Ultimate Hunting ujawniony. Polski symulator polowania zaskoczy pięknem i realizmem

Autor: Ultimate Games S.A. Redaktor: Motyl

Dodane: 18-06-2024 21:11 ()


Symulatory polowania jeszcze nie były tak brutalnie realistyczne, jak w przypadku właśnie ujawnionego Ultimate Hunting. Na pierwszym oficjalnym zwiastunie symulator zaskakuje ekscytującym pięknem rezerwatów łowieckich w Kalifornii i Afryce. Tworzony na silniku Unreal Engine 5 Ultimate Hunting przesunie granice realizmu w grach łowieckich, a każda decyzja i każdy strzał mają być rzeczywiście odczuwalne. Gra zaoferuje zarówno tryby dla pojedynczego myśliwego, jak i wspólne łowy do 16 osób. Premierę na PC zaplanowano na 2025/2026 r. Ultimate Hunting trafi później na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz następcę Nintendo Switch. W planach jest też wersja VR.

Nad Ultimate Hunting od 2021 r. pracuje kilkuosobowe polskie studio 3T Games. Wydawcą gry na PC i konsolach będzie Ultimate Games, które znane jest m.in. z bestsellerowej serii wysoko ocenianych gier wędkarskich Ultimate Fishing Simulator.

Ultimate Hunting to realistyczny symulator polowania w otwartym świecie z trybami gry dla jednego i wielu graczy (do 16 graczy jednocześnie), z rozbudowaną rozgrywką obejmującą m.in. planowanie wypraw, skradanie, tropienie, nęcenie czy wabienie zwierząt. Gracze będą mieli okazję wcielić się w myśliwych, którzy podczas eksploracji przyrody odkrywają zwyczaje lokalnych zwierząt, selekcjonują odpowiednie osobniki, a także podziwiają bogactwo i różnorodność lokalnej flory i fauny. Symulator zaoferuje do wyboru widok z pierwszoosobowej lub trzecioosobowej perspektywy (FPP/TPP).

Naszym celem jest uchwycenie czystej i prawdziwej esencji łowiectwa. Ultimate Hunting to gra, która będzie wyróżniać się realizmem, który momentami będzie dosłownie brutalny. Dzięki realistycznie oddanym reakcjom zwierząt gracz mocniej odczuje wagę swoich decyzji i znaczenie każdego oddanego strzału. Pracujemy też nad całym zestawem innych mechanik i elementów, których do tej pory nie było w grach łowieckich lub były obecne tylko w mocno uproszczonej formie. To m.in. system losowego generowania poroża (RAGS), system dynamicznych stref bytowych, aktywny kamuflaż i wiele więcej. W ramach ekosystemu poszczególne gatunki będą w naturalny sposób reagować nie tylko na graczy, ale również na inne zwierzęta, hałas czy aktualną pogodę. Do tego strefy bytowe i żerowania poszczególnych zwierząt będą zmienne, dzięki czemu każde polowanie może być unikalnym doświadczeniem” – mówi Rafał Jelonek, producent i reżyser gry, który prywatnie sam jest myśliwym.

Nowy symulator łowiectwa jest tworzony na silniku Unreal Engine 5. W efekcie polowania na afrykańskiej sawannie czy w sekwojowych lasach Kalifornii mają stać się zachwycającym i niezapomnianym doświadczeniem. Ultimate Hunting będzie także obsługiwać m.in. technologie ray tracing, DLSS oraz FSR.

Gracze zapolują na terenie dwóch rozległych lokacji – California Hunting Reserve oraz Southern Africa Hunting Reserve. Rezerwaty wzorowane są na prawdziwych lokalizacjach, a obecna w nich flora i fauna będą odpowiadać rzeczywistym warunkom w tych miejscach. Każda z map obejmie obszar co najmniej 64 km2.

Jak podkreślają twórcy gry, polować można będzie na ponad 30 różnych gatunków zwierząt. W Kalifornii to m.in. niedźwiedzie, pumy, jelenie, dziki, borsuki, wrony, przepiórki i kaczki. W Południowej Afryce myśliwi znajdą z kolei np. słonie, żyrafy, hipopotamy, lwy, krokodyle, pawiany, zebry i wiewiórki. Zwierzęta będą przy tym zróżnicowane m.in. pod względem płci, wieku i wagi.

Ultimate Hunting zaoferuje szeroki zestaw broni i myśliwskiego sprzętu. Lista obejmuje wiele wariantów broni palnej (długa i krótka) i broni cichej (łuki i kusze), różnego typu wabiki i przynęty, urządzenia optyczne, myśliwską odzież i obuwie, a także pojazdy. Będą dwa tryby celowania z wykorzystaniem lunety (quick scope i fulll scope). Zespół 3T Games zapowiada również zaawansowane możliwości personalizacji broni z wykorzystaniem dodatkowych akcesoriów. W Ultimate Hunting nie zabraknie licencjonowanego sprzętu myśliwskiego, w tym np. sztucerów Titan 6 austriackiej marki Rößler Waffen czy kamuflażu amerykańskiej marki Next Camo.

Co istotne, w Ultimate Hunting promowane będą zasady etycznego postępowania myśliwych. Będzie to widoczne np. w sytuacji po upolowaniu jelenia – gracz może pozostawić truchło zwierzyny, by wabić nim drapieżniki, a następnie zapolować na nie. Jednocześnie za takie pozostawienie zwierzęcia dostanie niewielką karę, ale decyzja należy do gracza, czy chce upolować zwabione drapieżniki …lub przypadkowo stać się ofiarą drapieżnika” – dodaje Rafał Jelonek.

Ultimate Hunting – główne cechy:

  • piękny i realistyczny symulator polowań w otwartym świecie;
  • rezerwaty łowieckie w Kalifornii i Afryce Południowej;
  • mechaniki wprowadzające nową jakość w grach łowieckich;
  • ponad 30 gatunków zwierząt;
  • szeroki wachlarz wyposażenia (bronie, wabiki, ubranie, itd.);
  • systemy dynamicznej pogody i stref bytowania zwierząt;
  • tryby single- i multiplayer (do 16 graczy).

Premierę Ultimate Hunting na PC zaplanowano wstępnie na 2025/2026 r. Symulator trafi później również na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Plany Ultimate Games S.A. obejmują też wydanie Ultimate Hunting na nowej konsoli Nintendo, która zastąpi Nintendo Switch, a także przygotowanie wersji dla systemów VR.

 

Ultimate Hunting | Official Reveal Trailer:

Ultimate Hunting (Steam):

https://store.steampowered.com/app/1376880/Ultimate_Hunting

Strona internetowa gry:

https://ultimate-hunting.com/

Profil gry na platformie Facebook:

https://www.facebook.com/ultimatehuntingofficial

Profil gry na platformie Discord:

https://discord.gg/ultimate-hunting

Profil gry na platformie X (Twitter):

https://x.com/HuntingUltimate


comments powered by Disqus