Serialkon - dwa dni z serialami w Krakowie
Dodane: 27-10-2015 10:02 ()
21-22 listopada 2015 roku krakowska Arterteka (WBP) stanie się najważniejszym miejscem na mapie każdego fana małego ekranu. Ten weekend będzie należał do II edycji Serialkonu – bezpłatnej imprezy poświęconej serialom w każdej odsłonie, analizowanym na wszystkie możliwe sposoby.
Zaginieni bohaterowie („Gry o tron”), duchy przeszłości („Downton Abbey”), Dr Who, Hannibal, Zagubieni, Detektyw, Czarne lustro… To tylko drobny wycinek tego, co czekało na uczestników ubiegłorocznej imprezy. A tegoroczna zapowiada się znacznie ciekawiej – dwa dni obficie wypełnią międzynarodowe spotkania fanów i twórców, pomysłów, paneli i dyskusji.
Seriale stanowią niezwykle ważną część naszej kultury. Coraz więcej tytułów jest kulturowo neutralnych, zdobywając szturmem fanów na całym świecie – mówi Maciej Pitala, Główny Koordynator Serialkonu 2015. Są też niezwykle zróżnicowane – dziś chyba trudno wskazać osobę, która nie znalazłaby w światowej ofercie czegoś dla siebie, niezależnie od tego, czy uwielbia fantastykę, historie miłosne, horrory, czy może reportaże. Są seriale, które pozwalają na relaks i takie, które zmuszają do myślenia. I o każdym z nich fani chcą rozmawiać, chcą je analizować i dzielić się emocjami, a Serialkon to najlepsze miejsce, gdzie mogą to zrobić – dodaje.
Program Serialkonu jest obecnie budowany, ale już w tej chwili wiadomo, że będzie się składał z co najmniej siedmiu bloków programowych, a wśród prelegentów nie zabraknie polskich i międzynarodowych twórców, ekspertów od kultury popularnej, blogerów i fanów. Wśród potwierdzonych gości znajdują się m.in. Gavia Baker-Whitelaw z Hello, Tailor, Rowan Ellis, Zwierz Popkulturalny i Paweł Opydo, a to dopiero początek niespodzianek przygotowywanych przez organizatorów.
Więcej informacji można znaleźć na fanpage’u wydarzenia.
Organizatorami Serialkonu są Fundacja Historia Vita, klub Krakowskie Smoki i blog serialowy Pulpozaur.pl, a głównym partnerem – Wojewódzka Bilblioteka Publiczna.
comments powered by Disqus