„Na pokuszenie" - recenzja

Na pokuszenie - nowy film Sofii Coppoli - zachwyca już od pierwszego ujęcia.

„Dom wygranych" - recenzja

Amerykańskie komedie żądzą się swoimi prawami, to co śmieszy mieszkańców zza wielkiej wody, zazwyczaj podlane hektolitrami wulgarnego czy kloacznego humoru, nie zawsze musi przypaść do gustu widzom w Europie.

„Bodyguard Zawodowiec" - recenzja

Samuel  L. Jackson i Ryan Reynolds potrafią odnaleźć się w filmie, w którym tło komediowe ma skutecznie zagłuszyć wszystkie mielizny scenariusza.

„Obdarowani” - recenzja

Marc Webb po dwóch przygodach ze Spider-Manem postanowił wrócić nieco na ziemię.

„Mała Wielka Stopa" - recenzja

Na ekranach kin zazwyczaj królują animacje zza oceanu sygnowane marką takich wytwórni jak DreamWorks, Disney czy Pixar.

„Annabelle: Narodziny zła" - recenzja

Sukces Obecności nie tylko przyczynił się do swoistego renesansu kina grozy, ale też zapoczątkował serię filmów osadzonych w tym uniwersum.

„Mroczna Wieża" - recenzja

Na najsłynniejsze dzieło Stephena Kinga pazerne oczy Hollywood spoglądały nie raz i nie dwa, ale zawsze gdzieś w ferworze walki między autorską wizją a zwykłą żądzą zarobienia na głośnej marce chodziło o detale, które uniemożliwiały zekranizowanie Mrocznej Wieży.

„Valerian i miasto tysiąca planet” - recenzja

Komiks europejski, a zwłaszcza francuski cieszy się bogactwem i różnorodnością tytułów, w których filmowcy mogą swobodnie przebierać w celu powoływania do życia kinowych przebojów.

„Atomic Blonde" - recenzja

Nie tak dawno temu aktorzy zbliżający się do słusznego, dojrzałego wieku coraz chętniej sięgali po ekranowe alter ego twardzieli, którzy masakrowali kolejnych przeciwników aż miło.

„Kedi – sekretne życie kotów" - recenzja

Kiedy chcemy poprawić sobie humor, nie ma nic lepszego niż śmieszne filmy z kotami w rolach głównych.

„Kapitan Majtas: Pierwszy wielki film" - recenzja

Tego lata nie tylko bohaterowie Marvela i DC Comics śmigają w przestworzach.

„To przychodzi po zmroku" - recenzja

Współczesne kino grozy kojarzone jest aż nadto z całym arsenałem trików służących za marne straszaki, których jedynym celem jest wywołanie przerażenia u żądnych wrażeń nastolatków.

„Spider-Man: Homecoming" - recenzja druga

W Spider-Manie Sama Raimiego bardzo lubiłam Tobeya Maguire’a, który perfekcyjnie pasował do roli gnębionego przez kolegów kujona.

„Wojna o planetę małp” - recenzja

Dobiega końca kolejny etap w liczącej sobie blisko 50 lat sadze o „planecie małp”.

„Tożsamość zdrajcy" - recenzja

Michael Apted zdecydowanie najlepsze lata ma już za sobą, choć niegdyś zdarzyło mu się dostarczyć jeden czy dwa obrazy, które wpisały się na stałe w annały kinematografii.

„Volta" - recenzja

Juliusz Machulski powraca do swojego ulubionego gatunku, czyli komedii kryminalnej.

„Spider-Man: Homecoming" - recenzja

W ciągu piętnastu lat Sony przygotowało sześć filmów ze Spider-Manem, a w główną rolę wcieliło się trzech różnych aktorów.

„W starym, dobrym stylu" - recenzja

Mówi się, że w Hollywood trudno o angaż dla bardzo już dojrzałych aktorów, którzy albo grają przysłowiowe „ogony”, albo powierza im się rolę statecznych dziadków

„Gru, Dru i Minionki" - recenzja

Studio Illumination dorobiło się marki, która na lata zagnieździła się w dużym ekranie, a przy premierze kolejnego filmu z bełkotliwymi sługusami Gru macki przemyślanej machiny reklamowej infekują wszystko naokoło.

„Transformers”: „Ostatni rycerz” - recenzja

Niedawno obiegła świat niepokojąca informacja, że Michael Bay nie nakręci już kolejnej części swojej najdłuższej serii.

„Auta 3" - recenzja

W karierze każdego zawodowca przychodzi taki moment, kiedy młodzi i ambitni przeciwnicy czekają na potknięcie mistrza lub też starają się dowieść, że teraz nadszedł czas nowej generacji zawodników.

„Król Artur: Legenda miecza" - recenzja

Legendy arturiańskie nie były ostatnio obecne w kinie rozrywkowym, więc najwyższa pora, aby ponownie odwiedzić świat mitów.

„Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski” - recenzja

Mamy rok 1958 r. W jednym z odcinków „Johan et Pirlouit” zatytułowanym „La flute a six trous” pojawiają się małe niebieskie skrzaty, pomocnicy czarodzieja Homnibusa.

„Mumia" - recenzja

W latach trzydziestych ubiegłego stulecia potwory Universalu stanowiły istotny element dynamicznie rozwijającego się kina, dostarczając złaknionym nowych doznań widzom silnych wrażeń.

„Baywatch. Słoneczny patrol" - recenzja

Oglądając najnowszą inkarnację Słonecznego patrolu, można śmiało powiedzieć, że kino się skończyło, a odpady i wybrakowane produkty zaczynają dominować w tym biznesie.

„Wonder Woman" - recenzja druga

Wonder Woman jako ostatnia z wielkiej trójki DC doczekała się solowego filmu.

„Song to Song” - recenzja

Twórczość Terrence’a Malicka nie należy do najprostszych.

„Wonder Woman" - recenzja

Być albo nie być – przyszłość filmowego uniwersum DC Comics została powierzona w ręce kobiet, które miały zatrzeć niesmak po dwóch nieudanych produkcjach.

„Piraci z Karaibów": „Zemsta Salazara" - recenzja druga

W „Zemście Salazara” - piątej odsłonie przygód Jacka Sparrowa, historia posuwa się kilkanaście lat do przodu względem poprzednich części.

„Piraci z Karaibów": „Zemsta Salazara" - recenzja

Jerry Bruckheimer – producent cyklu o pirackim moczymordzie, w którego z wrodzonym wdziękiem wciela się Johnny Depp – nie wyobraża sobie pracy przy kolejnych częściach bez udziału swojego pupila.

„The Circle. Krąg” - recenzja

Film Jamesa Ponsoldta „The Circle. Krąg” to obraz bardzo wymowny i poruszający temat, nad którym zdecydowanie warto się pochylić. Mam na myśli sprawę prywatności w Internecie.

„Obcy: Przymierze” - recenzja

Nie ma w kinie nic gorszego, niż wykorzystywanie nadziei oraz sentymentu widza, żeby bezczelnie obedrzeć go z kasy.

"Strażnicy Galaktyki vol. 2" - recenzja druga

Pierwsza część Strażników Galaktyki okazała się wielkim i raczej niespodziewanym sukcesem.

"Strażnicy Galaktyki vol. 2" - recenzja

Jestem wielkim fanem pierwszej części Strażników Galaktyki.

„Klient” - recenzja

Niepokojące kino Asghara Farhadiego ma to do siebie, że jak na twórczość rodem z Iranu, jest ono wyjątkowo przystępne dla zachodniego widza.

„Szybcy i wściekli 8" - recenzja

Wygląda na to, że nic, włączając w to śmierć odtwórcy jednej z głównych ról, nie jest w stanie zatrzymać rozpędzonej hollywoodzkiej machiny nastawionej na masową produkcję wysoko opłacalnych produkcji gwarantujących pokaźny dochód

„Dzieciak rządzi" - recenzja

Będąc dzieckiem, można z powodzeniem przeżywać szereg niezwykłych przygód, brać udział w tajnych misjach czy ratować świat przed zagładą.

„Piękna i Bestia” - recenzja

Kiedy pojawiła się informacja na temat remake'u „Pięknej i Bestii”, pierwsza moja myśl, która zakiełkowała mi w głowie: „To się nie uda. Klasyków się nie tyka”.

„Pakt krwi” - recenzja

Rodzimi dystrybutorzy nie przestają mnie zadziwiać swoją głupotą, brakiem rozeznania w ofercie kina, zwłaszcza amerykańskiego, działając ewidentnie na swoją szkodę, a także rynku nad Wisłą.

Kosmiczni Avengers powracają! Przedpremierowo o "Strażnikach Galaktyki vol. 2"!

James Gunn zrobił to ponownie! Każdy, kto martwił się, czy kontynuacja Strażników Galaktyki będzie choć tak dobra jak oryginał, może spać spokojnie.

„Ghost in the Shell” – recenzja

Seria Ghost in the Shell to taki dziwny pod względem spójności twór, na który składa się miszmasz wszelakich mediów.

„Life” - recenzja

Czy istnieje inteligentne życie we wszechświecie?

„Baba Jaga” - recenzja

Postać Baby Jagi związana jest ściśle ze słowiańskimi wierzeniami o przerażającej starusze zamieszkującej chatę na kurzej łapie, porywającej i zjadającej dzieci.

„Power Rangers" - recenzja

Kilka lat temu w odmętach Internetu pojawiła się produkcja Power Rangers, która była ciekawym artystycznym eksperymentem prezentującym, co stałoby się, gdyby Hollywood

„Munio: Strażnik Księżyca” - recenzja

„Przez ciernie do gwiazd” - tak w skrócie można by opisać drogę, jaką „Munio: Strażnik Księżyca” przebył do polskich kin, by nas zaczarować.