HarperCollins Polska zaznacza obecność na rynku książki dziecięcej i młodzieżowej
Dodane: 23-09-2020 14:05 ()
Wydawnictwo HarperCollins Polska cztery miesiące od poszerzenia swojego portfolio o dział książki dziecięcej zaznacza swoją obecność na rynku wydawniczym. Tylko na przełomie września i października do rąk dzieci i nauczycieli w całej Polsce trafi 70 000 bezpłatnych książek. Wydawca wspiera ofertę i promuje czytelnictwo. To pierwsze kroki do planowanych zmian w ofercie wydawniczej i wdrożenia nowej strategii na polskim rynku.
Blisko pół roku pandemii, idące za tym obostrzenia w pracy i codziennym funkcjonowaniu, to trudny okres dla wszystkich przedsiębiorców, który wymaga weryfikacji dotychczasowych działań. HarperCollins Polska nie zwalnia tempa. W pierwszych miesiącach działalności w nowym segmencie wydawca wprowadził na rynek nowy imprint HarperKids, pod którym publikuje książki dla dzieci. We wrześniu zaprezentował katalog wydawniczy z nowościami i stałą ofertą, który stanowi przedsmak nowej wizji działania na gruncie polskim.
Ku rynkom dojrzałym
Struktura rynków dojrzałych, takich jak amerykański czy brytyjski, wskazuje, że tytuły licencyjne stanowią ok. 14% oferty książek, a w przypadku książek dziecięcych 31% (NPD Group/NPD BookScanTM, 2019). Pozostała część to tytuły edukacyjne, edutainment (połączenie zabawy z edukacją) i fiction (literackie, nielicencyjne). HarperCollins Polska w najbliższych latach będzie koncentrować się na rynkach dojrzałych i do nich adaptować. Planując rozwój oferty wydawniczej, będzie dbać o segment książek licencyjnych, wydawnictw edukacyjnych i publikacji wspierających rozwój dzieci.
W książce dziecięcej HarperCollins Polska stawia na mocny rozwój segmentu edutainment (edukacja połączona z dobrze rozumianą rozrywką, kreatywną zabawą) oraz książek literackich. Serie książek „Akademia Mądrego Dziecka”, „Basia”, „Czytam sobie”, „Czapu Czipu”, „Horrendalna historia Polski”, linia wysmakowanych publikacji ART to tylko wybrane publikacje, które stanowią silny i rozpoznawalny wśród czytelników rdzeń nowej oferty HarperCollins Polska. Wydawnictwo będzie troszczyć się o wszystkie dotychczasowe linie wydawnicze i rozwój rodzimych marek oraz dorobek polskich twórców – autorów oraz ilustratorów.
Zmiany w ofercie licencyjnej polegają na skoncentrowaniu się na najmocniejszych licencjach takich jak Minecraft, Bing, Masza i Niedźwiedź. Wydawca będzie również rozwijać portfolio klasycznych licencji z długą tradycją, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród czytelników – są wśród nich „Muminki”, „Smerfy” czy „Tomek i przyjaciele”. W ramach oferty licencyjnej będą wydawane m.in. sprawdzone i bestsellerowe formaty, na przykład „Bajki 5 minut przed snem”, „Nowa kolekcja bajek”, książki kartonowe, pozycje z okienkami, ale i nowe atrakcyjne z punktu widzenia dzieci kategorie książek, jak choćby „Opowieści z dreszczykiem”, czyli książki świecące w ciemności. To wszystko będzie tworzyć nową jakość rodzinnej rozrywki w oparciu o kluczowe licencje.
Priorytety promocyjne HarperKids
Ostatni kwartał 2020 roku to duże wsparcie promocyjne dla priorytetów. Serie „Basia”, „Masza i Niedźwiedź”, „Bing” czy poszczególne tytuły w ramach cyklu „Biblioteka bajek”, a także nowy cykl „Opowieści z dreszczykiem” będą miały kampanie reklamowe, które obejmą emisję spotów telewizyjnych, sponsoring, kampanie on-line czy komunikację w mediach społecznościowych, a także promocję w miejscach sprzedaży. „Akademia Mądrego Dziecka” nadal będzie wspierana za pomocą dedykowanego bloga dla rodziców akademiamadregodziecka.pl oraz przy współpracy z opiniotwórczymi i wpływowymi blogerkami, a także popularnymi instamamami.
70 000 książek dla dzieci i nauczycieli od HarperCollins Polska
HarperCollins Polska przykłada ogromną wagę do promocji czytelnictwa wśród dzieci i tym samym wychowania nowych pokoleń młodych czytelników. Pandemia COVID-19 spowodowała ogromny wzrost spędzania czasu przez dzieci przed ekranami – czy to komputera, smartfona, czy telewizora. Na to nakładają się dane Biblioteki Narodowej, które mówią, że w ostatnim roku 61% Polaków nie przeczytało żadnej książki. Na przekór trudnej sytuacji rynkowej, na przełomie września i października br. do rąk dzieci i nauczycieli w całej Polsce trafi nieodpłatnie 70 000 książek z bestsellerowej serii „Czytam sobie” w ramach akcji edukacyjnej „Czytam sobie. Pierwsza klasa!” .
„Czytam sobie. Pierwsza klasa!”. Wielki edukacyjny projekt
Akcja skierowana jest do uczniów i uczennic klas pierwszych szkoły podstawowej, a także do rodziców i nauczycieli. Minimum 50 000 domów zyska młodego czytelnika, otrzymując bezpłatne egzemplarze książek z serii „Czytam sobie” autorstwa najwybitniejszych współczesnych polskich autorów i ilustratorów dla dzieci oraz pakiet niespodzianek i materiałów czytelniczych, a także instrukcje do realizacji zajęć. Program ma na celu zachęcić dzieci do nauki samodzielnego czytania, pokazać, że czas z książką może być przyjemny, aktywny i twórczy oraz wywierać pozytywny wpływ na przyszłość młodego czytelnika. Akcja organizowana jest wspólnie z Centrum Edukacji Obywatelskiej, największą edukacyjną organizacją pozarządową w Polsce. Przy jej wsparciu nauczycielki i nauczyciele wprowadzają do szkoły metody nauczania oraz tematy, dzięki którym uczennice i uczniowie angażują się w swoją edukację i lepiej radzą sobie z wyzwaniami współczesnego świata.
Dla wielu dzieci książki otrzymane w ramach projektu „Czytam sobie. Pierwsza klasa!” będą pierwszymi własnymi i samodzielnie przeczytanymi książkami. Do akcji zgłosiło się 2000 klas z całej Polski. Zasięg komunikacji obejmie wszystkie szkoły.
Zapraszamy do obejrzenia najnowszego katalogu [tutaj], a także do odwiedzenia www.akademiamadregodziecka.pl, www.czytamsobie.pl, profili FB – CzytanieToDziala, Ksiązkosfera HarperKids i profilu na Instagramie – HarperKids_Polska.
comments powered by Disqus