„Wiedźmin: Stary Świat” ustanawia nowy rekord polskiego crowdfundingu!
Dodane: 27-05-2021 16:15 ()
25 maja w serwisach zagramw.to oraz Kicksterter wystartowała kampania finansowania społecznościowego gry planszowej Wiedźmin: Stary Świat, wydawanej wspólnie przez Go on Board oraz CD PROJEKT RED. Projekt cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem społeczności graczy!
Na polskim serwisie finansowania społecznościowego zagramw.to oraz amerykańskim Kickstarterze trwa obecnie zbiórka społecznościowa na grę Wiedźmin: Stary Świat. W ciągu 24 godzin udało się już zebrać łączną kwotę ponad 10 milionów złotych.
Dotychczasowy rekord polskiego crowdfundingu, wynoszący nieco ponad milion złotych, został pobity w niecałe 5 godzin. W ciągu niespełna doby projekt wsparło prawie 5 tysięcy osób w Polsce i 20 tysięcy osób z pozostałych części świata!
Cel ufundowania gry w Polsce, w wysokości 100 tysięcy złotych, został osiągnięty po 13 minutach od startu kampanii, w serwisie Kickstarter, gdzie potrzebne było zebranie 250 tysięcy euro, gra ufundowana została po 19 minutach.
— Od wielu lat moim marzeniem było stworzenie gry osadzonej w uniwersum Wiedźmina. Kilkukrotnie przedstawiałem CD PROJEKT RED swoje pomysły, jednak czuliśmy, że potrzebujemy czegoś więcej. Bardzo się cieszę, że w końcu się udało i gra Wiedźmin: Stary Świat stała się faktem! — mówi Łukasz Woźniak, autor gry i współzałożyciel wydawnictwa Go on Board.
— W naszym studio mamy wielu pasjonatów gier planszowych, dlatego też bardzo zależało nam na tym, aby stworzyć, grę która będzie skrojona dokładnie pod świat Wiedźmina — dodaje Rafał Jaki, Business Development Director w CD PROJEKT RED. — Zależało nam, aby gra była przystępna i niesamowicie regrywalna, ale równie istotne było dla nas to, aby sięgnąć do czasu początku wiedźminów, gdyż chcieliśmy pokazać ich różnorodność oraz różnorodność występujących wtedy potworów. Nie mogę się doczekać, aż gracze dostaną Stary Świat w swoje ręce!
Wiedźmin: Stary Świat to trzecia gra wydawnictwa Go on Board fundowana w ramach kampani społecznościowej.
— Dwie poprzednie kampanie pokazały nam ogromną wartość, która płynie z pracy ze społecznością fanów zebranych wokół projektu. Od momentu, gdy ogłosiliśmy, że pracujemy nad grą osadzoną w uniwersum Wiedźmina, zaczęliśmy otrzymywać bardzo dużo komentarzy i wskazówek od fanów — dodaje Łukasz Woźniak. — To ogromna, niezwykle zaangażowana społeczność. Zbiórka daje nam możliwość wysłuchania głosów fanów, które często są bardzo inspirujące. Już teraz w grze pojawiła się zawartość inspirowana pomysłami społeczności.
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa dla 1-5 osób. Akcja gry toczy się wiele lat przed sagą Geralta z Rivii, a gracze wcielają się w niej adepta jednej z pięciu szkół wiedźmińskich. Wyruszając w niezwykłą podróż przez Kontynent, będą podejmować szereg trudnych decyzji, wypełniać zadania, walczyć z potworami, a nawet — od czasu do czasu — awanturować się w karczmie o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami! Osadzenie akcji w przeszłości pozwoli graczom poznać wiedźminów różnych szkół i przeżyć własną, epicką historię w niezbadanym i tajemniczym świecie.
Autorem gry jest Łukasz Woźniak, współzałożyciel wydawnictwa GO ON BOARD — autor kilkunastu gier planszowych, w tym takich popularnych tytułów jak Valhalla oraz Tytani, które zebrały liczną grupę fanów na całym świecie. Miłośnicy tego typu rozrywki mogą również znać go z popularnego kanału na YouTube poświęconego nowoczesnym grom planszowym.
Projekt gry można wesprzeć w polskim serwisie zagramw.to
Ważne linki:
- Polska kampania: zagramw.to/wiedzmin-stary-swiat
- Międzynarodowa kampania:
https://www.kickstarter.com/projects/goonboard/the-witcher
- Zwiastun gry: https://www.youtube.com/watch?v=dgaj9JpwL4c
Ważne liczby:
- Czas ufundowania w Polsce: 13 minut
- Czas ufundowania za granicą: 19 minut
- Pierwszy milion złotych i pobicie rekordu crowdfundingu w Polsce: 4 godziny 40 minut
- Liczba wspierających w trakcie pierwszej doby w Polsce: 5129
- Liczba wspierających w trakcie pierwszej doby na Kickstarterze: 20282
comments powered by Disqus