„Kowale Losu" - recenzja

Zawsze ciekawiły mnie gry bardziej lub mniej inne od typowych

„Szeryf z Nottingham" - recenzja

Szeryf z Nottingham to gra karciano – planszowa, w której możemy wcielić się w tytułową postać oraz w handlarza bazarowego chcącego uzyskać jak najcięższą sakwę pieniędzy po udanych (bądź nie) z nim pertraktacjach.

„Obecność" - recenzja

Lubię znaleźć w grze coś świeżego i niebanalnego.

Pokonaj głoda na wyspie - recenzja gry HUNGER

Hunger to gra bardzo mocno osadzona fabularnie w popularnych niegdyś reality show np. Rozbitkowie.

Kierowca Fiata ma brata, ale ten brat nie ma brata. Kim jest kierowca Fiata? Recenzja Kieszonkowców logicznych

Dzięki uprzejmości wydawnictwa Edgard miałam okazję spróbować ich dwóch nowych produktów, czyli Kieszonkowców logicznych.

Potyczki intelektualne dla starszych i młodszych - recenzja gry „Cortex"

Lubicie zagadki? Chcecie sprawdzić, w czym jesteście najlepsi?

„7 Samurajów" - recenzja

7 Samurajów to kolejna gra od Antoine'a Bauza, autora takich pozycji jak Ghost Stories, Takenoko, Tokaido czy 7 Cudów Świata.

„Podaj dalej!" - recenzja

Uwielbiam gry imprezowe takie jak Time's up, Tajniacy czy Ego.

„Polska Luxtorpeda" - recenzja

Polska Luxtorpeda - szybkościowe memo?

„Straszny Dwór" - recenzja

Nie jestem fanką gier kooperacyjnych. Nie lubię, gdy pojawia się lider i wszystkim mówi, co mają robić.

Kroko-Koto-Loko-Strofa, czyli dwie gry w jednej recenzji!

- Tato, tato! Patrz jakie fajne metalowe pudełeczka! To są gry! Czy mogę je otworzyć? Zagramy? – zawołała moja córka, po tym, jak razem z synem dorwali się do otwierania paczuszki otrzymanej od Wydawnictwa Rebel.

Karty do gry Trefl - recenzja

Zanim zacząłem grać w gry planszowe takie jak Chińczyk, Eurobiznes czy nasza polska Fortuna, znałem i grałem w wiele gier karcianych.

Poczuj się jak Indiana Jones w kasynie - recenzja "Ekspedycji"

Ekspedycja to najnowsza gra Queen Games wydana po polsku przez Rebel.

„Kingdomino" - czyli jak odświeżyć znaną mechanikę

Bruno Cathala wziął się za klasykę gier dla dzieci i przygotował filler dla całej rodziny. Kingdomino łączy w sobie mechanikę domina oraz budowania planszy.

„Elektronicky mordulec”, czyli mobilna wersja RED7

RED7 – śmiem stwierdzić, że tej gry nie trzeba nikomu przedstawiać.

Serrrowe potyczki - recenzja gry „Kot Stefan"

Moja córka kocha konie i koty. Jeśli w książce czy na okładce gry pojawia się jedno z tych zwierząt, to po prostu musimy je mieć.

"Timeline: Polska" - recenzja

Wersja Timeline, którą wydaje Rebel, doczekała się odsłony "Polska".

"Tata miś. Hop z kry na krę" - recenzja

Akcja gry Tata miś toczy się w pokrytej lodowymi krami krainie.

"Car Cards" - recenzja

Car Cards to niewielkie pudełko, kryjące 55 dwustronnych kart oraz instrukcję. Co to za gra? Czy warto ją nabyć? Komu się spodoba?

„Dobble kids" - recenzja

Ostatnio polecałam Wam grę Nos w nos, dziś przyjrzymy się młodszej siostrze tytułu, który opanował stoły na całym świecie.

