Premiery Egmontu na MFKiG 2012
Dodane: 03-10-2012 20:01 ()
Nowości komiksowe Klubu Świata Komiksu
Egmont Polska w październiku 2012
Prapremiera na 23. Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi (5–7.10.2012).
Jonka, Jonek i Kleks
Niech żyje wyobraźnia, tom 1
Pióro contra flamaster, tom 2
Scenariusz i rysunki: Szarlota Pawel
Oprawa: miękka
Objętość: 64 strony
Format: 170 x 260 mm
Cena: 24,99 zł
ISBN 978-83-237-4771-0, tom 1
ISBN 978-83-237-4772-7, tom 2
Język oryginału: polski
Kategoria: komiks polski
Podkategoria: humorystyczny
Przygody Jonki, Jonka i Kleksa to legenda polskiego komiksu dziecięcego. Wesołe, pełne fantazji i groteski historyjki ukazywały się od lat 70. do 90. XX wieku na łamach popularnego pisma „Świat Młodych”, a także w wydaniach albumowych. Jonka i Jonek – dwoje nastolatków wychowywanych wśród peerelowskich bloków – dzięki Kleksowi odrywają się od codziennej rutyny i wkraczają do krainy fantazji i marzeń. Przypominamy czytelnikom sympatycznych bohaterów i ich świat, którego granice wyznacza tylko wyobraźnia.
W pierwszym tomie Jonka i Jonek zostają sąsiadami w bloku na warszawskim osiedlu Własna Kępa. Chodzą do tej samej klasy, wspólnie spędzają czas, oboje mają bujną wyobraźnię. Towarzyszem ich zabaw jest Kleks, dziwny, lecz przyjazny niebieski stworek, znaleziony kiedyś przez Jonkę na plaży. Cała trójka wymyśla najbardziej nieprawdopodobne zabawy – urządzanie zoo w szkole, wyprawę samolotem na Wyspę Uśmiechu, doświadczenia chemiczne w łazience, granie na flecie zrobionym z nogi od taboretu…
W drugim tomie Kleks zaangażuje się w konflikt pomiędzy producentem długopisów i flamastrów, bezwzględnym prezesem Jolskym z firmy Uniflamaster, a poczciwym panem Mastersem, szefem Interinkaustu produkującego znakomite pióra i atramenty. Akcja opowieści rozpoczyna się w dalekim mieście Metropolis, kiedy na zebraniu w podupadającej firmie Interinkaust, ktoś rzuca pomysł, by mieszkający w Polsce Kleks – wielki smakosz atramentu – stał się twarzą kampanii reklamowej spółki. Zaproszenie do Metropolis dostają też Jonka i Jonek.
Obrazy Grozy
Amerykański Wampir
Scenariusz: Scott Snyder
Rysunki: Rafael Albuquerque, Mateus
Santolouco
Przekład: Paulina Braiter
Oprawa: twarda
Objętość: 160 stron
Format: 170 x 260 mm
Cena: 89,99 zł
ISBN 978-83-237-4784-0
Język oryginału: angielski
Kategoria: komiks amerykański
Podkategoria: horror
Fascynująca, mroczna opowieść o wampirach. Głównym bohaterem serii jest przebiegły, bezwzględny i nienasycony Skinner Sweet – pierwszy wampir zrodzony na amerykańskiej ziemi i pierwszy, który nie musi unikać światła słonecznego. Dobrze zadomowione w Ameryce stare wampiry o europejskich korzeniach muszą za wszelką cenę pozbyć się niebezpiecznego konkurenta...
Drugi tom serii przenosi nas w lata 30. XX wieku. Ówczesne Las Vegas już zdążyło zasłynąć jako Miasto Grzechu. Cash McCogan, twardy szef policji, zamierza uporać się z wszechobecną korupcją i przestępczością – nawet za cenę konfliktu z bogatym konsorcjum, które buduje wielką zaporę Hoovera na rzece Kolorado.
Tymczasem ktoś zaczyna po kolei zabijać szefów konsorcjum, a McCogan stopniowo odkrywa, że trafił w sam środek wojny pomiędzy najstarszymi wampirami świata, tajnym stowarzyszeniem, które zamierza je wytępić, oraz Skinnerem Sweetem, pierwszym Amerykańskim Wampirem.
Seria Amerykański Wampir nie przestaje zachwycać krytyków i czytelników w USA.
Hellboy
Obudzić diabła, tom 2
Wydanie II
Scenariusz i rysunki: Mike Mignola
Przekład: Miłosz Brzeziński
Oprawa: miękka
Objętość: 144 strony
Format: 170 x 260 mm
Cena: 59,99 zł
ISBN 978-83-237-4796-3
Język oryginału: angielski
Kategoria: komiks amerykański
Podkategoria: horror
Wznowienie po 10 latach drugiego tomu kultowej serii wybitnego rysownika i scenarzysty Mike’a Mignoli. Cykl wydawany od 1994 roku szybko podbił rynki komiksowe całego świata, zdobywając wiele nagród, m.in. Nagrodę Eisnera w 1997 roku za Obudzić diabła. Niebanalne, często oparte na mitach z różnych części naszego globu, opowieści mają za głównego bohatera istotę z piekła rodem i badacza zjawisk paranormalnych w jednej osobie – Hellboya. Sprowadzony na Ziemię przez Rasputina Hellboy miał pomóc nazistowskim okultystom w zapewnieniu Hitlerowi zwycięstwa. Przez przypadek znalazł się w rękach aliantów. Wychowywał się w bazie wojskowej pod okiem Trevora Bruttenholma, agenta zajmującego się zjawiskami paranormalnymi. Gdy dorósł, został agentem Biura Badań Paranormalnych i Obrony (BBPO). Wykonując misje zlecane przez Biuro, Hellboy nieustannie stara się rozwiązać zagadkę swego pochodzenia i ustalić, w jakim celu on, demon z piekła rodem, znalazł się wśród ludzi.
