Ateistyczna reklama
Dodane: 25-10-2008 08:41 ()
Brytyjskie Towarzystwo Humanistyczne postanowiło rozpocząć propagowanie postaw ateistycznych w Londynie. W tym celu przygotowało bilbordy i powiesiło je na 30 miejskich autobusach kursujących po mieście. Treść reklamy jest interesująca.
Brzmi ona następująco: "Prawdopodobnie boga nie ma. Przestań się więc zamartwiać i zacznij cieszyć się życiem".
Akcję wspiera uczony Richard Dawkins, autor książki "Bóg urojony" zawierającej tezy zgodne z treścią reklamy.
Odzew na kampanię był błyskawiczny. Na konto organizatora wpłynęło już 100 tysięcy funtów.
Czy tego typu akcja miałaby szansę zaistnieć w Polsce? Zapewne tak, jednak prawdopodobnie spotkałby się z licznymi protestami ze środowisk katolickich, co najpewniej spowodowałoby zdjęcie takiej reklamy. Byłaby to jednak ciekawa próba sprawdzenia granic wolności wypowiedzi w praktyce w naszym kraju. Byłby to również interesujący eksperyment socjologiczny ukazujący postawy Polaków.
Źródło: www.onet.pl
Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...