"Nos w Nos" - recenzja

Wiemy, że zaglądacie tu by poczytać o grach dla siebie i swoich znajomych.

„Wielka Księga Szaleństwa" - recenzja

„Pierwszy rok w szkole magii wyobrażałeś sobie zdecydowanie inaczej.

"Yinsh" - recenzja

"Yinsh" to planszówka z serii gier GIPF, która znajduje się na szóstej pozycji w kolejności, lecz pierwszej względem popularności zdaniem portalu internetowego Boardgamegeek.com.

„Rączki złączki” - recenzja

Wydawnictwo 2 Pionki przyzwyczaiło nas do publikacji tytułów skierowanych do młodszych odbiorców, aczkolwiek w swoim portfolio ma także grę dla bardziej zaawansowanych graczy - Istambuł.

„Niet” - recenzja

Wydawnictwo 2 pionki zacieśnia swoją współpracę z francuskim gigantem Iello, wprowadzając nowe tytuły na polski rynek.

"Wybuchowa Mieszanka" - recenzja

Wybuchowa Mieszanka to jeden z ostatnich tytułów od firmy Rebel.pl, należący do typu gier rodzinnych.

„Krwawa oberża” - recenzja

„Krwawa oberża” to gra karciana, autorstwa Nicolasa Roberta, wydana na naszym rynku przez REBEL.pl.

"Wiewióry" - recenzja

Z czasów dzieciństwa pamiętam trzy typy gier. Nieśmiertelnego Chińczyka, polski odpowiednik Monopoly, czyli Fortunę oraz Memory.

"Hanafuda" - recenzja

„Hanafuda to esencja Kraju Kwitnącej Wiśni zaklęta w karty do gry. To nimi grywali członkowie Yakuzy, samurajowie czy eleganckie gejsze. Tradycyjna, japońska talia pozwala na rozegranie wielu egzotycznych dla Europejczyków gier.”

"Kawerna: Rolnicy z Jaskiń" - recenzja

Kolejne dziecko Uwe Rosenberga trafiło do sprzedaży, a mowa o grze Kawerna: Rolnicy z Jaskiń. Po trudach, jakie musiało pokonać wydawnictwo Lacerta wreszcie doczekaliśmy się polskiej wersji językowej. Ponoć jest to odgrzewany kotlet, ale ktoś go musiał mocno doprawić, skoro trafił na trzecie miejsce w światowym rankingu BGG.

"Takenoko Chibis" - recenzja

Słowo "Chibis" pochodzi z języka japońskiego, a swoją popularność osiągnęło za pomocą komiksów "manga", a jedno z jego określeń to "małe dziecko" i z tym z pewnością się spotkamy w dodatku do gry Takenoko.

"Pandemia: Lekarstwo" - recenzja

Jako osoba obyta w świecie gier planszowych muszę z lekkim wstydem przyznać się do tego, że nigdy nie grałem w planszową Pandemię. Do dzisiaj się zastanawiałem czy dużo straciłem, gdyż słyszałem sporo dobrego o tej grze, jednak do moich uszu dotarły też negatywne głosy odnośnie tego tytułu.

"Szalone zegarki" - recenzja

Jungle Speed to koncepcja śmiesznie prosta i niepoważnie popularna. Kwintesencja prostej gry imprezowej, która nie wymaga długiego tłumaczenia zasad i bawić będzie sporą grupę ludzi. Wystarczy tylko mieć oczy i odrobinę zręczności.

"Mały Książę": "Droga do Gwiazd" - recenzja

Mały Książę: Droga do Gwiazd to druga gra o tej tematyce od Rebela, tym razem wydana z okazji premiery filmu animowanego opartego na książce Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Gra jest przeznaczona dla od 2 do 6 graczy, gdzie czas zabawy nie powinien przekroczyć pół godziny.

