzja druga

Wonder Woman jako ostatnia z wielkiej trójki DC doczekała się solowego filmu.