Szpiegowskie scenariusze "Za Pięć Minut Wojna"
Dodane: 19-11-2011 22:29 ()
Prezentujemy zwycięskie scenariusze z konkursu "Za Pięć Minut Wojna", których autorem jest Marian Płaszczyca. Konkurs zakładał by akcja scenariuszy działa się tuż przed II Wojną Światową.
Poniższe pomysły zakładają, że BG są pracownikami lub informatorami polskiego wywiadu.
1. Dezinformacja
Dr Witold Dombrzyński pracował w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Lwowskiego. Inteligentny i pracowity, cierpiał na poważną przypadłość - niepohamowaną skłonność do hazardu. Wierzył, że jako specjalista od rachunku prawdopodobieństwa, bez trudu ogra miejscowe kasyno. Niestety popadł w długi, z których wyciągnął go miły handlowiec - pan Hans Muller.
Dr Dombrzyński był niesłychanie wdzięczny swemu dobroczyńcy, który z wielkim zainteresowaniem i szczerym podziwem wysłuchiwał opowieści o pracy matematyka. Muller często towarzyszył Dombrzyńskiemu w wizytach w kasynie i był zawsze gotów wspomóc finansowo ogarniętego obsesją matematyka. W końcu dr Dobrzynski nie mógł oprzeć się prośbie przyjaciela, który zainteresowany był pewną pracą napisaną przez kolegę Dombrzyńskiego - Dr Mariusza Karolaka. Praca była utajniona, ze względu na zastosowanie w kryptografii.
BG wkraczają do akcji w momencie, kiedy wywiad dostaje informację od Policji, że dr Dombrzyński popełnił samobójstwo. W notce pożegnalnej wyznaje, że nie mógł dalej żyć z hańbą, kiedy zrozumiał, że został wykorzystany przez szpiega. Na szczęście od przekazania dokumentów nie minęło wiele czasu, a szpieg nie do końca zdaje sobie sprawę z wartości wykradzionych dokumentów.
Dzięki manuskryptowi dr Karolaka, Niemcy zorientują się, że polski wywiad zna słabość niemieckiego systemu szyfrowania danych. Praca Karolaka może również przyczynić się do modyfikacji maszyny szyfrującej Enigma, w taki sposób, że dalsze łamanie kodu będzie prawie niemożliwe.
Zadaniem BG jest odkrycie prawdziwej tożsamości szpiega i zlokalizowanie dokumentu, zanim ten trafi do Niemiec. BG muszą następnie zamienić pracę na jej subtelnie zmienioną wersję, która dowodzi absolutnej skuteczności Enigmy. Być może w tym celu BG będą musieli zdobyć dostęp do poczty dyplomatycznej ambasady Rzeszy Niemieckiej.
Komplikacje:
* W sprawę wmieszało się NKWD - diaboliczny pułkownik Ogrypin i jego nieodłączny mongolski asystent Odoi Dsorig zamierzają przejąć dokumenty i zabić niemieckiego szpiega - niwecząc zamiary polskiego wywiadu.
Akcja rozgrywa się w dekadenckich klubach Lwowa, wyścigach konnych na Służewcu, przyjęciu organizowanym przez ambasadę Niemiec oraz rozpędzonym ekspresie relacji Warszawa-Berlin.
BG muszą wykazać się zdolnością śledzenia, wypytywania i włamań, jak również powstrzymać rosyjskich agentów Smierszu.
2. Fałszywe świadectwo
Bawaria, zamek wysoko w Alpach. W dolinie malownicze miasteczko i baza lotnicza Luftwaffe.
Helmut Alpert jest polskim szpiegiem w Biurze Analiz Zdjęć Lotniczych Abwehry. Był nieostrożny, Gestapo zaczęło podejrzewać przeciek. BG muszą skierować śledztwo na fałszywy tor. Zanosi się na dłuższą operację w Rzeszy.
Najlepiej, gdyby BG wrobili innego pracownika Biura - muszą odkryć kandydata na ofiarę: człowieka ze słabością, którą można wykorzystać. Mogą np. zaangażować spotkanie i przekazanie pieniędzy ofierze, podłożenie inkryminujących dowodów współpracy itp. Muszą zrobić to w taki sposób, żeby zwrócić uwagę agentów Gestapo i jednocześnie uniknąć wpadnięcia w ich ręce.
Komplikacje:
* BG pomaga piękna czeska aktorka i śpiewaczka operowa - Lidia Grossman - prawdziwa femme fatale, która z łatwością potrafi omotać każdego mężczyznę. Ma jednak ukryty motyw - pragnie zemścić się na dowódcy gestapo - komisarzu Klausie Volrathu. W chwili, kiedy wszystko idzie jak po maśle Lidia próbuje zgładzić Volratha - ten cudem unika śmierci.
* Wśród pracowników Biura znajduje się jeszcze jeden zdrajca - Franz Eckert pracujący dla wywiadu ZSRR. Będzie robił wszystko, aby zniweczyć plany BG, np. podczas obowiązkowej wizyty pracowników Biura w Operze w Monachium, zatruje szampana Helmuta Alperta środkiem halucynogennym, co może mieć opłakane skutki dla agenta i BG.
Lokacje: Zamek wysoko w Alpach, Malownicze bawarskie miasteczko, Gmach Opery w Monachium, lotnisko wojskowe z prototypem lekkiego bombowca z silnikiem odrzutowym - w sam raz do spektakularnej ucieczki.
3. Tajna broń
Szpiedzy donoszą - Niemcy pracują nad nową bronią, która ma wielką zdolność penetracji pancerzy czołgów i niszczenia bunkrów. Tajny pokaz ma się odbyć na poligonie w Kummersdorfie. BG muszą podszyć się pod niemieckich oficerów i zdobyć próbkę nowej technologii, a następnie uciec do ościennego państwa. Z jednym zastrzeżeniem - musi to wyglądać na robotę radzieckiego GRU. BG dostają fałszywe dokumenty, mundury i legendy tłumaczące ich pojawienie się na pokazie.
Komplikacje:
* W czasie podróży pociągiem do przedziały wsiada młody kapitan Wermachtu, Wilhelm von Luck. Jest bardzo sympatyczny i wypytuje BG o szczegóły ich służby wojskowej. Może zorientować się, że BG są szpiegami!
* Badania nie dotyczą wcale broni pancernej - jest to zasłona dymna. Na miejscu okaże się, że dr Henrik Seltsamleben zaprezentuje wyniki pracy nad reanimacją –zombie/wilkołakami/automatonami/mówiącymi ogarami Hitlera. Na poszlaki można trafić podczas odprawy odbywającej się przed pokazem. Eksperyment wymyka się z pod kontroli i gra przemienia się w survival horror. Być może BG będą musieli współpracować z próbującymi uratować życie Szkopami?
Lokacje: Ekspres do Berlina, nocny klub Immertreu, baza wojskowa i poligon Kummersdorf, cytadela i składy amunicji wypełnione ożywieńcami dr Seltsamleba.
Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...