„Autopsja Jane Doe” - recenzja

Jak pokazują twórcy „Autopsji Jane Doe”, do nakręcenia horroru, który będzie trzymał nieustannie w napięciu, a przy okazji wybije się poza schemat obrazów, gdzie głupiutkie nastolatki biegają w popłochu i krzyczą, nie trzeba wiele.

„Assassin’s Creed" - recenzja

Lubicie gry komputerowe? Bo ja tak.

„Aplik@cja” - recenzja

Jedną z ostatnich premier morderczego 2016 r. był, nomen omen, horror o zabójczo perfekcyjnej, krwiożerczej, przerażającej… aplikacji komórkowej.

„Szczęście świata” - recenzja

W obrazie Michała Rosy główny wątek fabularny – poszukiwanie anonimowego autora niezwykle poczytnego przewodnika po świecie – wydaje się jedynie pretekstem do ukazania gamy barwnych postaci

„Paterson” - recenzja

Czy Jarmusch przestaje eksperymentować z formą, a staje się bardziej refleksyjny, stawiając na rutynę, która w świecie pędzącym na łeb na szyję jest pożądaną odtrutką, tylko boimy się po nią sięgnąć, by nie zboczyć ze ścieżki, którą wszyscy podążają?

„Pasażerowie” - recenzja

W kosmosie nikt nie usłyszy twojego krzyku.

„Sprzymierzeni” - recenzja

Oglądając kolejne produkcje sygnowane nazwiskiem reżysera-wizjonera Roberta Zemeckisa, aż trudno uwierzyć, że to właśnie spod jego ręki wyszły takie hity, jak trylogia „Powrotu do przyszłości” czy „Forrest Gump”.

„Ukryte piękno" - recenzja

Twórca przeboju Diabeł ubiera się u Prady tym razem stara się przekonać nas, że po bolesnej stracie nie wolno się załamywać, ponieważ mimo rozpaczy nadal gdzieś tam istnieje ukryte piękno, czyli sens życia, którego warto szukać.

„Siedem minut po północy" - recenzja

Siedem minut po północy stanowi ekranizację powieści Patricka Nessa do pomysłu przedwcześnie zmarłej autorki, Siobhan Dowd.

„Firmowa Gwiazdka" - recenzja

W wielu firmach impreza świąteczna to norma, w tym nastrojowym okresie to dobry czas na pojednania, podsumowanie całego roku wspólnej pracy czy zwyczajne w świecie, proste nachlanie się w celu choćby chwilowego zapomnienia o troskach

„Ostatnia rodzina" - recenzja

Nikt nie mógł sobie wymarzyć lepszego debiutu niż Jan P. Matuszyński, reżyser „Ostatniej rodziny”.

„Kubo i dwie struny” - recenzja

„Kubo i dwie struny” to najnowsza animacja studia Laika, odpowiadającego za takie produkcje, jak „Koralina i tajemnicze drzwi” czy „ParaNorman”.

„Sully” - recenzja

W 2009 roku w Nowym Jorku doszło do zdarzenia określanego mianem „Cudu na rzece Hudson”

„Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie" - recenzja

Imperium stworzone przez George’a Lucasa intensywnie rozrasta się na dużym ekranie

„Zły Mikołaj 2" - recenzja

Jak nisko trzeba upaść, aby wystąpić w sequelu przeciętnej komedii o zapijaczonym Mikołaju, który po namowie karła i wyrodnej matki (gorszej niż piekielne wcielenie rodzicielki Skippera) wraca na przestępczą ścieżkę?

„Underworld: Wojny krwi” - recenzja

Czy w przypadku piątej części cyklu, traktującego o wojnie między wampirami a Lykanami, można spodziewać się nowatorskich rozwiązań, porywającej fabuły czy choćby solidnego aktorstwa?

„Vaiana: Skarb oceanu” - recenzja

Za oknami śnieg i mróz, a w kinach dominują tropikalne klimaty za sprawą „Vaiany: Skarbu oceanu”, nowej animacji Disneya i kolejnej produkcji Rona Clementsa i Johna Muskera.

„Osaczona” - recenzja

Tragiczny wypadek zmienia życie Mary Porter na zawsze. Jej mąż ginie, a syn Stephen zostaje poważnie ranny.

„Światło między oceanami” - recenzja

Po zakończeniu I wojny światowej australijski weteran, Tom Sherbourne, poszukuje miejsca, gdzie mógłby odreagować przeżycia doświadczone na froncie.

„Zwierzęta nocy” - recenzja

Listopad zdecydowanie rozpieszcza polskich kinomanów.

„Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” - recenzja

Po zakończeniu filmowego cyklu o Harrym Potterze było jasne, że Warner Bros. nie wypuści z rąk intratnego magicznego świata stworzonego przez J.K. Rowling, starając się w niedalekiej przyszłości nawiązać do przygód niesfornego ucznia Hogwartu.

„Nowy Początek” - recenzja

Czy, gdybyś wiedział dokładnie, jak potoczy się twoje życie, spróbowałbyś coś zmienić?

