Zapowiedzi wydawnicze Wydawnictwa Ifryt

Autor: Kilm Redaktor: Kilm

Dodane: 05-07-2011 14:34 ()


Więzień Układu t. 1 – Alan Akab

premiera: lipiec 2011 r.

Więzień Układu, t. 2 – Alan Akab

premiera: listopad 2011

Mroczny świat postępu technologii i degradacji człowieka.

Odległa przyszłość, w której autorytarny system rozległej inwigilacji obywateli nie pozwala mieć wątpliwości, kto stoi po słusznej stronie, a kto jest elementem wywrotowym. Ludzkość rozkwita – podbijając kosmos – kolonizuje planety i buduje stacje orbitalne. Te ostatnie to wielkie molochy o gęstej, dusznej i nieprzychylnej atmosferze, gdzie żaden człowiek nie może czuć się dobrze. Dotyczy to wszystkich – zarówno, dorosłych, jak i dzieci, kobiet i mężczyzn..

Szkoła na stacji orbitalnej tylko pozornie jest zwykłą placówką oświatową. Codziennością są mroczne tajemnice skrywane przed dorosłymi, brutalne gry i wszechobecne zagrożenie. Podobnie jest w świecie dorosłych, gdzie planetarne kolonie walczą o niepodległość, a każdy krok obywatela jest nadzorowany. W tym systemie stacja orbitalna może okazać się nie wybawieniem od trosk, ale pułapką dla swych mieszkańców. Miejscem, na które będą skazani na zawsze...

 

Senne pałace – Sebastian Uznański

premiera: sierpień 2011

Wczasy śródziemnomorskie to wspaniała okazja, by odpocząć. Chyba że nie trafi się tam, gdzie się chciało, a młoda i piękna żona zniknie bez śladu.

Tomasz Starski budzi się z gigantycznym bólem głowy i odkrywa, że wszystko wokół jest inne, niż być powinno. Nie wie, gdzie się znajduje i gdzie podziała się Anna. Powoli odkrywa przerażający świat, który go otacza. A nawet kilka światów – jeden dziwniejszy od drugiego. Usiłuje odnaleźć żonę i wrócić, skąd przybył. W każdym z poznawanych światów jest sam, choć stale natrafia na istoty, które przynajmniej pozornie pragną mu pomóc. Oczywiście nie za darmo...

W tej mrocznej powieści splatają się sen i rzeczywistość, koszmar i raj. „Senne pałace” łączą motywy charakterystyczne dla grozy i groteski z historią wywiedzioną z tekstów biblijnych i apokryfów. To wielowątkowa i wielopoziomowa opowieść zarówno dla namiętnych pożeraczy fabuł, jak i czytelników wrażliwych na intelektualne smaczki.

 

O Sebastianie Uznańskim czytamy:

„Jeden z najciekawszych młodych twórców fantastyki” – Wirtualna Polska

 

„Gdyby ktoś kazał mi powiedzieć, kto, z autorów młodego pokolenia posiada największą wyobraźnię, bez cienia wątpliwości wskazałbym na Sebastiana Uznańskiego. To autor o wielkim potencjale, tworzący naprawdę niesamowite światy. Niekiedy ociera się w tych kreacjach o granicę szaleństwa, któremu naprawdę niedaleko do geniuszu. – Robert J. Szmidt, „Nowa Gildia”

 

Czas ognia, czas krwi – Marcin Rusnak

premiera: wrzesień 2011

Miłość i magia to dwie siostry. Obie bywają zdradliwe.

Epoka wiktoriańska. Młody czarodziej przybywa do Wiednia, by kontynuować zakazane nauki. Jednak inkwizycja czuwa – miejscowa gildia zostaje zniszczona, a magowie wyjęci spod prawa. Młody adept musi się ukrywać i dowiedzieć, kto ich wsypał. A nie będzie to łatwe – na jego drodze staną: inkwizytorzy, tureckie wojska i magowie, mechaniczna kobieta i wiele innych postaci, które zmienią jego życie. Los sprawi, że będzie musiał odwiedzić wiele zakątków Europy, by poznać prawdę i zmierzyć się ze swym przeznaczeniem. Ale czy podoła wyzwaniu?

