Biały Wilk 2. Tajemnice Novigradu - recenzja

Autor: Sephiroth Rioth Redaktor: Sienio

Dodane: 28-12-2008 09:22 ()


 

Nieprędko wyszedł ten dodatek, ale warto było na niego czekać. Tym razem zamiast rasy mamy opisane wielkie miasto i to nie byle jakie! Autorzy dokładnie przemyśleli swój wybór i uważam, że trafili w dziesiątkę! Dodatek jest bardzo ciekawy i wielka szkoda, że nie powstało więcej BW z opisami większych i ważniejszych miast.

Co zawiera suplement? Na wewnętrznej części okładki znajduje się kolorowy akt założenia WMN, a na końcu umieszczona została obszerna mapa miasta z podziałem na dzielnice i opisanymi najważniejszymi miejscami. Novigrad poznajemy na podstawie relacji Yzgi oprowadzającego Jezkra (znanego z głównego podręcznika W:GW) po mieście.

Yzga pokazuje mu całe miasto. Dokładnie opisując każdą część, panujące w niej zwyczaje i ważniejsze budowle. Daje również rady, gdzie lepiej po nocy nie chodzić, a gdzie guza można zarobić nawet w dzień. Fabularna opowieść o mieście przerywana jest tabelkami, w których umieszczane są opisy ciekawych (nie koniecznie ważnych) miejsc, ludzi i zahaczek. Czytając ten dodatek, od razu w głowie rodzi się wiele pomysłów na przygody, które możemy graczom zafundować w Novigradzie. Po opisie samego miasta znajduje się jego krótka historia (od 764 roku), opis kultu Wiecznego Ognia, a także wszystko co z nim związane: nowe modlitwy, istotne święta, relikwia i straż świątynna (wraz z opisem ich broni, czyli lamii i kilku manewrów do walki batem).

Następnie opisane są ważniejsze organizacje, do których nie tylko należą banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, czy poczta, ale również gildia złodziei i cech żebraczy. Jeśli już o tych pierwszych mowa, to rozdział „Kwestia ceny” poświęcony jest właśnie nim. Poza opisem większych domów bankowych, przedstawione są zależności rządzące wekslami oraz giełda wraz z zasadami jak na niej grać. Naprawdę warto skrupulatnie zagłębić się w ten fragment, gdyż gracze mogą zarobić dużo pieniędzy, lub stracić wszystko i jeszcze się zadłużyć. A może makler zechce ich oszukać? W czterech słowach: giełda to świetny pomysł na przygodę.

Ostatnie strony dodatku zawierają 4 archetypy, z czego jeden jest trochę niepotrzebny. Po co komu wzór żebraka, który w wyposażeniu ma m.in. „smród i niemyte ciało”? Poza tym żebrakiem minusem BW 2 jest znikoma ilość informacji o statkach. W prawdzie znajduje się wyczerpujący opis procedury wejścia/wyjścia do/z portu oraz parę słów o flocie Novigradu, ale brakuje mi jakiś podstawowych informacji o rodzajach statków, organizacji na nich oraz sposobu żeglowania i dowodzenia większymi jednostkami. No i te działa napalmowe, kto to wymyślał? Dobrze, że to przynajmniej nie zostało nazwane napalmem tylko „miotacze Wiecznego Ognia”. Ale to tylko mały minus.

Ten dodatek po prostu trzeba mieć! Pomimo malutkich błędów jest świetny. Po przeczytaniu tego Białego Wilka żaden MG nie powinien mieć problemów z rozgrywaniem sesji w Wolnym Mieście Novigrad.

 

Wydawnictwo: Mag

Oprawa: miękka

Data wprowadzenia: 05-07-07

ISBN: 83-89-004-06-2

Stron: 32

Wymiary: 205x285

 

Zobacz także:

Biały Wilk cz.1. Wszystko o Driadach- recenzja


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...