Sala Sarmacka i Wolsung na Falkonie

Autor: Organizatorzy Falkonu Redaktor: Sienio

Dodane: 10-11-2009 08:37 ()


Kuźnia Gier – wydawca Szlacheckiej Gry Karcianej “Veto” 2 ed. oraz Wargamer – wydawca historycznej gry strategicznej “Ogniem i Mieczem” zapraszają do Sali Sarmackiej.

 

Przez cały Falkon można tu będzie nauczyć się grać w grę karcianą i grę bitewną – organizowane będą pokazy, mini turnieje oraz nauka gry!

Ponadto zapraszamy na trzy prelekcje o tematyce sarmackiej, które odbędą się w normalnym bloku programowym.

 

Veto Autorzy i wydawcy SGK Veto! zapraszają na wszechstronne spotkanie z naszą grą! W planie między innymi: nauka gry dla przyszłych Panów Braci, możliwość stanięcia w szranki z innymi zawalidrogami w turnieju dla zaawansowanych, ciągle czynne stoisko z Vetem i nie tylko. Sarmacki klimat gwarantowany, podobnie jak dobra zabawa.

Przez cały czas trwania konwentu – będą dostępne osoby w koszulkach “Nauczę cię grać w VETO” – które poproszone wyjaśnią reguły gry i nauczą Was grać!

Uwaga - po raz pierwszy robimy turniej dla świeżynek! Każdy, kto w piątek oraz w sobotę nauczy się grać w Veto oraz kupi dowolny starter będzie mógł zmierzyć się z jemu podobnymi w niedzielę - stawką będą…

 

Veto turniej – sobota – od godz. 12.00

 

Ogniem i mieczem

Pokazy będą prowadzone przez cały konwent przez załogę Wargamera przebraną w stroje z epoki.

W czasie pokazów na konwencie Falkon każdy będzie miał możliwość przedzierzgnięcia się w dowódcę jednej z 4 armii do gry Ogniem i Mieczem.

Oprócz samych pokazów gry Ogniem i Mieczem będzie można zapoznać się miedzy innymi z obsługą muszkietu lontowego i pomachać husarską szabelką.

 

 

Prelekcje sarmackie

 

Ars amandi czyli jak kochali Sarmaci - Anna Brzezińska

Czego panu bratu w łożnicy czynić nie wypadało. Kim byli pomocnicy małżeństwa. Jak królowa Polski została “wiborną kurwą”. Czym Sarmata ratował w sypialni zwątlałe siły. Jaka była idealna żona. Jak czarowano z miłości - i truto na potęgę. W czym jest białogłowa podobna do ryby. Jak panowie szlachta przyjmowali włoską pornografię i co wypisywali w obscenicznych fraszkach poeci baroku - o tym wszystkim będziemy rozmawiać na spotkaniu o sarmackiej sztuce kochania.

 

Zapach wojny. Jak wyglądała bitwa XVII wieku - Jacek Komuda

Poza trunkami, hulanką i swawolą szlachta uwielbiała wojnę. Czy aby na pewno? O rozbrajaniu popularnych mitów i o tym, jak było naprawdę, opowie autor.

 

Veto - gra dla jaj czy dla munchkinów? - Krzysztof Schechtel, Maciej ‘Sqva’ Zasowski

Czy CCG może być biesiadna? Czy gra sarmacka może być matematycznie precyzyjna? A może da się to połączyć? Największa zagwozdka od czasu dylematu więźnia oraz paradoksu dziadka! Czy ważniejszy w grach jest mechaniczny realizm, czy fabularna lekkość? Łatwiej przełknąć niedostatek techniczny, jeśli stoi za nim świetny i barwny pomysł? A może przeciwnie - można poświęcić wierność historyczną lub barwność fabularną kosztem mechanicznej precyzji? To wszystko i niewiele więcej przegadają z Wami twórcy SGK Veto!

