Story Cubes - recenzja
Dodane: 02-08-2012 15:44 ()
Dziewięć kostek. Każda z innymi symbolami na wszystkich sześciu ściankach. Ilość graczy? W sumie dowolna. Rzut, historia i tak dalej, w kółko. Czy to działa? Nawet, nawet.
Ciężko zrecenzować coś, co już w zasadzie opisałem w całości. Jednak spróbujmy. Do rąk dostajemy twarde pudełko zamykane na magnes. Dość silny więc nie musimy się martwić, że kostki rozsypią się po torbie czy plecaku. Wewnątrz maleńka instrukcja (której mogłoby nie być) i wspomniane już dziewięć kostek. Wykonanie k6 jest standardowo bardzo dobre.
Jedyną zasadą „gry” Story Cubes’ami jest rzucenie ich w dowolnym kierunku, na dowolne powierzchni i w dowolnym towarzystwie, a następnie opowiedzenie historii, która będzie zawierać w sobie wszystkie symbole, które nam wypadły. Nie muszą to być dosłowne ich znaczenia. Możemy nawiązywać do nich skojarzeniami, czy własnymi wyobrażeniami tego, co widzimy na ściance. Kiedy zakończymy naszą opowieść podajemy kostki kolejnej osobie i wszystko powtarza się w kółko. Proste prawda?
Drugim zastosowaniem Cubes’ów, które bardziej przypada mi do gustu, a którego nie ma w instrukcji, jest wykorzystanie ich w grach RPG. Rzut kostką/kostkami może pomóc nam w stworzeniu scenariusza w 10 sekund. Jesteś Mistrzem Gry i nie masz pomysłu co stanie się po wyjściu bohaterów z karczmy? Rzuć Story Cubes’ami! Problem z głowy.
Sam rozegrałem kilka zabaw tym ciekawym wynalazkiem. Ciężko mi jednak nazwać go grą, gdyż nie mamy tu zwycięzców, przegranych, a nawet nie mamy tak naprawdę zasad! Jest to po prostu sympatyczny zestaw kostek o wielu zastosowaniach. To narzucone instrukcją i podane przeze mnie to tylko dwa w zapewne olbrzymim ich oceanie.
Warto wspomnieć, że istnieją trzy różne zestawy kostek. Pomarańczowy, to zestaw podstawowy. Niebieski, to zestaw akcji i czynności. Zielony natomiast nawiązuje do podróży. W instrukcji radzą nie rzucać więcej niż dziewięcioma kostkami, jeśli mieszamy zestawy, ale według mnie im więcej, tym weselej. W końcu 27 kostek z każdą inną ścianką daje niesamowicie potężną ilość kombinacji!
Nie będę wymieniał plusów i minusów Story Cubes’ów, bo dla mnie nie są grą. Mimo to, śmiało mogę je polecić jako interesujący element wyposażenia gracza, MG, czy znudzonego miłośnika k6.
korekta: Spider
Autor: Rory O'Connor
Liczba graczy: 1 - bez ograniczeń
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 2 minuty
Zawartość pudełka:
- 9 specjalnych kości (k6)
- instrukcja
Cena: 35 zł
Dziękujemy dystrybutorowi gry, firmie Rebel, za udostępnienie gry do recenzji. Zdjęcia pochodzą ze strony rebel.pl
comments powered by Disqus