Bazyliszki znów grasują w stolicy

Autor: Egmont Redaktor: Motyl

Dodane: 21-09-2022 22:15 ()


Wydawnictwo Egmont i Muzeum Powstania Warszawskiego z przyjemnością prezentują drugi tom cyklu „Bazyliszki”. Album ukaże się 28 września br. Ta komiksowa opowieść osadzona w realiach przedwojennej Warszawy jest zaproszeniem do barwnego świata lat 30. To historia o mieście na progu nowoczesności i o ludziach, którzy tworzyli kolorową mozaikę największej metropolii II Rzeczypospolitej. Autorem scenariusza jest Tobiasz Piątkowski, a rysunki stworzył Wiesław Skupniewicz.

W drugim tomie nowej serii „Bazyliszki” – nawiązującej do legendy miejskiej o gangu Bazyliszków, który nie bał się ani przestępców, ani policji – Zygmunt zaczyna odkrywać tajemnice nieuchwytnej bandy. Prywatne śledztwo zaprowadzi go do podwarszawskiej miejscowości. Prowincjonalne bezdroża okażą się równie niebezpieczne co miejskie zaułki. Tymczasem Stefan Starzyński dwoi się i troi, aby powierzona mu misja ratowania finansów zakończyła się sukcesem. Jego nieustępliwość sprawi, że znajdzie się na celowniku kogoś groźniejszego niż uliczni bandyci.

W serii „Bazyliszki” Warszawę, tak jak w przedwojennych filmach, zaludniają rozrzutni arystokraci, zjawiskowe kobiety oraz tajemniczy awanturnicy. Ta komiksowa opowieść zabierze czytelników na wyprawę do najciemniejszych bandyckich melin, ale i do eleganckich gabinetów, gdzie toczą się zakulisowe rozgrywki elity. Czyj los przypieczętuje znak Bazyliszków?

Fabuła komiksu jest fikcyjna, choć niektóre wydarzenia opierają się na faktach historycznych.

Autorem scenariusza cyklu „Bazyliszki” jest Tobiasz Piątkowski (ur. 1979) – scenarzysta, absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Architektury. Współautor m.in. serii „Status 7”, „48 stron”, „Rezydent”, „Koszmary zebrane”, „Pierwsza brygada”, „Nowe przygody Stasia i Nel”, „Bradl”, „Ekspozytura Rygor”, a także komiksów i magazynów dziecięcych. Pracuje jako art director. Serię zilustrował Wiesław Skupniewicz (ur. 1974) – absolwent Schola Posnaniensis. Debiutował w numerze 25 „Świata Komiksu” krótką formą „Lucija to piękna kobieta”. Od 1998 roku jako freelancer pracuje w reklamie, ilustruje storyboardy, książki, komiksy, tworzy modele 3D i animuje.

Współwydawcą cyklu „Bazyliszki” jest Muzeum Powstania Warszawskiego, które za pośrednictwem rozmaitych inicjatyw przekazuje wiedzę o Powstaniu Warszawskim. To miejsce pamięci, które łączy historię ze współczesnością, odtwarzając atmosferę powstańczej Warszawy przy użyciu nowoczesnych środków prezentacji. To także prężny ośrodek kulturalny, który realizuje liczne projekty edukacyjne, naukowe i artystyczne. Dzięki zróżnicowanej ofercie Muzeum stało się jedną z najważniejszych stołecznych instytucji kultury. Istotnym elementem misji Muzeum jest działalność wydawnicza. Wśród publikacji muzealnych nie brakuje opowieści graficznych, które w atrakcyjny sposób przedstawiają wydarzenia sprzed lat. Po komiksach inspirowanych losami nieuchwytnego szpiega Kazimierza Leskiego „Bradla” przyszła kolej na „Bazyliszki” – opowieść w stylu retro o przedwojennej stolicy i jej mieszkańcach.

Bazyliszki, tom 1

Scenariusz: Tobiasz Piątkowski

Rysunki: Wiesław Skupniewicz

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Objętość: 64 strony

Format: 170 x 260

Cena: 29,99

ISBN: 978-83-281-4978-6

Język oryginału: polski

Seria: Bazyliszki

Kategoria: komiks polski

Tematyka: historyczny

Bazyliszki, tom 2

Scenariusz: Tobiasz Piątkowski

Rysunki: Wiesław Skupniewicz

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Objętość: 72 strony

Format: 167 x 255

Cena: 34,99

ISBN: 978-83-281-5567-1

Język oryginału: polski

Seria: Bazyliszki

Kategoria: komiks polski

Tematyka: historyczny

Warto wspomnieć, że Warszawa była również jedną z bohaterek poprzedniej serii – „Bradl”, także wydanej pod egidą Muzeum Powstania Warszawskiego. Cykl powstały na kanwie losów jednego z uczestników Powstania Warszawskiego, Kazimierza Leskiego, pokazywał stolicę sterroryzowaną przez okupanta, a jednocześnie tętniącą ukrytym życiem, z galerią barwnych, nieco przerysowanych postaci.

Galeria


comments powered by Disqus