Priest Simulator wkrótce na PC
Dodane: 30-09-2022 21:19 ()
Już 6 października br. na PC we wczesnym dostępie zadebiutuje Priest Simulator, mockumentalna gra akcji z elementami sandboksowej strzelanki i renowatora. Ten osadzony w groteskowo-absurdalnym klimacie tytuł pozwala wcielić się w nietypowego księdza-wampira, który musi zadbać o wiernych i stawić czoła „szatanistom”. W późniejszym czasie Priest Simulator prawdopodobnie trafi też na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.
Grę stworzyło żywieckie studio Asmodev, które ma już na swoim koncie trzy mniejsze tytuły – Infernal Radiation, Ultimate Summer i Priest Simulator: Heavy Duty. Wydawcą jest Ultimate Games S.A.
Priest Simulator to nastawiona na jednoosobową rozgrywkę gra z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, łącząca w sobie bardzo różne gatunki (m.in. FPS, hack’n’slash, mockument, symulator, renowator i sandbox).
W tej nietypowej produkcji gracz wciela się w Orloka, czyli chytrego wampira, który przez przypadek zostaje księdzem we wsi San de Ville. Rozgrywka w Priest Simulator jest mocno zróżnicowana i obejmuje m.in. walkę z „szatanistami”, dbanie o wiernych, a także eksplorację wsi i okolic. W grze nie brakuje też np. odprawiania egzorcyzmów, udzielania sakramentów czy renowacji kościoła. Twórcy przygotowali również ścieżkę dźwiękową z dubbingiem (w wersji polskiej lub angielskiej).
„Priest Simulator to lata eksperymentowania i szukania na siebie pomysłu, ale na szczęście zdążyliśmy. Jesteśmy Asmodev i gramy mockumenty” – mówi jeden z twórców gry, Michał Jodłowiec.
W dniu premiery we wczesnym dostępie (Steam Early Access) gra zaoferuje 17 unikalnych misji głównego wątku. W trakcie kolejnych 4-8 miesięcy tytuł ma być znacznie rozbudowany. Studio Asmodev zapowiada nie tylko nowe misje i mechaniki, ale też liczne ulepszenia i dodatkowe wersje językowe.
„Gra ukaże się z pełnym głównym wątkiem fabularnym, ale sandboksowa natura projektu daje duże możliwości rozwoju o dodatkowe fabularne zadania poboczne, lokacje i mechaniki. Mamy nadzieję na rozbudowanie gry w tych właśnie aspektach, kierując się przy tym także opiniami graczy” – wyjaśnia jeden z twórców gry, Patryk Bąk.
Premiera gry została poprzedzona wydaniem rok temu bezpłatnego, niezależnego rozdziału o nazwie Priest Simulator: Heavy Duty. Produkcja zebrała „przytłaczająco pozytywne” recenzje – odsetek przychylnych opinii na platformie Steam wynosi obecnie aż 97 proc. (na ok. 600 recenzji).
„To bardzo unikalny projekt i nie jest to oczywiście symulator w dosłownym znaczeniu tego słowa. W tej mieszance są też strzelanka, sandbox czy renowator – wszystko w groteskowej i absurdalnej otoczce fabularno-stylistycznej. Jeżeli ktoś jest fanem specyficznego humoru gier w stylu Postal 2, powinien polubić także ten tytuł. Fakt – nie możemy tutaj sikać na ludzi, ale odprawić egzorcyzm już tak” – wskazuje COO Ultimate Games S.A. Rafał Jelonek.
Priest Simulator – główne cechy:
- życie wiejskiego księdza-wampira;
- walka z „szatanistami”;
- groteska i absurd;
- mockument;
- niszczenie i strzelanie;
- eksploracja wielkiej wsi;
- dbanie o kościół;
- egzorcyzmy i sakramenty;
- oryginalny soundtrack (blackmetalowy zespół Gruzja).
Datę premiery gry na PC (Steam Early Access) ustalono na 6 października 2022 r. Jak wskazują twórcy, Priest Simulator być może trafi później również na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.
Priest Simulator (Steam):
https://store.steampowered.com/app/950620/Priest_Simulator/
Priest Simulator – Early Trailer:
Podstawowe informacje:
tytuł: Priest Simulator
gatunek: akcja, niezależne, symulacje, przygodowe, hack’n’slash, FPS, renowator, sandbox
producent: Asmodev
wydawca: Ultimate Games S.A.
język: polski, angielski
data premiery: 6.10.2022 r. (PC Steam), 2023/2024 (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S)
Minimalne wymagania techniczne:
system operacyjny: Windows 7 64-bit
procesor: Intel Core i5-4670K lub równoważny
pamięć: 16 GB RAM
karta graficzna: GeForce GTX 980Ti lub równoważna
DirectX: wersja 11
miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni
karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
comments powered by Disqus