Lista zmian w wersji 2.0 najnowszej części przygód Geralta

Autor: Ivan Redaktor: Ivan

Dodane: 27-09-2011 19:17 ()


W czwartek swoją premierę będzie miała miejsce wersja 2.0 drugiej części Wiedźmina. W związku z tym CD Projekt RED opublikowało pełną listę zmian, które zostaną wprowadzone.

Pełna lista zmian:

 

Wersja 2.0 (Arena, Samouczek, Mroczny poziom trudności)

 

Arena - jest zupełnie nowym trybem rozgrywki, niezależnym od fabuły Wiedźmina 2. Bohater staje na ubitej ziemi, przeciw różnorodnym przeciwnikom i walczy z nimi na śmierć i życie. Prócz złota i cennych przedmiotów otrzymywanych za pokonanie wrogów, gracz dostaje również punkty, które pozwalają porównać osiągnięcia z innymi entuzjastami krwawego sportu na całym świecie.

Na arenie czekają nie tylko wyzwania, ale i kompani. Za umiarkowaną opłatą, dołączają do bohatera, by wspomóc go w najtrudniejszych walkach. Możliwość wysyłania wyników na forum dostępna jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy posiadają na forum konto. Konto można  założyć zarówno  z poziomu ekranu startowego gry, jak i na stronie http://www.thewitcher.com/. Kolejne logowania możliwe będą bezpośrednio z launchera gry.

 

WAŻNE: Korzystanie z różnego rodzaju modów zmieniających atrybuty oraz statystyki postaci, uniemożliwi wysłania Punktów Areny na serwer. Jest to konieczne w celu wyeliminowania potencjalnych prób obejścia systemu klasyfikacji.

 

Samouczek - jest krótką przygodą, w czasie której gracz ma możliwość zapoznania się z mechanizmami gry. Kierując poczynaniami Geralta ratuje życie Eryka z Przeprawy i krok po kroku uczy się sterowania, podstaw walki, warzenia i używania eliksirów. Samouczek wyznacza coraz to nowe zadania, a po ich zakończeniu sugeruje poziom trudności grania w Wiedźmina 2, adekwatny do umiejętności gracza.

 

Mroczny poziom trudności - jest najbardziej wymagającym trybem grania w Wiedźmina 2, w którym każdy przeciwnik stanowi wielkie wyzwanie. Rozszerzenie nie tylko podnosi poprzeczkę trudności - dodatkowo oferuje nowe, połączone ponurą legendą zestawy przedmiotów. Rynsztunki  Świętokradcy, Wiarołomcy  oraz  Bratobójcy dają  dużą przewagę nad wrogami, a gdy  są skompletowane, należące do nich miecze wysysają z przeciwników żywotność i dodają ją wiedźminowi. Jednak dopóki Geralt nie zbierze wszystkich elementów danego rynsztunku, przeklęte miecze będą zabierały mu żywotność bez żadnych profitów.

 

Ulepszenia i poprawki walki:

 

1. Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.

2. Można parować bez ograniczeń (nawet  nie mając wigoru). Blokowanie ciosów  jednak nie  eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).

3. Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.

4. Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.

5. Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim

odstępie.

6. Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.

7. Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.

8. Poprawiono wybieranie celu podczas walki  - preferowany jest  przeciwnik  z nałożonym  efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.

9. Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.

10. Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym  przycisku kontrolującym ruch  Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).

11. Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.

12. Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.

13. Poprawiono ogólną responsywność przycisków.  Wyeliminowano konieczność  wciskania  przycisków dwa  lub więcej razy, by wykonać daną akcję.

14. Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szybkim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.

 

Inne poprawki w wersji 2.0:

 

15. Wyeliminowano blokadę przycisków po rzuceniu kilku petard.

16. Dodano możliwość ustawienia w narzędziu konfiguracyjnym formatu obrazu niezależnie od rozdzielczości.

17. Zmniejszono ilość przestrzeni dyskowej wymaganej do aktualizowania gry.

18. Wyeliminowano przypadki zawieszania się gry podczas wczytywania niektórych stanów gry z Wiedźmina 1.

19. Dodano więcej potworów do jaskini przed Loc Muine.

20. Poprawiono sposób i częstotliwość pojawiania się potworów we mgle w akcie drugim.

21. Poprawiono błąd polegający na przedwczesnym zanikaniu efektu wizualnego  towarzyszącego  wykorzystaniu Adrenaliny.

22. Łucznicy sprawniej dobywają miecza, gdy się do nich zbliżamy.

23. Zmniejszono częstotliwość wykorzystywania tarczy przez magów, gdy rzucamy w nich sztyletami.

24. Gra jest pauzowana podczas wykonywania ciosów kończących na przeciwnikach.

25. Wyeliminowano problemy związane z atakowaniem trolla w akcie drugim.

26. Poprawiono fizykę sztyletów do rzucania.

27. Celownik do rzucania nożem jest bardziej widoczny.

28. Poprawiono animację śmierci Geralta, gdy ten ginie podczas rzucania znaku Axii.

29. Naprawiono lukę w walce z Letho. Tego przeciwnika nie można już zabić serią rzucanych petard.

30. Poprawiono lukę w trybie ‘Nagła śmierć', przy którym niemożliwe jest wczytywanie zapisanych stanów gry.

31. Poprawiono ustawienia kamery w walce z kejranem.

32. Poprawiono sterowanie kamerą z użyciem gamepada.

33. Poprawiono wybrane statystki mutagenów.

34. Poprawiono działanie filtru ‘Rupiecie' w ekwipunku Geralta.

35. Poprawiono okienko w ekwipunku Geralta informujące o niedozwolonej czynności.

36. Wprowadzono poprawki w informacjach wyświetlanych na mini-mapie w akcie pierwszym.

37. Wprowadzono liczne poprawki do balansu dźwięku w grze.

38. Poprawiono sposób teleportowania postaci podczas mini-gier. 39. Poprawiono animacje nekkerów.

40. Wprowadzono poprawki do zadania ‘Zapach kadzideł'.

41. Wprowadzono liczne poprawki do lip-syncu w grze.

42. Wprowadzono liczne poprawki do samouczka w grze.

 

Źródło: http://thewitcher.com/public/files/download/Wersja2.0.pdf


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...