 

Veto! Szlachecka Gra Karciana (druga edycja), daje ci jedyną w swoim rodzaju okazję - oto w twoich rękach znajdą się losy Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Po śmierci Władysława IV szlachta zjeżdża się na sejm elekcyjny - i to właśnie o rezultat elekcji toczy się gra w Veto!. Każdy z graczy kontroluje jedną z potężnych frakcji, związanych z jednym z rodów magnackich, dworem królewskim, krajem ościennym lub zgoła z nikim. Stara się posadzić na tronie Polski swojego kandydata, posługując się w tym celu gładką przemową, podstępem, przekupstwem - a jeśli trzeba, zdradą i szablą.

Jeżeli jesteś miłośnikiem Trylogii Sienkiewicza czy książek Jacka Komudy - to jest to gra dla ciebie! Więcej na: http://www.veto2ed.pl/forum.

„Ogniem i mieczem - historyczna gra strategiczna” to pierwszy polski historyczny system bitewny. Przenieś się na pola bitew XVII Europy – burzliwego okresu w czasie którego Rzeczpospolita Obojga Narodów toczyła wojny z wszystkimi niemalże sąsiadami: Turcją, Moskwą, Szwecją, Tatarami i Kozakami. Poprowadź do szarży polskich skrzydlatych jeźdźców, stań na czele zionących ogniem czworoboków szwedzkich piechurów albo wyślij do szalonego ataku orty nieustraszonych janczarów. Masz szansę stanąć przed tymi samymi wyzwaniami, co Czarnecki czy Sobieski - sprawdź czy poradzisz sobie lepiej niż oni. Więcej informacji o grze znajdziesz na stronie www.ogniemimieczem.wargamer.pl

 

Wolsungowo

 

Spotkanie z Wydawnictwem Kuźnia Gier (1h) (Puszon, Sqva, Żucho, Szafa, lucek)

Kuźnia Gier w ostatnim czasie przeistoczyła się z firmy wydającej tylko planszówki w koncern :) wydający również gry RPG (Wolsung), karciane (kolekcjonerskie “Veto”) oraz inne gadżety związane z grami.

Jeśli chcesz dowiedzieć jak wykuwa się grę pokroju szalonego Wiochmena, w jaki sposób załatwia się mafijne porachunki w Kingpinie, bądź masz jakieś pytania związane z wydawaniem gier – przyjdź, zobacz, posłuchaj!

Dla każdego uczestnika prelekcji – gratis!

 

Prezentacja Wolsunga - 2 godziny  (Garnek, lucek, Puszon, sqva)

On* jest i przywieźliśmy go Wam do Lublina. Jeśli jeszcze go nie widzieliście - koniecznie przyjdźcie go zobaczyć. Zabraliśmy też ze sobą kilka mniejszych, ale nader interesujących kawałków naszej układanki - pokażemy Wam ładne zabawki - figurki i kosteczki. Oprócz tego opowiemy o planach na przyszłość, zdradzimy co nieco na temat nadciągającej Operacji Wotan i zrobimy wszystko, żeby nasza gra spodobała się Wam… jeszcze bardziej!

 

* dla początkujących – rewelacyjna multimedialna prezentacja najnowszego, a przy tym najbardziej oczekiwanego polskiego RPG

 

Prelekcja około Wolsungowa: Jak ugryźć steampunk w RPG (Garnek)

Prelekcja dla wszystkich miłośników gier fabularnych, silników parowych, ucisku społecznego i sztywnych kołnierzyków. Weźmiemy pod parową lupę steampunk jako gatunek literacki, zjawisko społeczne, lecz przede wszystkim jako świetny materiał na sesje RPG.

Spodziewajcie się wielu barwnych przykładów z przeróżnych gier i książek, przeglądu steampunkowych światów - zarówno tych mniej, jak i bardziej magicznych, parowych robotów, Kuby Rozpruwacza, szalonych anegdotek i dziewiętnastu pomysłów na Królową Tytanię.