Steampunk i magia – nie może być nic lepszego!

 

Pośród cieni – Agnieszka Hałas

Teatr węży t. 2

premiera: listopad 2011

Żyjąc poza prawem, nigdy nie wiesz, co przyniesie jutro. Krzyczący w Ciemności przekonuje się o tym, gdy schronienie w Podziemiach przestaje być bezpiecznym azylem.

Nie on jeden ma kłopoty. Lorraine, córka fałszywego maga, pada ofiarą klątwy. Anavri, która najbardziej na świecie boi się skażonego daru, czuje, że jej najgorszy koszmar zaczyna się stawać jawą.

Brune, niegdyś uzdrowiony z szaleństwa, niebezpiecznie oscyluje na granicy ponownego osunięcia się weń. Dręczą go wizje i sny. Pokazują utraconą przeszłość, czy kłamią? Tymczasem w realnym świecie czyha gildia przestępcza oraz srebrni magowie, przed którymi nie da się uciec nawet w śmierć.

W labiryncie sfer są miejsca, gdzie można na jakiś czas się ukryć, i miejsca, gdzie można szukać odpowiedzi. Czy to wystarczy, aby zmylić za sobą ślad?

A jeśli to cienie z przeszłości stanowią największe zagrożenie?

 

Pierścień i sito – Julia Bernard

premiera: grudzień 2011

Powieść utrzymana w klimacie znanym z prozy Anne Rice.

Starzy bogowie powracają. Nie cofną się przed niczym, by zrealizować swoje cele. Życie człowieka, wampira, czarownicy czy wilkołaka jest dla nich niczym.

Zanim uznasz, że twoja matka jest nudną pedantką – sprawdź,  co trzyma na tylnej ściance swojej szafy i przekonaj się, czy na pewno nocą ma dyżur w pracy…

Zanim powiesz, że chcesz, abyś z jakichś powodów nie musiała podchodzić do matury – zastanów się nad rodzajem tych powodów…

A patrząc w lustro, nie miej pewności, że wiesz, kim jesteś.

Trzy kobiety należą do starego rodu Hohenstaufów. Wszystkie są obdarzone mocą, która może być błogosławieństwem, ale bywa także przekleństwem. Każda z nich jest indywidualistką o trudnym charakterze. Żadna nie ugnie się przed cudzą wolą. Czy uda im się współpracować, by ocalić to, co im bliskie, przed zagrożeniem?

 

Panteon – Tomasz Bylina, Adam Kwapiński, Jakub Wasilewski

premiera: listopad 2011

Chciałbyś być bogiem? Chciałbyś mieć wyznawców gotowych zginąć na każde twoje skinienie? Móc zsyłać kary na krnąbrnych odszczepieńców i łaski na swoich wiernych? Ciekaw jesteś, co się stanie, gdy ześlesz na Ziemię gradobicie, pomór czy potop? Jeśli myślisz, że fajnie by było choć na chwilę przenieść się w sferę marzeń i mieć boską moc – sięgnij po Panteon.

Gra przeznaczona jest dla dwu graczy. Każdy z nich wciela się w postać wybranego boga i walczy o zachowanie swoich wyznawców oraz wykończenie czcicieli przeciwnika. Gra jest pojedynkiem pomiędzy bogami, gdzie każdy z nich ma do dyspozycji szereg mocy oraz wyznawców, dzięki którym może niszczyć siły wroga.

Przecież prawdziwym bogiem może być tylko jeden...

 

Zwierzaki – Andrzej Baribal

premiera: listopad 2011

Zbieraj zwierzaki, pojedynkuj się z innymi zbieraczami i wygrywaj! Szalona gra towarzyska, w której liczą się: refleks, szybkość, spostrzegawczość i zdecydowanie. A przede wszystkim świetna zabawa. Gra przeznaczona jest dla 2 – 15 osób od 6 roku życia. Wygrywa ten, kto zbierze wszystkie zwierzaki, odbierając je pozostałym graczom.

Pamiętaj: zwycięzca może być tylko jeden!

Zwierzaki: zbierz je wszystkie!


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...