Samantha Shannon "Czas żniw" - zapowiedź + fragment

Autor: SQN Redaktor: Kilm

Dodane: 24-10-2013 09:24 ()


{download czaszniwfrag | Pobierz fragment}

Oficjalny Fanpage

 

Młoda zdolna

To powieść z kilku powodów wyjątkowa. Samantha Shannon napisała ją w wieku zaledwie 19-lat, podczas odbywania stażu u najsłynniejszego literackiego agenta Wielkiej Brytanii, Davida Godwina. Kiedy podsunęła mu rękopis swojej debiutanckiej powieści do przeczytania, Godwin zafascynowany innowacyjnością książki wysłał ją Aleksandrze Pringle z Bloomsbury. Wydawnictwo natychmiast zapłaciło Shannon... sześciocyfrową zaliczkę za pierwsze trzy książki z cyklu (docelowo ma być ich siedem). Autorka w 2012 roku została zakwalifikowana do nagrody The Young Star. Rok później ukończyła studia literaturoznawcze na uniwersytecie w Oksfordzie.

 

Głośny debiut

Debiutancka powieść Samanthy Shannon, została sprzedana już do 21 krajów! To prawdziwa gratka dla czytelników zakochanych w misternie skonstruowanych światach przekraczających granice naszej wyobraźni. Akcja dzieje się w 2059 roku w Londynie, gdzie nie ma bezpiecznego miejsca. Dziewiętnastoletnia „Blada Śniąca" Paige Mahoney pracuje dla kryminalnego podziemia, które sprzeciwia się panującemu systemowi. Na polecenie swojego szefa włamuje się do ludzkich umysłów. Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Aresztowana przez policję trafia do kolonii karnej pod protektorat tajemniczego Naczelnika. Ten staje się jej panem i trenerem. Aby odzyskać wolność Paige musi się poddać zasadom panującym w miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć.

 

Media o autorce i książce:

Od czasu światowej premiery w sierpniu br., książka zbiera same pozytywne recenzje w prestiżowej prasie, m.in. „New York Timesie", „Daily Mail", „Forbesie", „The Guardian" i „USA Today". Zadebiutowała na 7. miejscu bestsellerów „New York Timesa". Londyńskie studio filmowe The Imaginarium, założone przez Andy'ego Serkisa (odtwórcy roli Golluma we „Władcy Pierścieni") oraz Jonathana Cavendisha, natychmiast zarezerwowało prawa do produkcji filmu opartego na powieści. Recenzenci zgodnie podkreślają imponującą wyobraźnię Samanthy Shannon, która w powieści wykreowała niezwykle sugestywną i inteligentnie skonstruowaną wizję świata przyszłości.

 

Cytaty z zagranicznej prasy:

Studentka z Oksfordu podąża śladami J.K. Rowling, autorki bestsellerowego cyklu - o czym świadczy fakt zawarcia sześciocyfrowego kontraktu z wydawcą książek o Harrym Potterze. („Daily Mail")

Czy nieznana nikomu 21-letnia studentka Oksfordu Samantha Shannon będzie następną J.K. Rowling? Trzy lata temu rozpoczęła staż w biurze poważanego agenta literackiego Davida Godwina. Przydało jej się to, kiedy prawie rok później miała już gotowy rękopis The Bone Season, ambitnej powieści, pierwszej z siedmioczęściowej serii, którą pisała w tak zwanym międzyczasie. Zmieciony innowacyjnością książki Godwin natychmiast wysłał ją Alexandrze Pringle z Bloomsbury. „Po siedmiu godzinach nadal ją czytałam - wspomina Pringle. - Całkowicie się zakochałam". Bloomsbury zapłaciło Shannon sześciocyfrową zaliczkę za pierwsze trzy książki z cyklu - bezprecedensowy pokaz wsparcia dla debiutanta. ( „New York Times")

Podczas stażu u Godwina przedzierała się przez stos książek, ucząc się, które pomysły się sprawdzają, a które nie. W trakcie studiów ukończyła własną powieść, której elementy fabularne mogłyby zostać porównane do Igrzysk Śmierci, a związek głównej bohaterki przywodzi na myśl 50 Twarzy Greya. („Forbes")

 

Polscy krytycy przedpremierowo o książce:

Ludzkość staje w obliczu inwazji obcej rasy - nie z kosmosu, lecz z Zaświatów. Powieść Shannon to odważny debiut, imponujący staranną konstrukcją świata. (Jerzy Rzymowski, Redaktor naczelny „Nowej Fantastyki")

Porywająca książka. Samantha Shannon stworzyła niezwykle bogaty świat wypełniony cudami. I grozą. (Łukasz Orbitowski)

Takiej wizji nie powstydziłby się nawet Orwell; najgroźniejsza z możliwych i zarazem najokrutniejsza, bo pokazująca, że nasze dusze i umysły nie będą wolne od manipulacji. Odważne, brawurowe i przerażające! (Jarosław Czechowicz, Krytycznym okiem)

 

 

 


comments powered by Disqus