"Baronia" - recenzja

Pierwszym skojarzeniem po zapoznaniu się powierzchownie z Baronią Marca André był Splendor, czyli wcześniejsze dzieło tego autora, które zdobyło pozytywne opinie wśród moich znajomych oraz wysoką lokatę w rankingu na BGG (obecnie 68).

„Avalon: Rycerze króla Artura” - recenzja

Kiedy jakiś czas temu wydawnictwo Portal przygotowywało reedycję swojego bestsellera „The Resistance”, w Internecie dało się słyszeć wyraźne pytanie brzmiące: „A co z dodrukiem Avalona”? Nie trzeba więc było czekać zbyt długo na ponowne pojawienie się tego tytułu na sklepowych półkach.

"Dylematy" - recenzja

Dylematy to gra imprezowa autorstwa Nicholasa i Lucasa Stewart, Williama Halla i Ryana Smitha. Przeznacza jest dla od 4 do 15 graczy, ponadto posiada dość proste zasady, do wytłumaczenia w mniej niż minutę, zaś długość samej rozgrywki może trwać od dziesięciu minut do (tak słyszałem) dwóch godzin.

“Elizjum” - recenzja

Elizjum jest to gra karciana opisująca potyczki greckich bogów, bazująca na mechanice wykorzystywania umiejętności kart zakupionych za pomocą naszych kolumn. W grze również będziemy łączyć karty w grupy o różnych wartościach i układach.

"Alchemicy" - recenzja

Alchemicy to gra dedukcyjna typu „worker placement”, autorstwa Matúš Kotry, o warzeniu najprzeróżniejszych mikstur, publikowaniu i podważaniu teorii o składnikach. Czemu dedukcyjna? Głównie dlatego, że w grze będziemy starali się wywnioskować, co dokładnie oznacza poszczególny składnik i co powstanie po zmieszaniu go z innymi.

„Ranczo Party” - recenzja

Tym razem przyjrzymy się bliżej grze „Ranczo Party” od firmy Trefl. Jest ona przeznaczona dla 2 do 4 graczy, dla osób od 8 lat, a czas rozgrywki nie powinien przekraczać około 10 minut.

"Open Space" - recenzja

Open Space to gra korporacyjnych pionków przeznaczona dla od dwóch do siedmiu graczy od firmy A14 Games, wydawnictwa świeżo powstałego na polskim rynku.

"The Resistance" - recenzja

Przez parę lat od wydania przez Portal The Resistace zdążył się już wpisać na stałe do katalogu obowiązkowych pozycji gamesroomu, w jakie trzeba zagrać na każdym możliwym konwencie. I nie tylko na konwencie – Resistance pasuje do niemal każdej sytuacji, w której grupa więcej niż czterech osób ma trochę wolnego czasu i nie obawia się utraty przyjaciół, rozbicia związku albo, w najlepszym wypadku, cichych dni ze strony swojej drugiej połówki.

"Waggle Dance" - recenzja

Waggle Dance to dziecko rodem z Kickstartera, którego pomysłodawcą jest Mike Nudda. Gra skupia się na tematyce produkcji pszczelego miodu, zbieraniu pyłku i manipulowania nim, jak i naszymi pszczołami robotnicami.

"Szklany Szlak" - recenzja

Tym razem przyjrzymy się grze jednego z najlepszych autorów planszówek - Uwe Rosenbergowi. Mowa tutaj o Szklanym Szlaku. Fabuła gry została osadzona w osiemnastowiecznym Szklanym Szlaku, mieszczącym się w bawarskich lasach w pobliżu granicy z Czechami.

"Pokój 25" - recenzja

Pokój 25 jest semi-kooperacyjną grą, osadzoną w klimatach takich produkcji jak Cube, Tron czy gry 999. Musimy się zmierzyć z budynkiem, który jest zabójczą, mechaniczną kostką Rubika, gdzie każda kratka to osobny pokój, a nasze zaufanie do innych graczy powinno być znacznie ograniczone.