Kuźnie mrocznych pomysłów

Autor: Karol "Wild_beast" Litwińczuk Redaktor: Krzyś-Miś

Dodane: 29-11-2006 18:56 ()


Można usłyszeć wiele głosów, że fandom nowego Świata Mroku „nic nie robi", że w porównaniu do fanów starego WoD nie tworzy ciekawych tekstów czy scenariuszy. Kładąc temu kłam oraz przedstawiając naprawdę interesujące pomysły, postanowiłem przygotować kompilacje najlepszych „materiałów" tworzonych przez fanów, do zastosowania w jakiejkolwiek grze osadzonej w tym spaczonym uniwersum. Mam nadzieję, że wszystkie z proponowanych tu projektów przypadną wam do gustu, i że wkrótce sami zaczniecie „coś tworzyć".

Oczywiście, lista ta nie jest jedyna i ostateczna, nie jest też zamknięta. Przedstawiam wam tylko projekty, które najbardziej do mnie „przemówiły", które uważam za najwartościowsze i najbardziej uniwersalne do zastosowania na sesjach. Jeżeli jednak chcesz poszukać samemu czegoś dla siebie, to polecam dwa następujące adresy:

http://forum.white-wolf.com/ - Forum internetowe firmy White Wolf, wydawcy Świata Mroku. Przytłaczająca ilość materiału, ale wśród nich można znaleźć prawdziwe perełki;

http://www.shadownessence.com/forum/ - Największe fanowskie forum internetowe i mym skromnym zdaniem najlepsze. Bardzo wiele dobrego materiału, mnóstwo świetnych projektów dedykowanych konkretnym grom, ale też wiele materiału ogólnego.

 

F.E.A.R. CORPORATION Fan Supplement - Brakuje ci Pentexu w nowym Świecie Mroku? Potrzebujesz „wielkiej, złej korporacji"? Chcesz zaskoczyć graczy dziwacznym NPC'em, całkowicie „niekanonicznym"? Chcesz pogłębić Cienie, doprowadzając graczy do granicy ludzkiego pojmowania? Więc ten dodatek jest dla ciebie idealny!

Poznaj The Franklin & Edwards Analytical Research Corporation - jedną z najpotężniejszych korporacji badawczych w Świecie Mroku. Prowadzi ona badania nad wszystkimi gałęziami nauki, od fizyki kwantowej po dynamikę społeczeństw. Ericssona Domy Dla Ubogich są finansowane z jej środków, a F & E wing w Summervale Hospital w Los Angeles, sławne jest ze swych osiągnięć na polu walki z nowotworami, jest ich bezpośrednim dzieckiem. Jednak pod przykrywką firmy „przenosimy wam przyszłość dziś" znajdują się projekty, o których większość z ludzi chciałaby zapomnieć. Badania nad światami równoległymi, tajemniczymi zdolnościami niewielkiego ułamka ludzkości, sekrety, których poznanie może kosztować nawet więcej niż życie. Dołącz do F.E.A.R. CORPORATION!

Poza sekretami i kolejnymi „zahaczkami" na przygody, dodatek oferuje zasady konwersji takich gier jak Aberrant, Adventure, czy Street Fighter tak, by pasowały do mrocznego, szalonego oblicza nowego Świata Mroku.

 

Setting Silent Hill - Uwielbiasz gry z serii Silent Hill? Chciałbyś zabrać graczy do niezwykłego miejsca? Chcesz poprowadzić survival horror w WoDowym wydaniu? Jeżeli twoja odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi „Tak!", koniecznie musisz zobaczyć ten setting. Znajdziesz w nim zasady budowania „silenthillowych" opowieści w oparciu o elementy nowego Świata Mroku, bestie z całej serii przystosowane do mechaniki StorytelleraTM, mnóstwo szalonych Strażników Miasta, od znanych postaci serii jak Dhalia czy Boby, po istoty typowe dla WoDa, jak oszalałe wampiry, zdegenerowane wilkołaki, czy żądni władzy magowie, wszyscy podświadomie działający na korzyść Przeklętego Miasta.

