Wprowadzenie do Konkurencji

Autor: Avril Redaktor: kwiatosz

Dodane: 23-04-2007 12:28 ()


Żartobliwa gra karciano-planszowa „Konkurencja” jest drugim projektem wydawniczym krakowskiej firmy Pole Position. Po kolekcjonerskiej karciance „Kartazma”, przyszedł czas na pozycję nieco mniej poważną.

 

Jest typowa "party game", a więc gra łatwa, lekka i przyjemna, przeznaczona dla 2 do 4 osób, w wieku 13+ lat. Opowiada ona o jakże aktualnym konflikcie, a mianowicie o walce sklepów o klienta. Każdy z graczy wciela się w kierownika jednego z dużych sklepów, które do złudzenia przypominają te sklepy, które sami doskonale znamy i często odwiedzamy.

Jednak nie ma obaw, tutaj wszystko odbywa się „z przymrużeniem oka”, a całość jest utrzymana w humorystycznej konwencji. Również zasady zbytnich problemów nie będą nastręczać, gdyż są stosunkowo proste. Choć oczywiście nie można zapomnieć o podstawach strategii i planowania.

Rozgrywka jest serią następujących po sobie kolejek poszczególnych graczy, w każdej z nich gracz dobiera nowe karty zdarzeń, losuje nowe żetony ludzi, którzy być może staną się klientami jego sklepu. Każdy kierownik sklepu ma też w swojej kolejce do wykorzystania pulę 4 akcji, które może poświęcić m.in. na wystawienie klienta do swojego sklepu lub do sklepu konkurencji, zagranie karty zdarzenia czy odrzucenie niepożądanych klientów ze swego sklepu. No i to by było w sumie na tyle :) Oczywiście dochodzi do tego jeszcze kwestia tekstów poszczególnych rodzajów klientów czy kart zdarzeń, ale takie niuanse wyjaśnione są już dokładnie w instrukcji, którą znaleźć można na oficjalnej stronie gry.

Zapraszam zatem do odwiedzenia strony Konkurencji, gdzie, poza instrukcją znajdziecie też wiele innych ciekawostek dotyczących „Konkurencji”.


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...