 

Prelekcja około Wolsungowa: Steampunkowy horror, wiktoriańska groza (Maciej ‘lucek’ Sabat)

I nawet kiedy wilkołak z kosmosu próbował zabić królową Wiktorię, ta odpowiedziała: nie jesteśmy poruszeni! Taki obraz niesie ze sobą cała kultura brytyjskiego Imperium końca XIX wieku. Twardo stąpający po ziemi, rzeczowi i eleganccy dżentelmeni, pozbawione humorów i zgubnej żyłki romantyzmu damy. Poukładany świat, ubrany w nakrochmalone fartuchy, zawiązany pod szyją eleganckim krawatem. Racjonalność i wiara w naukę, która wyjaśnić może wszystkie fenomeny świata. Żadnej przestrzeni na poruszenie, strach, grozę i horror. Czy aby na pewno?

 

Prelekcja około Wolsungowa: Największe mistyfikacje XIX wieku (Krzysztof Piskorski)

Kolonizacja nieistniejącej krainy, ludzie-nietoperze z księżyca, australijski rzeźnik, który został angielskim hrabią, rzekome zwycięstwo Napoleona pod Waterloo, cudowne lekarstwa na

wszystkie choroby - i wiele innych. Krzysztof Piskorski przedstawia słuchaczom najciekawsze szwindle oraz fałszerstwa dziewiętnastego wieku.

 

Warsztaty prowadzenia Wolsunga (Garnek i lucek) 2h

O tym, jak przy pomocy podręcznika do “Wolsunga” garści k10, zwykłej talii kart i kilkunastu znaczników skłonić graczy do poprowadzenia za Mistrza Gry najlepszej przygody w tym stuleciu opowiedzą lucek i Garnek. W programie warsztatów: zombie w czarnych mundurach, barwne pościgi, pasjonujące dyskusje, spektakularne walki na wieżach zegarowych, przepis na doskonałego antagonistę oraz studium przypadku pt. “ile parowych behemotów zmieści się na rozpędzonej lokomotywie?”.

Osoby o słabym zdrowiu i skłonności do omdleń proszone o wcześniejsze skonsultowanie się z zaufanym lekarzem.

 

LARP Wolsungowy (Garnek i lucek)

Szron pokrył liliowe wrzosowiska Badgworthy Water. Jesienne sztormy nasilają się, fale z rykiem uderzają w Klif Wisielca, jakby gnane pragnieniem zniszczenia zimnych, wapiennych skał. Lodowaty wiatr przygina do ziemi drzewa, świszcząc potępieńczo w dolinie Doon. Dziś właśnie mija jeden rok i jeden dzień od śmierci lorda Ensora Doone, dziedzica Badgworthy Water. Mija również żałoba - i z tej okazji dziedzic rodu, młody lord Carver Doone urządza przyjęcie i bal w Doon Mansion.

Po roku milczenia Parowy Duet powraca z kolejnym dziełem! Zapraszamy na nastrojowy LARP, osadzony w świecie Wolsunga. Tym razem możemy obiecać, że nie będzie żadnych testamentów, trupów wypadających z szaf, wybuchających uniwersytetów, łodzi podwodnych, tajnych zjazdów genialnych zbrodniarzy, podróży koleją na księżyc etc.

 

Parowe Opowieści - sesje Wolsung RPG u autorów systemu

Chcesz zagrać w RPG? A konkretnie w najnowszy polski system RPG w klimatach steampunku? Wystarczy, że – wraz z 2-3 znajomych zaczepisz (po jednej z prelekcji, na stoisku Kuźni Gier czy po prostu na korytarzu) jednego z autorów systemu (Garnek i lucek) – i umówisz się z nim na krótką i treściwą sesję – może od razu, a może wieczorem.

Falkon już w najbliższy weekend! Zapraszamy serdecznie na najlepszy konwent w Polsce!

 


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...