FoodBall oficjalnie zapowiedziany. Polacy tworzą „kanapowe Rocket League”
Dodane: 18-11-2019 15:35 ()
Polskie studio Cat-astrophe Games pracuje nad unikalnym połączeniem gry sportowej, wyścigów i jedzenia. FoodBall zaoferuje m.in. tryb fabularny, zróżnicowane postaci/pojazdy oraz rozbudowany kanapowy tryb wieloosobowy. W III kwartale 2020 r. FoodBall zostanie wydany na Nintendo Switch i PC. Później tytuł pojawi się na Xbox One i być może też na innych platformach.
Nad tytułem pracuje wrocławskie studio Cat-astrophe Games, które równocześnie tworzy nieszablonową przygodówkę The Unholy Society i ma na koncie też m.in. wydaną na Nintendo Switch kosmiczną strzelankę Escape from The Universe. Wydawcą będzie Gaming Factory S.A.
FoodBall połączy w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe. Rozgrywka zostanie oparta na zasadach zbliżonych do piłki nożnej – piłkę zastąpi np. pomidor, a zamiast piłkarzy rywalizować będą food trucki. Twórcy szykują grafikę 3D w pastelowej kolorystyce oraz widok „z góry” (rzut izometryczny).
„Gra, którą tworzymy, może na pierwszy rzut oka kojarzyć się z Rocket League. Zaproponujemy jednak inne podejście do tematu. FoodBall zaoferuje rozbudowany tryb fabularny z komiksowymi wstawkami, a każda z postaci będzie mieć swoją historię i unikalne umiejętności, które będą mieć spory wpływ na rozgrywkę. Przykładamy szczególnie dużą wagę do lokalnych trybów wieloosobowych (rywalizacja i kooperacja). Dobra zabawa przed jedną konsolą/komputerem to jeden z naszych głównych celów” – mówi CEO Cat-astrophe Games, Paweł Wojciechowicz.
Tryb fabularny opowie historie właścicieli food trucków, którzy próbują zrewolucjonizować kulinarny świat. Każda z 8 podstawowych postaci będzie mieć swoją specyficzną i ekscentryczną maszynę, unikalne przepisy oraz umiejętności (np. przyspieszanie, zamrażanie przeciwników i zastawianie kulinarnych pułapek). Twórcy podkreślają, że gra każdą z postaci będzie unikalnym doświadczeniem, a odpowiedni wybór może mieć decydujący wpływ na dany mecz.
Jak tłumaczy Paweł Wojciechowicz, FoodBall zaoferuje też m.in. zróżnicowane boiska zlokalizowane w różnych częściach świata, na których nie zabraknie losowych wydarzeń i specyficznych przeszkód. Można będzie też znacznie zmieniać wygląd pojazdów.
„Studio Cat-astrophe Games szykuje grę, która będzie idealną propozycją dla osób lubiących dobrą zabawę w gronie rodziny czy znajomych przed jedną konsolą lub komputerem. Jednocześnie jednak dużo atrakcji dla siebie znajdują tutaj także gracze preferujący grę w pojedynkę. Sama mechanika będzie natomiast opierać się na zasadzie easy to play, hard to master” – mówi CEO Gaming Factory S.A., Mateusz Adamkiewicz.
FoodBall – główne cechy:
- unikalne połączenie sportu, wyścigów i jedzenia;
- szalona i nieprzewidywalna rozgrywka;
- 8 postaci/pojazdów z unikalnymi umiejętnościami;
- lokalny tryb wieloosobowy (2-4 graczy);
- pastelowa oprawa graficzna;
- turnieje i rozbudowany tryb fabularny;
- liczne przedmioty zmieniające wygląd pojazdów;
- easy to play, hard to master.
Datę premiery nowej gry studia Cat-astrophe Games na Nintendo Switch i PC (Steam) zaplanowano wstępnie na III kwartał 2020 r. Plan wydawniczy obejmuje także wydanie gry na Xbox One, a wydawca nie wyklucza wypuszczenia tytułu na innych platformach.
FoodBall (Steam):
https://store.steampowered.com/app/1182280/FoodBall/
Trailer FoodBall:
Media pack:
Galeria
comments powered by Disqus