Sukces polskiej gry planszowej „Wiedźmin: Stary Świat”
Dodane: 10-06-2021 13:53 ()
11 czerwca o 23:59 w serwisach zagramw.to oraz Kickstarter kończy się kampania finansowania społecznościowego gry planszowej Wiedźmin: Stary Świat, wydawanej wspólnie przez Go on Board oraz CD PROJEKT RED. Projekt okazał się spektakularnym sukcesem i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem graczy!
To już ostatnie chwile trwania kampanii gry Wiedźmin: Stary Świat. Od dnia rozpoczęcia, 25 maja, projekt gry wsparło ponad 7 tysięcy polskich miłośników planszówek oraz blisko 40 tysięcy graczy z pozostałych stron świata. Łączna kwota środków zgromadzonych podczas polskiej kampanii prowadzonej w serwisie zagramw.to oraz ogólnoświatowej kampanii na Kickstarterze przekracza w tym momencie 30 milionów złotych — liczniki się jednak jeszcze nie zatrzymują.
Gra Wiedźmin: Stary Świat zdołała czterokrotnie przebić dotychczasowy rekord polskiego crowdfundingu. Została również szeroko dostrzeżona i doceniona przez graczy z całego świata — projekt w serwisie Kickstarter jest na 6 miejscu najwyżej ufundowanych gier planszowych.
Przypomnijmy, że aby gra mogła się ukazać, twórcy zakładali cel finansowy 100 tysięcy złotych dla Polski i 250 tysięcy euro na Kickstarterze. Dzięki znacznemu przekroczeniu tej kwoty, gra Wiedźmin: Stary Świat mogła zostać znacznie rozbudowana.
— Spodziewaliśmy się, że projekt może okazać się sukcesem, jednak skala jest dla nas zaskoczeniem. Jesteśmy ogromnie wdzięczni społeczności skupionej wokół gry — mówi Łukasz Woźniak, współzałożyciel wydawnictwa Go on Board i autor gry. — Dzięki zebranym środkom zdołaliśmy dodać do gry bardzo dużo dodatkowej zawartości. Wspierający odblokowali aż 71 celów dodatkowych, z których każdy wprowadza do gry nowe komponenty. Dzięki temu wizyta w Starym Świecie będzie jeszcze bardziej epicką przygodą.
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa dla 1-5 osób. Akcja gry toczy się wiele lat przed sagą Geralta z Rivii, a gracze wcielają się w niej adepta jednej z pięciu szkół wiedźmińskich. Wyruszając w niezwykłą podróż przez Kontynent, będą podejmować szereg trudnych decyzji, wypełniać zadania, walczyć z potworami, a nawet — od czasu do czasu — awanturować się w karczmie o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami! Osadzenie akcji w przeszłości pozwoli graczom poznać wiedźminów różnych szkół i przeżyć własną, epicką historię w niezbadanym i tajemniczym świecie.
Projektantem gry jest Łukasz Woźniak, współzałożyciel wydawnictwa GO ON BOARD — autor kilkunastu gier planszowych, w tym takich popularnych tytułów jak Valhalla oraz Tytani, które zebrały liczną grupę fanów na całym świecie. Miłośnicy tego typu rozrywki mogą również znać go z popularnego kanału na YouTube poświęconego nowoczesnym grom planszowym.
Projekt gry można wesprzeć w polskim serwisie zagramw.to oraz na Kickstarterze.
Premiera gry zaplanowana jest na czerwiec 2022 roku.
comments powered by Disqus