Platige Image Studiem Postprodukcyjnym Roku wg Klubu Twórców Reklamy
Dodane: 18-10-2023 19:34 ()
Platige Image zostało wybrane Studiem Postprodukcyjnym Roku w tegorocznej jubileuszowej 20-tej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. Stowarzyszenie nagrodziło także poszczególne projekty, przyznając łącznie 10 statuetek, zrealizowane w mijającym roku przez polskie studio.
– Przyznanie nam piąty raz z rzędu tytułu Studia Postprodukcyjnego Roku to najlepszy dowód na to, że nie spoczywamy na laurach i nie zwalniamy tempa. Wśród nagrodzonych do tegorocznych nagród KTR znalazły się zarówno produkcje takie jak Żubr, przy którym pracujemy od lat, jak i nowe, dla takich marek jak Lamborghini czy AXE. W tym roku kapituła konkursu doceniła także wyprodukowany przez nas trailer do gry Company of Heroes – mówi Karol Żbikowski, prezes zarządu Platige Image.
Realizując strategię rozwoju, w maju 2023 r. Platige otworzyło największe w tej części Europy studio motion capture. Spółka utworzyła także Soundly by Platige - nową markę zajmującą się realizacją dźwięku, a Epic Games przyznało studiu status partnera serwisowego Unreal Engine. Platige zaangażowało się także w prace naukowo-badawcze. W połowie roku nawiązano współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, której celem jest opracowanie zastosowań sztucznej inteligencji w branży kreatywnej. Eksperci studia dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc wykłady dla studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej. – Te, oraz wiele innych inicjatyw, także tych stricte biznesowych podjętych przez nas w mijającym roku sprawiło, że wciąż się rozwijamy. Nasz międzynarodowy zespół składa się z ponad 350 osób i z powodzeniem realizuje produkcje na takich rynkach, jak USA, Kanada, czy wspomniana Australia – dodaje Karol Żbikowski.
Platige Image, oprócz przyznanej nagrody dla Studia Postprodukcyjnego Roku, otrzymało także 10 nagród: brąz w kategorii COMMUNICATION za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki, srebro w kategorii DESIGN za reklamę AXE. W kategorii CRAFT – VIDEO w podkategorii ANIMATION złoto za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki oraz srebro za reklamę dla marki Żubr „Trąba”, w podkategorii VISUAL EFFECTS / FX złoto za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki oraz dwa srebra, za Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer oraz reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki. Natomiast w podkategorii POST-PRODUCTION EXCELLENCE brąz za Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer, srebro za reklamę „From Now On” dla Lamborghini Revuelto i złoto za produkcję dla Australijskiej Izby Turystyki.
Spoty zachęcające do odwiedzenia Australii okazały się prawdziwym hitem. W samej sieci widziało je już ponad 100 mln osób. W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH, którą pokazywano m.in. w tak prestiżowych lokacjach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles oraz K-Pop w Seulu. Produkcje Platige zostały docenione także przez profesjonalistów. Na początku października film Come and Say G’day otrzymał złoto w kategorii animacje 3D na Shots Awards Asia Pacific.
Nagrodzoną reklamę można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=P3PdfWVk7h8
Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer to, wyprodukowany z okazji premiery kolejnej części „Company of Heroes™” materiał przez Platige Image, który zapowiadał nadchodzącą premierę gry.
Nagrodzony Live Action Trailer można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=45fE0la6qwk
W maju br. światło dziennie ujrzała reklama Lamborghini Revuelto – pierwszego od 12 lat nowego model włoskiego producenta supersamochodów. Samochód wzbudził w świecie motoryzacji wiele emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Taka premiera wymagała wyjątkowej oprawy wizualnej. Zajął się nią Platige Image, który przygotował 130 ujęć VFX. Warto dodać, że polskie studio, jako jedno z nielicznych na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.
Nagrodzoną reklamę można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=sitXeGjm4Mc
Jury KTR przyznało także nagrodę za animację w spocie Trąba, który jest wynikiem wieloletniej współpracy Platige Image z Kompanią Piwowarską i realizacją jednej z ostatnich kampanii dla marki Żubr.
Nagrodzoną reklamę można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=J5AJjJ3ZpNo
Nagrodzona została także reklama AXE, w której Platige Image był odpowiedzialny za postprodukcję obrazu, a dokładniej przygotowanie animacji 2D i 3D, VFX oraz kolor korekcję. Sam projekt został pozyskany dzięki działającemu od ponad roku na amerykańskim rynku zespołowi Platige USA.
Nagrodzoną reklamę można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=GOpCQkZy09w
KTR to konkurs organizowany od 2004 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. KTR to przede wszystkim święto kreatywności i twórczej odwagi, w którym doceniana jest wyrazista komunikacja, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów. Typując zwycięzców jury wybiera najlepsze prace, doceniając odwagę, aktualność, kunszt i twórczą wyobraźnię w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. Nominowane prace nagradzane są brązem, srebrem, złotem oraz nagrodą BEST OF CATEGORY.
comments powered by Disqus