Książka o polskiej branży gier!

Autor: Don Jon Redaktor: Edgar Allan

Dodane: 28-04-2015 19:52 ()


Do księgarń trafiła dzisiaj książka Marcina Kosmana "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych". Publikacja jest wynikiem ponad 60 wywiadów i opisuje 30 lat pełnej zakrętów i wybojów drogi na szczyt.

Marcin Kosman zadebiutował jako piszący o grach dziennikarz w magazynie PSX Extreme, później był redaktorem naczelnym serwisu Gamezilla, obecnie prowadzi Polygamię. Publikował również w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz magazynach Play i Komputer Świat Gry.

Informacja prasowa

W ostatnich miesiącach świat oczarowały This War of Mine, Zaginięcie Ethana Cartera, Lords of the Fallen i Dying Light, do boju szykują się Wiedźmin 3 i Get Even. Żadna inna gałąź rozrywki nie może liczyć na tak silną reprezentację z Polski.

Nie zawsze tak było i między innymi o tym traktuje książka Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych. Opisuje losy twórców, którzy dziś sprzedają miliony gier, a zaczynali od programowania na komputerze kolegi. Przedstawia drogę do sukcesu dzisiejszych milionerów, którzy 20-25 lat temu handlowali nieoryginalnym oprogramowaniem na giełdach komputerowych. Opowiada o grach, które dzięki pasji i ciężkiej pracy swoich autorów uczyniły z zaściankowej branży jedno z kluczowych miejsc na deweloperskiej mapie świata.

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych

 to luźna opowieść o 30 latach polskich gier, pełna anegdot i dykteryjek, będących efektem wywiadów z ponad 60 rozmówcami. Czytelnik dowie się z niej, że jak polskie gry próbowały zdobyć serca najpierw polskich graczy, a potem również tych spoza kraju, jak rozwijał się rynek i w jaki sposób niewielkie firmy stały się potęgami. Pozna losy i tajemnice Teenagenta, Wiedźmina, Dead Island, Sniper: Ghost Warrior i dziesiątek innych produkcji znad Wisły. Wszystko to wsparte anegdotami i historiami, które nigdy dotąd nie ujrzały światła dziennego.

Która polska firma jako pierwsza podbiła świat? Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii? Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom? Jakie studio wzięło nazwę od psa sąsiada? Dlaczego upadło Metropolis? Co mają wspólnego film Gliniarz z Beverly Hills i przygodówka Jack Orlando? Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew? Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA? W jaki sposób tragedia 11 września 2001 roku wpłynęła na losy prawdopodobnie najlepszej polskiej strategii? Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa? To tylko mała część pytań, na które odpowiada Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych.

Autorem okładki jest znany rysownik komiksów, Michał 'Śledziu' Śledziński.


comments powered by Disqus