Wyniki Gry Roku 2007 zmienione!
Dodane: 02-05-2007 10:47 ()
Wczoraj przed godziną 21.00 zostały ogłoszone nowe, poprawione wyniki głosowania na Grę Roku 2007.
Grą Roku 2007, zgodnie z głosowaniem uczestników, została gra "Wysokie Napięcie" (Lacerta), natomiast Neuroshima Hex (Portal) została wyróżniona mianem Najlepszej Polskiej Gry 2007.
Sprawa jest dość kontrowersyjna, bowiem regulamin Gry Roku w praktyce nie przewidywał możliwości zainstnienia remisu. Sprawę wyjaśniają organizatorzy w swoim oświadczeniu, które cytujemy za serwisem gry-planszowe:
"Była to spora niespodzianka - nie spodziewaliśmy się tego, gdyż szansa na taki obrót sprawy przy prawie 500 głosach jest bardzo nikła. Jednak wydarzyło się i w sumie uznaliśmy, że to dobrze - gdyby miał przesądzić jeden czy dwa głosy, byłoby to co najmniej dziwne.
Wyniki przed ich publicznym ogłoszeniem zostały przedstawione kilku osobom - m.in. grupie eksperckiej, rzecznikowi prasowemu serwisu... Nic nie zwiastowało nieszczęścia.
Nagroda została wręczona na konwencie ConStar w Krakowie i w godzinę później wyniki zostały zaprezentowane także na stronie internetowej. Niestety, już w trzy godziny po ogłoszeniu wyniku na jednym z portali pada przypuszczenie (thnx to Neurocide), że coś jest nie tak... W regulaminie jest przecież informacja co należy zrobić w przypadku remisu!
"Jeżeli w końcowym etapie dwaj kandydaci uzyskali ten sam wynik, zwycięzcą zostaje ten, który przez większą liczbę głosujących został wymieniony na pierwszym miejscu. Jeśli obaj zostali wymienieni na pierwszym miejscu przez tą sama liczbę głosujących, zwycięzcą zostaje ten, który przez większą liczbę głosujących został wymieniony na drugim miejscu. Proces ten powtarza się aż do wyłonienia zwycięzcy. Ta sama zasada dotyczy sytuacji, gdy w końcowym etapie większa liczba kandydatów uzyska ten sam wynik."
Zupełnie nieświadomie pominęliśmy tę informację, błędnie zakładając, że ta sama liczba głosów w ostatnim przeliczeniu oznacza po prostu przyznanie pierwszego miejsca ex aequo. Tak więc wyjątkowo, prezentujemy dokładne rozliczenie liczby głosów na poszczególnych miejscach na dwie gry, które znalazły się w czołówce:
Miejsce |
Neuroshima Hex |
Wysokie Napięcie |
1. |
202 |
210 |
2. |
101 |
108 |
3. |
50 |
41 |
4. |
17 |
17 |
5. |
22 |
10 |
Z powodu nieobecności części organizatorów i konieczności zastanowienia się jak wybrnąć z problemu, błędną informację można było sprostować dopiero dwa dni później - we wtorek wieczorem. Z bólem serca zmuszeni byliśmy skorygowac wynik i Grą Roku ogłosić tylko jeden tytuł - Wysokie Napięcie. Eksperci jednogłośnie uznali jednak, że mimo wszystko, grze Neuroshima Hex należy się nobilitacja - dlatego przyznali jej wyróżnienie dla Najlepszej Polskiej Gry Roku 2007.
Obu zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkich - zarówno głosujących, jak i wydawców - przepraszamy za nieporozumienie. Wynikło ono z ludzkiej pomyłki i mamy nadzieję, że nie wpłynie na obniżenie prestiżu Nagrody w Waszych oczach. Jeszcze raz bardzo dziękujemy za wszystkie głosy oraz okazane wsparcie."
Tłumaczenie organizatorów z pewnością wyjaśnia błędy wynikłe w wyłanianiu zwycięzcy. Niemniej jednak pewien niesmak pozostał. Mam nadzieję, że organizatorzy wyciągną odpowiednie wnioski i w przyszłości unikną takich błędów, Rzutują one bowiem na nagrodę, która w zamierzeniach ma być wizytówką polskiego środowiska graczy, posiadać prestiż i znaczenie.
Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...