Premiery Egmontu na MFKiG 2012

Autor: Egmont Redaktor: Motyl

Dodane: 03-10-2012 22:01 ()


Nowości komiksowe Klubu Świata Komiksu

Egmont Polska w październiku 2012

 

Prapremiera na 23. Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi (5–7.10.2012).

 

 

Jonka, Jonek i Kleks

Niech żyje wyobraźnia, tom 1

Pióro contra flamaster, tom 2

Scenariusz i rysunki: Szarlota Pawel

Oprawa: miękka

Objętość: 64 strony

Format: 170 x 260 mm

Cena: 24,99 zł

ISBN 978-83-237-4771-0, tom 1

ISBN 978-83-237-4772-7, tom 2

Język oryginału: polski

Kategoria: komiks polski

Podkategoria: humorystyczny

 

Przygody Jonki, Jonka i Kleksa to legenda polskiego komiksu dziecięcego. Wesołe, pełne fantazji i groteski historyjki ukazywały się od lat 70. do 90. XX wieku na łamach popularnego pisma „Świat Młodych”, a także w wydaniach albumowych. Jonka i Jonek – dwoje nastolatków wychowywanych wśród peerelowskich bloków – dzięki Kleksowi odrywają się od codziennej rutyny i wkraczają do krainy fantazji i marzeń. Przypominamy czytelnikom sympatycznych bohaterów i ich świat, którego granice wyznacza tylko wyobraźnia.

W pierwszym tomie Jonka i Jonek zostają sąsiadami w bloku na warszawskim osiedlu Własna Kępa. Chodzą do tej samej klasy, wspólnie spędzają czas, oboje mają bujną wyobraźnię. Towarzyszem ich zabaw jest Kleks, dziwny, lecz przyjazny niebieski stworek, znaleziony kiedyś przez Jonkę na plaży. Cała trójka wymyśla najbardziej nieprawdopodobne zabawy – urządzanie zoo w szkole, wyprawę samolotem na Wyspę Uśmiechu, doświadczenia chemiczne w łazience, granie na flecie zrobionym z nogi od taboretu…

W drugim tomie Kleks zaangażuje się w konflikt pomiędzy producentem długopisów i flamastrów, bezwzględnym prezesem Jolskym z firmy Uniflamaster, a poczciwym panem Mastersem, szefem Interinkaustu produkującego znakomite pióra i atramenty. Akcja opowieści rozpoczyna się w dalekim mieście Metropolis, kiedy na zebraniu w podupadającej firmie Interinkaust, ktoś rzuca pomysł, by mieszkający w Polsce Kleks – wielki smakosz atramentu – stał się twarzą kampanii reklamowej spółki. Zaproszenie do Metropolis dostają też Jonka i Jonek.

 

 

 

 

Obrazy Grozy

Amerykański Wampir

Scenariusz: Scott Snyder

Rysunki: Rafael Albuquerque, Mateus

Santolouco

Przekład: Paulina Braiter

Oprawa: twarda

Objętość: 160 stron

Format: 170 x 260 mm

Cena: 89,99 zł

ISBN 978-83-237-4784-0

Język oryginału: angielski

Kategoria: komiks amerykański

Podkategoria: horror

 

Fascynująca, mroczna opowieść o wampirach. Głównym bohaterem serii jest przebiegły, bezwzględny i nienasycony Skinner Sweet – pierwszy wampir zrodzony na amerykańskiej ziemi i pierwszy, który nie musi unikać światła słonecznego. Dobrze zadomowione w Ameryce stare wampiry o europejskich korzeniach muszą za wszelką cenę pozbyć się niebezpiecznego konkurenta...

Drugi tom serii przenosi nas w lata 30. XX wieku. Ówczesne Las Vegas już zdążyło zasłynąć jako Miasto Grzechu. Cash McCogan, twardy szef policji, zamierza uporać się z wszechobecną korupcją i przestępczością – nawet za cenę konfliktu z bogatym konsorcjum, które buduje wielką zaporę Hoovera na rzece Kolorado.

Tymczasem ktoś zaczyna po kolei zabijać szefów konsorcjum, a McCogan stopniowo odkrywa, że trafił w sam środek wojny pomiędzy najstarszymi wampirami świata, tajnym stowarzyszeniem, które zamierza je wytępić, oraz Skinnerem Sweetem, pierwszym Amerykańskim Wampirem.

Seria Amerykański Wampir nie przestaje zachwycać krytyków i czytelników w USA.

 

 

 

 

Hellboy

Obudzić diabła, tom 2

Wydanie II

Scenariusz i rysunki: Mike Mignola

Przekład: Miłosz Brzeziński

Oprawa: miękka

Objętość: 144 strony

Format: 170 x 260 mm

Cena: 59,99 zł

ISBN 978-83-237-4796-3

Język oryginału: angielski

Kategoria: komiks amerykański

Podkategoria: horror

 

Wznowienie po 10 latach drugiego tomu kultowej serii wybitnego rysownika i scenarzysty Mike’a Mignoli.  Cykl wydawany od 1994 roku szybko podbił rynki komiksowe całego świata, zdobywając wiele nagród, m.in. Nagrodę Eisnera w 1997 roku za Obudzić diabła. Niebanalne, często oparte na mitach z różnych części naszego globu, opowieści mają za głównego bohatera istotę z piekła rodem i badacza zjawisk paranormalnych w jednej osobie – Hellboya. Sprowadzony na Ziemię przez Rasputina Hellboy miał pomóc nazistowskim okultystom w zapewnieniu Hitlerowi zwycięstwa. Przez przypadek znalazł się w rękach aliantów. Wychowywał się w bazie wojskowej pod okiem Trevora Bruttenholma, agenta zajmującego się zjawiskami paranormalnymi. Gdy dorósł, został agentem Biura Badań Paranormalnych i Obrony (BBPO). Wykonując misje zlecane przez Biuro, Hellboy nieustannie stara się rozwiązać zagadkę swego pochodzenia i ustalić, w jakim celu on, demon z piekła rodem, znalazł się wśród ludzi.

