„Warpaint” - recenzja

„Ile to już czasu walczę? Dla kogo walczę? Walczę dla siebie? Dlaczego? 

„Luc Orient – wydanie zbiorcze” tom 2 - recenzja

Kosmicznej intrygi z udziałem Luca Orienta i jego przyjaciół ciąg dalszy. 

„Paper Girls" tom 3 - recenzja

Dezorientacja, zagubienie, nieznana kraina i odnaleziona przyjaciółka.

„Giant Days” tom 2: „Obudźcie mnie, jak będzie po wszystkim” - recenzja

Każdy, kto studiował z dala od swojego miejsca zamieszkania i z wyboru lub nie stał się pensjonariuszem akademika, wie dokładnie, jak wygląda życie studenckie zamknięte w campusie.

„Jessica Jones: Puls”- recenzja

Wydawnictwo Mucha Comics poszło za ciosem i obok Alias zafundowało czytelnikom nad Wisłą kolejną serię z robiącą karierę w serialu Netflixa Jessicą Jones. 

„Corto Maltese” tom 6: „Na Syberii” - recenzja

W szóstym tomie przygód romantycznego awanturnika znajdziemy – dla odmiany – jedną długą, niezwykle skomplikowaną i chyba najlepszą ze wszystkich opublikowanych do tej pory opowieść rozgrywającą się w burzliwych czasach i w niebezpiecznych miejscach.

„XIII Mystery" tom 9: „Felicity Brown" - recenzja

Autorzy pobocznej serii XIII mogą obrać dwie drogi przedstawienia drugo- i trzecioplanowych postaci sztandarowego cyklu rysowanego przez nieodżałowanego Williama Vance (rysownik zmarł wczoraj w wieku 82 lat).

„Kajtek i Koko w kosmosie” tom 1: „Zabłąkana rakieta” - recenzja

Nie da się ukryć, że nieodżałowany Janusz Christa zwykł być ceniony przede wszystkim za swój autorski cykl o wojach kasztelana Mirmiła.

„Transmetropolitan” tom 1 - recenzja

Świat potrafi kusić – pięknem, wyuzdaniem, dzikością – nęcić i fascynować, a to choćby z uwagi na cywilizacyjny rozwój i przyprawiać o prawdziwy zawrót głowy – zwłaszcza po psychoaktywnych środkach filtrujących ludzką wrażliwość.

„Krasnolud Nap" tom 2: „Diamenty są bezpieczne" - recenzja

Konkurs imienia Janusza Christy to inicjatywa prężnie się rozwijająca, a wydawnictwo Egmont sukcesywnie dostarcza kolejnych albumów twórców, którzy zdecydowali się wziąć w niej udział.

„Archie” tom 1 - recenzja

Po lekturze Riverdale odgrażałam się w recenzji, że powrócę do opisania tego świata, sięgając po serię Archie.

„Towarzysze zmierzchu” - recenzja

Miłośnicy twórczości Françoisa Bourgeona nie mają ostatnio powodów do narzekania.

„Deadpool” tom 9: „Wszystko, co dobre...” - recenzja

Nie ma przeproś, po zawirowaniach związanych z Axis Deadpool pragnie szybko powrócić do swojej dawnej formy.

„Pets” - recenzja

Wydawnictwo Mandioca od początku swojej działalności skupia się na komiksie z Ameryki Południowej, wypełniając pewną lukę w tym przecież już tak nasyconym komiksowym rynku.

„Nightwing" tom 2: „Blüdhaven” - recenzja

„Stary, Ty chyba nie lubisz zwykłego, prostego życia, co?” – powiedział Wally West do Dicka Graysona.

„Smerfy”: „Smerfolimpiada” - recenzja

Parafrazując klasyka: „W wiosce Smerfów radość i praca; wioska Smerfów rzeki zawraca”. 

„The Black Monday Murders” tom 2: „Waga” - recenzja

Hickman, Coker oraz Garland powracają w drugiej odsłonie serii The Black Monday Murders i trzeba im przyznać, że są w formie.

„Suicide Squad” tom 2: „Przy zdrowych zmysłach” - recenzja

Samobójczy oddział do zadań specjalnych złożony z największych kryminalistów Gotham City i okolic nie należy do normalnych z samej natury. 

„Hawkeye” tom 3: „L.A. Woman” - recenzja

Po politpoprawnym eksperymencie, który przed kilkoma laty poczęli wdrażać włodarze Marvela, „modernizując” swoje sztandarowe marki według wytycznych tej doktryny, ów wydawca wciąż ponoć liczy straty.

„Uncanny X-Men” tom 5: „Mutant omega” - recenzja

W swojej bogatej historii podopieczni Charlesa Xaviera spotykali przeróżnych przeciwników.

„Punisher MAX” tom 4 - recenzja

Na przestrzeni trzech opasłych tomów zbierających dokonania Gartha Ennisa w zakresie jego interpretacji postaci „Franciszka Zameckiego” sfera świata kreowanego, w którym zwykł on operować, uległa znacznemu wzbogaceniu o kolejne wątki i osobowości. 

„Blacksad” tom 3: „Czerwona dusza” - recenzja

John Blacksad rozwiązuje kolejną zagadkę kryminalną.

„Jeremiah” tom 16: „Czerwona linia” - recenzja

O klasie wybitnych twórców komiksu świadczy m.in. okoliczność, że motywy i fabularne schematy, które zwykli oni po wielokroć eksploatować niemal zawsze przyjmują formę satysfakcjonujących czytelnika utworów.

