Więzień Lodu

Autor: Levir Redaktor: Thythwack

Dodane: 19-12-2007 14:23 ()


Przygoda pierwotnie ukazała się w fanzinie „Dragon's Cavern"

 

Scenariusz ten powstał na podstawie gry komputerowej „Prisoner of Ice”

 

Więzień Lodu

 

 

 

Wstęp

 

Wprowadzenie

Operacja Polaris.

Jest rok 1937. Gdzieś na dalekiej północy, norweska ekspedycja znajduje zamrożone w bryle lodu ciało dziwnego stwora. Okazuje się jednak że dziwnym znaleziskiem interesują się naziści. Gdy tylko Norwegowie przywożą bryłę lodu do bazy, zostają oni napadnięci przez nazistów. Antropologowi Bjornowi Hansunwi udaje się jednak wysłać sygnał SOS. Akcję ratunkową podejmują Brytyjczycy, nosi ona nazwę "Polaris" i jej zadaniem jest przechwycenie skrzyni zawierającej zamrożone stworzenie oraz uratowanie antropologa. W akcji biorą udział dwa myśliwce oraz niewielka łódź podwodna. W skład jej załogi wchodzą właśnie gracze.

Załadunek

RAF na Spitfirach ostrzeliwuje bazę. Zabija wszystkich, niszczy namioty. Pozostają dwie skrzynie, które załoga przynosi na łódź. Jeden samolot zostaje zestrzelony przez nazistów, ale skuteczny desant z łodzi eliminuje pozostałych przeciwników. Pośród szczątków obozu leży ciężko chory Hamsun, oraz dwie drewniane, okute metalem skrzynie, które szybko znajdują się w ładowni łodzi podwodnej.

 

Łódź podwodna HMS "Victoria"

Atak niszczyciela

Od tego momentu gracze przejmują swoje postacie. Jednak nie długo będzie im dane zaznać spokoju. Gdy tylko opuszczą zatokę, w której cumowali, kapitan Lloyd spojrzy w peryskop i ujrzy zbliżający się niemiecki niszczyciel. Kilka chwil później, łodzią wstrząśnie potężna eksplozja; jedna z bomb głębinowych niemal trafiła w cel.

Pożar w ładowni

Jedna z lampek kontrolnych (zakładam, że gracze są na mostku) sygnalizuje pożar w ładowni. Gracze wraz z kapitanem i zastępcą Waynem natychmiast się tam udają. Ku ich przerażeniu jedna ze skrzyń jest zniszczona . Na podłodze leży nieprzytomny żołnierz. Kapitan nieostrożnie podchodzi bliżej skrzyni, gdy wtem z wnętrza wychyla się coś, co było do tej pory w niej uwięzione (potwór ten wygląda jak Predator). Szybko podbiega do kapitana i jednym ruchem niemal rozrywa go na pół (utrata 1k6 PP). Wayne karze szybko uciekać po czym zamyka ładownię. Spanikowani i dygoczący ze strachu badacze wracają na mostek. Atak spowodował poważne straty ludzkie (na łodzi zostali tylko: sonarowy - Driscoll, lekarz Wayne, Bjorn, mechanik Stanley). Wracając z ładowni Badacze spotkają Hansuna, który z błędnym wzrokiem, wygłasza dziwne dźwięki : "Kaa Naama Ftah'n Cthulhu". Spraw by gracze postarali się je zapamiętać. Być może Hamsun im nawet każe to zrobić. Doktor zaprowadzi go z powrotem do kajuty. Sonarowy tym czasem będzie próbował nadać sygnał SOS, niestety szybko się okaże, że podczas ataku zostały uszkodzone narzędzia łącznościowe. Doktor wraca. Tymczasem ku przerażeniu Badaczy Więzień Lodu wyważa drzwi, które z ogromnym impetem trafiają w doktora. Gracze mają sekundę na to żeby wypowiedzieć zasłyszane słowa inkantacji, którą wygłaszał Hamsun. Jeśli tego nie zrobią, a chcesz im ocalić życie niech zrobi to za nich umierający doktor lub niech pojawi się Hamsun. Inkantacja sprawia, że stwór staje cały w płomieniach i po chwili wszystko co z niego pozostaje to garść popiołu. Radio co prawda nie działa, ale sonarowy zasygnalizuje, że pojawił się niedaleko okręt, prawdopodobnie brytyjski. Trzeba się spróbować z nim skontaktować. Ktoś z pozostałej części załogi zasugeruje by wystrzelić kogoś lukiem torpedowym. 'Ochotnik' będzie miał szczęście i zostanie wyłowiony przez angielski statek. Tam opowie co im się przydarzyło (zapewne pominie pewne szczegóły), po czym wszyscy zostaną uratowani i już tego wieczora znajdą się w bazie Św. Edwarda na jednej z okalających Wielką Brytanię wysp.

 

Baza Edwarda.