W drugim tomie serii znów pojawiają się Rasputin i hitlerowscy naukowcy, którzy postanawiają do końca przeprowadzić to, co nie udało im się pół wieku wcześniej. W 1944 roku Heinrich Himmler stworzył projekt Vampir Sturm, do którego zamierzał zwerbować Vladimira Giurescu z Transylwanii. Jednak Hitler, niezadowolony po spotkaniu z Giurescu, rozkazał zamordować go wraz z całą rodziną, a zwłoki spalić. Teraz, po latach, okazuje się, że ciało wampira mogło zostać wykradzione i ktoś próbuje przywrócić go do życia w jego zamku w Rumunii. Agenci B.B.P.O. muszą odnaleźć to miejsce.

 

 

 

Star Wars: Rycerze Starej Republiki

Demon, tom 9

Scenariusz: John Jackson Miller

Rysunki: Brian Ching, Michael Atiyeh

Przekład: Jacek Drewnowski

Oprawa: miękka

Objętość: 96 stron

Format: 150 x 228 mm

Cena: 39,99 zł

ISBN 978-83-237-4777-2

Język oryginału: angielski

Kategoria: komiks amerykański

Podkategoria: science fiction

 

Były padawan Zayne Carrick przed kilkoma miesiącami pomógł pojmać Demagola, obłąkanego mandaloriańskiego biologa. Teraz Demagol obudził się ze śpiączki, a Zayne i jego towarzysz, hochsztapler Gryph, zostali wezwani do stolicy Republiki, by zeznawać w pokazowym procesie stulecia.

Wezwanie przychodzi w chwili, gdy Zayne rozstaje się z innym Mandalorianinem, tajemniczym Rohlanem, oraz swoją wojowniczą sojuszniczką Jarael. Jego wiara w Jarael zachwiała się po spotkaniu z Chantique – mściwą, używającą Mocy przywódczynią organizacji handlarzy niewolników zwanej Tyglem – i Zayne przepędził przyjaciółkę.

Grupa jest w rozsypce i wydaje się, że przygody Zayne’a wreszcie dobiegają końca. Ale w życiu bohatera szykuje się kolejny przełom. Niespodzianki i zagrożenia czają się tam, gdzie nigdy by się ich nie spodziewał...

 

 

Sin City

Trudne pożegnanie, tom 1

Wydanie II

Scenariusz i rysunki: Frank Miller

Przekład: Tomasz Kreczmar

Oprawa: twarda

Objętość: 208 stron

Format: 170 x 260 mm

Cena: 79,99 zł

ISBN 978-83-237-2808-5

Język oryginału: angielski

Kategoria: komiks amerykański

Podkategoria: sensacja

 

Pierwszy tom mistrzowskiej serii sensacyjnej Franka Millera, która bardzo szybko stała się pozycją kultową w Ameryce. Piękne kobiety, twardzi faceci w prochowcach, obskurne speluny, a wszystko to w znakomitych historiach, pełnych seksu i przemocy. Akcja toczy się w Basin City, którym od czasów rewolwerowców rządzi niezwykle bogata rodzina Roarków, niemal lokalna rodzina królewska. Stary Roark, aby uchronić miasto przed upadkiem, sprowadził do niego najlepsze prostytutki z całego świata, dzięki czemu zyskało ono przydomek Sin City  – Miasto Grzechu...

Wznowienie drugiego wydania komiksu, który swą premierę w Polsce miał w 2002 roku.

Polska edycja w twardej oprawie została oparta na najnowszych albumowych oryginalnych wydaniach serii. Projekt okładki i opracowanie graficzne nowego wydania wykonał Chip Kidd.

 

 

Asteriks

Osiedle bogów, tom 17

Wydanie III

Scenariusz: René Goscinny

Rysunki: Albert Uderzo

Przekład: Jolanta Sztuczyńska

Oprawa: miękka

Objętość: 48 stron

Format: 215 x 290 mm

Cena: 19,99 zł

ISBN 978-83-237-4791-8

Język oryginału: francuski

Kategoria: komiks europejski

Podkategoria: humorystyczny

 

Kiedy mimo wielokrotnych prób legionom Juliusza Cezara nie udało się podbić Galów z jednej jedynej armorykańskiej osady, władca Rzymu postanowił zmienić taktykę. Doszedł do wniosku, że skoro Galów nie można pokonać, należy ich ucywilizować, czyli „odgalizować”. Temu celowi ma służyć wspaniałe, nowe osiedle wybudowane w bezpośrednim sąsiedztwie osady Asteriksa i Obeliksa. Stąd rzymskie obyczaje, prawo i kultura będą się udzielać Galom, stopniowo zmieniając ich w obywateli Rzymu i dobrowolnych poddanych Cezara. Pewnej nocy rozpoczyna się wyrąb lasu pod plac budowy…

Czy plan Juliusza Cezara ma szansę powodzenia, skoro nawet pies Obeliksa, Idefiks, nie znosi, kiedy ktoś „krzywdzi” drzewa w puszczy?

 


comments powered by Disqus