„Salome” – historia miłosnej obsesji w Multikinie
Dodane: 27-08-2017 21:20 ()
Multikino i British Council zapraszają na spektakl „Salome”. Retransmisję przedstawienia będzie można zobaczyć 29 sierpnia o godzinie 19.00 w wybranych kinach sieci Multikino w ramach cyklu „National Theatre Live w Multikinie”.
Mimo iż historię tę opowiadano już wielokrotnie, to nigdy w taki sposób. Twierdza zwana Macheront wznosi się na skałach nad piaszczystym Morzem Śmierci – pustynią. Na jej murach strażnicy opowiadają sobie o księżniczce, która pojawia się wraz z tarczą księżyca. Święty człowiek Jokanaan, żądając z głębi pustyni wolności dla swojego ludu, zostaje zamknięty głęboko pod ziemią. Bezimienna kobieta wpisana w historię, przez niektórych autorów nazywana Salome, swoim działaniem zmienia bieg wydarzeń.
W swej inscenizacji ciesząca się międzynarodowym uznaniem reżyserka Yaël Farber opiera się nie tylko na znanej sztuce skandalisty Oscara Wilde’a, ale także na innych źródłach, m.in. dawnych tekstach arabskich i hebrajskich. W jej ujęciu „Salome” to nie tylko krwawa i okrutna historia miłosnej obsesji, ale także studium wpływu kobiet na historię poprzez władzę nad pożądaniem i ciałem, nad mężczyznami, władcami i przywódcami politycznymi i religijnymi.
Przedstawienie zarejestrowano z udziałem publiczności w jakości HD i DD Surround. Retransmisja odbyła się w wersji oryginalnej w jakości High Definition. Spektakl z polskimi napisami.
„Salome” zaprezentowana zostanie 29 sierpnia 2017 r. o godzinie 19:00 w następujących kinach sieci Multikino: Bydgoszcz, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań Stary Browar, Szczecin, Warszawa Ursynów, Warszawa Targówek, Warszawa Złote Tarasy, Wrocław Pasaż, Zabrze.
Bilety:
38 zł – normalny
32 zł – ulgowy (Studenci z ważną legitymacją, Seniorzy)
28 zł – bilet grupowy (dla grup zorganizowanych powyżej 15 os.)
25 zł – bilet szkolny (dla grup zorganizowanych powyżej 30 uczniów)
Dodatkowy termin retransmisji spektaklu „Salome” w Multikinie: 31 października 2017.
comments powered by Disqus