Zaraz po przybyciu czeka Badaczy rozmowa z kapitanem Searsem. Tam dowiedzą się ogólnych informacji o bazie, zostaną również powiadomieni o tym, że zabezpieczono ładunek (choć kapitan nie powie gdzie) oraz o tym, że Hansun znalazł się w szpitalu gdyż nie odzyskał jeszcze przytomności.

Informacje o sytuacji. Ładunek dobrze zabezpieczony (nie poda gdzie jest), Hansun i operator są w szpitalu, norweg wciąż nie odzyskał przytomności.

Podczas rozmowy zjawi się młody oficer i poinformuje kapitana, że pewien film, na który oczekiwał właśnie dotarł. Kapitan natychmiast wychodzi. Gracze udają się po swoje tobołki do kwatermistrza. Wychodząc z kwatery i przechodząc obok sali kinowej usłyszą głos kapitana "O Boże!". Przez dziurkę do klucza można ujrzeć dwie sceny z filmu:

Widać kawałek wykopalisk gdzieś na Saharze oraz martwego niemieckiego żołnierza, z którego wyłazi potwór bliźniaczo podobny do tego, z którym badacze mieli już do czynienia i zabija stojącego obok drugiego żołnierza (utrata 1PP).

 

W między czasie dostaną informację, że czeka na nich telegraf do odebrania. Wiadomość pochodzi od dowództwa w Waszyngtonie. Ich przełożeni piszą o jakimś zdrajcy w bazie (sugerują by przejrzeć akta personalne) i o tym, żeby pilnować Hansuna. To wszystko, żadnych dalszych wyjaśnień nie ma. W tym momencie rozlega się przez radiowęzeł alarm: nakazujący zgłoszenie się badaczy do szpitala. Na miejscu okazuje się, że Hansun zniknął, po nim zostało trochę zielonego szlamu. Wkrótce zjawi się kapitan i poprosi wszystkich na rozmowę do swojego gabinetu. Kapitan przypuszcza, że w bazie jest potwór i chce się dowiedzieć w jaki sposób Bg się go pozbyli (chodzi o inkantację). Wysyła Bg na łódź by odnaleźli notatki Hamsuna.

Gdyby badaczom przyszło do głowy przeszukiwanie akt personalnych, to w archiwum okaże się, że akt nie ma, a gdyby kogoś się pytali to niby wziął je kapitan.

 

Łódź podwodna HMS. Victoria.

Badacze na łodzi mają odnaleźć (pod łóżkiem) dziennik Hamsuna, gdzie pisze by ustrzec się przed potworem należy narysować pentagram i krzyknąć inkantację unieruchamiającą.

 

Edward's Base

W bazie tym czasie panuje panika, bo potwór zaczął zabijać. Kapitan Sears zniknął wraz z Hamsunem o czym poinformuje ich strażnik. Doktor poprosi na chwilę Bg by pokazać im próbkę krwi Hamsuna (czerwone krwinki łączą się z sobą, pulsując jakby były osobnym organizmem). W tym momencie wpadnie przerażona siostra Trend. W sąsiednim pokoju pojawił się potwór, z którym walczy kapitan. Widać jak potwór pożera kapitana, który krzyczy : "U mnie za mapą!!!". Badacze mają ledwie kilka sekund na unieruchomienie potwora inkantacją. Po narysowaniu pentagramu i wypowiedzeniu inkantacji stwór natychmiast staje w płomieniach i ginie.

U kapitana w gabinecie za mapą jest skrytka z dziennikiem (jest tu informacja o książce do odebrania z biblioteki w Buenos Aires o kodzie OTR 2832 - cały pamiętnik jest napisany po niemiecku co dowodzi, kto był zdrajcą w obozie). Dziennik zawiera także historię Johna Parkera (Z przygody ” Cień Komety”).

 

Buenos Aires

Badacze przylatują i od razu kierują się do biblioteki. Pierwsze, co rzuca się w oczy to pusty piedestał na środku hallu, na którym jeszcze niedawno coś było. W recepcji można dowiedzieć się, że leżał tu słoneczny dysk, który został prawdopodobnie skradziony niedawno. Do Badaczy podejdzie kobieta, która przedstawi się jako Diana Parker, córka TEGO Parkera. Wyjawi im, że słyszała jak pytali o słoneczny dysk i zapyta dlaczego ich to interesuje. Później zaś powie im, że jej ojciec badał ostatnio ten dysk, ale od 2 dni nie pojawił się w domu - przypuszcza że został porwany.

Wszyscy udają się do gabinetu dyrektora. Tam mają dostać informację o tajemniczym egzemplarzu OTR 2832.

Zaraz za badaczami wpadnie do środka jakiś mężczyzna uzbrojony w pistolet i z niemieckim akcentem zacznie domagać się wydania dysku. W to, że zginął razem z Parkerem nie chce wierzyć. Strzela najpierw w recepcjonistę, a potem mierzy w jednego z Badaczy. Tymczasem za plecami graczy pojawia się łuna światła, z której wychodzi jeden z Badaczy uzbrojony w przedziwny laserowy pistolet. Strzela w zamachowca po czym znika. Wszyscy są zszokowani. Słychać syreny milicyjne. Dyrektor każe schować się Bg i Dianie (przekręca płaskorzeźbę słońca i w kominku otwiera się malutkie pomieszczenie). Milicja zabiera ze sobą dyrektora, ciało i otoczy budynek. Po wyjściu z kryjówki Diana powie, że trzeba odnaleźć dysk, który jak przypuszcza jej ojciec musiał gdzieś ukryć.