„Za niebieskimi drzwiami” - recenzja

Polskie produkcje fantasy na dużym ekranie praktycznie nie istnieją.

„Jestem mordercą” - recenzja

Kino gatunkowe staje się znakiem rozpoznawczym rodzimych produkcji. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego dzieła Macieja Pieprzycy o dwuznacznym tytule – „Jestem mordercą”.

„Przełęcz Ocalonych” - recenzja

To niezwykłe, że reżyser o takich umiejętnościach, jak Mel Gibson, którego każdy kolejny film jest olbrzymim wydarzeniem, musi o sobie przypominać i w pewnym sensie ponownie udowadniać swój talent.

„Zagubieni” - recenzja

Petr Zelenka długo kazał czekać na swój kolejny film.

„Ouija: Narodziny zła” - recenzja

Co roku przed Halloween twórcy filmowi starają się dostarczyć nam pokaźną dawkę grozy, produkując niemal taśmowo kolejne horrory-klony, kręcąc prequele i sequele popularnych cykli.

„Prosta historia o morderstwie” - recenzja

Od jakiegoś czasu na ekranach naszych kin można oglądać drugą produkcję w reżyserskim dorobku Arkadiusza Jakubika, jednego z ciekawszych polskich aktorów swojego pokolenia.

„Księgowy” - recenzja

Bycie księgowym nie jest łatwym kawałkiem chleba, zwłaszcza gdy ma się do czynienia z pieniędzmi pochodzącymi z niezbyt legalnych źródłem albo swoje usługi świadczy się ludziom prowadzącym ciemne interesy.

„Doktor Strange” - recenzja

Kinowe Uniwersum Marvela rozszerza się niczym świat wokół powracającego do rzeczywistych rozmiarów Ant-Mana.

„Inferno” - recenzja

Po dłuższej przerwie na ekrany kin wracają perypetie Roberta Langdona, postaci wykreowanej przez Dana Browna na potrzeby bestsellerowego cyklu książek.

„Asy bez kasy” - recenzja

Nie trzeba być geniuszem zbrodni, aby ukraść siedemnaście milionów dolarów?

„Jack Reacher: Nigdy nie wracaj” - recenzja

Pierwsza odsłona filmowych przygód Jacka Reachera – postaci powołanej do życia w książkach Lee Childa, była sprawnie skrojonym filmem akcji, acz nieporywającym, który również nie zawojował amerykańskiego box office’u.

„Sekretne życie zwierzaków domowych" - recenzja

Są takie animacje, które mają niepozorny, wręcz trywialny pomysł na fabułę, a ostatecznie wychodzi coś fantastycznego.

„Żywioł. Deepwater Horizon” - recenzja

Peter Berg ponownie połączył siły z Markiem Wahlbergiem, jednak tym razem kanwą jego najnowszego filmu nie jest wojenna historia, jak przy okazji operacji Redwing, a największa w historii Ameryki ekologiczna katastrofa, która wydarzyła się w Zatoce Meksykańskiej.

„Wołyń” - recenzja

Nie pamiętam, kiedy ostatni raz wyszedłem z kina tak przygnębiony, żeby nie powiedzieć – zdruzgotany, jak po seansie „Wołynia” Wojtka Smarzowskiego.

„Dziewczyna z pociągu” - recenzja

Wyglądanie przez okno pociągu w czasie podróży jest czymś zwyczajnym.

„Nie oddychaj” - recenzja

Detroit to miasto bez perspektyw. Zrujnowane, odrapane, z którego kto żyw ucieka gdzie pieprz rośnie.

„Siedmiu wspaniałych" - recenzja

Nie ma co owijać w bawełnę, w ostatnich latach gatunek westernu odchodzi coraz głębiej w odmęty niepamięci.

„Kontrola absolutna” - recenzja

Bond na emeryturze nie ma lekko. Sława już dawno przeminęła, młodość też, a pozostały jedynie role, które mogą w jakiś cudowny sposób przypomnieć światu o Pierce Brosnanie

„Blair Witch" - recenzja

Pod wieloma względami oryginalny Blair Witch Project był filmem przełomowym.

„Sługi boże” - recenzja

Dobrego rodzimego kryminału w polskich kinach ze świecą szukać. Zapowiedzi zawsze rozbudzają nasze oczekiwania, a potem okazuje się, że wychodzi jak zawsze.

„Kamienne pięści” - recenzja

Jak mówi stare góralskie przysłowie – ciągnie wilka na ring, a dokładnie trudno wyobrazić sobie film o boksie bez udziału Roberta De Niro, jeżeli chociaż raz w życiu oglądało się „Wściekłego Byka”.

„Smoleńsk” - recenzja

Gdy bardzo świeża historia Polski trafia na ekrany kin, w dodatku związana z tragicznymi wydarzeniami, obok których nie można przejść obojętnie, należy się zastanowić jaki jest cel tej produkcji, bo na pewno nie edukacyjny.

„Destrukcja” - recenzja

Kiedy w wypadku samochodowym ginie żona Davisa, jego świat wali się w jednej chwili. A przynajmniej powinien się zawalić, patrząc na rozmiar tragedii jaka go właśnie dotknęła.