W drugim tomie serii znów pojawiają się Rasputin i hitlerowscy naukowcy, którzy postanawiają do końca przeprowadzić to, co nie udało im się pół wieku wcześniej. W 1944 roku Heinrich Himmler stworzył projekt Vampir Sturm, do którego zamierzał zwerbować Vladimira Giurescu z Transylwanii. Jednak Hitler, niezadowolony po spotkaniu z Giurescu, rozkazał zamordować go wraz z całą rodziną, a zwłoki spalić. Teraz, po latach, okazuje się, że ciało wampira mogło zostać wykradzione i ktoś próbuje przywrócić go do życia w jego zamku w Rumunii. Agenci B.B.P.O. muszą odnaleźć to miejsce.
Star Wars: Rycerze Starej Republiki
Demon, tom 9
Scenariusz: John Jackson Miller
Rysunki: Brian Ching, Michael Atiyeh
Przekład: Jacek Drewnowski
Oprawa: miękka
Objętość: 96 stron
Format: 150 x 228 mm
Cena: 39,99 zł
ISBN 978-83-237-4777-2
Język oryginału: angielski
Kategoria: komiks amerykański
Podkategoria: science fiction
Były padawan Zayne Carrick przed kilkoma miesiącami pomógł pojmać Demagola, obłąkanego mandaloriańskiego biologa. Teraz Demagol obudził się ze śpiączki, a Zayne i jego towarzysz, hochsztapler Gryph, zostali wezwani do stolicy Republiki, by zeznawać w pokazowym procesie stulecia.
Wezwanie przychodzi w chwili, gdy Zayne rozstaje się z innym Mandalorianinem, tajemniczym Rohlanem, oraz swoją wojowniczą sojuszniczką Jarael. Jego wiara w Jarael zachwiała się po spotkaniu z Chantique – mściwą, używającą Mocy przywódczynią organizacji handlarzy niewolników zwanej Tyglem – i Zayne przepędził przyjaciółkę.
Grupa jest w rozsypce i wydaje się, że przygody Zayne’a wreszcie dobiegają końca. Ale w życiu bohatera szykuje się kolejny przełom. Niespodzianki i zagrożenia czają się tam, gdzie nigdy by się ich nie spodziewał...
Sin City
Trudne pożegnanie, tom 1
Wydanie II
Scenariusz i rysunki: Frank Miller
Przekład: Tomasz Kreczmar
Oprawa: twarda
Objętość: 208 stron
Format: 170 x 260 mm
Cena: 79,99 zł
ISBN 978-83-237-2808-5
Język oryginału: angielski
Kategoria: komiks amerykański
Podkategoria: sensacja
Pierwszy tom mistrzowskiej serii sensacyjnej Franka Millera, która bardzo szybko stała się pozycją kultową w Ameryce. Piękne kobiety, twardzi faceci w prochowcach, obskurne speluny, a wszystko to w znakomitych historiach, pełnych seksu i przemocy. Akcja toczy się w Basin City, którym od czasów rewolwerowców rządzi niezwykle bogata rodzina Roarków, niemal lokalna rodzina królewska. Stary Roark, aby uchronić miasto przed upadkiem, sprowadził do niego najlepsze prostytutki z całego świata, dzięki czemu zyskało ono przydomek Sin City – Miasto Grzechu...
Wznowienie drugiego wydania komiksu, który swą premierę w Polsce miał w 2002 roku.
Polska edycja w twardej oprawie została oparta na najnowszych albumowych oryginalnych wydaniach serii. Projekt okładki i opracowanie graficzne nowego wydania wykonał Chip Kidd.
Asteriks
Osiedle bogów, tom 17
Wydanie III
Scenariusz: René Goscinny
Rysunki: Albert Uderzo
Przekład: Jolanta Sztuczyńska
Oprawa: miękka
Objętość: 48 stron
Format: 215 x 290 mm
Cena: 19,99 zł
ISBN 978-83-237-4791-8
Język oryginału: francuski
Kategoria: komiks europejski
Podkategoria: humorystyczny
Kiedy mimo wielokrotnych prób legionom Juliusza Cezara nie udało się podbić Galów z jednej jedynej armorykańskiej osady, władca Rzymu postanowił zmienić taktykę. Doszedł do wniosku, że skoro Galów nie można pokonać, należy ich ucywilizować, czyli „odgalizować”. Temu celowi ma służyć wspaniałe, nowe osiedle wybudowane w bezpośrednim sąsiedztwie osady Asteriksa i Obeliksa. Stąd rzymskie obyczaje, prawo i kultura będą się udzielać Galom, stopniowo zmieniając ich w obywateli Rzymu i dobrowolnych poddanych Cezara. Pewnej nocy rozpoczyna się wyrąb lasu pod plac budowy…
Czy plan Juliusza Cezara ma szansę powodzenia, skoro nawet pies Obeliksa, Idefiks, nie znosi, kiedy ktoś „krzywdzi” drzewa w puszczy?
comments powered by Disqus