Steel Police - recenzja dodatku do Neuroshimy Hex

Autor: Maciej "Avril" Matuszewski Redaktor: S_p_i_d_e_r

Dodane: 26-08-2012 10:15 ()


{obrazek http://www.wydawnictwoportal.pl/wp-content/uploads/2012/02/nsbox4-200x285.jpg} Stalowa Policja to taka ekipa napakowanych badassów w przeepickich pancerzach. W środku wszyscy podłączeni są do dziesiątek kabelków, rurek, procesorków i tak dalej. W ten sposób mogą rozpierniczyć wszystko, co staje im na drodze. Wszystko. Borgo? Żaden problem. Moloch? Żaden problem. Posterunek? Niby nie maja powodu żeby ich tłuc, ale w razie czego: żaden problem. 

 

Małe, a cieszy – zarys

Stalowa Policja, to pierwszy z armypacków do Neuroshimy Hex. Zawiera on (jak sama nazwa wskazuje) jedynie armię do tej sławnej, polskiej planszówki. Zasad Hexa tłumaczyć nie będę, bo są na 100% wszystkim znane.

 

Stal, pot i krew – wykonanie

Żetony ładnie wychodzą z wyprasek. Wykonane z porządnej tektury o miłej w dotyku fakturze udowadniają, że Portal robi coraz solidniejsze produkty. Pudełko jest niewielkie, w sam raz żeby pomieścić wspomniane (dwie) wypraski oraz instrukcję na mini karteczce. 

 

To serve is our duty – zasady i rozgrywka

Zasady Hexa są niezmienne od czasów pierwszej edycji. Jednak każda armia ma swoje charakterystyczne żetony i taktyki. I właśnie opisując każdy żeton po kolei ukażę wam zasady Stalowej Policji:

Sztab – posiada stalową sieć, którą kosztem jednego punktu wytrzymałości może rzucić na dowolną jednostkę przeciwnika. Stalowa sieć działa tak samo jak zasieciowanie przez jednostkę. Znacznik sieci wraca do gracza po zniszczeniu zablokowanej jednostki.

Moduły:

- wyrzutnia stalowej sieci – gdy leży na planszy, gracz nie ponosi kosztów rzucenia sieci,

- sierżant – zapewnia dodatkowy atak (dwa kierunki),

- medyk - leczy (dwa kierunki),

- zwiadowca – plus 1 do inicjatywy (dwa kierunki),

- dywersant – minus 1 do inicjatywy jednostek przeciwnika (wszystkie strony),

- sterydomat – plus 2 do walki wręcz (dwa kierunki),

- oficer – plus 1 do strzału (trzy kierunki).

Zanim wspomnę o jednostkach, muszę opisać nową cechę, która (na razie) jest unikalna dla Stalowej Policji. Odbicie oznaczone jest na jednej ze ścianek żetonu czerwono-białym trójkątem. Chroni ono przed wszelkimi trafieniami skierowanymi w ten bok. Atak zostaje odbity w kierunku, z którego nadszedł, ale na odległość tylko jednego pola. Wszystkie cechy trafienia zostają odbite (siła, trucizna itp.). Tak więc przejdźmy dalej. 

Jednostki:

- Wardog – inicjatywa 2, strzał w dwie strony,

- Sędzia – inicjatywy 1 i 0, mobilność, strzał w jedną stronę, odbicie,

- Funkcjonariusz – inicjatywa 2, odepchnięcie, jedna tarcza, atak wręcz w dwie strony,

- Brytan – inicjatywa 3, jedna tarcza, strzał w jedną stronę,

- Predator – inicjatywa 2, atak wręcz w dwie strony, podwójny strzał w jedną stronę,

- Pacyfikator – sieć w jedną stronę, ponadto w momencie wystawiania żetonów można jeden z nich postawić zamiast Pacyfikatora,

 - Egzekutor – inicjatywa 1, dodatkowe życie, dwie tarcze, ponadto w momencie jego wystawiania, gracz może kosztem punktu wytrzymałości Sztabu postawić Egzekutora na miejscu jednej z jednostek przeciwnika niszcząc ją całkowicie. 

Żetony specjalne:

- terror,

- ruch,

- odepchnięcie,

 - bitwa. 

Tak przedstawia się armia Stalowej Policji. Silna, zdyscyplinowana i zdolna do poświęceń. 

 

Brotherhood of… - podsumowanie

Pomysł na Steel Police był chyba oczywisty. Jak dla mnie jest to swego rodzaju kalka Brotherhood of Steel z Fallouta – przerobiona na modłę Neuroshimy. Nie jest to oczywiście minusem, bo w wielu światach post-apo istnieje grupa o podobnym działaniu i wyglądzie.

Armia jest naprawdę silna. Egzekutor niszczy obronę przeciwnika i wpada w najpotrzebniejsze miejsce. Stalowa sieć blokuje najgroźniejsze żetony. Trzeba jednak pamiętać o kosztach. Nie można przesadzić z poświęcaniem punktów wytrzymałości, by w ten sposób nie przegrać.

Cieszę się z pomysłu jakim są armypacki. Dają tani i sympatyczny sposób na rozwijanie najlepszej (tak, powiedziałem to) polskiej planszówki.

 

Plusy:

  • wykonanie

  • siła

  • oryginalność

  • nowe cechy

Minusy:

  • brak 

korekta: Spider

Autor: Michał Oracz

Ilustracje: Piotr Foksowicz 

Wiek: od 10 lat

Liczba graczy: 2-4 osób

Czas gry: 40 minut

Zawartość pudełka: 

  • 35 żetonów Stalowej Policji
  •  1 znacznik sieci
  • 2 znaczniki Stalowej Policji
  • 15 znaczników ran
  • instrukcja

Cena: 29.99 zł 

 

 

 

Dziękujemy Wydawnictwu Portal za egzemplarz do recenzji. Zdjęcia i grafiki pochodzą ze strony Rebel.pl.


comments powered by Disqus