Funcom i koniec gier offline'owych
Dodane: 15-03-2007 15:20 ()
Funcom ogłosił, iż rezygnuje z tworzenia gier typu singleplayer i w całości przestawia się na produkcję MMORPGów.
Może sama decyzja nie dziwi aż tak bardzo, natomiast jej uzasadnienie wzbudza co najmniej mieszane uczucia.
Szefowie firmy stwierdzili, iż powodem takiej a nie innej decyzji jest piractwo. Według przeprowadzonych szacunków wychodzi, iż na każdy sprzedany egzemplarz gry przypada od 3 do 10 pirackich kopii.
Brzmi ciekawie, ale należy sobie postawić jedno pytanie. Skąd takie dane? Czyżby była jakaś tajemna metoda wyliczania ilości pirackich kopii, znana tylko poszczególnym developerom?
Ponadto, co stanie się, jeżeli coraz więcej firm zacznie wychodzić z podobnego założenia? Czy los gier singleplayer jest już skreślony?
Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...