W jednym z pomieszczeń muzeum stoją trzy statuy : wenus, jowisz i dyskobol. Dyskobol trzyma w ręce poszukiwany dysk. Jeśli Bg nie zainteresują się nim to Diana dopowie, że widziała szkice tych posągów w notatkach ojca. Gdy tylko badaczom uda się zdobyć dysk, jak z pod ziemi pojawią się naziści, którzy odbiorą znalezisko, a Badaczy i Dianę wezmą do niewoli. Zaaplikują im jakieś środki usypiające i przetransportują ich do Schlossenbase.

 

Schlossenbase

W celi obok jest zamknięty profesor Parker, który przez ścianę opowie badaczom wydarzenia z ”Cienia Komety”. Napomknie, że Niemcy chcą wykorzystać potwory jako broń w wojnie i należy ich powstrzymać.

Celę należy graczom dokładnie opisać. Najważniejsza jest krata wentylacyjna, którą można uciec. Podczas ucieczki szybami wentylacyjnymi Badaczom uda się podsłuchać rozmowę dwóch strażników, podczas której okaże się, że Niemcy rozpoczęli jakiś eksperyment. Idąc dalej dojdą do podziemnej groty wypełnionej magmą. W sali stoi kamienna rzeźba głowy istoty (CTHULHU) wewnątrz nie znajdują się prowadzące w głąb schody.

Schodząc po schodach usłyszą głosy. Jeden należy do kapitana Dietriecha (mówi szybko i po niemiecku o Mitach Cthulhu). Kiedy zaglądną za róg zobaczą Dietriecha, trzech strażników, Parkera, Hamsuna, Dianę i starego znajomego (z "Cienia Komety") indiańskiego szamana Narackamousa. Na środku pomieszczenia stoi klatka z potworem oraz dziwne urządzenie emitujące jakiś promień. Dietriech wraz z Szamanem i strażnikami wejdą w promień i znikają. Potwór wyrywa się z klatki.

Więźniowie są związani, a Hamsun krzyczy do Badaczy by szybko weszli w portal, gdyż jest to jedyna nadzieja by ich ocalić. Badacze raczej nie będą się ociągać, a gdyby.... Portal przeniesie ich do podobnie wyglądającego miejsca tylko, że jest ono zniszczone i bardziej nowoczesne. Przy jednym z komputerów leży dziwna, nie znana im broń (laser), którą Badacze powinni wziąć (jest BARDZO podobna do tej jaką widzieli w rękach pojawiającego się znikąd badacza w Buenos Aires). Pod bronią leży inkantacja zabijająca stwory oraz replika słonecznego dysku. Podczas ponownego wejścia w portal jeden z Badaczy (ten, który zjawił się tam wcześniej) zostanie przeniesiony do Buenos Aires w chwili gdy zamachowiec będzie chciał zastrzelić kogoś z obecnych tam ludzi. Zakładam, że gracz ten będzie pamiętał tę scenę i postąpi tak jak powinien.

Tymczasem Badacze wracają do bazy w 1937. Doktor Parker opowie im o niebezpieczeństwach paradoksu czasu (zdarzenie z gabinetu dyrektora biblioteki). Wytłumaczy im także, że słoneczny dysk w pewien sposób pozwala kontrolować czas, do którego można się przenieść. Jest jednak do końca nie zbadany i tak naprawdę to przenosi on osoby do miejsca, w którym powinny się znaleźć, kierowany przez jakąś potężną Wolę. Nakaże jednak by spróbowali podążyć śladem szalonego niemieckiego oficera i towarzyszącego mu Indianina.

 

Illsmouth

Kolejne wejście w portal i badacze pojawiają się gdzieś w jakiejś komnacie pokrytej dziwnymi symbolami. Na kamiennym ołtarzu leży księga NECRONOMICON. Po jej wzięciu pojawią się dwa duchy - Narackamousa i Boleskine'a. Indianin przeklina Bg i znika, a Boleskine powie, że w Necronomiconie jest inkantacja pozwalająca na zniszczenie kamiennego kręgu. W pomieszczeniu obok znajduje się podziemna rzeka. Bg wsiadają do łodzi, po drodze spotykają następnego ducha, tym razem kapitana Searsa, który będzie ich chciał przekonać by przyłączyli się do kultu Cthulhu.

Badacze wypływają koło kamiennych kręgów gdzie stoi Indianin i kapitan Dietrich. Po użyciu inkantacji z Necronomiconu zagrożenie zostanie zażegnane...

 

 

 

 

 

 


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...