Naukowcy znaleźli źródło antymaterii na Ziemi

Autor: S_p_i_d_e_r Redaktor: S_p_i_d_e_r

Dodane: 13-01-2011 01:10 ()

Naukowcy analizując dane z teleskopu Fermi odkryli, że burze na Ziemi mogą wywoływać przepływ antymaterii – informuje serwis bbc.co.uk.

Ten teleskop odkrył w pełni lądowe źródła promieniowania gamma – krótkie błyski promieniowania występują równocześnie z piorunami. Każdego dnia na świecie występuje około 500 takich wybuchów, chociaż większość z nich nie są stałe.

- Te sygnały są pierwszym bezpośrednim dowodem, że burze mogą produkować wiązki cząstek antymaterii – powiedział Michael Briggs z uniwersytetu w Alabamie, jeden z członków zespołu, który przedstawił badania z Fermi.

Jeden z instrumentów na pokładzie Fermi – detektor wybuchów promieniowania gamma – zapisał 130 błysków gamma na całym świecie od rozpoczęcia pracy teleskopu w 2008 roku. Większość z nich była związana z występowaniem burz.

Steven Vummer, naukowiec z Karoliny Północnej, USA, uważa, że to jest to jedno z najważniejszych odkryć w ostatnim czasie. – To, że nasza planeta może produkować antymaterię i wysłać ją w przestrzeń kosmiczną w postaci promieniowania, które może odebrać kosmiczny aparat umieszczony na orbicie – to według mnie brzmi to jak fragment z dzieł science fiction – uważa.- Jestem przekonany, że udało nam się odnaleźć bardzo ważną część z układanki natury – powiedział Vummer.

Źródło: Onet.pl, BBC.co.uk