"Strażnicy Galaktyki vol. 2" - recenzja

Jestem wielkim fanem pierwszej części Strażników Galaktyki.

„Klient” - recenzja

Niepokojące kino Asghara Farhadiego ma to do siebie, że jak na twórczość rodem z Iranu, jest ono wyjątkowo przystępne dla zachodniego widza.

„Szybcy i wściekli 8" - recenzja

Wygląda na to, że nic, włączając w to śmierć odtwórcy jednej z głównych ról, nie jest w stanie zatrzymać rozpędzonej hollywoodzkiej machiny nastawionej na masową produkcję wysoko opłacalnych produkcji gwarantujących pokaźny dochód

„Dzieciak rządzi" - recenzja

Będąc dzieckiem, można z powodzeniem przeżywać szereg niezwykłych przygód, brać udział w tajnych misjach czy ratować świat przed zagładą.

„Piękna i Bestia” - recenzja

Kiedy pojawiła się informacja na temat remake'u „Pięknej i Bestii”, pierwsza moja myśl, która zakiełkowała mi w głowie: „To się nie uda. Klasyków się nie tyka”.

„Pakt krwi” - recenzja

Rodzimi dystrybutorzy nie przestają mnie zadziwiać swoją głupotą, brakiem rozeznania w ofercie kina, zwłaszcza amerykańskiego, działając ewidentnie na swoją szkodę, a także rynku nad Wisłą.

Kosmiczni Avengers powracają! Przedpremierowo o "Strażnikach Galaktyki vol. 2"!

James Gunn zrobił to ponownie! Każdy, kto martwił się, czy kontynuacja Strażników Galaktyki będzie choć tak dobra jak oryginał, może spać spokojnie.

„Ghost in the Shell” – recenzja

Seria Ghost in the Shell to taki dziwny pod względem spójności twór, na który składa się miszmasz wszelakich mediów.

„Life” - recenzja

Czy istnieje inteligentne życie we wszechświecie?

„Baba Jaga” - recenzja

Postać Baby Jagi związana jest ściśle ze słowiańskimi wierzeniami o przerażającej starusze zamieszkującej chatę na kurzej łapie, porywającej i zjadającej dzieci.

„Power Rangers" - recenzja

Kilka lat temu w odmętach Internetu pojawiła się produkcja Power Rangers, która była ciekawym artystycznym eksperymentem prezentującym, co stałoby się, gdyby Hollywood

„Munio: Strażnik Księżyca” - recenzja

„Przez ciernie do gwiazd” - tak w skrócie można by opisać drogę, jaką „Munio: Strażnik Księżyca” przebył do polskich kin, by nas zaczarować.

„Gold” - recenzja

Nie wszystko złoto, co się świeci - ta stara maksyma jak ulał pasuje do najnowszego filmu twórcy nagradzanej Syriany.

„Wyklęty” - recenzja

Z satysfakcją i uznaniem dla osób pokroju m.in. Jerzego Śląskiego i Leszka Żebrowskiego wypada stwierdzić, że dziesiątki lat ustawicznych prób wymazywania z pamięci indywidualnej i zbiorowej tzw. Żołnierzy Wyklętych nie przyniosły zamierzonego skutku.

„Kong: Wyspa Czaszki” - recenzja

Niektóre potwory są nieśmiertelne.

„Logan" - recenzja druga

Już pierwsza scena „Logana” pokazuje nam, z czym będziemy mieli do czynienia.

„Pokot” - recenzja

Duszejko, bohaterka najnowszego filmu Agnieszki Holland, jest silną i niezależną emerytką, która przed laty budowała mosty w Syrii, a obecnie osiedliła się gdzieś w Kotlinie Kłodzkiej.

„Logan" - recenzja

Przyszłość mutantów zazwyczaj rysowała się w dość pesymistycznych barwach, czy to w komiksach, czy filmowym uniwersum powołanym do życia przez wytwórnię Foxa.

"The Girl with All the Gifts" - recenzja

Raz na kilkanaście lat pośród filmów opartych na utartych schematach oraz tuzinów produkcji kiepskich trafia się w końcu coś godnego uwagi.

„Ukryte działania" - recenzja

Historia – to od niej zależy czy film mający przybliżyć nam jakieś ważne wydarzenia, a które zwykle są pomijane, okaże się wartym obejrzenia.

„xXx: Reaktywacja” - recenzja

Vin Diesel nie lubi porzucać rozpoczętych projektów lub nadzwyczajnej w świecie nie chce mu się budować wizerunku kolejnego twardziela na ekranie, kopiować postaci, które wykreował, po latach zmieniając tylko imiona i pseudonimy.

„Lekarstwo na życie" - recenzja

Gore Verbinski porzucił piracką łajbę, jak i odrzucił amory wyłażącej z telewizyjnego ekranu maszkary, aby udać się do szwajcarskiego kurortu dla poratowania zdrowia.

