Grunwald – Walka 600-lecia - historyczna ilustrowana gra karciana

Autor: Rafał Gałecki Redaktor: S_p_i_d_e_r

Dodane: 13-07-2010 01:03 ()


{obrazek http://img88.imageshack.us/img88/1421/pudelkogrunwald3d.png} O tym, że 15 lipca 1410 r. pod Grunwaldem siły polsko-litewskie pokonały zakon krzyżacki, wiedzą wszyscy. Nieliczni jedynie będą mogli.... zmienić bieg historii!

 

Z okazji 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem Narodowe Centrum Kultury w ramach promocji obchodów wydało grę karcianą dla dwóch osób pt. „Grunwald – walka 600-lecia". Jeden z graczy zostaje dowódcą sił polsko-litewskich, drugi zaś – zakonu krzyżackiego, każdy korzysta z osobnej 55-kartowej specjalnej talii. Ich starcie to dynamiczna 20-30-minutowa rozgrywka.

{obrazek http://img443.imageshack.us/img443/9767/dowodcapolskalitwazbign.png}

Do dyspozycji gracze mają postacie dowódców, historyczne oddziały oraz nieszablonowe taktyki ułatwiające przechylenie szali zwycięstwa na swoją stronę. Zasady gry są proste i łatwe do opanowania nawet dla początkujących graczy, a możliwość zastosowania różnych taktyk i strategii sprawia, że rozrywka jest szybka, z drugiej zaś strony za każdym razem inna.

{obrazek http://img704.imageshack.us/img704/9739/oddzialkrzyzacychoragie.png}

Gra dzieli się na następujące po sobie starcia, w których ścierają się kolejni dowódcy na czele swych oddziałów. Rozgrywkę wygrywa gracz, który jako pierwszy zdobędzie sześć wrogich chorągwi.

{obrazek http://img534.imageshack.us/img534/8877/oddzialpolskalitwachora.png}

Celem gry jest przybliżenie tematyki historycznej młodzieży, stąd pojawiają się w niej liczne elementy edukacyjne: rzeczywiste historyczne postaci, formacje bitewne, średniowieczny oręż, opis bitwy. Ilustracje na kartach weryfikował pod kątem wierności historyk wojskowości Tomasz Mleczek. Autorami gry są Michał Stachyra i Maciej Zasowski z wydawnictwa Kuźnia Gier, zaś utrzymane w stylistyce komiksowej ilustracje stworzyli Piotr Foksowicz i Krzysztof Rogulski.

{obrazek http://img805.imageshack.us/img805/1922/oddzialkrzyzacykanonier.png}

W pudełku z grą znajduje się 110 kart (2 talie) oraz instrukcja zawierająca elementy edukacyjne.

Gra jest bezpłatna i będzie dystrybuowana m.in. podczas „Dni Grunwaldu” 15-17 lipca 2010 r. na Polach Grunwaldzkich.

{obrazek http://img203.imageshack.us/img203/927/taktykakrzyzacygottmitu.png}

 

Narodowe Centrum Kultury to państwowa instytucja kultury, która zajmuje się podtrzymywaniem i upowszechnianiem tradycji narodowej i państwowej, promocją polskiego dziedzictwa narodowego jako elementu europejskiego dziedzictwa kulturowego, edukacją kulturalną oraz zwiększaniem zainteresowania kulturą i sztuką. W 2010 r. NCK zajmuje się m.in. koordynacją obchodów 600. rocznicy bitwy pod Grunwaldem na poziomie ogólnopolskim.

 

Kuźnia Gier to wydawnictwo specjalizujące się w tworzeniu i wydawaniu gier planszowych, karcianych i RPG, takich jak: „Wiedźmin: Przygodowa Gra Karciana", „Wiochmen Rejser”, „Inwigilacja”, „Kapitan Bomba” „Kingpin” „Wolsung: Magia Wieku Pary” czy „Veto!” – jedyna polska kolekcjonerska gra karciana, umiejscowiona w sarmackiej XVII-wiecznej Polsce, znanej z kart książek Henryka Sienkiewicza czy Jacka Komudy.

 

 


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...