„Chmury” - recenzja

Autor: Marysia Redaktor: Motyl

Dodane: 20-06-2019 17:13 ()


Gry wspomagające rozwój wyobraźni są bardzo pożądane na moim stole. Moja córka uwielbia wymyślać, opowiadać, malować. W dodatku bardzo lub kalambury. Już po przeczytaniu instrukcji do Chmur od Trefl Joker Line wiedziałam, że gra powinna nam przypaść do gustu.

Pięknie ilustrowane pudełko kryje w sobie 80 kart – zagadek, tytułowe chmury (dokładnie żetony w ich kształcie), karty punktacji oraz klepsydrę. Zadaniem graczy jest tworzenie z chmurek rzeczy wskazanych na kartach. Nie możemy nic mówić ani gestykulować podczas ich układania. Po ułożeniu gracz może pomagać zgadywać innym np. poprzez poruszanie elementami. Pozostali chcą odgadnąć, co przedstawione jest na karcie zagadce. Czynność tę powtarzamy, jeśli ktoś poda prawidłową odpowiedź, do momentu, kiedy w klepsydrze przesypie się piasek. Za każdą odgadniętą kartę pokazujący otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Osoba odgadująca hasło zdobywa kartę wartą punkt. Zwycięża gracz, który na koniec gry będzie ich miał jak najwięcej.

Bardzo proste zasady, które zrozumie 5-letnie dziecko. Chmury generują bardzo dużo emocji, bo na odgadywaniu zależy obu stronom. Wszystko pod presją czasu, który biegnie nieubłaganie. Chmury to nic innego jak kolejna iteracja kalamburów. I jest to bardzo udana iteracja. By wygrać, należy kreatywnie wykorzystywać różnorodne kształty żetonów. Na myśl przychodzą momenty, kiedy patrzymy w niebo i w obłokach widzimy zwierzęta czy przedmioty.

Gra bardzo spodobała się wszystkim naszym domownikom. Jest krótka, emocjonująca i daje bardzo dużo zabawy. To, co trochę mi nie pasuje, to rozbieżność pomiędzy grafikami na kartach a tą znajdującą się na okładce. Krótka wizyta na stronie oryginalnego wydawcy wyjaśniła tę zagadkę. Hiszpańskie wydanie miało niestety bardzo nieatrakcyjną grafikę na pudełku i chwała Treflowi, że zdecydował się na jej zmianę. Szkoda, że wydawnictwo nie poszło krok dalej i nie zmieniło wszystkich ilustracji. Nie grajcie też zbyt często w Chmury, gdyż obrazków jest 80 i można je dość szybko „zgrać”. Mimo tych małych problemów bardzo polecam wam Chmury. Świetna gra familijno-imprezowa w bardzo dobre cenie.

 

Zawartość opakowania:

- 16 chmur w różnych kształtach,

- 80 kart przedmiotów,

- 20 kart punktów,

- 1 klepsydra,

- instrukcja

 

Informacje o grze:

Wiek: 6+

Liczba graczy: 3-6

Czas rozgrywki: 15 minut

Dziękujemy wydawnictwu Trefl za udostępnienie egzemplarza o recenzji.


comments powered by Disqus