Uderzenie Kuźni Gier
Dodane: 11-10-2007 19:22 ()
Wydawnictwo Kuźnia Gier oraz Wydawnictwo Wolf–Fang, firmy produkujące i wydające polskie gry planszowe i karciane informują iż podjęły stałą współpracę w zakresie produkcji oraz promocji gier w Polsce i na rynkach europejskich (głównie Niemcy i Wielka Brytania).
W 2007 roku planują wspólnie wydać 6–10 gier planszowych (bądź planszowo–karcianych) o bardzo zróżnicowanej tematyce. Do wszystkich gier publikowanych przez wydawnictwa dołączany będzie wspólny katalog produktów, zaś dystrybucją zajmować się będzie Kuźnia Gier.
Wolf–Fang to wydawnictwo znane przede wszystkim z projektu Crystalicum – obejmującego min. kolekcjonerską grę karcianą, grę fabularną i książkę beletrystyczną. Kuźnia Gier, wydawca Wiedźmina: Przygodowej Gry Karcianej znana jest też z bestsellerowych gier osadzonych w polskich realiach – szalonego Wiochmen Rejsera oraz niepokojącej grze o teczkach, lustracji i innych aferach pt. Inwigilacja.
„Naszą ambicją jest produkować gry nie odbiegające poziomem od europejskich czy amerykańskich produkcji – o ciekawej tematyce, wysokim poziomie wizualnym, zawierające oprócz planszy czy kart również elementy drewniane” – mówi Marcin Podsiadło właściciel Wolf–Fang P.H.
„Nasz plan wydawniczy na najbliższe miesiące jest naprawdę imponujący – w tej chwili mamy przygotowanych do publikacji blisko dziesięć gier, a nad kolejnymi pracujemy. Ile się nam uda wydać zależy przede wszystkim od drukarni, które niestety zawalone są obecnie … ulotkami wyborczymi.” – mówi Maciej Zasowski z Kuźni Gier.
Współpraca obu wydawnictw to również wymiana know–how, kontaktów handlowych i osobowych. W czasach gdy większość gier planszowych sprzedawanych w Polsce to zachodnie tytuły, wydawnictwa planują ruch w przeciwną stronę – sprzedaż polskich gier na Zachodzie.
„Pragniemy podkreślić, że spora część, jeśli nie większość, naszych gier jest niezależna językowo, w związku z czym będziemy chcieli sprzedawać je również poza Polską.” – opowiada Agnieszka Bała z Wolf–Fanga.
„Mamy mnóstwo pomysłów, które wspólnie łatwiej jest realizować. Chcemy dotrzeć do jak największego grona osób, które do tej pory nie interesowały się planszówkami. Rozwijamy też stałą grupę profesjonalnych testerów naszych gier, nawiązujemy współpracę z nowymi zdolnymi grafikami, przygotowujemy też gry dla firm i korporacji” – kończy Michał Stachyra, współwłaściciel Kuźni Gier.
Do marca 2008 Kuźnia planuje wydać następujące tytuły:
KAZAAM - Rozpoczyna się egzamin uczniów alchemika – tylko jeden z nich pozna najgłębsze sekrety tajemnej sztuki. Gra „Kazaam" pozwoli Ci przystąpić do tego sprawdzianu. Stworzysz swojego pierwszego homunkulusa łącząc części ciała rozmaitych stworów.
Wypas - Wypasiona gra towarzyska dla całej rodziny! Grając w „Wypas” zostaniesz juhasem i zajmiesz się opieką nad stadem. Będziesz łączyć owce w grupy, tak by otrzymać najlepszą wełnę. A kiedy okażesz się najlepszy na caluśkiej gali, być może zostaniesz bacą!
Tain - „Tain” to gra blefu, w której obejmujesz władzę nad klanem Celtów w starożytnej Irlandii, by doprowadzić go do rozkwitu kradnąc bydło z łąk przeciwników. Musisz przy tym strzec własnych stad – członkowie innych klanów gotowi są ukraść je z pastwisk.
Rice Wars - Gra strategiczno–ekonomiczna w realiach średniowiecznej Japonii. W grze „Rice Wars” zostaniesz ambitnym samurajem zarządzającym ryżowymi polami. Zadbasz by chłopi pracowali, zmierzysz się z zazdrosnymi sąsiadami, wykorzystasz wpływy na dworze cesarza i staniesz do pojedynków!
Jukatan - Gra strategiczna z elementami blefu. W „Jukatanie” pokierujesz poczynaniami wojowników z pradawnego indiańskiego miasta, którzy ruszają w dżunglę w poszukiwaniu silnych rąk do prac przy piramidzie. Od ich sukcesów zależy czy twoje miasto z błogosławieństwem bogów, obejmie władzę nad całym półwyspem.
Saigo No Kane - Mangowa gra planszowa. Elitarna szkoła Saigo No Kane staje się areną bezwzględnej walki o władzę. Podczas rozgrywki gracze wcielają się w kandydatów na przewodniczącego. Przy pomocy uczniów organizują przedwyborcze atrakcje i sabotują kampanie przeciwników, by na najbliższy rok przejąć kontrolę nad życiem szkoły.
Mustang - Dynamiczna gra karciana. Najbogatszy ranczer w okolicy, nie ma żyjących krewnych. Niedługo zdecyduje, któremu z sąsiadów przekaże swoje liczne stada. Wybierze ranczo, które będzie posiadać najpiękniejszą hodowlą koni. Kowboje ruszają na prerię – kto zagna do zagród wspanialsze mustangi, zapewni sobie dostatnią przyszłość!
Wiochmen 2 - Druga edycja kultowego bestsellera. Teraz jeszcze więcej zwariowanego humoru, nowe karty, rysunki oraz rozbudowane zasady. Więcej interakcji oraz niepowtarzalna możliwość rozgrywki nawet dla sześciu wozaków!
Crystalicum: Wojna cieni - Gra karciana dla dwóch graczy. Pod powierzchnią tego, o czym się w Znanym Wszechświecie słyszy buzują konflikty, wojny i sojusze, o których nikt się nigdy nie dowie. Trwa bezwzględna wojna tajnych stowarzyszeń, dla których między–gwiezdne potęgi to tylko pionki w odwiecznej grze. Stawką jest przyszłość Wszechświata i jego, nieświadomych niczego, mieszkańców.
BOONT - Szalona party game czasu rzeczywistego. Nieskomplikowane, intuicyjne reguły, wspaniała wspólna zabawa, moc intensywnej rozrywki dla każdego.
Pociąg - Towarzyska gra logiczna. Zadaniem graczy jest wspólne zbudowanie pociągu, który wyruszy w daleką trasę. Proste zasady, szybka rozgrywka i śliczne kolorowe klocki – to niewątpliwe atuty gry „Pociąg”.
Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...