Drugie oblicze Warszawy. Premiera książki Marka Kaczmara pt. „Zepsute Miasto”

Autor: Izabela Markowska Redaktor: Motyl

Dodane: 26-04-2023 20:48 ()


Autor spogląda na dzisiejszą Warszawę z perspektywy ludzi pochodzących z różnych grup społecznych. Stworzeni przez niego bohaterowie przełamują niektóre tematy tabu, które są źródłem wielu problemów dzisiejszego mieszkańca stolicy. W akcji tej wielowątkowej powieści nie brakuje rozpusty, korupcji, reprywatyzowanych kamienic, rozbitych rodzin, a nawet morderstwa opartego na autentycznych wydarzeniach. Taka historia potrzebowała odpowiednich materiałów promocyjnych. Z tego względu autor podjął współpracę z artystami, którzy perfekcyjnie uchwycili esencję jego porażającej książki.

 „Pieniądze, które miały zbudować potęgę tego miasta stały się jego nowotworem.” – mówi jedna z postaci, skłaniając odbiorcę do refleksji. Co wiąże się z upadkiem moralnym współczesnej Warszawy? Dramatyczny obraz stolicy staje się impulsem do przemyślenia istotnych kwestii. W „Zepsutym Mieście” autor nie ma dla czytelnika ani gotowych odpowiedzi, ani rozwiązań, za to daje mu przestrzeń do wyciągnięcia samodzielnych wniosków. Daje mu możliwość odebrania prawdziwego „wake up call” dla młodego pokolenia.

Ponadto Marek Kaczmar dzieli swój projekt na część literacką i wydawniczą. Ta druga została wsparta działaniami cenionych artystów, znanych z oryginalnego oraz nieszablonowego patrzenia na świat. Dzięki temu w książce został użyty zupełnie nowy font – Times New Warsaw, który powstał w kolaboracji z jednym z najlepszych w Polsce specjalistów od krojów pisma, czyli Mateuszem Machalskim. Projekt okładki jest również ściśle związany z kulturą miejską i stoją za nim Julia Konopka i Bartek Walczuk z Osom Studios. Za koordynację projektu, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja IMEN WARSAW.

Dopracowywanie konceptów, key visuali i finalnych layoutów związanych z promocją książki wsparli ponownie Osom Studios wraz z Zuzą Krajewską. Przygotowane materiały nie są przeznaczone dla ludzi o słabych nerwach – nie tylko wyrywają ze strefy komfortu, ale również pokazują niewygodną prawdę.

Zdjęcia w materiałach promocyjnych są wiernym odbiciem dzisiejszych czasów, a za ich powstanie odpowiada Zuza Krajewska i Andrzej Sobolewski. Czytelnik zobaczy surowe, niewyretuszowane, zrealizowane przez modelki i aktorów selfie robione w lustrzanym odbiciu. To właśnie one stały się wizualną reżyserią „Zepsutego Miasta”, które pokazuje realny portret mieszkańców współczesnej Warszawy.

Książka ukaże się nakładem wydawnictwa TIMES NEW WARSAW założonego przez Marka Kaczmara i dostępna będzie w sprzedaży od dnia premiery 26 kwietnia w wersji papierowej i e-book na stronie  timesnewwarsaw.com.


comments powered by Disqus