Fabularno-kolekcjonerska gra karciana "Jakub Wędrowycz"!

Autor: Haka Redaktor: Hakamata

Dodane: 21-06-2011 00:22 ()


{obrazek http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/203549_179954085395670_1588323_n.jpg} „Zostań dopalanym bimbrem, bezlitosnym łowcą wąpierzy, depcz zombiaki niczym robactwo, jak mściwy gawron spadnij na łby Bardaków i łuskaj komuchów. Niech Cię poznają!

Jak możemy przeczytać na stronie wydawnictwa „Fabryka Słów”, wszyscy fani przygód egzorcysty-amatora Jakuba Wędrowycza, stworzonego przez Andrzeja Pilipiuka na potrzeby swoich opowiadań, będą mieli już niedługo okazję przeżyć klika przygód wcielając się w postać swojego ulubieńca.

 Autorem kolekcjonerskiej gry karcianej – „Jakub Wędrowycz” FKGK (Fabularyzowana Kolekcjonerska Gra Karciana) jest Artur Machlowski, a gra zostanie wdana przez „Fabrykę Słów” we współpracy z serwisem Valkira.net.

W tym tygodniu ma zakończyć się druk kart, tak aby gra mogła trafić do sprzedaży jeszcze w czerwcu br. Szacunkowy koszt zestawu startowego („60 kart, powlekanych folią UV na karcianym papierze”) nie ma być większy niż 50 zł. Obecnie jest około 100 wzorów kart, ale liczba ta ma wzrosnąć. Za ich oprawę graficzną odpowiada Andrzej Łaski.

Fabryka Słów zapowiada już teraz wersję planszową gry, gdzie oprócz kart z FKGK będziemy korzystać, z regularnie drukowanych, specjalnych plansz.

Informacje na temat gry od samego autora:

Fabularyzowana Kolekcjonerska Gra Karciana „Jakub Wędrowycz” jest oparta o motywy z bestsellerowych opowiadań Andrzeja Pilipiuka wydanych nakładem Fabryki Słów.

Dzięki oryginalnym zasadom możliwa jest rozgrywka jednoosobowa. Oczywiście najwięcej radości można czerpać przy zabawie wieloosobowej (dwóch, trzech, czterech lub więcej graczy). Mechanika jest bardzo łatwa i intuicyjna, dzięki czemu osoby, które dotychczas nie miały styczności z grami karcianymi z pewnością szybko zrozumieją i polubią tę formę rozrywki.

Każdy z uczestników wciela się w postać Jakuba Wędrowycza, który odwiedza kolejne Miejsca spotykając tam różnorodnych Wrogów. Dysponując odpowiednimi Gratami, czyli wszelkiej maści przedmiotami i rodzajami broni, wykonuje kolejne Misje ułatwiając sobie zadanie zagrywając specjalne Efekty. Oczywiście gracze mogą wspierać się lub przeszkadzać sobie wzajemnie w osiągnięciu głównego celu, czyli uzyskania jak największej Sławy. Zasady gry i opisy kart pozwalają i pomagają jednocześnie w fabularyzowaniu rozgrywki. Dzięki temu każdy z uczestników może snuć ciekawą i zabawną historię.

Karty do gry pakowane są po 60 egzemplarzy w Zestawy Startowe. Każdy starter zawiera odpowiednio karty: Herosa, Miejsc, Wrogów, Misji, Majdanu i Efektów. Paczki skonstruowane są w ten sposób, by posiadając jeden zestaw, można było nim zagrać i dobrze się bawić. Ze względu na różnorodność kart, niezmiernie rzadko można natrafić na taki sam zestaw. To prawdziwa gratka dla kolekcjonerów i miłośników strategicznego myślenia. Pozwala na konstruowanie niepowtarzalnych talii i różnorodność partii gry.

W rozgrywce używana jest kość sześciościenna (znana z popularnych gier planszowych takich jak np. „Chińczyk” czy „Monopoly”). Wnosi to dodatkowy element losowości i zwiększa emocje przy zabawie.

Każda z kart jest oznaczona wartością znaną ze standardowych gier karcianych takich jak „Wojna” czy „Poker”. Im wartość jest wyższa, tym konkretna karta nią oznaczona, jest rzadziej spotykana i ma większe znaczenie w grze. Jest to jednoznaczne z jej wartością kolekcjonerską. Tym samym As Pik jest najtrudniej dostępną kartą i najmocniejszą w grze, a 2 Trefl to najczęściej spotykana karta posiadająca najmniejszy wpływ w grze (różnych wzorów posiadających niskie wartości jest odpowiednio więcej).

Dodatkową gratką dla kolekcjonerów będzie możliwość zebrania wszystkich wzorów kart ze wszystkimi wartościami karcianymi, co pozwoli na grę w popularną „Wojnę”, „Pokera” czy postawienie „Pasjansa”.

Ciekawostką uatrakcyjniającą rozgrywkę w „Jakuba Wędrowycza” jest także to, że pokerowe grupy kart („pary”, „trójki”, „fule”, „strity” itp.) mają specjalne znaczenie w zabawie.

Karty opracowane są w ten sposób, że można ich będzie używać w grach z innymi, oficjalnymi i nieoficjalnymi zasadami.

Na początek będą dostępne Zestawy Startowe zawierające 60 kart zebranych w ten sposób, że wystarczą do rozegrania gry. Oczywiście im więcej połączy się ze sobą Zestawów Startowych tym mocniejszą i bardziej uniwersalną talię będzie można złożyć. Praktycznie każdy Zestaw Startowy będzie różnił się od siebie zawartością dlatego by uzbierać wszystkie wzory kart dostępne na rynku trzeba będzie kupić co najmniej kilka Zestawów Startowych, oraz zapewne przy niektórych wzorach powymieniać je z innymi graczami.

W Wojsławicach krążą plotki, że prawdopodobnie równolegle z premierą gry pojawią się także:

  • Zestawy Startowe – Czteropaki (zawierające cztery Zestawy Startowe, oraz specjalny bonus),
  • Zestawy Dodatkowe – MegaBoostery (zawierające 21 kart),
  • Zestawy Dodatkowe – Boostery (zawierające 9 kart),
  • Zestawy Kolekcjonerskie (to na razie tajemnica).”

 


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...