„Milczenie" - recenzja

W najnowszym filmie Martina Scorsese trudno dostrzec optymizm.

„John Wick 2" - recenzja

Chad Stahelski nakręcił dotychczas zaledwie dwa filmy, ale zasady rządzące kinem akcji zna jak własną kieszeń.

„Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” - recenzja

Goszcząca na ekranach naszych kin „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” zdążyła już podbić serca widzów m.in. swoją bezkompromisowością.

„Lego® Batman: Film" - recenzja

Sukces, jaki przed trzema laty odniosła Lego: Przygoda, pokazał, że w animacjach zbudowanych z najpopularniejszych duńskich klocków kryje się ogromny potencjał.

„Dlaczego on?” - recenzja

Produkcja Dlaczego on? była reklamowana jako starcie dwóch znakomitych, charyzmatycznych aktorów, którzy z powodzeniem odnajdują się w humorystycznym repertuarze.

„Rings" - recenzja

Pierwszy amerykański The Ring został uznany za jeden z najlepszych remake'ów i zapoczątkował istną falę amerykanizacji japońskich filmów grozy.

„Jackie" - recenzja

Myli się ten, kto powie, że Jackie to typowa biografia żony trzydziestego piątego prezydenta Stanów Zjednoczonych.

„Kot Bob i ja” - recenzja

Mówi się, że najlepsze scenariusze pisze samo życie.

„Resident Evil": „Ostatni rozdział" - recenzja

Ostatni rozdział - te słowa w odniesieniu do dochodowych filmowych tasiemców zawsze budzą uzasadnione obawy, bo wiadomo przecież, że póki marka przynosi godziwe dochody, hollywoodzcy włodarze nie pozwolą jej odejść.

„Split” - recenzja

Mistrz suspensu i nieoczywistych rozwiązań, M. Night Shyamalan, który zasłynął takimi działami jak Szósty zmysł czy Niezniszczalny, powraca w bardzo dobrym stylu z nową produkcją.

„Wielki Mur" - recenzja

Twórca takich klasyków jak Hero, Dom latających sztyletów czy Cesarzowa tym razem pokusił się o produkcję przypominającą amerykański blockbuster.

„Monster Trucks” - recenzja

Chris Wedge, spec od animacji (Epoka lodowcowa, Roboty) tym razem postanowił spróbować swoich sił w kinie familijnym, w którym bohaterowie jeżdżą Monster Truckami z turbo doładowaniem w postaci obślizgłych, prehistorycznych potworów.

„Manchester by the Sea” - recenzja

Nasza egzystencja naznaczona jest tragediami, mniejszymi lub większymi, po których zazwyczaj się podnosimy.

„La La Land” - recenzja

Obiektywna recenzja kończy się tam, gdzie recenzent nie potrafi ukryć swojej nienawiści lub zachwytu nad dziełem.

„Balerina" - recenzja

Główną bohaterką „Baleriny” jest niezwykle żywiołowa, kochająca taniec rudowłosa Felicja.

„Powidoki” - recenzja

Na ekranach kin możemy oglądać obecnie „Powidoki”, polskiego kandydata do Oscara, który z listy walczących o nominację został już niestety skreślony.

„Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” - recenzja

Główną zaletą obrazu Paulo Genovesego jest jego kameralność.

„Sing” - recenzja

Disneyowi i Pixarowi wyrosła silna konkurencja w postaci studia Illumination. Znakiem rozpoznawczym wytwórni nie są już wyłącznie zwariowane Minionki i ich szef Gru, gdyż kolejne animacje radzą sobie wręcz fantastycznie.

„Konwój” - recenzja

Ponoć polskie więzienia są przeładowane, na wolność wypuszczani są groźni kryminaliści po odbyciu części kary, a nasz system penitencjarny nie jest w pełni wydolny.

„Autopsja Jane Doe” - recenzja

Jak pokazują twórcy „Autopsji Jane Doe”, do nakręcenia horroru, który będzie trzymał nieustannie w napięciu, a przy okazji wybije się poza schemat obrazów, gdzie głupiutkie nastolatki biegają w popłochu i krzyczą, nie trzeba wiele.

„Assassin’s Creed" - recenzja

Lubicie gry komputerowe? Bo ja tak.

„Aplik@cja” - recenzja

Jedną z ostatnich premier morderczego 2016 r. był, nomen omen, horror o zabójczo perfekcyjnej, krwiożerczej, przerażającej… aplikacji komórkowej.

„Szczęście świata” - recenzja

W obrazie Michała Rosy główny wątek fabularny – poszukiwanie anonimowego autora niezwykle poczytnego przewodnika po świecie – wydaje się jedynie pretekstem do ukazania gamy barwnych postaci