 

The Stygian Conspiracy - Pamiętasz książki Howarda o Conanie, potężnym wojowniku, który w czasach pomiędzy Upadkiem Atlantydy, a spisaną historią podróżował po szalonym świecie, gdzie mity istniały, ale zawsze były w jakiś sposób spaczone? A pamiętasz może rasę humanoidalnych jaszczurów, które żyły głęboko pod ziemią, czerpiąc energię z ciepła jądra ziemi? A co by się stało, gdyby te istoty nadal, dzięki swej szalonej mieszance nauki i magii, czyhały na świetlany powrót na Powierzchnię? Co by było, gdyby potężni Saurańscy Lordowie knuli i spiskowali przeciw gatunkowi ludzkiemu, chcą się go raz na zawsze pozbyć z Powierzchni? A co by się stało, gdyby potrafili oni „podmieniać" ludzi, na swych gadzich agentów? I co wtedy zrobiliby owi Podmienieni, wiedząc, że kiedyś sami byli ludźmi, a teraz instynkty każą im ślepo podążać za Syfonowymi Mistrzami? Witam w świecie Stygiańskiej Konspiracji, gdzie każdy człowiek może być agentem Gadzich Władców, udającym tylko człowieka. Gdzie masmedia są sterowane przez Jaszczury, by doprowadzać ludzi na skraj szaleństwa, które ma wywołać ostateczne samo zniszczenie gatunku ludzkiego. Gdzie koterie, spiski i bezpardonowa walka o władzę pomiędzy szalonymi Naurańskimi Lordami doprowadza na skraj poczytalności nawet tak zimne i wyrachowane istoty jakimi są Podmienieni.

 

The Book of Howling Whispers - "Księga Wyjących Szeptów", jeden z najwierniejszych bestyariuszów opisujących Istoty Cieni, zarówno tych cielesnych, jak i efemerycznych. Dzieło oszalałego maga, który postanowił przekazać światu choćby część jego wiedzy na temat Cienia oraz istot go zamieszkujących. Ten, kto raz rozpocznie czytanie „Księgi", najpewniej oszaleje, albowiem rzeczy w niej opisywane po prostu nie mogą istnieć! Tak, myśl tak dalej, a prędzej czy później zaginiesz gdzieś na pustej autostradzie, znajdą cię martwego w niewyjaśnionych okolicznościach, czy też spotka cię coś jeszcze gorszego... Więc co wybierasz - prawdopodobną śmierć od Nieznanego, czy szaleństwo i walkę z siłami, których nie możesz pojąć?

 

Shadow People - Ludzie Cienie - jeden z najbardziej enigmatycznych istot spośród Cieni (jeśli one należą do Królestwa Cieni). Nikt nie wie, co one robią w dziwacznym ekosystemie prawd i metafor oraz resztek ludzkich dusz. Wiadomo tylko, że w 1990 roku pewna grupa dzieciaków złapała ich „manifestacje" na ulicach Nowego Yorku na taśmie celuloidowej, a potem sprzedała filmowcom, którzy zrobili na tej podstawie film „Uwierz w Ducha" („Ghost"). Jednak prawda jest dużo bardziej przerażająca. Ludzie Cienie naprawdę istnieją i snują się na pograniczu naszej percepcji. Pamiętasz może jak w nocy, przy słabym świetle wydawało ci się, że cienie delikatnie się poruszają? Otóż nie wydawało ci się, one naprawdę się poruszały! Czy nadal sądzisz, że jesteś bezpieczny?

 

Kittens of Darkness - Kociaki Mroku mają wiele do powiedzenia, nawet jeśli nie mówią. Powiedzą nam nie tylko o naszych przywarach, czy też błędach, jakie popełniamy, ale zdradzą nam też wiele sekretów o najsłynniejszych mieszkańcach Świata Mroku. Jeżeli masz już dość otaczającej cię paranoi i chciałbyś się chwilę zrelaksować, wsłuchaj się w nie, a doprowadzą cię do łez. Lecz zważ na to, że kotki te, dotknięte są przez Mrok, przed którym chcesz uciec. Nim się spostrzeżesz, Ciemność znów wyciągnie po ciebie swe łapy.


Komentarze do starszych artykułów tymczasowo niedostępne...