Egmontowe hity w karcianych wersjach
Dodane: 05-05-2020 09:57 ()
Karciana wersja przebojowej planszówki i adaptacja kultowego komiksu w formie gry to majowe propozycje wydawnictwa Egmont. Zamknięte w małych, poręcznych pudełkach karcianki z serii „Gry do plecaka” ukażą się już 7 maja. Dotychczasową kolekcję czterech gier w serii wzbogacą kolejne dwa tytuły: gra z bohaterami popularnego komiksu zatytułowana „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” oraz imprezowa gra słowna „Łap za słówka”.
Egmont rozpoczął wydawanie „Gier do plecaka” w 2019 roku. W ramach serii ukazały się dotychczas karciane wersje bestsellerowych gier planszowych i zupełnie nowe, emocjonujące gry dla całej rodziny.
Pole, las, woda, wieś… nadszedł czas – miotło nieś! A może wolisz polecieć magicznym kufrem?
Gra karciana „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązuje do popularnej serii komiksowej stworzonej przez Janusza Christę. Komiksy o Kajku i Kokoszu są chętnie czytane i przez dzieci, i przez dorosłych. Seria jest uważana za pierwszą polską opowieść fantasy –
w świecie Kajka i Kokosza magia jest bowiem na porządku dziennym, a niezwykłe stwory, potwory i czarownice kryją się za każdym drzewem i pod każdym kamieniem. Niewymuszony humor opowieści bawi czytelników w różnym wieku, a pełne szalonych przygód albumy czyta się jednym tchem.
Tymczasem przygody dwóch słowiańskich wojów w wersji karcianej dostarczą wiele frajdy nie tylko fanom komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latkow, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Przeznaczona dla graczy powyżej 7. roku życia, pozwala na doskonałą zabawę w gronie od 2. do 6 osób. Pudełko zawiera 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów i 2 żetony maści latania. Autorem gry jest Reiner Knizia.
Wytęż umysł, popuść wodze fantazji i łap za słówka!
„Łap za słówka” to karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta karcianka świetnie sprawdzi się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych. Poza tym, że dostarcza mnóstwa dobrej zabawy i śmiechu, to pomaga rozwijać kreatywne myślenie i wzbogaca słownictwo.
Celem gry jest jak najszybsze znalezienie słowa spełniającego zasady danej rozgrywki. Podczas rundy mamy odkrytą jedną kategorię (na przykład „zwierzęta”, „potrawy” czy „imiona”) oraz dwie litery. Zadanie jest proste – należy znaleźć słowa pasujące do danej kategorii zawierające koniecznie wskazane litery. Wystarczy wytężyć umysł i puścić wodze fantazji, a im dziwniejsze i nietypowe słowa uda się znaleźć, tym lepiej, bo punkty zdobywa się tylko za unikalne wyrazy, których nie zapisali przeciwnicy. Do gry w karcianą wersję „Łap za słówka” zapraszamy osoby powyżej 8 roku życia, a rozgrywki rekomendujemy w gronie od 3 do 8 osób. Pudełko zawiera 30 kart kategorii, 42 karty liter oraz 38 kart punktów. Do gry potrzebne są też długopisy i kartki dla każdego z graczy. Autorem gry jest Hartwig Jakubik, a pomysłodawcami Wolfgang Kramer i Michael Kiesling.
Karciane wersje bestsellerów i zupełnie nowe gry
W ramach serii gier rodzinnych „Gry do plecaka” ukazały się dotychczas karciane wersje egmontowych bestsellerów „Pędzące żółwie” oraz „Ubongo” i zupełnie nowe, emocjonujące gry dla całej rodziny „Lato z komarami” i „Szybkie bańki”. Gry mieszczą się w małych pudełkach – idealnych do wzięcia na wyjazd, spotkanie ze znajomymi, czy do szkoły. Po majowych premierach, w ramach serii będzie dostępnych aż sześć tytułów.
Karciany wyścig do sałaty
Gracze zagrywają karty, starając się przemieścić swoje żółwie jak najbliżej pysznej sałaty. Do końca gry nie wiadomo, którymi żółwiami grają przeciwnicy, co zapewnia wyśmienitą zabawę. Nowe karciane zasady spodobają się wszystkim fanom „Pędzących żółwi”.
Karciana wersja przebojowej gry
Każdy gracz otrzymuje 9 kart z różnymi kształtami. Gracze jednocześnie i jak najszybciej wykładają karty na stół, dopasowując pokazane na nich kształty. Kto najszybciej ułoży swoją łamigłówkę, woła „Ubongo”! i zdobywa punkty.
Wyślij komary na wakacje!
Niech kąpią się w Bałtyku lub zbierają grzyby aby tylko nie bzyczały już nad uchem. Gracze zagrywają karty na wspólny stos, pozbywając się komarów z ręki. Muszą decydować jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Gra toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.
Błyskawiczna gra imprezowa!
Która bańka jest największa… A których baniek jest najmniej?
Podążaj za kolorem baniek, przeskakując wzrokiem z karty na kartę. Kto najszybciej zorientuje się, którą kartę zaklepać, zdobywa punkty. Każda runda, to nowe ekscytujące zadanie.
Galeria
comments powered by Disqus