"Romowe" - okładka i przykładowe plansze

Autor: ludwik Redaktor: Ludwik

Dodane: 23-04-2013 06:01 ()


Pierwsza połowa XI wieku - najmroczniejszy i zarazem najbardziej tajemniczy okres w dziejach początków Państwa Polskiego. Dynastia Piastów traci tron, a jego dziedzic, młody książę Kazimierz zostaje wygnany z kraju.

Kraj pogrąża się w chaosie, wpływowe rody walczą o władzę, a ludzie zaczynają wracać do dawnych pogańskich wierzeń. Ostateczny cios państwu Polan zadają hordy czeskiego władcy Brzetysława - najeżdżając kraj od południa, mordują, palą i grabią. Leśne trakty wypełniają uciekinierzy ze spalonych grodów...

Jedynym miejscem, które wydaje się być w tym czasie bezpieczne, jest Mazowsze - kraina rządzona silną ręką komesa Miecława, dawnego sojusznika Piastów.

Z katedry w Gnieźnie Brzetysław wywozi wojenne łupy załadowane na sto wozów. Między nimi znajdą się najcenniejsze dla całego chrześcijańskiego świata relikwie: olbrzymi złoty krzyż, ciała pięciu męczenników, a przede wszystkim sarkofag ze szczątkami Świętego Wojciecha.

Czy jednak na pewno? Wieść niesie, że zapobiegliwi mnisi, gdy Brzetysław zbliżał się do Gniezna, zdołali wykraść głowę Świętego. Miała zostać przewieziona na Mazowsze - by ukryć ją u panującego tam Miecława.

Kazimierz przebywający na wygnaniu w Niemczech nie przestaje myśleć o powrocie do kraju. Chce odzyskać tron i połączyć na powrót rozbity chrześcijański kraj. Wierzy, że warunkiem połączenia jest odszukanie Głowy Świętego. Dlatego wysyła na Mazowsze z tajną misją rycerza Wojmira i mnicha Jakusza. Mają oni odszukać relikwię.

Pierwsze kroki, Wojmir i Jakusz kierują do leżącego na granicy z Prusami grodu Suły. Suła, to stary kompan Wojmira, jeszcze z czasów wspólnych wypraw wojennych pod wodzą Chrobrego.

W pogoni za relikwią, los rzuci naszych bohaterów w najdziksze ostępy pogańskich Prus, do serca tajemniczego świętego gaju - Romowe. Czy naszym bohaterom uda się wypełnić powierzoną misję?

Sławomir Zajączkowski - scenarzysta cenionych komiksów historycznych (seria Wilcze tropy, Łupaszka. 1939, Wyzwolenie? 1945, Korfanty) i Hubert Czajkowski - niezapomniany ilustrator systemów gier RPG, ilustrator powieści Jacka Komudy i opowiadań H.P. Lovecrafta; połączyli swoje siły, aby stworzyć autorski komiks fantasy, w którym historia zmienia się w horror, przyjaźń miesza się ze zdradą, a chrześcijaństwu stają na drodze ciągle żywe pogańskie obrzędy.


comments powered by Disqus