„Riverdale” tom 1: „Całkiem nowe historie” - recenzja

Miałam kilka obaw, sięgając po komiks.

„Ariol” tom 4: „P jak Petula” - recenzja

Choć tytuł czwartego tomu świetnej serii komiksowej dla dzieci sugeruje, że tym razem wszystko będzie obracać się wokół wielkiej miłości Ariola, to Petula pojawia się tu jednak dość rzadko.

„Saga o Potworze z Bagien” tom 1 - recenzja

Na ten moment polskim wielbicielom starego, dobrego Vertigo przyszło czekać nadspodziewanie długo. 

„Chłopaki” tom 7: „Niewiniątka” - recenzja

Herosi pozbawieni moralnych zasad – bohaterowie, których powinno się odsądzić od czci i wiary – mają własne święta.

„Hal Jordan i Korpus Zielonych Latarni” tom 2: „Światło w butelce” - recenzja

Po lekturze pierwszego tomu przygód najbardziej wpływowej organizacji quasi-policyjnej we wszechświecie całkowicie zasadnie można było odnieść wrażenie, że jest to jedna z najbardziej udanych propozycji wydawniczych w ramach „Odrodzenia” Uniwersum DC.

„Tyler Cross” tom 1: „Black Rock” - recenzja

Tyler Cross ma niezwykły dar. Po pierwsze przyciąga do siebie typów spod ciemnej gwiazdy. Po drugie kobiety mają do niego słabość. 

„Deadpool Classic” tom 4 - recenzja

Niebawem światło dzienne ujrzy druga część filmowych przygód Deadpoola, a tymczasem dzięki wydawnictwu Egmont nie możemy opędzić się od komiksowych perypetii rzeczonego.

„Avengers”: „Czas się kończy” tom 1 - recenzja

Marvel nieustannie zaskakuje swoich czytelników. Tym razem wydawnictwo w trakcie runu Jonathana Hickmana ni stąd, ni zowąd postanowiło… zrestartować numerację serii „Avengers”. 

„Briggs Land” tom 1: „Kobieca ręka” - recenzja

 Na terenie należącym do Briggsów znajduje się ich okazały dom, a także wioska. 

„Daredevil. Nieustraszony!” tom 2 - recenzja

Tak naprawdę bardzo łatwo jest napsuć krwi superbohaterowi prowadzącemu podwójne życie.

„Star Trek” tom 1 - recenzja

Komiksy oparte na wątkach i motywach obecnych w gwiezdnej epopei George’a Lucasa to zjawisko na polskim rynku nie nowe, sięgające wczesnej wiosny 1997 r. 

„Largo Winch - wydanie zbiorcze" tom 6 - recenzja

Nazwisko Winch w świecie drapieżnego biznesu dla jednych jest synonimem niesłychanego powodzenia, ale też niesamowitego zrządzenia losu.

„Kaznodzieja” tom 4 - recenzja

Obraz upadku, a dokładnie autodestrukcji niektórych bohaterów komiksowej serii „Kaznodzieja” zapisuje się w pamięci równie mocno (jeśli nie mocniej), co główny temat opowieści, czyli poszukiwanie Boga.

„Jonah Hex" tom 6: „Kule nie kłamią" - recenzja

Kolejna (już szósta!) część przygód Jonaha Hexa zawitała do księgarń.

„Thor” tom 1: „Gromowładna” - recenzja

Jakkolwiek pompatycznie by to nie zabrzmiało, inwazja ponowoczesności trwa w najlepsze i sięga swoimi mackami także komiksowego medium. 

„Detective Comics” tom 2: „Syndykat ofiar” - recenzja

„Syndykat ofiar” stanowi ciekawą kontynuację „Powstania Batmanów”, ale mamy tu również nawiązania do zdarzeń z crossovera „Noc ludzi potworów”.

„Zabij albo zgiń” tom 2 - recenzja

Studium degrengolady paranoika o skrajnie socjopatycznych skłonnościach ciąg dalszy. 

„Za późno, by przebaczyć & Rad Erwank” - recenzja

W ostatnich tygodniach fani szlamu i czytelnicy, którzy sięgają po twórczość Łukasza Kowalczuka, nie mieli bynajmniej powodów do narzekań.

„All-New X-Men" tom 6: „Przygoda w świecie Ultimate" - recenzja

Przyszłość, którą zastali młodzi X-Men nie jest miejscem z ich wyidealizowanych marzeń. 

„Wonder Woman” tom 2: „Rok pierwszy” - recenzja

Chyba trudno o lepszą okazję do przybliżenia początków Diany niż „restart, którego nie było”, tj. moment „Odrodzenia” uniwersum DC. 

„Pieśń Otchłani” tom 1 - recenzja

Czy można uzależnić się od miejsca znajdującego się w innym, całkowicie obcym wymiarze, w którym roi się od potworów, a wszystko wokół wygląda, jakby powstało w wyobraźni dziecka zafascynowanego budowaniem rzeczywistości z różnokolorowej plasteliny?

„Najemnik” tom 1: „Kult Świętego Ognia” - recenzja

Vicente Segrelles to drugi z do niedawna wielkich nieobecnych klasyków europejskiego komiksu, który za sprawą Wydawnictwa Kurc doczekał się nareszcie polskiej edycji jednej ze swych prac.